parkrat som cital o vyhodnosti dat na predne koleso hrubsie plaste ako na zadne, teoreticky to ma logiku, ale ma s tym niekto prakticke skusenosti ?
28.02.2007 - 09:52:09
00
lepsia stabilita/ ovladatelnost biku a viac sa narobis
28.02.2007 - 10:06:18
00
prakticky vozim vpredu 2.3 a vzadu 2.1... subjektivne by som povedal, ze prinos uzsieho plasta vzadu nepocitujem...
28.02.2007 - 11:17:49
00
Tu ide o prinos sirsieho plasta vpredu :)
28.02.2007 - 11:23:12
00
root: ja viem. napisal som to tak umyselne. jazdim radsej sirsie plaste a zrovna na aktualnom biku bolavpredu 2.3 a vzadu 2.1. dalsie budu obidva rovnako siroke, 2.3 - 2.4, podla znacky... prednosti aj negativa sirsich plastov su hadam zrejme...
28.02.2007 - 12:10:19
00
Kazdemu asi nie, inak by sme tu pritom nestracali cas, vies...
28.02.2007 - 12:28:13
00
Ide tu o tom ze vpredu predsa len potrebujes grip, lebo ak predne koleso straci grip - nasleduje drzka. A u vacsieho plasta (nafukaneho meksie) nieje problem dosiahnut potrebny grip - aj ked urobis jazdecku chybu a zoberes rigol pod malym uhlom.

Vtip je v tom ze vpredu je za normalnych okonolsti pomerne malo hmotnosti jazdca (asi 35 - 40%) teda aj "zubatejsia" a sirsia pneumatika ta nespomaluje tak ako by si si mozno myslel. Vo vyjazdoch je to este menej, no ked brzdis alebo si v zjazde, tak sa vaha presuva dopredu, kde na nu caka poriadna guma aby sa kusla do terenu ;-)

No ja jazdim 2.1 vpredu a 2.0 vzadu, ale to najma preto lebo som blbec a nekupil som si dpredu 2.25.
28.02.2007 - 12:59:40
00
Ide tu o tom ze vpredu predsa len potrebujes grip, lebo ak predne koleso straci grip - nasleduje drzka. A u vacsieho plasta (nafukaneho meksie) nieje problem dosiahnut potrebny grip - aj ked urobis jazdecku chybu a zoberes rigol pod malym uhlom.

Vtip je v tom ze vpredu je za normalnych okonolsti pomerne malo hmotnosti jazdca (asi 35 - 40%) teda aj "zubatejsia" a sirsia pneumatika ta nespomaluje tak ako by si si mozno myslel. Vo vyjazdoch je to este menej, no ked brzdis alebo si v zjazde, tak sa vaha presuva dopredu, kde na nu caka poriadna guma aby sa kusla do terenu ;-)

No ja jazdim 2.1 vpredu a 2.0 vzadu, ale to najma preto lebo som blbec a nekupil som si dpredu 2.25.

Ja tiez jazdim rovnako vpredu 2.1 a vzadu 2.0.
Akurat som si vsimol, ze nie je 2.1 ako 2.1, kazdy plast je trochu iny.
Neviem, ako sa to presne meria. Momentalne mam vpredu maxxiss Ranchero a pomer cena vykon - zatial som s nim nadmieru spokojny.
Pri asfaltke nizky valivy odpor a pri zjazde trha travu aj na mokrom povrchu.
28.02.2007 - 14:00:14
00
focus pre teba este raz:

vysvetlim to na inych plastoch, napriklas si vyberam Maxxis Ignitor 2,1 a Schwalbe Racing Ralph 2,1... To cislo je sirka v palcoch, co asi vies, ale je to len taky reklamny tah by som to nazval, skutocnu sirku plasta ti povie ine cislo a to rozmer v mm, ktory je pri spomenutych plastoch takyto: Ignitor 47 * 559 a RR 54 * 559, to prve je sirka plasta v mm... Tiez to pri realnom merani nesedi ale urcite je to smerodatnejsie ako sirka 2,1...

Cize z tohto dovodu je sirka plasta 2,3 jedneho vyrobcu rovnako siroka ako 2,5 od ineho...
28.02.2007 - 14:06:44
00
focus pre teba este raz:

vysvetlim to na inych plastoch, napriklas si vyberam Maxxis Ignitor 2,1 a Schwalbe Racing Ralph 2,1... To cislo je sirka v palcoch, co asi vies, ale je to len taky reklamny tah by som to nazval, skutocnu sirku plasta ti povie ine cislo a to rozmer v mm, ktory je pri spomenutych plastoch takyto: Ignitor 47 * 559 a RR 54 * 559, to prve je sirka plasta v mm... Tiez to pri realnom merani nesedi ale urcite je to smerodatnejsie ako sirka 2,1...

Cize z tohto dovodu je sirka plasta 2,3 jedneho vyrobcu rovnako siroka ako 2,5 od ineho...

No dobre, ale napriklad ten Ignitor ma 47mm.
Tu je napr. ten ranchero:
http://www.maxxis.com/products/bicycle/product_detail.asp?id=274
Ked si kliknes pre zvacsenie, tak ma bocne vystupky.
Ale mna zaujima, ci ta hodnota sa meria aj s tymi bocnymi vystupkami na plasti, ako celkova sirka, alebo len sirka plasta?
28.02.2007 - 14:14:05
00
No podla vsetkeho aj s vystupkami a aj tak to nema tych 47 mm, napr Ignitor :lol: Tak isto ako nema RR 54mm, v reale...
28.02.2007 - 14:15:37
00
No podla vsetkeho aj s vystupkami a aj tak to nema tych 47 mm, napr Ignitor :lol: Tak isto ako nema RR 54mm, v reale...


No ked kupim nejaky novy, potom to zmeriam. Zatial diki.
28.02.2007 - 14:18:18
00
aby som bol konkretnejsi : planujem kupu Swalbe Racing Ralph dopredu 2,25" a dozadu 2,0", slubujem si od toho nizsi valivy odpor pri zachovani stability najme v zjazdoch
doteraz jazdim Swalbe King Jim 2,35" a na maratony prezuvam za Hutchinson Buldog 2,0"
28.02.2007 - 14:32:54
00
2focus3ccd:a nefrkaju tie ranchera???vcelku dobre vzyeraju... :?:
28.02.2007 - 15:31:58
00
Dopredu by sa ako vodiaci plast mal pouzivat tensi :lol: ...
28.02.2007 - 18:04:16
00
keyboard_arrow_up