Kategórie
Bike-techPrechod na 1x7 / 1x8 / 1x9 / 1x10 / 1x11 / 1x12 # prevody # výmena dielov # upgrade # poradenstvo # prevodník # kazeta # kompatibilita # technické otázky
Je to finančne ovela menej náročné,ako cenovo premrštené sady Sram 1 x 11,pričom je menej iba o jeden prevod-takže kto chce,smelo do toho-tu je link na tú vychytávku-cena cca 100 Eur:
http://www.koloshop.cz/kazeta-a-pastorky-horske-10sp.-244/general-lee-leonardi-racing-adapter-kazety-sram.html
-33% Shimano Deore XT FC-M8100 kľuky, 175 mm, 1x12, HTII, bez prevodníka
94,99 €
-33%
MOC 165 €
-20% SRAM X01 Eagle DUB Superboost+ Carbon kľuky, 1x12, 32T, Lunar/Oxy Red
od 404 €
-20%
MOC 539 €
Akcia -13% SRAM XX1 Eagle DUB kľuky s prevodníkom, 170 mm, 1x12, 34T, pre Cannondale Ai
484 €
-13%
MOC 659 €
-6% SRAM X01 Eagle DUB Boost Carbon kľuky, 175 mm, 1x12, 32T, Lunar/Oxy Red
479 €
-6%
MOC 639 €
savings Shimano náhradný pastorok pre 12-kolo kazetu CS-M9100, 14T
4,90 €
savings
MOC 8,39 €
-7% SRAM sada tlmiacich vložiek medzi pastorok kazety XG-1290 RED 10-26
25,99 €
-7%
MOC 33,99 €
savings SRAM PG-1210/1230 náhradné pastorky kazety, 11T/13T/15T
16,79 €
savings
MOC 35,99 €
Ja osobne mám 29ht,cca 10 ročny model a okrem pohonu 3x10 XT nie je v nijakom ohľade moralne zastarali. Zrejme si dokupim do zásoby prevodníky a kazetu, pretoze presne takto sa mi dobre jazdí.
Čudujem sa, že už nikto napr. neprehadzuje plášte, pretože stačí tam dat niečo úzke s trocha dezénu a je z htcka bajk o nič nie pomalší ako gravel, avšak stále s rezervou prevodov na oboch stranách,čo je vyborna vec pre niekoho kto nechce /nemôže mať dva bajky.
Nik tu nespominal, vacsi vykon pri takych alebo onakych klukach.
RANDAL 05.06.2022 - 17:26:51 A nebude to tym, mas teraz kratsie kluky? Mensia paka, viac sa narobis.
rovnako velka sila posobiaca na dlhsie rameno, vyvola vacsi krutiaci moment, z coho vypliva, ze na dosiahnutie rovnakeho momentu ti staci posobit silou mensou
Podlož tento svoj názor nejakým relevantným odkazom na nejakú štúdiu alebo test. Prečítaj si ten článok, na ktorý som odkázala. Odkazuje sa na skutočné testy a nie iba vaše "teoretické" dohady. Cyklické točenie kľúk bicykla nie je jednoduchý pohyb páky.
Keby si čítal článok tak by si sa dočítal, že "The only real exception to this rule is “sprinting from a standing start on a fixed gear bicycle”, Burt says, because the increased leverage of a longer crank can make it easier to get a massive gear off the line."
Likewise shorter cranks produce less torque, but cadence increases for the same effort because the turning circle is shorter.
Ak to nie je jasne, poslal som ten isty odkaz ako ty, pretoze nijakym sposobom nevyvracia fakty, ktore spominaju ivast a Tecka. Oni predsa netvrdia, ze kratsie/dlhsie kluky su efektivnejsie, spominaju len elementarne fyzikalne principy, ktore ludstvo pozna uz tisicky rokov.
Ja mam pocit, ze ty si mylis pojmy. To, ci posobenie rovnakou silou na konci dlhsej kluky sposobuje vacsi krutiaci moment a to, ci dlhsie kluky su vyhodnejsie/efektivnejsie na generovanie isteho vykonu na bicykli ludskym telom, to su 2 rozne veci. Prve je pravdive a clanok, ktory si postovala, to nijakym sposobom nevyvracia, a druhe je zrejme nepravdive, tomu prave sa clanok venuje.
