tak ma napadlo, ze by som to mozno skusil, co k tomu budem potrebovat? okrem prevodnika (29?), ako je to s presmykom, radenim, retazou? bol by som rad keby niekto prispel informativnym prispekvom na tuto problematiku ;] nejake + a - a podobne tiez. dik
OK DI2F4Y, aspon teraz rozumiem co si chcel povedat. Ale sklamem Ta, na taketo teorie pokojne zabudni:
1. Nikdy v zivote som nemusel vyhodit opotrebenu retaz kvoli tomu, ze sa znicila trenim medzi vonkajsim a vnutornym clankom, ale vzdy len a len kvoli vytahaniu.
2. Ta plocha na ktorej ta väcsia trecia sila posobi je tak zanedbatelna (a teda aj celkova trecia sila je tak zanedbatelna), ze to snad pri odporoch ktore sa nachadzaju v prevodovom systeme nikto realne nemoze pri tlaku na pedal citit.
Vysledok: Myslim, ze z opotrebenia retaze mozeme pokojne vyskrtnut uhol natocenia kedze nikto nikdy retaz kvoli takemuto opotrebeniu nemenil a ani menit nebude (musel by to byt jedine extremista ktory jazdi spanielov v tak silovom zabere, ze by doslo k postupnemu zniceniu okrajov nitov a tie by prestali drzat retaz pokope, ale to je uplna a cista teoria v praxi snad neaplikovatelna).
OK DI2F4Y, aspon teraz rozumiem co si chcel povedat. Ale sklamem Ta, na taketo teorie pokojne zabudni:
1. Nikdy v zivote som nemusel vyhodit opotrebenu retaz kvoli tomu, ze sa znicila trenim medzi vonkajsim a vnutornym clankom, ale vzdy len a len kvoli vytahaniu.
2. Ta plocha na ktorej ta väcsia trecia sila posobi je tak zanedbatelna (a teda aj celkova trecia sila je tak zanedbatelna), ze to snad pri odporoch ktore sa nachadzaju v prevodovom systeme nikto realne nemoze pri tlaku na pedal citit.
Vysledok: Myslim, ze z opotrebenia retaze mozeme pokojne vyskrtnut uhol natocenia kedze nikto nikdy retaz kvoli takemuto opotrebeniu nemenil a ani menit nebude (musel by to byt jedine extremista ktory jazdi spanielov v tak silovom zabere, ze by doslo k postupnemu zniceniu okrajov nitov a tie by prestali drzat retaz pokope, ale to je uplna a cista teoria v praxi snad neaplikovatelna).
Ro Dudo: Compact. Triple jazdia len cisti turisti.
Jezus: ...nehnevaj sa ale asi si studoval hudobnu (bez urazky). co si myslis cim je asi tak sposobene predlzenie retaze pri opotrebovani ak nie tym ze sa opotrebovali klzne puzdra??? ak uz treba vysvetlovat toto tak sa ani necudujem ze ten zvysok Ti nic nehovori
Tak potom si asi naozaj nerozumieme. Ja som mal pocit, ze sa snazis vyjadrit treciu silu suvisiacu s pootocenim vonkajsieho ku vnutornemu clanku retaze. Nit je totiz lesteny rovnako ako klzne puzdro a tam je to trenie snad este zanedbatelnejsie. A rozdiel v opotrebeni si netrufam ani vyjadrit, nieto este vypocitat. Skoda, ze obhajujes vec, ktora sa pri silach ktore posobia na biku neda v praxi snad vobec merat nie to este vnimat, aj ked matematicky to je spravne...
Jezus: to nie je teoria ktora by nebola v strojarstve overena praxou... snazil som sa iba podat k teme vysvetlenie a zdovodnenie (a mam taky pocit ze som si to mohol usetrit...) ale kazdy ma samozrejme pravo na svoj pohlad...
2. Ta plocha na ktorej ta väcsia trecia sila posobi je tak zanedbatelna (a teda aj celkova trecia sila je tak zanedbatelna), ze to snad pri odporoch ktore sa nachadzaju v prevodovom systeme nikto realne nemoze pri tlaku na pedal citit.
Zacinam sa sam seba pytat naco vlastne tu retaz mazem, ked su v nej take minimalne odpory.
DI2F4Y: OK, rozumiem co si chcel povedat a prave preto som Ta otravoval aby si mi to vysvetlil tak, aby som to logicky pochopil. Tvoja snaha nebola zbytocna aj ked neverim, ze sa to moze v praxi prejavit pri biku. Urcite to ma odpodstatnenie v strojarstve pri vysokych silach a otackach, ale pri biku je to podla mna zanedbatelny rozdiel.
