Som skôr rekreačný jazdec a vlastním už pekných pár rokov bicykel Merida Dakar 670sx.
To čo som na ňom našiel:
Rám zrejme Cr-Mo oceľový 19"
Vidla lacná Merida Suspension (Top Gun 969N)
Brzdy Shimano V-Brake
Zadok Shimano Acera-X + 7 kolesová kazeta neviem akej značky
Ráfiky 26" X-Rims
Kľuky Shimano Dual SIS
Ostatné bez označenia - asi to čo výrobca našiel, to tam zavesil.
Váha cca 15 kg.

Rád by som poznal váš názor, či sa oplatí investovať do upgradu výbavy na existujúcom a značne zachovalom ráme, alebo sa na to vykašľať a kúpiť radšej niečo úplne nové?

Pripomínam, že som rekreačný jazdec a môj ročný výkon je v rádoch niekoľko málo tisíc km. V posledných dvoch rokoch skôr stoviek km.

Poprosím o seriózne a konštruktívne názory, hádať sa môžem aj doma alebo v robote :D.

Vďaka.
27.04.2009 - 21:17:17
00
Koľko by si chcel investovať do nového alebo do rekonštrukcie...Za 300-400$ eur sa dá kúpiť o dosť lepší si myslím, ktorý na to pohodové jazdenie bude určite stačiť.
27.04.2009 - 21:24:18
00
No, tento ma pred rokmi stál v prepočte zhruba tých 400€. Pokukujem po cenovej kategórii 500 - 700€, len neviem či to využijem. Či by som neurobil lepšie keby som tie 3 - 4 stovky investoval do lepšej výbavy. :roll:
27.04.2009 - 21:34:47
00
Som v podobnom stave ako ty, 5 ročný bike, podobné komponenty, predpokladám že ten tvoj má najazdených ca 5000 km, čo znamená, že by si musel meniť snáď všetko okrem kostry. Skôr sa oplatí nový bicykel, za 500-600€ sa dá pomerne dobre vybrať, a poslúži ti to dlhšie ako keby si investoval do tohto. (a bude s tým menej driny :P)
27.04.2009 - 22:07:02
00
Ja by som odporučil nový, predsa ten máš už ojazdený a časom by si musel meniť ďalšie komponenty. A v dnešnej dobe už kúpiš slušný bike na tvoje jazdenie za tých 500-700€! A keď kupuješ celý nový bicykel vyjde to lacnejšie ako keby si ho pomaly celý vymenil postupne!!!
27.04.2009 - 22:24:57
00
jednoznacne novy

typ v cenovom limite http://velosprint.sk/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=224_408_412&products_id=9812 :wink:
27.04.2009 - 22:31:52
00
Díky za rady. Tušil som že to dopadne takto. :)
Ako je to so skladaním bikov? Zrejme sa oplatí kúpiť skôr komplet ako skladať, že?
27.04.2009 - 22:34:46
00
Lubco- a co ti prestalo vyhovovať?
27.04.2009 - 22:35:20
00
Xbaroon: Pekný kúsok. :)
27.04.2009 - 22:43:39
00
bob: V podstate sa na tom voziť dá, ale:
1. Predná vidla je akási roztrasená, najmä pri zjazde z kopca (po hrboľatejšej asfaltke) z nej nemám dobrý pocit.
2. Zadný náboj mi pri jazde vydáva šuštivý zvuk. Už pred dvomi rokmi mi technik po servise povedal že by bolo vhodné vymeniť náboj celý aj s kazetou

Ostatné ako - tak funguje, možno prídu čoskoro na rad plášte, ale na ceste sú zatiaľ OK.

A okrem toho potrebujem nájsť dostatočne silnú inšpiráciu na to aby som začal niečo so sebou robiť. :D
27.04.2009 - 22:51:22
00
Som v podobnom stave ako ty, 5 ročný bike, podobné komponenty, predpokladám že ten tvoj má najazdených ca 5000 km, čo znamená, že by si musel meniť snáď všetko okrem kostry. Skôr sa oplatí nový bicykel, za 500-600€ sa dá pomerne dobre vybrať, a poslúži ti to dlhšie ako keby si investoval do tohto. (a bude s tým menej driny :P)


A ako sa to chystáš riešiť ty? :)
27.04.2009 - 22:53:49
00


Čo poviete na tento kúsok čo mi ponúkol xbaroon?
27.04.2009 - 23:04:50
00
to Lubco: Som tu novy takisto. A urcite sa popozeraj po novom biku. Predsa len mozes si ho v predajni aj vyskusat a este sa urcite naucis nieco o tom, aka geometria ramu ti sedi najviac. Zatial to nemozes vediet, kedze mas odjazdeny jeden bickel. Cize aj z toho dovodu by som siel do noveho biku, cim oskusas dalsiu geometriu ramu. A je jedno, ci si rekreacny biker, ram by ti mal sediet tak ci tak.

Co som tu na forach precital, tak ram a vidla je zaklad akehokolvek bicykla. Tak aj preto do vybavy na X rocnu kostru zastaratej technologie vyroby neinvestuj. Za tie peniazky co si napisal ti tu poradia chalani lepsiu bike, nez by si vyskladal. Oplati sa ti to. Neprerobis. Vybava moze byt aj slabsia tu vymenis, ked sa ti ten sport zapaci a budes chciet kusok viac pojazdit. Tolko moj nazor.
27.04.2009 - 23:09:32
00
Teraz som sa trochu rozkukal po tých Ghostoch a v tej istej cene tu mám ešte niečo:

http://velosprint.sk/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=224_408_412&products_id=9813

Rozdiel je v tom že tento nemá kotúčovky, ale V-čka a pravdepodobne má lepšie náboje. Je rozdiel ešte v niečom inom?
27.04.2009 - 23:23:13
00
Lubco: A preco si myslis, ze kotucovky su lepsie ? Ja sa nato skor pozeram takto. Z pohladu penazenky a laika, ale myslim, ze je to so vsetkym tak. Ked si chces kupit naozaj kvalitne kotucovky, tak urcite budu stat vela penazi a do tvojho limitu si myslim, ze sa s nimi urcite nevpraces. Dalej si myslim, ze su s tym vacsie trampoty co sa servisu tyka. Spytaj sa tu na fore, urcite ti vedia povedat. A myslim si, ze V-brake brzdy su super, je to klasika, raz dva si vymenis gumicky a podobne. Osobne do kotucoviek nejdem ani o nich neuvazujem vobec. Netreba mi ich. V-Braky brzdia uplne paradne tiez. Kotucovky kusok povazujem za modu. Ale kludne sa necham poucit, preco sa viac oplatia.
27.04.2009 - 23:34:45
00
keyboard_arrow_up