Lokalizácia
Formulár sa odosiela
PO DOFUKANI TLMICA A NASLEDNEJ DEMONTAZI PUMPY DOJDE K VYRAZNEMU UNIKU VZDUCHU Z VENTILA,JE TO VADA PUMPY ALEBO NORMALNY JAV?
Zobraziť komentár 09.09.2008 - 13:26:36
00
PO DOFUKANI TLMICA A NASLEDNEJ DEMONTAZI PUMPY DOJDE K VYRAZNEMU UNIKU VZDUCHU Z VENTILA,JE TO VADA PUMPY ALEBO NORMALNY JAV?

Podla toho kolko toho vzduchu unikne. 5-10 psi mi pripada ako normalny jav, vzdy o tolko tlmic "prefukam", takze po odkruteni pumpy je tam toho vzduchu akurat.


Naposledy upravil naiki dňa 09.09.2008 - 13:45:23, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 09.09.2008 - 13:44:43
00
unika vzduch, ktory je v hadicke .. nie vzduch z tlmica
nie je to vada
Zobraziť komentár 09.09.2008 - 13:45:10
00
správne davhanko, it's a physics, not a mystery :twisted:
Zobraziť komentár 09.09.2008 - 13:52:47
00
Ventil je konstruovany tak, aby pri jeho odmontovani unikal vzduch z hadicky, nie z tlmica. Pri jeho opatovnom nasadeni na ventil tlmica tlak klesne, lebo cast vzduchu z tlmica unikne do hadicky. Je to tak normalne a je to tak spravne. Netreba nic pridavat, tlak na manometri ukazuje tlak v tlmici/vidlici.
Zobraziť komentár 09.09.2008 - 14:06:49
00
Ventil je konstruovany tak, aby pri jeho odmontovani unikal vzduch z hadicky, nie z tlmica. Pri jeho opatovnom nasadeni na ventil tlmica tlak klesne, lebo cast vzduchu z tlmica unikne do hadicky. Je to tak normalne a je to tak spravne. Netreba nic pridavat, tlak na manometri ukazuje tlak v tlmici/vidlici.

Ahaaaa, a toto ma vobec nenapadlo. Tiez som vychadzal z toho ze po opatovnom nasadeni to tlak ukazovalo nizsi ako bol pri nafukovani.
Zobraziť komentár 09.09.2008 - 14:13:59
00
Všimol som si v prvom príspevku slovíčko VÝRAZNÝ v spojení s únikom vzduchu z tlmiča/vidly. Preto aj napriek tomu, že tu už bolo čosi popísané, pridávam ešte toto:

Malý únik vzduchu je normálny, ale mám skúsenosť aj s väčším únikom (nie moču), ba dokonca po jednej výmene komponentu vo vidle (jeho súčasťou bol aj ventil) som nevedel vidlu nafúkať vôbec, všetko vždy vyfučalo.

Koncovka hadičky pumpy má vo vnútri výstupok, ktorý po zašróbovaní na ventil zatlačí taký piestik (ihlu). Vo vnútri tej koncovky je aj gumové prstencové tesnenie. Keď zašróbovávaš koncovku pumpy na ventil, musí najprv ventil dosadnúť na tesnenie a až potom sa má stlačiť piestik. Ak to tak nie je, dochádza k veľkému úniku vzduchu.

Čo s tým?
Mne pomohlo vložiť do koncovky hadičky pumpy ďalšie prstencové gumové tesnenie. Získaš ho, keď si kúpiš kovový klobúčik autoventilu a z jeho vnútra ho vyberieš.

To jfab: Ventil je síce konštruovaný ... (aj koncovka hadičky), ale nie je vždy presne vyrobený (-á).
Zobraziť komentár 09.09.2008 - 14:24:52
00
ja este doplnim laca - u mna to bol dovod na reklamaciu vidly a nasledna vymena celeho ventilu s nizsie polozenym cudlikom/piestikom/ihlou (uz som to tu riesil na fore, nechce sa mi to hladat)
Zobraziť komentár 09.09.2008 - 14:39:51
00
Original pumpou na Rock shox som skusal dofukat Manitou Skareb. Bohuzial to neslo, spominany "čudlík" v skrutke na hadicke nedokazal zatlacit ihlu ventilu. Oprava ma stala cca 5 Sk :wink: vymenil som ventil a je po probleme.
Zobraziť komentár 09.09.2008 - 19:05:49
00
už som na podobnú tému písal... tiež mi uniklo veľké množstvo vzduchu následkom veľkého "cuplíka" v pumpe, ktorý zatláča ventil. Odstránenie? jednoduché: vyskrutkoval som z ventila tú "tyčku" a zľahka obrúsil špičku. a problém je dosiaľ vyriešený. :P :wink: nemaj obavy ventil pasuje aj z duše ak používaš s autoventilom, keby si ho zbrúsil moc. :wink:
Zobraziť komentár 09.09.2008 - 20:42:00
00
keyboard_arrow_up