Zigo: Nenapisal som to uplne spravne, ale Ty si to trosku vytrhol z kontextu - porovnaj si rozdiel v trecej sile namazanej retaze pri 22z a 29z a potom sa asi skor priklonis k tomu, ze rozdiel medzi tymi trecimi silami je absolutne zanedbatelny.
Jezus: ten rozdiel mas vyssie priblizne vyjadreny (este k tomu samozrejme pristupuje priecny smer tzv. "krizenie retaze" co do istej miery znizuje percentualny rozdiel ale v kazdom pripade princip je nezanedbatelny), to co plati vo vseobecnom strojarstve samozrejme plati aj pre bike, pre vyssie zatazenia sa pouzivaju silnejsie retaze ale princip je rovnaky. koncim bo uz som asi bez obrazkov povedal vsetko co som mohol...
DI2F4Y spravne to robis ako to robíš v tomto stojím za tebou ja som to povedal jednou vetou ty si to doložil vzorcami ešte daj obrázky a bude hotovo toto je debata pri pivku lebo ja si myslím že v podstate sa aj rozumiete ale neviete dojsť na to v čom
Dizfay smekám klobouk. Tie výpočty samozrejme platia, len vieš čo si nimi dokázal? Keď na ne kukám ja, absolvent konzervatória, nikde mi tam nevystupuje ten uhol zlomenia článkov. Ty si dokázal, že na menšom polomere prevodníka pôsobí na reťaz väčšia sila, čo je všeobecne známe. K niečomu takémuto som ťa chcel smerovať od začiatku. Lebo mne je jasné, že na prevodník s väčším polomerom pôsobí menšia sila čo má za následok menšie opotrebenie reťaze a úvahy o zalomovaní reťaze hrajú druhé husle. Inak de facto si mal pravdu o výhode väčších prevodníkov v zmysle opotrebenia reťaze, akurát ten dôvod - "uhol zlomenia" mi udrel do oka, tak som sa ho chytil.
hehe tak jeden den tu niesom (skola a bike) a ako sa pekne rozrastla tema..
DI2F4Y ano presne tak, na XC chrtenie, dakujem za + a - , presne to som potreboval vediet
cestna kazeta ako som uz pisal sa mi ako napad menej paci, zato ku 44-29 x 11-34 sa priklanam cim dalej tym viac
pozicat netreba, zato pri jazde by som si rad niekedy vyskusal, ale to ma cas.
Dizfay smekám klobouk. Tie výpočty samozrejme platia, len vieš čo si nimi dokázal? Keď na ne kukám ja, absolvent konzervatória, nikde mi tam nevystupuje ten uhol zlomenia článkov. Ty si dokázal, že na menšom polomere prevodníka pôsobí na reťaz väčšia sila, čo je všeobecne známe. K niečomu takémuto som ťa chcel smerovať od začiatku. Lebo mne je jasné, že na prevodník s väčším polomerom pôsobí menšia sila čo má za následok menšie opotrebenie reťaze a úvahy o zalomovaní reťaze hrajú druhé husle. Inak de facto si mal pravdu o výhode väčších prevodníkov v zmysle opotrebenia reťaze, akurát ten dôvod - "uhol zlomenia" mi udrel do oka, tak som sa ho chytil.
Čo myslíš, dohodneme sa na takomto závere?
Giro: pozri si to este raz a zistis ze okrem vacsej sily do hry vstupuje rovnakym prinosom aj rozdiel uhlu potocenia clankov (je pomocou neho vyjadrena draha na ktorej posobi trecia sila) -> uloha pri zalamovani retaze hra priblizne rovnaku rolu ako narast sily na mensom prevodniku. naozaj to nehovorim preto ze Ta potrebujem bezpodmienecne presvedcit o svojej pravde len ked som uz zacal ta... "dohodnut" s nemozeme bo ja to musim vediet tak inak by som bol asi uz davno "statnym zamestnancom"
V poriadku, potom čakám iné vzorce, lebo uvedené jednoduché vzorčeky pojednávajú len o sile a ramene, uhol nikde. A keď sme pri tej dráhe pôsobenia trecej sily, sám píšeš na inom mieste, že záber prebieha len na 2-3 zuboch. Zostaňme teda pri tom a dráhu pôsobenia trecej sily považujme v oboch prípadoch za konštantnú.
ej, dobre som sa zabavil!
tiez som nechapal ked mi di2f4y tvrdil, ze na jednej retazi natoci v poho 7000km.
ale uz to pomaly chapem,
a CHCEME OBRAZKY !
milion prispevkov a furt ste usetrili iba 500,- Sk za rok ... retaz je spotrebny material na autach aj bicykloch...to sa mozte bavit o tom ako udrzat rozok 2roky cerstvy
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
1. Nikdy v zivote som nemusel vyhodit opotrebenu retaz kvoli tomu, ze sa znicila trenim medzi vonkajsim a vnutornym clankom, ale vzdy len a len kvoli vytahaniu.
