Lokalizácia
Formulár sa odosiela
2. Ta plocha na ktorej ta väcsia trecia sila posobi je tak zanedbatelna (a teda aj celkova trecia sila je tak zanedbatelna), ze to snad pri odporoch ktore sa nachadzaju v prevodovom systeme nikto realne nemoze pri tlaku na pedal citit.

Zacinam sa sam seba pytat naco vlastne tu retaz mazem, ked su v nej take minimalne odpory.
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 18:43:10
00
DI2F4Y: OK, rozumiem co si chcel povedat a prave preto som Ta otravoval aby si mi to vysvetlil tak, aby som to logicky pochopil. Tvoja snaha nebola zbytocna :) aj ked neverim, ze sa to moze v praxi prejavit pri biku. Urcite to ma odpodstatnenie v strojarstve pri vysokych silach a otackach, ale pri biku je to podla mna zanedbatelny rozdiel.

Zigo: Nenapisal som to uplne spravne, ale Ty si to trosku vytrhol z kontextu - porovnaj si rozdiel v trecej sile namazanej retaze pri 22z a 29z a potom sa asi skor priklonis k tomu, ze rozdiel medzi tymi trecimi silami je absolutne zanedbatelny.
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 18:54:48
00
Jezus: ten rozdiel mas vyssie priblizne vyjadreny (este k tomu samozrejme pristupuje priecny smer tzv. "krizenie retaze" co do istej miery znizuje percentualny rozdiel ale v kazdom pripade princip je nezanedbatelny), to co plati vo vseobecnom strojarstve samozrejme plati aj pre bike, pre vyssie zatazenia sa pouzivaju silnejsie retaze ale princip je rovnaky. koncim bo uz som asi bez obrazkov povedal vsetko co som mohol... ;)
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 19:01:42
00
DI2F4Y spravne to robis ako to robíš v tomto stojím za tebou ja som to povedal jednou vetou ty si to doložil vzorcami ešte daj obrázky a bude hotovo toto je debata pri pivku lebo ja si myslím že v podstate sa aj rozumiete ale neviete dojsť na to v čom :P
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 19:10:43
00
Dizfay smekám klobouk. Tie výpočty samozrejme platia, len vieš čo si nimi dokázal? Keď na ne kukám ja, absolvent konzervatória, nikde mi tam nevystupuje ten uhol zlomenia článkov. Ty si dokázal, že na menšom polomere prevodníka pôsobí na reťaz väčšia sila, čo je všeobecne známe. K niečomu takémuto som ťa chcel smerovať od začiatku. Lebo mne je jasné, že na prevodník s väčším polomerom pôsobí menšia sila čo má za následok menšie opotrebenie reťaze a úvahy o zalomovaní reťaze hrajú druhé husle. Inak de facto si mal pravdu o výhode väčších prevodníkov v zmysle opotrebenia reťaze, akurát ten dôvod - "uhol zlomenia" mi udrel do oka, tak som sa ho chytil.

Čo myslíš, dohodneme sa na takomto závere?
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 19:16:33
00
ja by som takéto témy zakázal... :D
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 19:18:21
00
Ja si myslim, ze na tom sa da urcite dohodnut, lebo od zaciatku to bolo prave o tom. A Katko by zakazoval, lebo sa mu nechce citat co? :)
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 19:21:47
00
hehe tak jeden den tu niesom (skola a bike) a ako sa pekne rozrastla tema..

DI2F4Y ano presne tak, na XC chrtenie, dakujem za + a - , presne to som potreboval vediet :)

cestna kazeta ako som uz pisal sa mi ako napad menej paci, zato ku 44-29 x 11-34 sa priklanam cim dalej tym viac :)
pozicat netreba, zato pri jazde by som si rad niekedy vyskusal, ale to ma cas.

dakujem vsetkym!
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 19:24:13
00
Jezus: :D toto je na kazajku...
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 19:28:38
00
Dizfay smekám klobouk. Tie výpočty samozrejme platia, len vieš čo si nimi dokázal? Keď na ne kukám ja, absolvent konzervatória, nikde mi tam nevystupuje ten uhol zlomenia článkov. Ty si dokázal, že na menšom polomere prevodníka pôsobí na reťaz väčšia sila, čo je všeobecne známe. K niečomu takémuto som ťa chcel smerovať od začiatku. Lebo mne je jasné, že na prevodník s väčším polomerom pôsobí menšia sila čo má za následok menšie opotrebenie reťaze a úvahy o zalomovaní reťaze hrajú druhé husle. Inak de facto si mal pravdu o výhode väčších prevodníkov v zmysle opotrebenia reťaze, akurát ten dôvod - "uhol zlomenia" mi udrel do oka, tak som sa ho chytil.

Čo myslíš, dohodneme sa na takomto závere?


Giro: pozri si to este raz a zistis ze okrem vacsej sily do hry vstupuje rovnakym prinosom aj rozdiel uhlu potocenia clankov (je pomocou neho vyjadrena draha na ktorej posobi trecia sila) -> uloha pri zalamovani retaze hra priblizne rovnaku rolu ako narast sily na mensom prevodniku. naozaj to nehovorim preto ze Ta potrebujem bezpodmienecne presvedcit o svojej pravde len ked som uz zacal ta... :wink: "dohodnut" s nemozeme bo ja to musim vediet tak inak by som bol asi uz davno "statnym zamestnancom" :wink:
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 19:37:35
00
toto hovorim od začiatku "uloha pri zalamovani retaze hra priblizne rovnaku rolu ako narast sily na mensom prevodniku"
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 20:02:18
00
ja furt nechapem co tu kto chce menit prevodniky...Podla mna by podaktorym stacila len velka placka.Sak treba setrit... :lol:
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 20:06:34
00
V poriadku, potom čakám iné vzorce, lebo uvedené jednoduché vzorčeky pojednávajú len o sile a ramene, uhol nikde. A keď sme pri tej dráhe pôsobenia trecej sily, sám píšeš na inom mieste, že záber prebieha len na 2-3 zuboch. Zostaňme teda pri tom a dráhu pôsobenia trecej sily považujme v oboch prípadoch za konštantnú.
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 20:06:47
00
Zacinam sa sam seba pytat naco vlastne tu retaz mazem, ked su v nej take minimalne odpory.

No predsa aby ti nepiskala retaz :lol:
A k teme: tuto temu asi nikto nepochopi, pomohli by nakresy, lebo fyzike a vzorcom velmi nerozumiem :D
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 20:54:35
00
ej, dobre som sa zabavil!
tiez som nechapal ked mi di2f4y tvrdil, ze na jednej retazi natoci v poho 7000km.
ale uz to pomaly chapem,
a CHCEME OBRAZKY :mrgreen: !
Zobraziť komentár 03.11.2008 - 22:14:48
00
keyboard_arrow_up