tak dajme tomu rovnake biky a ostatne,pri rovnakej kondicke bude vaha jedneho 75kg a druheho 85kg-podla stavby tela vysky atd. komu sa pojde lahsie-lepsie? :)
27.03.2013 - 07:35:15
00
rovnaká kondička neexistuje ;)
27.03.2013 - 07:57:21
00
Syntace F139 25,4 120mm -6°:
Príloha:
IMAG0064_m.jpg
IMAG0064_m.jpg 173.77 KiB thumb_up0thumb_down



Ritchey 25,4 100mm:
Príloha:
IMAG0065_m.jpg
IMAG0065_m.jpg 136.98 KiB thumb_up0thumb_down

27.03.2013 - 10:04:07
00
tak dajme tomu rovnake biky a ostatne,pri rovnakej kondicke bude vaha jedneho 75kg a druheho 85kg-podla stavby tela vysky atd. komu sa pojde lahsie-lepsie? :)

Si uplne minul pointu: rovnaky chlap, rozne biky (rozdiel napr. 3kg) a tych 3kg na chrbte ako voda v cameli v pripade lahsieho biku na vyrovnanie handicapu. Na ktorom sa pojde lepsie, znie otazka.
27.03.2013 - 10:18:22
00
ja som s tebou suhlasil co sa tyka biku a napisal som ze najviac poznat na vlastnej vahe - naco si zareagoval - ako je skopirovane nizzsie-ze nesuhlasis ked si nereagoval na mna tak treba napisat... ;) ine je vlastna (nad)vaha a ine naklad

"Ak odhliadneme od kondicie (t.j. nech je rovnaka), tak si vobec nemyslim, ze je to pravda. Skus si dat 3l vody do camelu a zobrat lahky bike (napr. 12kg) alebo zobrat o 3 kg tazsi bike a batoh bez vody ;) a uvidis, o com to je :)"


Naposledy upravil kvakob dňa 27.03.2013 - 12:51:13, celkovo upravené 1 krát.

27.03.2013 - 11:00:15
00
Trošku rozvírim... pri jazde po rovine je jedno koľko kto váži. Tu zohráva rolu odpor vzduchu (tučko môže mať vďaka faldom menší odpor vzduchu ako kostlivec s vystrčenými rebrami) :D , výkon jazdca (bývajú veľké rozdiely) a valivý odpor (ten by som aj zanedbal, rozdiely nie sú tak významné pokiaľ sa neporovnáva nabombovaný cesťák a podhustený horák na 2,5 palcových gumách). Nezriedka vysokí a ťažkí tempári idú rýchlejšie ako ľahký krpci, ktorí ledva uvisia v háku.

V stúpaní sa situácia otočí v prospech ľahkých s rel. veľkým výkonom na kilogram hmotnosti. Tu je hlavný nepriateľ odpor stúpania. ;)
27.03.2013 - 11:31:54
00
Nebudem sa hádať Peťo, ja sa k vlastnému ľahkému bajku asi nedostanem (vzhľadom na mnou preferovaný štýl vs. cena) a teda neviem porovnať čo je viac produktívne...každopádne mnou popísaný ,,model" funguje ...
27.03.2013 - 12:20:43
00
Ak odhliadneme od kondicie (t.j. nech je rovnaka), tak si vobec nemyslim, ze je to pravda. Skus si dat 3l vody do camelu a zobrat lahky bike (napr. 12kg) alebo zobrat o 3 kg tazsi bike a batoh bez vody ;) a uvidis, o com to je :)


Toto dosť často rieši na rôznych cyklistických fórach, no zatiaľ som sa nikde nedočítal k nejakému preukázateľnému výsledku.

Ak by to ale bola pravda, znamenalo by to, že mať 1,5 litra vody v batohu je výhodnejšie ako mať 1,5 litra v bidonoch. (samozrejme, ak ostatné premenné ostanú nezmenené) Moc sa mi to nezdá...

Ten fantastický pocit keď sadneš na výrazne ľahší bajk je daný tým, že hmotnosť bajku sa zníži "zo dňa na deň" kdežto keď schudneš (alebo priberieš), tak ti hmotnosť klesá (stúpa) po malých krokoch a tie postupné malé rozdiely nevnímaš tak intenzívne ako jeden veľký skok.
27.03.2013 - 13:22:03
00
Pri porovnávaní vykonanej práce (napr. pri stúpaní) z čisto fyzikálneho hľadiska je dôležitá len celková hmotnosť sústavy jazdec+bike+výstroj, takže z tohto pohľadu je to jedno. Rovnako tak aj pri ustálenej jazde po rovine, ako píše Lord. Myslím však, že ľahký bike sa v technickom teréne inak dynamicky správa ako ťažký, nehovorím len o rotujúcej hmotnosti kolies, ale o celkovej zotrvačnosti biku pod jazdcom. Jazdec je vacsinou v tazisku biku a bike "pracuje" pod nim napr. pri kopirovani terenu, skokoch a pod. Ani ten priklad s bidonom nemusi byt prave najstastnejsi, kedze bidon je umiestneny blizko stredu a dole (t.j. blizko taziska). Treba tu hmotu viac rozmiestnit po celom biku. Tot nedavno som cital tusim na AM.EN skupine vo Facebooku, kde pisal jeden freerider, aky velky rozdiel vo vynalozenej sile je prenho robit trik vo vzduchu s 12kg a 15kg bikom, myslim, ze to presne vystihol. Ale to je len moj nazor...
27.03.2013 - 14:27:58
00
T... tak ti hmotnosť klesá (stúpa) po malých krokoch a tie postupné malé rozdiely nevnímaš tak intenzívne ako jeden veľký skok.

Toť vysvetlenie Rišovho modelu...
27.03.2013 - 14:36:07
00
peterg - Uplny suhlas. Ide tu o ovladatelnost. Vsak preco by sa inak zacinalo gramarit aj v DH.
27.03.2013 - 14:55:43
00
FSA K-FORCE BB30

Prílohy:

P3287156.JPG
P3287156.JPG 531.59 KiB thumb_up0thumb_down

28.03.2013 - 14:57:43
00
Pekne ... to je aj s BB30 stredom?
28.03.2013 - 15:25:47
00
Ďakujem, všetko komplet ;)
28.03.2013 - 16:24:17
00
Epicon LOD 150mm + Qloc 15mm

Prílohy:

IMG_0521.JPG
IMG_0521.JPG 490.54 KiB thumb_up0thumb_down

29.03.2013 - 23:31:33
00
keyboard_arrow_up