Zrejme si necital moje predosle prispevky poriadne/vobec lebo ak by si cital tak by si vedel:
1. nechem vyvolat flame len edukovat hlavy zadubene
2. ze som aj ja opakovane napisal, ze pre trail jazdenei je 1x OK. Nie vyhoda ale OK. MTB je siroky pojem. Pre niekoho je mtb vozenie sa po zvaznici alebo polnej ceste na XC biku, pre niekoho trasa kde by si sklon pod 7% tazko hladal a pre nikoho lanoukou hore trailom dole pripadne nieco uprostred ako po zvaznici hore trailom dole.
3. Joshua Poertner vela skusenost z mtb nema a ak hovori o mtb mysli prioritne XC preteky co nejazdi nikto co tu na fore hovori ze jazdi mtb. Tunajsie MTB je skor gravel jazdenie na XC biku.
To znamena plavat po prude a to robia iba mrtve ryby
Ano aj... Hlavne problemy su rovnake aj u MTB aj cesty.
Cim mensi pastorok a prevodnik tym vacsie straty na pohone a mensia zivotnost pohonu. 1x ta nuti k obojemu.
Cim viac prevodov na kazete a menej na klukach tym viac krizenia retaz = vacsie straty a opotrebenie dielov.
Cim viac prevodov na kazete tym nutna vacsia klietka prehadzky a tym nutne vacsie napnutie retaze, k stratam na hornej casti priratavas aj vacsie straty na dolnej vracajucej sa casti retaze lebo vacsie nanutie = vacsie trenie.
A este co tam neodznelo a moze byt zavisle od sady. Ale plne prehodenie z 46 na 52z s pouzitim 32x prevodnika tva podstatne dlhsie ako presmyknutie retaze z 32 na 22z. Cim je na kzete vacsi pastotok a zaroven pozuty mensi prevodnik tym dlhsie preradenie trva a tym dlhsiu dobu nemozes prenasat silu bez mozneho poskedenia pohonu.
34/10 straca cca 8W pri 250W oproti 38/11
A je to 43km/h a vyzaduje to aby sa ti vosiel 34z prevodnik. Ci je to dost necham na zavazeni na preteakanie urcite nie. Tam sa musi sliapat aj dolu kopcom aj ked vietor fuka do chrbta. Na vacsine ramov sa vojde 34z ale za cenu retazovej linky 52-54 co zase zhorsuje efektivitu pohonu. A co ked chces oval to tam viac ako 32 z nedas.
LOL
Nik tu nespominal, vacsi vykon pri takych alebo onakych klukach.
Dlzka kluky…
rovnako velka sila posobiaca na dlhsie rameno, vyvola vacsi krutiaci moment, z coho vypliva, ze na dosiahnutie rovnakeho momentu ti staci posobit silou mensou
Na BMXky sme si davali kluky z Esky, aby sme vytiahli aj kopce…
Ano ak mas 1x1 system. Zabudol si zapocitat ze mas radenie = zariadenie meniace krutiaci moment. Cize ak mas kratsie kluky zaradis lahsi prevod a mas na kolese presne ten isty krutiaci moment. Problem je len ak lahsi prevod nemas.
Nie len to, este aj kolenam odlahcis.
Nebolo to volakedy podla vysky resp podla dlzky kosti?
Bolo a ciastocne stale je. Podla toho co je zistene najdes to aj v prispevku od Kristina je tam optimalna dlzka pre kazdeho jazdca. Ani velmi kratke nie su idealne ani velmi dlhe. Ake je optimum ciastocne ovplyvnuje dlazka stehennej kosti ale zdaleka nie len to. Z velkych faktorov je to poloha na biku, zdravotne obmedznia (poskedenie klbov), schopnost tocit velke kadencie, vycibrenost techniky sliapania (ak sliapes kapustu pri 60 RPM tak ti kratke kluky velmi nepomozu), druh svalovych vlakien typ A alebo B (jedemu sedi rychlo druhemu silno), disciplyna ktoru jazdis (aero vs techniky teren a pozivanie technik ako ratcheting, pedal kick...), dokonca aj mnozstvo svalov (hmotnost koncatiny hra rolu)
Ako ti moze byt jasne to sa neda poradit ani vypocitat ani odhadnut. Na to sluzi bikefitting.