Určite by som na bike, kde je max. 150 nedával 180 ani 170. Ja osobne by som v prípade, že by som menil vidlicu nedal ani 160.
15.08.2013 - 21:17:52
00
Určite by som na bike, kde je max. 150 nedával 180 ani 170. Ja osobne by som v prípade, že by som menil vidlicu nedal ani 160.

no tak porad vidlu ? budem vdacny ... nikde nie je napisane aky zdvich musi byt dodrzany. Jedine co musi byt dodrzane, je uhol kvoli geometrii a odporucana vyska od osky po korunku. Ak mi poradis nieco dobre so zdvihom 150 tak ti budem vdacny. Ak mas niaku skusenost. dik
15.08.2013 - 21:24:13
00
Výmenou za podobnú v zdvihu 150mm získaš možno tapered krk (je tam vôbec možnosť dať tapered hlavové zloženie?), pevnú os, lepšie tlmenie, o trochu nižšiu hmotnosť. Lepšiu citlivosť nie, možno aj priebeh pruženia by ťa sklamal...
Preto predpokladám že chceš aspoň o trochu vyšší zdvih, nech to skočí do kategórie vidlíc s výrazne vyššou tuhosťou (vďaka vnútorným nohám s väčším priemerom), s väčšou odolnosťou a samozrejme s očakávaním o trochu vyššieho pohodlia (ak bude teda vidlica plne využívať zdvih, samozrejme sa môže stať že reálny využívaný zdvih by bol nižší ako na tej rs sektor s vhodnou pružinou a bola by to teda celkovo zlá výmena).
15.08.2013 - 21:32:34
00
michino - čo presne od tej vidlice požaduješ? :)
15.08.2013 - 21:45:29
00
Tak to poviem takto ... Od vidli potrebujem vacsiu tuhost a mozost nastavenia-kompresia,odskok,tuhost. Co chcem aby zvladala? Jazdil som uz asi kazdy styl na biku. Naposledy som jazdil Dirt BMX. Teraz potrebujem vidlu ktora mi dovoli jadit, previest sa niekam po ceste (len malo),samozrejme potrebujem by zvladala vystupi (nevadi mi ked sa hupem pri slapani do pedalov,som stara skola a neriesim aky ma prenos sily do pedalov,ked nevladzem tak zosadnem a vytlacim) , samozrejme jazdu dole kopcom ( ked uz videm aj hore), chcem jazdit AM,FR,EN. ale to si myslim ze to zvladne vidlica jedneho druhu. Nie som taky bohaty aby som mal na kazdy styl jazdy jeden bike. Mavam stavy ked sa len idem previest po polnych cestickach,obcas zbehnut niekam do lesa bez cesty ale zase aj rad skacem,jazdim korene,schody,kamene ... vlastne si nevyberam,idem kam chcem. Taered tam nedam,jedine s podlozkou,ale netuzim mat tapered (mozno lepsia tuhost. Neriesim. Tak tu RSku som vyuzival cely zdvich. A chcem vidlu ktora ma vyssi zdvich. (brat kupil comenncal supreme) lenze na to som prachy nemal,ale ta jazda na marzoske 888, lahoda a krasa. Inak moja vaha je cca 72-75 kg sa o hybe. neviem uz som sa asi aj zamotal do tej odpovede ..
dufam ze som trochu zadefinoval co potrebujem.
16.08.2013 - 07:47:25
00
Na AM/EN/FR by som volil fox 36 alebo lyrik. Minuly rok som jazdil na svojom endure MZ 55 TST2 2008 a mozem prehlasit ze vacsi hnoj som v rukach nemal a tak som nejak zanevrel na MZ. 55rc3 evo ti moze byt fajn, ale ako som uz povedal, po predoslej skusenosti som stratil doveru voci tejto znacke. Takisto mam hlboko do vrecka a tak som si kupil jazdenu Fox 35 Van RC2 2008. Vidla je citliva, zerie aj strk a takisto nema problem ani s vacsimi nerovnostami. Mozem ju vrelo odporucit. Urcite si nekupuj ani totem ani 66 lebo su to tazke masivne FR vidlice. Totem som jazdil, je to super vidla ale nie na AmEn.

Cize moj nazor: lyrik solo air/coil alebo Fox 36 Van/float...ci chces jazdit vzduch alebo pruzinu uz musis vediet ty sam
17.08.2013 - 13:59:02
00
Tak tá 55-ka z tých nepodarených ročníkov to nie je žiadne prekvapenie, vedel si do čoho ideš a každý kto sa aspoň trochu vyzná by ti odporučil vyhnúť sa tej vidlici. Nie je vôbec na mieste zanevrieť na celú značku kvôli tým problémovým ročníkom, pozri si nejaké skúsenosti s aktuálnymi vidlicami a uvidíš že sa dá rozumne vybrať.

