keď nemáš úchytky tak si ich dolep http://www.kupkolo.cz/produkty/Lanka-a-bowdeny_114/koncovky,-uchyty-na-ram,-_716/Uchytka-plastova-bowdenu-k-ramu_4343.html
25.12.2010 - 23:19:51
01
Dakujem za tip, ale mam ram canyon nerve am kde su radiace lanka v rame a brzdova hadica ide po spodnej trubke, take aj kvoli estetike by isiel bowden tadial
25.12.2010 - 23:25:06
00
Ak by niekto potreboval, tu je v nemčine prehľad rôznych teleskopických sedloviek pekne pokope + recenzie:
http://elmbiker.bike4um.de/f38t289-uebersicht-verstellbare-vario-absenkbare-sattelstuetzen.html
19.03.2011 - 18:57:11
00
Parada, pekny prehlad. Vdaka. :y:
19.03.2011 - 19:14:11
00
zivot s KS i950 R po pol roku: stale funguje super, elox bez jedneho skrabanceka.

pozorovane nevyhody:

1.

skoda, ze bovden a packa su zozadu sedlovky - pri bajkovani v blate a mokrom pocasi sa do bovdenu dostava voda a necistoty zo zadneho kolesa a lanko potom ide drsnejsie. pri normalnom jazdeni to chce 1-2 x do roka preplachnut bovden nejakym olejom. ak je to extremne pocasie, tak po kazdom vyjazde. pokial mrzne, clapkanica, sneh, atd. tak nazbierany sajrajt zamrzne pod packou na zamku sedlovky a potom sa bud neda stlacit, cize neda sa zmenit vyska, alebo packa ostane zamrznuta dolu a sedlovka stale klesa resp. ked sa clovek postavi, tak vyde hore.

chcelo by to nejake utesnenie na bovdene. tu ma 900ka vyhodu, ze bovden ide z prednej strany a je trochu chraneny.

2. pokial sedlovku dlhsie nepouzivam, "stvrdne" a na prve rozhybanie je potrebne sa viac na nu ovalit. potom to uz ide hladko. ratam, ze sa svinstvo dostalo aj pod prachovku/utesnenie. zrejme 1x za rok by sa zislo rozobrat a vycistit. vyhoda, ze sa to da v domacich podmienkach a je k tomu detailny navod.

zhrnutie: je to super vec a na endurku uz nikdy viac bez takehoto vynalezu!!! 8) trochu som sa obaval trvacnosti a spolahlivosti, ale KS i950 sa v srackovitom pocasi posledneho roka drzala statocne.
24.03.2011 - 17:12:18
00
ako je to s vaklom? sedlo nema stranovu volu?
25.03.2011 - 06:28:41
00
Po roku používania KS i950 R- presne tie isté pocity ako " Azet" nado mnou. Jazdené dva kusy( ja a kamarát) v tých istých podmienkach. Ja som nemal problém ani v blate, on mal raz problém so zamrznutým bowdenom. Plus jemu odišiel tlmič- sedlovka nezostávala vo zvolenej polohe ale pružila- vyriešené bez problémov u dovozcu v Slovkolexe.
Stranová vôľa ani žiadna iná nebola.
To ťažšie zasúvanie po dlhšom nepoužití robilo aj mne, ale je to zanedbateľná vec.
Ak by bolo vyriešené utesnenie bowdenu( inakšie uchytenie?), tak sedlovka bez chyby.
Čo sa týka systému, keby som menil bike, samé prvé, čo by som na ňom chcel, je teleskopická sedlovka.
Ešte, neviem si predstaviť, že by som mal ovládanie pod sedlom, nie na rajdoch. V rýchlosti nie vždy trafím správnu výšku- zasunutie a niekedy to potrebujem korigovať. Neviem si predstaviť, že by som zakaždým aj niekoľkokrát púšťal rajdy a siahal pod sedlo.
Takto pekne s palcom na páčke je to oveľa pohodlnejšie a bezpečnejšie.
Naozaj je to dobrá vec :clap:
25.03.2011 - 08:08:03
00
Moja skúsenosť so sedlovkou Crankbrothers Joplin R je veľmi podobná, hoci som ju nejazdil tak dlho. Ovládanie páčkou na riadítkach je jednoznačne výhodou a aj pri nižšom zasunutí (75mm) proti iným typom to bolo pre mňa dostatočné. Sedlovku som opatril kusom gumy z duše aby bola trochu chránená proti blatu a kamienkom odlietajúcich od zadného kolesa, inak funguje naozaj super.
Sedlovka je jednoducho servisovateľná v domácich podmienkach, stačí raz za čas otvoriť, vyutierať do čista a nanovo namazať vazelínou. Rovnako tak výmena oleja je úplne bez problémová, takže na servis ju nie je nutné nikam posielať. Sedlovka Crankbrothers má miernu stranovú vôľu ktorá je spôsobená tým ako je sedlovka konštruovaná, no je to maximálne 8 mm na špičke sedla a pri jazde to absolútne nie je cítiť.
Mal som doma na servis a výmenu oleja sedlovku Joplin ale s ovládaním pod sedlom od Martinux-a, ktorý ju jazdí už viac ako rok a taktiež nebola nijako poškodená ani viditeľne zničená používaním. Stačilo ju vyčistiť, vymeniť olej, nanovo premazať, nafúkať a odvzdušniť a bola zas v 100% stave.
Momentálne moju sedlovku predávam z dôvodu že ju nevyužívam natoľko ako som si myslel... tých pár zjazdov ktoré vyžadujú zasunutie sedla kľudne zastavím a klasickú sedlovku si znížim. Ak by bol záujem ... ;)
25.03.2011 - 08:30:40
00
moja KS mala minimalny vakel od novoty a ten sa nijak nezvysil. odhadom mozno sedlo do stran 1mm?
25.03.2011 - 09:29:59
00
tiež po roku bez vaklu, ovládanie pod sedlom (ale moc nešpekulujem, buď hore alebo dole..).. asi 2x som ju zasunul len do medzipolohy a možno v 2 zjazdoch by bodlo ovládanie na riaditkách, nečakal som také mrdy za horizontom :lol: veď ale nie všetko sa musí hupom, väčšina vecí sa dá kludne so sedlom hore len trochu pomalšie..
25.03.2011 - 11:41:31
00
Nech sú verzie s bowdenom akokoľvek pohodlné, majú jednu podstatnú nevýhodu => gramy navyše :D
25.03.2011 - 13:08:34
00
gramy a hlavne ten bowden navyše :$ vela nových rámov s ním už počíta ale pásky :tmi: alebo potom jedine prilepiť úchytky..
25.03.2011 - 13:19:26
00
veru gramy ... moja sedlovka váži 486g a samotné ovládanie, tým myslím páčka, lanko a bowden rovných 80g ... takže spolu krásnych 566g :@ no ale ak samotný "pohonný agregát", čiže ja, má takmer 100 kg je to úplne jedno :rofl:
25.03.2011 - 13:26:56
00
To lanko taha silno, alebo je to len lahucky tuk ? Da sa to odlahcit, o takych , hmm, 60g mozno.
25.03.2011 - 13:37:29
00
tak zalezi od stavu bovdenu - pokial je to zadrbkane, tak je to uz taka stredna packo-sila by som povedal. ale urcite daleko pod silou, aku potrebujes na predny presmyk...
25.03.2011 - 13:47:04
00
keyboard_arrow_up