Caute borci,

Potreboval by som poradit ohladom upgradu komponentov. Chcel by som si pocas nasledujucej zimy pomalicky upgradnut svoj hardtail bike... kusok po kusku aby to nestalo naraz horu penazi. Zaujala ma nova shimano deore XT M8000 edicia. Chcel by som si upgradnut min brzdy, ale optimalne postupne aj prevody. Nie som zjazdar, nepretekam, nesetrim kazdy gram na biku... Na biku chodim pomerne casto ale je to tak 50/50 sam a spolu s dietatom v sedacke. Preto si nemozem dovolit kupit plne odpruzeny bike. Nutne potrebujem sedacku pre dieta. Preco rozmyslam o upgrade? No nikdy som nemal zaidne spickove komponenty a od upgradu ocakavam celkovo komfortnejsiu jazdu. Preto by som sa ale radsej poradit s niekym od Vas kto ma realne skusenosti a vie mi poradit do coho sa oplati investovat a ci vobec. Nizsie popisem momentalnu vybavu komponentov na biku + komponenty o kotrych rozmyslam na vymenu:

Brzdy shimano br-396 mineral oil -> Shimano XT BR-M8000
Kotuce shimano sm-rt54-M 180mm resin pad only -> Shimano XT SM-RT81
Shifters shimano deore sl-m610 2/3x10 -> Shimano XT SL-M8000 2/3x11
Prehadzovacka shimano slx rd-m670 -> Shimano XT RD-M8000 SGS 11 sp.
Presmykovac shimano deore fd-m611 -> Shimano XT FD-M8000 3x11 sp. High SideSwing
Prevodnik/Kluky shimano fc-m523 175mm 40-30-22 AN hg-x chain only -> tie by som nechal povodne ( alebo je nutne kupit Shimano XT FC-M8000-3 40/30/22 zubov 175mm 3x11sp? )
Retaz shimano HG-X CN-HG54 -> Shimano Ultegra/XT CN-HG701 11sp. reťaz 116 článkov
Kazeta shimano 10sp 11-36t -> Shimano XT CS-M8000 11-42z. 11sp

Ako vidite vyssie momentalne mam zostavu prevodov 3x10 - co mi v podstate staci, mozno by som privital jeden lahsi prevod naviac, koli situaciam ked taham kopce s malym v sedacke. Ale zatial som skoro vsetko zvladol aj bez toho 11 stupna. Skor mi ide o to , ze nova edicia XT M8000 sa tusim spravil iba pre 11 stupnove kazety. A este jedna vec, nechcem prechadzat na 1x11 alebo 2x11. Chcel by som zachovat co najsirsiu skalu prevodov. Vedel by mi niekto poradit, ci by to v takej konfiguracii ako uvedene vyssie fungovalo? Ma vobec vyznam ist do takeho upgradu, bol by pre mna benefitom? alebo to nestoji za tie peniaze? Za kazdu radu som vdacny!

cheers
05.09.2017 - 20:03:23
00
Nie že by som zjedol všetku múdrosť sveta, práve naopak pri bicykloch som v plienkach. Ale aj napriek tomu nevidím zmysel tvojho upgradu

Trebárs k tým brzdám, mám nový CTM Caliber 2.0 kde sú tie isté brzdy. Ked som to kúpil tak to nebrzdilo ani prd, ale po pár zabrzdeniach ti poviem že nemám odvahu aby som poriadne zmačkol prednú brzdu. Verím že tie brzdy sú slabota pre človeka čo jazdí, ale na to tvoje rekreačné jazdenie, kedy polovicu času máš dieta v sedačke si myslím nepotrebujú žiaden upgrade. Rozhodne im nehrozí upečenie prehriatím

Chyba sa stala na začiatku ked si kupoval, vtedy si si mal priplatiť za lepšie vybavený bike, lebo takto si myslím že sa to kapánek predraží a ty ani nevieš dôvod prečo tak chceš urobiť, kedže ťa súčasné komponenty v ničom neobmedzujú. Jedinú výtku som zaznamenal na prevod, kde by si uvítal lahší
05.09.2017 - 20:52:10
00
Ono vymenit sa to vsetko co si uviedol da a fungovat to bude, akurat kazetu treba dat 11-40 a nie 11-42. Aj s 11-40 bude najlahsi prevod dostatocne lahky pre vsetky bezne situacie a este aj usetris par gramov. Kluky menit netreba.

