milion prispevkov a furt ste usetrili iba 500,- Sk za rok :lol:... retaz je spotrebny material na autach aj bicykloch...to sa mozte bavit o tom ako udrzat rozok 2roky cerstvy :lol:
03.11.2008 - 22:35:31
00
po prve - klobuk dole pred DI2F4Y
po druhe - fakt ma tato tema zaujala, lebo tiez uvazujem nad prechodom na 2 placky ale riesim skor to ci to utocim v extremnych vyslapoch, ako opotrebenie retaze :wink:
po tretie - moj dovod prechodu je, ze ocakam zvysenie rychlosti, ale obavam sa extremnych vyslapov, som totiz zvyknuty tocit vyssiu kadenciu ( odpozorovane pri vyslapoch, kde iny
tocia menej, tazsie prevody pri rovnakej rychlosti )a asi by mi tie 2 najlahsie prevody ( ako tu niekto spominal ) chybali, aj teraz mam 12-34z
03.11.2008 - 23:01:23
00
toto hovorim od začiatku "uloha pri zalamovani retaze hra priblizne rovnaku rolu ako narast sily na mensom prevodniku"

Rasťo na hrad! :D

to DI2F4Y: nebolo to myslené tak, že články reťaze od určitého uhlu zalomenia už nie sú v zábere a teda pri väčšom ozubenom kolese napr. 54 sa sila rozkladá na napr. desať článkov reťaze, ale pri 11 len na dva? (čísla strielam od pása) 8)
Len asi nesúhlasím s tým opotrebením iba puzdier, podľa mňa sa reťaz vyťahá celá! Voľakedy dávno sme nemali mierku na reťaz, meralo sa to len tak, že si prstom odtiahol reťaz od prevodníku a podľa medzery medzi reťazou a prevodníkom sa povedalo: "tá je už vyťahaná, treba dať novú", alebo aj nie. :D A to ti iba puzdrá neurobia!

to Dudo: žiaden compact, 53/39 nech to môžeme poriadne osoliť :twisted:
03.11.2008 - 23:30:52
00
ja by som takéto témy zakázal... :D

Nič si z toho nerob, ani ja tomu nerozumiem...
Akurvát viem, že treba zobrať ešte aj do úvahy mieru zasrania reťaze od prachu a blata a mieru starostlivosti o ňu... Lebo je úplne jedno, aké prevody jazdíš, keď počuť na 100 metrov, ako reťaz vreští.
04.11.2008 - 00:00:55
01
Voľakedy dávno sme nemali mierku na reťaz, meralo sa to len tak, že si prstom odtiahol reťaz od prevodníku a podľa medzery medzi reťazou a prevodníkom sa povedalo: "tá je už vyťahaná, treba dať novú", alebo aj nie. :D A to ti iba puzdrá neurobia!

Ale urobia... Snáď si nemyslíš, že sa natiahne celá? Však nie je z gumy!
04.11.2008 - 00:04:24
00
Nehovor mi, že za tie roky si nikdy neporovnal dĺžku starej reťaze s novou?! Je dlhšia....?
Opotrebením puzdier som myslel styčné plochy s prevodníkom alebo pastorkami, takže asi som sa len zle vyjadril.
No..., keby bola z gumy, mohla by sa teoreticky vrátiť do pôvodnej podoby a nemusela by sa tak často meniť. Aj keď, zase by sa viac opotrebovávala! Viď klinové remene...


Naposledy upravil cicamica dňa 04.11.2008 - 00:51:44, celkovo upravené 1 krát.

04.11.2008 - 00:40:26
00
Zacinam sa sam seba pytat naco vlastne tu retaz mazem, ked su v nej take minimalne odpory.


preto ju nemazem :mrgreen:
04.11.2008 - 00:50:06
00
Reťaz alebo tému? :wink:
04.11.2008 - 00:53:44
00
Pozor, DI2F4Y je biker-vyvojovy pracovnik s dlhorocnou praxou v zahranici v jednej z nemeckych automobiliek, takze co sa tyka teorie, a myslim ze aj praxe, ma nam co vysvetlit co sa tyka pohonov. Dokazuju to aj jeho prispevky ... klobuk dole.
04.11.2008 - 06:04:54
00
milion prispevkov a furt ste usetrili iba 500,- Sk za rok :lol:... retaz je spotrebny material na autach aj bicykloch...to sa mozte bavit o tom ako udrzat rozok 2roky cerstvy :lol:

vnimam to podobne. maximalne to vystihuje posledna veta: "to sa mozte bavit o tom ako udrzat rozok 2roky cerstvy".
debata by mala zmysel, ak by sa spravnym vedenim retaze usetrilo na retazi rocne min 5000.- Sk. v pripade ze DI2F4Y pracuje v automoblilke, tak chapem jeho zanietenie. pri autach je asi nezmysel menit retaz kazdych 2500 - 3000 km (priemerna vydrz na biku). tam sa musi hladat naoptimalnejsie riesenie pre maximalnu zivotnost.
no pri bikoch tato tema straca uplne vyznam. ja som sa napriklad stale nedozvedel aky je vyznam prechodu z 3 na 2-prevodnik ak uzivatelovi nejde o vahu. sak ked nechces tak neprehadzuj na najmensi prevodnik.
04.11.2008 - 07:06:13
00
ja som sa napriklad stale nedozvedel aky je vyznam prechodu z 3 na 2-prevodnik ak uzivatelovi nejde o vahu. sak ked nechces tak neprehadzuj na najmensi prevodnik.


