čaute. Mám rám Trek 8500 zr 9000 ročník 2005,ktorý mi praskol nad stredovým zložením.Na sedlovej trubke,hned nad zvarom je prasklina asi 2 cm dlhá....... len by som chcel vedieť či sa to dá zazvárať,a keby sa to dalo,či by to aj držalo........ak máte s tým niekto skúsenosť tak prosím poraďte


Naposledy upravil miso1000 dňa 20.06.2009 - 15:23:26, celkovo upravené 1 krát.

28.05.2009 - 16:06:50
00
Zvariť sa to určite dá, v ochrannej atmosfére. Pevnosť už nebude ani zdaleka taká, ako orginál.
28.05.2009 - 16:25:03
00
hmm..tak asi najlepšie bude,ked kúpim nový..... :cry:
28.05.2009 - 20:43:25
00
daj foto
28.05.2009 - 20:44:54
00
Tiež by som to rád videl. Skákal si? Nie že by som sa z toho tešil ale zaujíma ma to.
28.05.2009 - 20:54:42
00
práveže som neskákal,ani žiadne brutálne zjazdy som na ňom nerobil....najazdil som na ňom asi 1500km....ale ktovie čo robil ten čo mal ten rám predomňou.

Odfoťit teraz nemožem,lebo ho nemám u seba.Ale zaznačil som na inej fotke.

Prílohy:

prasklina.JPG
prasklina.JPG 16.36 KiB thumb_up0thumb_down

28.05.2009 - 22:03:32
00
Zvariť sa to určite dá, v ochrannej atmosfére. Pevnosť už nebude ani zdaleka taká, ako orginál.


...v pripade identickej opravy ale karbonoveho ramu by pevnost v porovnani z originalom bola vyssia alebo nizsia ako v pripade hlinikoveho ramu? Teda co v pripade opravy utrpi pevnostne viac karbon alebo hlinik? Intujicia mi hovori, ze kabon by na tom mal byt lepsie. :roll:
28.05.2009 - 22:30:33
00
Nejak nechápem prečo by sa niečo malo zvarom oslabiť ...
29.05.2009 - 09:07:32
00
Giro nehovor že nevieš?! hehe Samotný zvar je fajn no práve okolo zváraného matrošu sa môžu diať ďalšie čudesné veci. hehe
V tomto prípade si tipujem, že by sa to mohlo podariť zvariť veľmi slušnea spoľahlivo.
P.S. Treba zbehnúť s rámom do zváračaku. Jedine típci so skúsenosťami Ti môžu skutočne pomôcť.
29.05.2009 - 09:17:34
00
Takže tie zvárané alu rámy sú na ... ? Lebo okolo zvarov sa dejú čudesné veci? Oddnes nejazdím v aute, kukal som ako veľa zvarov tam je, bude to značne nebezpečné.
29.05.2009 - 11:19:09
00
hehe, no pani, neviem ci je to u hliniku a jeho zliatin inak, ale nas pri oceli ucili, ze dobry zvar je materialovo pevnejsi ako zvarany material....a u kovov nevidim vo zvaroch ziaden problem, dobry zvar moze prebehnut po celej hrubke materialu, kym napr. prasknute karbonove vlakna uz nikto nezlepi, da sa to len zvrchu zalatat :) ...otazne je, nakolko bude dany zvar kvalitny, nie vsade vedia napodobnit vyrobne podmienky...
29.05.2009 - 11:39:51
00
Nevadí. Nechceme sa pochopiť. Nehovorím o samotnom zvare. Prečo materál puká okolo zvaru a nie vo zvare? Len toto som chcel povedať. hehe
A bavíme sa o tenkostenných trubkách kde ich hrúbka sa zužuje podľa možností kvôli váhe. Samozrejme v spájaných a zváraných častiach rámu je trubka najhrubšia. Ale toto viete všetci. hehe
V aute nájdeš sotva podvozok pozváraný z plechovky.
29.05.2009 - 11:59:49
00
Giro, nemusis vsetkemu rozumiet. :)
29.05.2009 - 12:05:42
00
prasknuty karbonovy ram je na tom s opravitelnostou horsie ako hlinik. Nakolko hlinik sa v letectve/strojarine pouziva uz skoro 50 rokov, su zname metody aj diagnostika co zo zvarom. Takysto defektoskopia je viac menej rutinna. Karbonovy ram sa defektoskopuje jeho rozrezanim, co znamena viac-menej jeho znicenie.

CO sa tyka zvaru hlinikovej trubky, dobry zvar bude pevnejsi ako samotna trubka, problem je ze zoslabovane trubky su natolko tenke, ze pri namahe ramu moze trubka prasknut znovu tesne pri zvare, dovodom je namahanie a viac-menej aj struktura materialu.

Ja osobne by som sa zvaru nebal, zvarit by ti to mal hocikto kto ma skusenosti s zvaranim hliniku v ochrannej atmosfere, v blave vyskumny ustav zvaracsky pripadne kludne aj vyrobcovia bike kostier (satka a a pod.).
29.05.2009 - 12:15:20
00
Toto bolo na mysli:
Teplota výrobku počas zvárania
Vždy pri zváraní konštrukčných oceľových plechov, odolných voči opotrebeniu, je dôležité minimalizovať riziko vzniku trhliny v studenom stave (používajú sa i termíny vodíkové trhliny a oneskorené trhliny). Hlavnou príčinou vzniku týchto trhlín je výskyt vodíka a zároveň výskyt pnutia vo zvare. Nebezpečie vzniku trhliny sa dá minimalizovať nasledovne:

* Predhriatím daného materiálu pred zváraním.
* Dokonalým vyčistením a vysušením zváraných hrán.
* Minimalizovať pnutie zo zmrštenia. Toto docielime presným umiestnením výrobkov a vhodne naplánovaným postupom pri zváraní.
* Voľbou prídavného materiálu s nízkym obsahom vodíka.


Aj na strednej sme sa to ucili, este si to pamatam :lol: ..
Ten ram by som dal kludne zvarit, ale v ochrannej atm. Uz som si daval zvarit nejake veci a bolo to ok. Jeden ram model 2001 co mi praskol 2002, jazdi zvareny doteraz bez dalsej praskliny, len som dal urobit siroky zvar cez prasklinu, ktora bola na okraji povodneho zvaru.
29.05.2009 - 12:41:35
00
keyboard_arrow_up