P.S. Kedze si napisal "od upgradu ocakavam celkovo komfortnejsiu jazdu" tak Ti rovno mozem napisat, ze nic z toho, co planujes menit, ku komfortnej jazde nejak extra neprispeje. Komfort sa riesi spravnym nastavenim vidlice, tlaku v plastoch, dobrymi gripmi a sedlom. A ak clovek chce investovat viac, tak kvalitnymi pruznymi karbonovymi rajdami a sedlovkou. Ak si myslel ten komfort tak, ze chod brzdovych alebo radiacich pacok alebo prehadzovacov bude komfortnejsi, tak to tiez nie. Cize sa to technicky vzate neoplati menit. Ale ak si chces spravit radost a mas zbytocnych par sto € naviac... :)
05.09.2017 - 21:50:14
01
Dakujem pekne chalani za nazory. Mam dve male deti, takze peniaze mam kde davat. Upgrade by mal byt skor typu - urobit si radost. Ale samozrejme ak do toho mam investovat, tak by som chcel aj nieco nas5. Na mojom biku KTM ultrafire hardtail mam odjazdene dve sezony. Co je cca 2tis km. V podstate na nom nemam nic take, co by mi vyslovene vadilo. Celkovo sa mi na nom jazdi dobre. Doteraz som ale jazdil biky, ktore mali max stupen vybavy deore, sem tam nejaky ten slx komponent. Preto som si myslel, ze ak pojdem povedzme do toho deore XT, tak sa to musi niekde prejavit. Na komfort jazdy to nema vplyv to chapem, skor som mal na mysli plynule a presne radenie, cvak cvak... silnejsi brzdny ucinok, jemnejsie brzdy a pod.. proste nieco, co by som citil ze aha.. jazdim deore XT triedu - je to fakt poznat. Ale ak hovorite ze sa to na komforte chodu komponentov neprejavi, tak do toho investovat zbytocne nebudem. Radsej si potom necham poradit a vymenim povedzme tie riadidla, prednu vidlu, sedlo a pod... to co ma realny vplyv na komfort jazdy. Naposledy som menil povodnu sedlovku za odpruzenu Suntour SP12-NCX -> co bolo super rozhodnutie. Tu zmenu v jazde naozaj citit. Nenahradi to plne odpuzeny bike, ale dokaze to vyrovnat kopec nerovnosti na trati. takze takyto upgrade som aj realne citil, ze ta jazda je pohodlnejsia. Vedeli by ste mi teda poradit povedzme s tou vidlou, gripmi, sedlom.. riadidlami? Momentalne mam vidlu suntour XCR-RL, remote lockout 29" wheel. Nie je uplne ze zla, ale zase si viem predstavit aj nieco lepsie. privital by som moznost remote lockout, ten vyuzivam dost. Som typ cloveka, ktory si necha poradit od skusenejsich. Ak takyto upgrade o akom som pisal nestoji za tie peniaze, tak do toho nepojdem a radsej investujem do niecoho ineho. Nechcem zase vyhodit kopec penazi len preto, aby som povedal ze ok, mam deore XT.. a to je tak vsetko. Vopred dakujem za kazdy nazor a radu! Diks
06.09.2017 - 20:41:23
00
Zacni tou vidlicou. Taka vzdychova Epixon je uz celkom slusna - sam som ju nejaky cas jazdil a nebyt toho ze chcem vyskusat fox, tak nemam dovod ju menit.
Pripadne popozeraj vypredaje po sezone - nieco tam moze byt.

Sedlo treba menit, ak ti toto nesedi. Ak ti sedi dobre a netlaci sa, tak sa ho nechytaj. Nemam pocit ze pri 1000km rocne by si riesil hmotnost biku aby sa ti oplatilo investovat do karbonuvych lyzin, alebo podobne.
07.09.2017 - 08:10:40
00
Menil som základnú pružinovú Suntourku za Epixon prerobený na olejové mazanie a nemôžem povedať krivého slova.
07.09.2017 - 09:34:48
00
Na tvojom mieste by som zisiel o radu nizsie. SLX je tiez velmi dobra sada, usetris nie jedno euro a efekt pre teba ako rekreacneho jazdca bude rovnaky. Co sa tyka retaze a kazety, mne sa pri malom najazde osvedcilo kupit lacnejsie varianty, kludne aj pod sadu. Tak ci tak to je spotrebak, gramy ta nezabiju a je to o dost lacnejsie. Ale ako je pisane hore, najprv vidla.

