PO DOFUKANI TLMICA A NASLEDNEJ DEMONTAZI PUMPY DOJDE K VYRAZNEMU UNIKU VZDUCHU Z VENTILA,JE TO VADA PUMPY ALEBO NORMALNY JAV?
09.09.2008 - 13:26:36
00
PO DOFUKANI TLMICA A NASLEDNEJ DEMONTAZI PUMPY DOJDE K VYRAZNEMU UNIKU VZDUCHU Z VENTILA,JE TO VADA PUMPY ALEBO NORMALNY JAV?

Podla toho kolko toho vzduchu unikne. 5-10 psi mi pripada ako normalny jav, vzdy o tolko tlmic "prefukam", takze po odkruteni pumpy je tam toho vzduchu akurat.


Naposledy upravil naiki dňa 09.09.2008 - 13:45:23, celkovo upravené 1 krát.

09.09.2008 - 13:44:43
00
unika vzduch, ktory je v hadicke .. nie vzduch z tlmica
nie je to vada
09.09.2008 - 13:45:10
00
správne davhanko, it's a physics, not a mystery :twisted:
09.09.2008 - 13:52:47
00
Ventil je konstruovany tak, aby pri jeho odmontovani unikal vzduch z hadicky, nie z tlmica. Pri jeho opatovnom nasadeni na ventil tlmica tlak klesne, lebo cast vzduchu z tlmica unikne do hadicky. Je to tak normalne a je to tak spravne. Netreba nic pridavat, tlak na manometri ukazuje tlak v tlmici/vidlici.
09.09.2008 - 14:06:49
00
Ventil je konstruovany tak, aby pri jeho odmontovani unikal vzduch z hadicky, nie z tlmica. Pri jeho opatovnom nasadeni na ventil tlmica tlak klesne, lebo cast vzduchu z tlmica unikne do hadicky. Je to tak normalne a je to tak spravne. Netreba nic pridavat, tlak na manometri ukazuje tlak v tlmici/vidlici.

Ahaaaa, a toto ma vobec nenapadlo. Tiez som vychadzal z toho ze po opatovnom nasadeni to tlak ukazovalo nizsi ako bol pri nafukovani.
09.09.2008 - 14:13:59
00
Všimol som si v prvom príspevku slovíčko VÝRAZNÝ v spojení s únikom vzduchu z tlmiča/vidly. Preto aj napriek tomu, že tu už bolo čosi popísané, pridávam ešte toto:

Malý únik vzduchu je normálny, ale mám skúsenosť aj s väčším únikom (nie moču), ba dokonca po jednej výmene komponentu vo vidle (jeho súčasťou bol aj ventil) som nevedel vidlu nafúkať vôbec, všetko vždy vyfučalo.

Koncovka hadičky pumpy má vo vnútri výstupok, ktorý po zašróbovaní na ventil zatlačí taký piestik (ihlu). Vo vnútri tej koncovky je aj gumové prstencové tesnenie. Keď zašróbovávaš koncovku pumpy na ventil, musí najprv ventil dosadnúť na tesnenie a až potom sa má stlačiť piestik. Ak to tak nie je, dochádza k veľkému úniku vzduchu.

Čo s tým?
Mne pomohlo vložiť do koncovky hadičky pumpy ďalšie prstencové gumové tesnenie. Získaš ho, keď si kúpiš kovový klobúčik autoventilu a z jeho vnútra ho vyberieš.

To jfab: Ventil je síce konštruovaný ... (aj koncovka hadičky), ale nie je vždy presne vyrobený (-á).
09.09.2008 - 14:24:52
00
ja este doplnim laca - u mna to bol dovod na reklamaciu vidly a nasledna vymena celeho ventilu s nizsie polozenym cudlikom/piestikom/ihlou (uz som to tu riesil na fore, nechce sa mi to hladat)
09.09.2008 - 14:39:51
00
Original pumpou na Rock shox som skusal dofukat Manitou Skareb. Bohuzial to neslo, spominany "čudlík" v skrutke na hadicke nedokazal zatlacit ihlu ventilu. Oprava ma stala cca 5 Sk :wink: vymenil som ventil a je po probleme.
09.09.2008 - 19:05:49
00
už som na podobnú tému písal... tiež mi uniklo veľké množstvo vzduchu následkom veľkého "cuplíka" v pumpe, ktorý zatláča ventil. Odstránenie? jednoduché: vyskrutkoval som z ventila tú "tyčku" a zľahka obrúsil špičku. a problém je dosiaľ vyriešený. :P :wink: nemaj obavy ventil pasuje aj z duše ak používaš s autoventilom, keby si ho zbrúsil moc. :wink:
09.09.2008 - 20:42:00
00
keyboard_arrow_up