možno psychika :wink:
04.11.2008 - 07:37:24
00
ja_michalko, Derailleur:
- pytal sa "Steju = chrt" a chce to na "chrtenie" mozno to bude dovod preco asi niektori povazuju tuto temu za zbytocnu (inak tema je myslim 2-prevodnik vs. 3-prevodnik) :wink: ja sa takisto "nehrabem" do tem kde ide o zdvih 100mm a viac :D
- co sa tyka "setrenia": chrt najazdi rocne v terene tak 15-20tis km (aspon tak byvalo dobrym zvykom za mojich studentskych cias) a vacsinou je to student bez sponzora (aspon si myslim bo pracujuci si na to hlada cas kus tazsie) takze ak iba na retaziach usetri napr. 1000SK/rocne tak to pociti (okrem toho usetri aj na malom prevodniku ktory by asi musel za sezonu menit), v neposlednom rade to bol iba jeden z pozitivnych faktorov ktory sa spominal, tomuto sa vsak podarilo prerazit v hitparade a rozputala sa okolo neho debata :D
- a ja uz vazne musim aj trochu pracovat... :mrgreen:
04.11.2008 - 07:49:13
00
ja_michalko, Derailleur:
- co sa tyka "setrenia": chrt najazdi rocne v terene tak 15-20tis km (aspon tak byvalo dobrym zvykom za mojich studentskych cias) a vacsinou je to student bez sponzora (aspon si myslim bo pracujuci si na to hlada cas kus tazsie) takze ak iba na retaziach usetri napr. 1000SK/rocne tak to pociti (okrem toho usetri aj na malom prevodniku ktory by asi musel za sezonu menit), ...

ad maly prevodnik: tak to asi tazko nie? ved o to ide aby nepouzival maly lebo ho "nepotrebuje" - nebude ho musiet menit.

ja len uvazujem logicky (uvaha): mam klasicky 3-prevodnik, a chcem len bezhlavo silovo tocit pedalmi (chrtit). no co teraz budem robit? logicky nebudem pouzivat najmensi 22 zubovy prevodnik, lebo ako chrt ho nepotrebujem.

takze teraz prichadzam k moznostiam:
1. jednoducho si ponecham 3-prevodnik ktory mam s tym, ze nebudem vyuzivat maly prevodnik, nebudem spekulovat a budem tahat + usetrim na novu kvalitnu retaz, alebo
2. kupim si novy 2-prevodnik za ktory vyhodim peniaze, budem mat sitce super pocit jaky som najsamdobry ze mam len 2 prevodniky, ALE budem musiet navyse kupit kvalitnu retaz + ***** sa s nastavenim 3-stupnoveho radenia aby mi fungovalo na 2 prevody a MOZNO raz zistim ze 3-prevodnik nieje len tak prenic-zanic a budem zase menit.

tak ja neviem, ale ak hovorime o studentovi, tak by som si vyberal moznost c. 1.
proste mi to nejak nesedi. ale ja som mozno "nechapavy"


Naposledy upravil ja_michalko dňa 04.11.2008 - 08:52:21, celkovo upravené 1 krát.

04.11.2008 - 08:42:59
00
Nech si chlapci (chrti) skusia jazdit s dvojprevodnikom na 12-13-14Kg biku :wink:
04.11.2008 - 08:47:32
00
ja_michalko: Ak nebudem pouziavat maly prevodnik, tak ho tam mam zbytocne- tvori rotujucu zataz, ktoru neporebujem a musim kvoli nemu mat dlhsiu osku, co moze zhorsit retazovu linku vzhladom na to, ze zvysne, pouzivane prevodniky musia byt dalej od ramu. Navyse stredny prevodnik ma stadardne 32z, co je v slusnom vyjazde stale dost velky rozdiel oproti 29z. A potom este aj rozdiel medzi velkym a malym prevodnikom je lepsie, ked je o cosi vacsi, aby aj bolo citi, ze som vobec prehodil zo 44 na cosi mensie.


Naposledy upravil Zigo dňa 04.11.2008 - 08:55:33, celkovo upravené 1 krát.

04.11.2008 - 08:53:27
00
keyboard_arrow_up