Chcem sa opýtať na takú zvláštnu vec. Máte niekto skúsenosti s výrobou sedla, resp. s výmenou poťahu? Ide o to, že ako tvdrí S. Brown, "sedlá z pravej kože sú omnoho pohodlnejšie". Problém je v tom, že sedlá z pravej kože sú síce pohodlnejšie ale stoja nie málo peňazí (základný Brooks by sa možno síce dal, ale toto je väčšia výzva). Preto vznikla myšlienka, že kožu som zohnal celkom v kvalite, zručný si myslím, že som, už to len uskutočniť. Či ste to už niekto skúšali (napr. kúpiť lacné sedlo s umelým poťahom a ten strhnúť a osadiť nový, resp. zohnať niekde takú tú kovovú klietku čo má sedlo Favorit Sport 05 a dorobiť čalúnnicku prácu sám.) Alebo ak viete nejakú stránku o tom (ENG, GER, SVK, CZE atd.). Vdaka vopred. A prosim nepiste, ze to je blbost, lebo to nie je blbost a ked to dokazu niekde na Taiwane vyrobit, tak predsa normalny cyklista nie je o nic sprostejsi, aby to nedokazal.
02.06.2008 - 10:54:16
00
mozno to nie je zly napad ale ja radsej ten cas prevozim na biku po prirode ako sa s tym doma v pivnici zabarikadovat... ked tak si to nechaj na zimu...
02.06.2008 - 12:14:09
00
najpohodlnejsie je sedlo z praveho carbonu
02.06.2008 - 12:30:43
00
Je to pekných pár rokov, čo som najazdil na Brooksovi dosť hodín a strašne sa zadok radoval, keď som prešiel na umelohmotnú Unicu. Na druhej strane dobre urobený Brooks je sedlo na celý život... Len musí sadnúť a zadok si zvyknúť.
Ale vyrábať ho? A nemať doma garbiarsku dielňu? Hoci prečo nie, čítal som tu aj bláznivejšie príspevky...
02.06.2008 - 13:45:54
00
najpohodlnejsie je sedlo z praveho carbonu


Čo? Šikmáči už robia aj falošný?
02.06.2008 - 17:02:46
00
marecej: nie je to majer?
02.06.2008 - 19:44:30
00

Čo? Šikmáči už robia aj falošný?

Falošný nie - len pravý a ľavý...
02.06.2008 - 23:06:33
00
V podstate je "carbon" ako carbon či aramid :) ide len o to, kto dodá uhlíkové vlákna, či DuPont (Kevlar), Toray, alebo niekto iný.
A finálny výrobca si ešte vyberie spojivo, ktorým to môže vylepšiť, alebo doraziť :).
Juro ak so spracovaním kože nemáš prax tak zbytočná snaha...
03.06.2008 - 01:28:40
00
Juro ak so spracovaním kože nemáš prax tak zbytočná snaha...


:?: Táto informácia má pre mňa cenu zlata! :P
04.06.2008 - 18:40:50
00
8) hm mal som doma jedno sedadlo urobene kozene ale to bolo skor odolnejsie ako umelina nije prijemnejsie.... z tou prijemnostou to nepocitis....a robil mi to calunik
04.06.2008 - 23:12:20
00
V podstate je "carbon" ako carbon či aramid :) ide len o to, kto dodá uhlíkové vlákna, či DuPont (Kevlar), Toray, alebo niekto iný.
A finálny výrobca si ešte vyberie spojivo, ktorým to môže vylepšiť, alebo doraziť :).
Juro ak so spracovaním kože nemáš prax tak zbytočná snaha...


No podľa mňa (a toho čo som sa učil) sú uhlíkové vlákno, kevlar a aramid 3 rôzne veci ;-)
05.06.2008 - 08:13:04
00
http://en.wikipedia.org/wiki/Kevlar
http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_dioxide

pre tych co sa im to nechce citat tu je prispevok z fora o autach od Carbonmike:

Kevlar sa u dielov pouziva na to aby sa pri havarii diel neroztriestil na samostatne kusy, ktore potom mozu sposobit solidne zranenia. Kevlar, respektive aramid, kedze Kevlar je len marketingovy nazov pre aramid pouzivany v balistike, dokaze drzat tieto polamane kusy relativne pokope. Ak by sa nemyslelo na bezpecnost, stacilo by pouzit cisty carbon. Samotny aramid je bielej farby, ale najcastejsie ho mozno vidiet farbeny na zlto-zlatisty odtien. Pouzivaju sa aj hybridne tkaniny carbon-aramid, tie mozno vidiet napr na skrupinach sedaciek pri zaberoch z kokpitu WRC aut. Aramid sa tiez vyuziva aj na miestach kde su diely exponovane narazmi napr od kamenov atd.