2. Ta plocha na ktorej ta väcsia trecia sila posobi je tak zanedbatelna (a teda aj celkova trecia sila je tak zanedbatelna), ze to snad pri odporoch ktore sa nachadzaju v prevodovom systeme nikto realne nemoze pri tlaku na pedal citit.
Vysledok: Myslim, ze z opotrebenia retaze mozeme pokojne vyskrtnut uhol natocenia kedze nikto nikdy retaz kvoli takemuto opotrebeniu nemenil a ani menit nebude (musel by to byt jedine extremista ktory jazdi spanielov v tak silovom zabere, ze by doslo k postupnemu zniceniu okrajov nitov a tie by prestali drzat retaz pokope, ale to je uplna a cista teoria v praxi snad neaplikovatelna).
Dudo: Compact. Triple jazdia len cisti turisti.
1. Nikdy v zivote som nemusel vyhodit opotrebenu retaz kvoli tomu, ze sa znicila trenim medzi vonkajsim a vnutornym clankom, ale vzdy len a len kvoli vytahaniu.
2. Ta plocha na ktorej ta väcsia trecia sila posobi je tak zanedbatelna (a teda aj celkova trecia sila je tak zanedbatelna), ze to snad pri odporoch ktore sa nachadzaju v prevodovom systeme nikto realne nemoze pri tlaku na pedal citit.
Vysledok: Myslim, ze z opotrebenia retaze mozeme pokojne vyskrtnut uhol natocenia kedze nikto nikdy retaz kvoli takemuto opotrebeniu nemenil a ani menit nebude (musel by to byt jedine extremista ktory jazdi spanielov v tak silovom zabere, ze by doslo k postupnemu zniceniu okrajov nitov a tie by prestali drzat retaz pokope, ale to je uplna a cista teoria v praxi snad neaplikovatelna).
Ro Dudo: Compact. Triple jazdia len cisti turisti.
Jezus: ...nehnevaj sa ale asi si studoval hudobnu (bez urazky). co si myslis cim je asi tak sposobene predlzenie retaze pri opotrebovani ak nie tym ze sa opotrebovali klzne puzdra??? ak uz treba vysvetlovat toto tak sa ani necudujem ze ten zvysok Ti nic nehovori
Zacinam sa sam seba pytat naco vlastne tu retaz mazem, ked su v nej take minimalne odpory.
Zigo: Nenapisal som to uplne spravne, ale Ty si to trosku vytrhol z kontextu - porovnaj si rozdiel v trecej sile namazanej retaze pri 22z a 29z a potom sa asi skor priklonis k tomu, ze rozdiel medzi tymi trecimi silami je absolutne zanedbatelny.
Čo myslíš, dohodneme sa na takomto závere?
DI2F4Y ano presne tak, na XC chrtenie, dakujem za + a - , presne to som potreboval vediet
cestna kazeta ako som uz pisal sa mi ako napad menej paci, zato ku 44-29 x 11-34 sa priklanam cim dalej tym viac
pozicat netreba, zato pri jazde by som si rad niekedy vyskusal, ale to ma cas.
dakujem vsetkym!
Čo myslíš, dohodneme sa na takomto závere?
Giro: pozri si to este raz a zistis ze okrem vacsej sily do hry vstupuje rovnakym prinosom aj rozdiel uhlu potocenia clankov (je pomocou neho vyjadrena draha na ktorej posobi trecia sila) -> uloha pri zalamovani retaze hra priblizne rovnaku rolu ako narast sily na mensom prevodniku. naozaj to nehovorim preto ze Ta potrebujem bezpodmienecne presvedcit o svojej pravde len ked som uz zacal ta...
No predsa aby ti nepiskala retaz
A k teme: tuto temu asi nikto nepochopi, pomohli by nakresy, lebo fyzike a vzorcom velmi nerozumiem
tiez som nechapal ked mi di2f4y tvrdil, ze na jednej retazi natoci v poho 7000km.
ale uz to pomaly chapem,
a CHCEME OBRAZKY