michino
Mne to teda vychádza na http://tuning-test.cz/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=15&category_id=18&option=com_virtuemart&Itemid=4
160-120... Cena je pomerne nízka, možno by si ani nákup na splátky riešiť nemusel.
17.08.2013 - 14:11:39
01
Ano, vedel som do coho idem a pocital som s tym ze ten rocnik mal problem s puzdrami. 55ku som zobral ako nudzove riesenie, lebo bola za dobru cenu a na inu vidlu som peniaze nemal. Problem vsak nebol s puzdrami ale s chodom. prvych 8cm citliva a poslednych 8cm tvrda jak beton. Potom som ju zobral do susp.clinic kde sa ju snazili nastavit presne na mna no stale bola nahovno. Chodila uz sice v plnom rozsahu ale totalne necitlivo. Takze tak...
17.08.2013 - 20:39:54
00
Keby lepšie pohľadáš, zistil by si že aj toto je známy problém tých vidlíc, takže si mohol aj toto očakávať. :) Myslím že aj nejaké riešenie existovalo/existuje. Čo urobili v suspension clinic netuším, ale očividne to bolo prekvapenie aké vlastnosti získala a verím že si bol veľmi spokojný keď si sa jej zbavil.
17.08.2013 - 20:49:27
01
Mam Lyrik RC2DH Solo Air a zda sa mi tvrda. Skusal som tlaky od 45 az po terajsich 70. Na 45psi sice zrala aj mravce ale dorazy sli uz pri zjazde a o skokoch ani nevravim. Pri 60psi stale davam na skokoch dorazy a uz nema ani tu pravu citlivost. Teraz som teda fukol na 70 a to sa bojim toho co to bude robit v terene. Nieje mozne proste aby takato vidlica bola tak necitliva. Daka rada?
10.09.2013 - 16:54:10
00
Neviem co je u teba necitliva, mozno si bol zvyknuty na macochu ... :) Lyrik taky nebude a vzduchovy uz vobec nie. Da sa to vyladit, ale bez zasahov do vidlice to nepoide. Napr ja som vyhodil vzduchovu patronu dal tam pruzinu a vymenil olej za redsi. Moznostou je aj vyhodenie takej srandy ze floodgate z mision control, navrtanie dierok do tlmenia...
Skus pojazdit, prifuknut, ale zazraky co sa citlivosti tyka necakaj,
11.09.2013 - 00:03:02
00
Dam tam tu pruzinu teda.
11.09.2013 - 00:55:19
00
A nevedel si to povedzme pri tych 45psi doladit low speed a high speed kompresiou? Aj ked si teraz vlastne spominam na moju Totemu.... Tiez som toto riesil, rovnako to bola solo air, dorazy padali jedna radost.
Jeden variant bol vymenit celu vzduchovu patronu za pruzinovu. Toto som nechcel a tak som to riesil inak, resp skor chcel riesit a nedoriesil. Ako prve som vybral ***** citlivosti odtrhu a prvych cm zdvihu a to bol floodgate. Nasiel som dokonca aj ten isty navod: http://www.pinkbike.com/news/technical-tuesday-lyric-mod-2010.html . Po odstraneni floodgate-u chodila vidlica omnoho lepsie, hlavne ziskala vacsiu citlivost a teda som si mohol dovolit fukat vyssie tlaky aby nepadali tak casto dorazy a zaroven mat ako tak peknu citlivost. Stale to ale mohlo byt lepsie. Potom som sa dopracoval k tuneniu mission controlu samotneho a to tym sposobom, ze na spodok do takzvaneho "shim stacku" pridas par tenkych, sirsich podloziek, nepamatam si to uz presne, tu je tiez navod: http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/tune-your-mission-control-high-speed-shim-stack-how-guide-pics-541403.html Tymto si znizis prietok oleja pri kompresii a teda dosiahnes viac progresivnu vidlicu bez potreby davat High speed na max. Toto som uz ale nezrealizoval, lebo sa mi ju podarilo strelit za super cenu a s relativne malym doplatkom som kupil foxu. Podlozky som vtedy vyrobil z velmi tenkej hlinikovej folie, nieco ako plechovka. Po tomto tunningu by podla mna chodila velmi pekne, urcite by som to na tvojom mieste skusil najprv takto, oboje su velmi lahko urobitelne veci a daju sa bezproblemov vratit nazad.
Edit: Pozeram, ze DH verzie uz nemavaju floodgate, takze rovno mozes skocit na ten shim stack, to by hadam malo byt este rovnake, staci vybrat mission control a hned uvidis.
11.09.2013 - 01:18:32
02
Diky za cennu radu. Ked budem doma tak to pozrem.
11.09.2013 - 03:35:42
00
Navod veru genialny. Pojdem do toho naisto. Problem bude akurat zohnat tie pliesky/podlozky. Material to musi byt pruzna ocel. A tie parametre

Outer Diameter: 21mm
Inner Diameter: 8mm
Thickness: 0.15
11.09.2013 - 15:14:15
00
keyboard_arrow_up