Rozdiel medzi karbonom a kevlarom som vysvetloval hore. Su to dva odlisne latky. Kevlar nieje ziadnou sucastou karbonu ako takeho je to somarina. Karbonove vlakna su cisto karbonove vlakna. O mixovani karbonu a ,,kevlaru,, (vola sa to aramid) sa da hovorit az pri hybridnych tkaninach, kde sa v jednom smere pouzivaju karbonove vlakna a v smere kolmom nanich sa zapletaju kevlarove vlakna. Preto to je hybridna tkanina. Dalej slovo KOMPOZIT znamena latku zlozenu z dvoch sucasti, v tomto pripade je to vlakno (tkanina) a matrica (napr epoxidova zivica alebo polyesterova). Az samotne tkaniny sa delia na sklolaminatove, karbonove, aramidove...
05.06.2008 - 08:39:58
00
Tak nejak to bude, len Kevlar je len jedna možnosť aramidového vlákna. Aramidové vlákno môže mať aj inú štruktúru ako kevlarové ;-)
05.06.2008 - 08:51:10
00
Takže presnejšie -

Kevlar je ochranná známka pre aramidové vlákna firmy DuPont
ďalšie podobné vlákna sú napr. Nomex, Technora, ...
aramid je jeden z triviálnych názvov pre tieto vlákna ("ARomatický polyAMID")
keďže sú založené - nie nutne - na inak substituovaných monoméroch, môžu, ale nemusia, sa líšiť zložením/štruktúrou... "mikroštruktúra" vlákna sa ale líšieva aj pri rovnakom zložení a štruktúre, vtedy hovoríme o iných vlastnostiach, napr. textúre, hrúbka vlákien sa udáva ako "hustota"
aramidy sú v podstate bezfarebné
tie "fakt že drsne uhlíkové" vlákna na báze vypáleného polyakrylonitrilu a pod. sú asi ešte rádove drahšie... to už sú vyložene uhlíkové reťazce s rôznou štruktúrou (ale nedá sa povedať že v celom priebehu vlákna rovnakou, to by sme boli iní frajeri, keby sme to vedeli až tak ovplyvniť) kde rozoznáme spravidla 6uholníky (prípadne 5uholníky) atómov C podobne ako v grafite (a fulerénoch), prípadne reťazce atómov uhlíka (polyacetylén)
tieto sú čierne alebo proste "tmavé" a rádove drahšie ako predchádzajúce
inak sa správajú dosť podobne... vysoká pevnosť v ťahu (vyššia ako u aramidových vlákien), ale značná lámavosť a krehkosť... u uhlíkových vlákien je ešte zaujímavé to, že sú elektricky vodivé

ten odkaz na CO2 bol mimo, ale hodia sa ešte

http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_fiber

a

http://en.wikipedia.org/wiki/Aramid

"lacnejšie karbónové komponenty" sú spravidla na báze aramidových (vrátane kevlarových) kompozitov, drahšie obsahujú určité množstvo "čisto uhlíkových" vlákien, to je, pravda, zjednodušenie - pokiaľ si to konštrukcia vyžaduje, pridávajú sa aj napr. sklené alebo kovové vlákna či tkaniny a účelu sa prispôsobuje aj použité spojivo
ďalej do zloženia "kecá" aj požadované cenové nastavenie

v praxi sa "kevlar" zaužíval aj ako súhrnný hovorový názov pre aramidové vlákno bez rozdielu zloženia a výrobcu

ad Carbonmike: kevlar sa tiež môže trieštiť, ale na karbónové vlákna sa nechytá... všeobecne je lámavosť problémom jedných aj druhých...

v prípade balistickej ochrany a horolezeckého materiálu sa lámavosť vyriešila použitím Spectry (vysokotlakový orientovaný polyetylén), ale pre naše účely sa nehodí (šmykľavé vlákna by blbo držali v matrici) [ono aj v horol. matroši, kevlar sa dal viazať, aj keď v uzle strácal silne pevnosť, spectra sa radšej dodáva ako popruhová výstroj, zošitá z výroby]
05.06.2008 - 10:17:45
00
offtopiiiiic
05.06.2008 - 12:12:13
00
keyboard_arrow_up