Ahojte, kupil som si prednedávnom nový bicykel /leaderfox dragstar 09/, dosiel mi v krabici, a ked som ho poskladal som zistil nemilú vec. Kotúcová platnicky sa mi súchajú o kotúc alebo co to robi, cize mi kladu dost velky odpor, neviem ci je treba vycentrovat koleso iba, aj ked sa mi zda uplne v pohode, alebo cím to je. Prosím poradte ako by som si mohol sám zmajstrovat tento problem s kotucovkami. Nevyznám sa moc v bikoch, ale rád sa nechám poucit, alebo keby ste popripade hodili nejaku instruktaz, alebo video ako vyrisiet. Diky moc
17.01.2010 - 19:55:44
00
potoc koleso v ruke a uvidis,ci je nahodou pokriveny kotuc alebo tak podobne ;)
17.01.2010 - 20:07:53
00
hladaj,najdes odpoved
17.01.2010 - 20:08:04
00
Kolesa budu v poriadku. Treba nastavit brzdovy strmen ( prasiatko ). Strmen povoľ tak aby sa volne pohyboval, stlac brzdovu packu a pocas stlacenia dotiahni strmen. V pripade ze nepomoz roztoc koleso a pokus sa strmen dostat do polohy kedy najmenej drhne. Pametaj na to ze bike je surovy nezabehnuty a niektore komponenty po zabehnuti sadnu.
TO Winprog - taketo rady su tak akurat do vtipkara :fubar:
17.01.2010 - 20:11:09
00
neviem ci su len dnesne deti take neprakticke alebo lenive. ved ked nieco sucha tak pozriem co.. aha sucha to niekde dole pri vidlici... hmmm to bude asi brzda. co v nej sucha? nejaky kus niecoho co ked potiahnem paku tak sa priblizuje ku kotucu. tak co by som s tym mohol asi tak spravit? ze by to povolit? sucha dalej .. pozriem co sucha mozno druha strana... povolim aj tu. aha... riesenie zloziteho technickeho problemu na svete:) netreba na to nic ine iba trosku rozumu a aspon priemerne zdrave ruky. mozno staci jedna;)
17.01.2010 - 20:25:39
00
drotar to popisal velmi dobre (aj s tym vtipkarom to vystihol :lol: ), tu mas ktomu video
http://www.youtube.com/watch?v=aMDit9Irbz4

ono nikto uceny z neba nespadol.. je fajn ked sa naucis o bajk satarat sa sam a nebehat hned s kazdou kravinou do servisu.. ;)


PS: ak ti kotuc sucha o platnicky permanentne, tak sa mohlo stat (neviem ake mas brzdy), ze sa platnicky prilis priblizili k sebe.. (napriklad si stlacil brzdu ak tam nebol kotuc a pod.) zober nieco cim neposkodis povrch platniciek a trosku ich nasilu od seba roztiahni..
Daj vedet jak si dopadol
17.01.2010 - 20:51:57
00
Vybal kotúč z baliacej fólie
17.01.2010 - 20:52:49
00
vybranych 5 odkazov z google a vsade ma ten bike mechanicke brzdy! nehovorim ze kazdy padol uceny z neba ale niektore veci sa netreba ucit staci sa len zamysliet aj to nie vela
17.01.2010 - 21:06:54
00
Postup na vystredenie mechanickeho strmena bude rovnaky.
EDIT : aj strmen mechanickej brzdy je potrebne nastavit tak aby sa pocas otacania koleso nedotykalo platniciek. Cize sposob vystredenie bude obdobny ( aby ma nik nechytal za slovicka ). Ak si spominam tak aj jednopiestove HAYES SOLE sa nastavili obdobne.


Naposledy upravil drotar dňa 18.01.2010 - 08:24:25, celkovo upravené 1 krát.

17.01.2010 - 21:18:41
00
no sa priznam, ze som negooglil co je to za bajk ani ake ma brzdy.. :angel: ja uz viacmenej ani neratam s tym, ze niekto si este kupuje bajk na mechanikach..
inak mnavak tvoj navod je tiez velmi dobry, a hlavne vystizny.. :y: netreba sa veci bat a s pouzitim googla sa da vyriesit velmi vela problemov..
17.01.2010 - 21:24:46
00
drotar napísal:
Postup na vystredenie mechanickeho strmena bude rovnaky.

Nebude.
17.01.2010 - 22:36:34
00
diky moc za rady, urcite vyskúsam, a co sa mna týka, som zaciatocník, prvýkrát mam kotúcové brzy, :) mozno je to smiesne, ale vzdy som bol zvyknuty na V-brake. Do servisu som moc chodit nechcel, keďže kamarat tam bol s tym istym problemom, zaplatil 6 eur, hovno spravili a aj tak sa mu to súcha dalej pekne. A moja mienka je keď už raz mat celkom dobrý bike tak sa oňho aj sám postarať (v rámci normy).
18.01.2010 - 08:43:14
00
drotar napísal:
EDIT : ... ( aby ma nik nechytal za slovicka ). ..

Pekný edit. :)
Nejde o chytanie za slovíčka, ale o to, že postup povoliť+stlačiť+zatiahnuť, ktorý sa dá použiť pri hydrách, bude pri mechanikách viesť k tomu, že kotúč bude šúchať o vnútornú dosku. Tá je až na výnimky u mechaník nepohyblivá, preto sa to nastavuje ináč. http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci-servis-kol/seerizeni-mechanickych-kotoucovych-brzd/
Cieľ je samozrejme rovnaký- aby to neškrtalo a aby neboli zbytočne veľké medzery medzi platničkami a kotúčom. Neni odveci nastavovať na zaťaženom bicykli- platí aj pre hydry. ;)
18.01.2010 - 09:12:15
00
Samozrejme u hydraulik odpada nastavovanie predpätia lanka atd. Preto som ako priklad pouzil Hayes Sole, kde je vnutorna platnicka pevna a pohybuje sa iba vonkajsia. U akychkolvek jednopiestovych je dolezite nastavenie najskor pevnej platnicky a potom pohyblivej. Vzdialenos od kotuca musi byt minimalna aby pri brzdeni nedochadzalo k zbytocnemu ohybaniu kotuca. V principe ale stale plati bez rozdielu pouziteho systemu, ze pri otacani kolesa sa kotuc platniciek nedotyka.
18.01.2010 - 09:24:44
00
keyboard_arrow_up