Ohladne vidly. Pozri si RS XC32
07.09.2017 - 10:12:10
01
ahoj, mam tu istu potrebu ako fero. mam tento bicykel https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/gt-avalanche-27-5-comp-2016-cierno-cerveny-horsky-bicykel.html a potreboval by som poradit co na nom vymenit. rad by som kolesa ale za ake... mam dojem ze to su z blata a maju 8. v garazi vyrovnam kotuce a pred nou uz zas suchaju. a aj vpredu by som mal najradcej jednokolesovy pohon lebo mam rad jednoduche veci...co tam pozit? a ma to vlastne vyznam? kolegovia ma volaju zajazdit si po lesoch v okoli nitry, ale bojim sa ze na to ten bicykel nema

    08.04.2018 - 19:36:03
    00
    Keby si tam mal meniť veci tak ťa to stojí viac ako stoji ten bajk.
    08.04.2018 - 20:03:32
    01
    začal by som vidlicou(aspoň SR RAIDON air >plašte>brzdy(min.slx)>prevody prerobiť na 2x9. Jedno-kolo sa ti neoplatí, musel by si meniť kazetu aj prehadzovač a stratil by si ťažšie prevody na cestu.
    08.04.2018 - 20:12:49
    00
    Len tak na okraj. Tiež som kedysi uvažoval podobným smerom keď som mal HT, bolo tam deore elastomerová vidla :) (14 rokov dozadu) ale keď som si prepočítal čo by som chcel všetko vymeniť, tak by som dal do toho asi toľko ako som dal za celý bike. A napokon by som aj tak pozeral nový bike. Tak som sa na to vykašlal a kúpil o pár rokov full a to mi spravilo podstatne väčšiu radosť. Ale ako už písali chalani, ak do toho chceš ísť, tak vidla je základ. Ak by si teda chcel aj niečo viac, napr. to xt, tak oplatí sa radenie, na tom to pocítiš a šalter stačí aj slx. Ale ak by si chcel meniť viac vecí, tak ako som už naznačil, lepišie by sa bolo obzrieť po druhom bajku, keď aj z bazáru. Často sa tam dajú nájsť kvalitné bajky za dobré ceny a v konečnom dôsledku by si mal lepší, ľahší bajk a možno by si aj ušetril,ako keby upgraduješ viac komponentov :)
    08.04.2018 - 22:16:44
    00
    Nezabudajte, ze ten bajk nema taper hlavu! Cize len tak hocjaka vidla tam nebude pasovat. Kolko sa robi vzduchovych 27.5" na 1 1/8"?
    08.04.2018 - 22:42:58
    00
    takze to radcej predat, co bude asi problem.a kupit iny.predpokladal som ze mi date hlavu do smutku :)
    09.04.2018 - 05:12:41
    00
    Záleží na financiach, starší bike-prípadne nižšiu triedu za moc nepredáš, no ako tu bolo spomenuté, už sú iné štanfardy, takže aj s tou vidlou. bude asi problém. A ako písal aj Jezus na ostatné komponenty ako radenie, brzdy ti na komforte nepridajú. Na pocite z lepšej jázdy trochu áno, no na rekreačné jazdenie a s dieťaťom sa mi to zdá zbytočné. Ale tak samozrejme dá sa to, aj keď asi vyhodené peniaze :). Z môjho pohľadu by bolo lepšie trochu došetriť a moťno o 2 roky, ak už ani tá sedačka nebude potrebná kúpiť lepší bike :)
    09.04.2018 - 07:58:21
    00
    Čaute, mám takú otázku. Dá sa vymeniť prešmykač konkrétne Shimano® M190 Altus za prešmykač SRAM bez menenia kabeláže. Čo konkrétne musím vymeniť pri výmene prešmykača?Počet prevodov ostáva rovnaký. Ďakujem.
    13.04.2018 - 17:51:59
    00
    keyboard_arrow_up