Predpokladám že mnohí z vás jazdia Schwalbe Nobby Nic ... tiež ich mám no nepáči sa mi smer otáčania ktorý je určený pre plášť na prednom kolese... vyzerá ako keby bol obutý opačne, no šípka smeru otáčania hovorí jasne ... máte to obuté podľa doporučenia výrobcu, alebo podľa seba? V čom tam môže byť rozdiel?
10.12.2008 - 06:20:44
00
V čom tam môže byť rozdiel?


V trakcii, pri brzdeni, vo valivom odpore... skus pouzit funkciu HLADAT
10.12.2008 - 06:34:07
00
namontuj si ho obráceně - tak jak myslíš že je to podle tebe správně a jezdi, poznáš sám co je pro tebe lepší a výhodnější.
10.12.2008 - 06:57:19
00
do NN sa nerozumiem ... ale mne sa nezdalo otocenie plasta michelin xc.at na zadnom kolese tak somto obratil ... a mozem povedat ze jazdne vlasnosti sa nezlepsili v terene velmi .. ale ani nezhorsili na ceste .. akurat sa akosi rychlejsie zodral ... ale to moze byt len dojem cize podla mna mozes kludne otacat a skusat ako sa ti len lubi a uvidis co z toho
10.12.2008 - 11:23:53
00
Velke rozdiely si ani zbadat nemohol, na zadnom ma otocenie plasta podstatne mensi vplyv na celkove spravanie sa biku, ako na prednom. Na zadnom mozes zbadat zmenu vo valivom odpore a lepsie/horsie stupanie resp. lepsie/horsie brzdenie. Na prednom vyrazne vystupuje do popredia schopnost viest stopu a to aj pod brzdenim. NN som na prednom jazdil dost dlho na to, aby som s kludnym svedomim mohol tvrdit, ze pri spravnej orientacii splna takmer vsetko, co sa od neho da ocakavat. Vadi len horsia citatelnost ked uz je na hranici moznosti - ides si v zakrute a ak to prezenies, tak Ti zrazu predok ustreli a dost tazko sa to zrovnava. Opacne som ho sice nejazdil, ale mam taky tusak, ze pri opacnej orientacii zrovnavat nebude treba. Pojdes totiz tak rychlo k zemi, ze na to asi nezostane cas. :)
10.12.2008 - 11:38:12
00
Zopakujem uz len pre istotu a v pozmenenej forme - skus si pre jednoduche pochopenie posobiacich sil nakreslit prenos bocnych sil pri vedeni stopy v zakrutach (ich smer, orientaciu a uhol pod ktorym posobia na konkretne prvky dezenu).
10.12.2008 - 11:54:13
00
ho nech ať si to zkusí, pozná že to hůř drží a hůř brzdí, hlavně v bočním svahu bude velký rozdíl, některé prostě nepřesvědčíš
10.12.2008 - 11:59:45
00
vďaka za rady
10.12.2008 - 12:00:09
00
včera som sa na ňom vozil, v podstate druhý krát a bike sa mi zdal dosť zle ovládateľný ... pri sebemenšom pohnutí riadítok menil smer. možno to tak má byť keďže je otočený ako uvádza výrobca .... nemám s tým plášťom skúsenosti, doteraz som jazdil hlavne WTB Exiwolf a s tým som bol spokojný .... držal smer, pri zatáčaní sa choval predvídavo no NN je asi celkom iný ...
10.12.2008 - 12:06:34
00
Ked som na NN presiel z Uzovky :), tak prva vec, s ktorou som sa musel zmierit, bola zla citatelnost/predvidatelnost na nespevnenom povrchu. Ako som uz vyssie pisal - ides si ides, a zrazu letis k zemi. Ale to co pises o zatoceni a okamzitej zmene zmeru mi nepride ako negativna vlastnost...
10.12.2008 - 12:57:16
00
Netvrdím že je negatívna ... no pre mňa nezvyklá. Tiež netvrdím že WTB Exiwolf nedržal smer do strán, len som mal pocit že bike je s NN v takomto otočení viac "nervózny" a až moc reaguje na malé vybočenia ...preto som chcel vedieť či niekto skúšal obuť ho naopak ... tak ako zadný.
Nemyslím že by tým seba vážne ohrozil, ten plášť nie je až tak jednoznačne určený pre ten alebo ten smer .. aspoň podla vzoru nie .. no isto tam dôvod prečo má určený smer otáčania bude .. preto som sa pýtal či s tým má niekto skúsenosť. Ale skúsim ho otočiť, prejsť si rovnakú trasu a uvidím. Inak na to neprídem a možno skonštatujem že je to jedno ...
10.12.2008 - 13:46:33
00
Jasne, vyskusaj a napis dojmy. Ako kubad spomenul, najviac bude po otoceni stracat asi na odklopenych svahoch a ako som spomenul ja, nebude to good ked sa bude treba v zakrute o plast "opriet". Citlivost na male zmeny smeru by mohla byt po otoceni nizsia a urcite Ta to neohrozi, ale moze to znizit prejazdovu rychlost zakruty. Dost teoretizovania, cakame na Tvoj report. :)
10.12.2008 - 14:06:42
00
Ako som uz vyssie pisal - ides si ides, a zrazu letis k zemi.

fuuuha tak oproti plastom co som jazdil NN ustreluju naozaj malo... aspon ja mam ten pocit.
10.12.2008 - 16:33:57
00
NN drzi velmi slusne, ale ked ho mas na prednom a dostanes sa v zakrute na jeho moznosti, tak potom na nespevnenom povrchu zvykne ustrelit dost necakane. Teda to plati v porovnani s Uzovkou - ta sice nepodrzi v zakrute tak dlho ako NN, ale koniec jej moznosti prichadza pozvolna a je to citatelne, cize vies co mozes cakat. Aspon taketo skusenosti mam ja po dlhodobom jazdeni oboch. V kazdom pripade NN na prednom je v porovnani s Uzovkou king hlavne v blate a pri brzdeni na piescitom podklade.
10.12.2008 - 16:42:02
00
Sorry za to, že oživujem túto skoro mŕtvu tému ale neviem si rady :$
Googlil som a na viacerých obr. bikov sa NOBBY NIC na zadnom kolese vyskytuje podľa mňa a výrobcu opačne nahodený - tak mám dilemu že či som neurobil tú istú chybu :fubar:
PLS o radu resp. foto ako to vlastne má byť :sweat:

Prílohy:

NOBBY NIC Evo 2,1.jpg
NOBBY NIC Evo 2,1.jpg 86.53 KiB thumb_up0thumb_down

03.03.2011 - 19:36:12
00
keyboard_arrow_up