Ahojte.

Zatial som si retaz nikdy nemenil sam (ani som ju neroztrhol).
Teraz som zmeral retaz (na cestaku - Ultegra) a rozhodol som sa, ze ju vymenim sam.
Chcem sa len spytat ci tomu dobre rozumiem:
1. kupim retaz (Ultegra - taka ako tam bola).
2. kupim nitovacku (CN-27 tusim)
3. V tej retazi (v baleni) bude aj taky pin (chapem to ako taky dlhsi didzik) ano?
4. Zoberiem nitovacku a nasadim ju na niektre ohnivko starej retaze a pritahovanim vytlacim dzizik -> roznitujem (ano?)
5. Podobnym postupom skratim novu retaz na dlzku tej starej (ano?)
6. zoberiem ten dlhy dzidzik a nacpem ho do retaze aby som spojil ohnivka, pritahujem nitovacku tak aby na mieste kde sa dzidzik dotyka spicky nitovacieho kolika, tak tam aby bol zarovno ohnivka (ano?)
7. Kombinackami ulomim na druhej strane pretrcajucu cast dzidzika.
8. Ttrosku poprehybam retaz do prava a dolava (v smeroch kde sa retaz normalne neprehyba - neviem ako to krajsie opisat, bezne sa ohyba okolo pily a pastorkov hore a dole, takze preto ju ohnem doprava a dolava na mieste noveho dzidzika). Ano?

Prosim vas skontrolovat postup a napisat ktore body mam zle, preco zle, ako maju byt dobre a na co som zabudol.

Vdaka! :wink:
07.06.2008 - 20:10:58
00
kúp si Sram reťaz a máš vystarané, skrátiš, šupneš spojku a jazdíš :P
07.06.2008 - 20:15:47
00
tak tak.. nekomplikuj to s nitovanim.... retaz len skrat a hod na nu rychlospojku od sramu ..
07.06.2008 - 20:28:13
00
deadliner, postup je správne, výber reťaze je na tebe 8)

http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/demontaz-montaz-retezu
07.06.2008 - 20:30:42
00
dlzku by som neporovnaval podla starej, vytahanej:)
07.06.2008 - 22:09:19
00
4. bod by som možno trochu upravil - neroznituj reťaz hocikde, ale najlepšie na nite (pine). Ten ktorým bola reťaz znitovaná je zvyčajne trošku rozdielny - aspoň u Campy a aj lacnejších Shimanách (HG?).
A pre istotu vytláčaj starý nit zvnútra (od kolesa) smerom von a nový nasadzuj z vonkajšej strany.
07.06.2008 - 22:18:37
00
Toto by malo byť iné. Pin musí vytlačiť úplne, keďže ho nahradí tym spojovacím. Na 10 kole ani nakoniec ten pôvodný po vytlačení nechce držať (preto je tam ten spojovací). No a dĺžku reťaze zisti na novo, najťažší prevod a rolničky pod sebou.
07.06.2008 - 22:55:47
00
To all: Vdaka pani.
Joko: Vdaka za poznamku.
Giro: Joko hovoril o roznitovani starej retaze (BOD 4). Ty zrejme hovoris o bode 5, co je skratenie novej. Moja otazka je. Preco by som dlzku novej retaze urcit podla starej? (teda nie uplne presne na dlzku kedze stara je vytahana, ale na pocet ohniviek? ). A mohol by si mi prosim osvetlit postup urcenia dlzky retaze? Co myslis tymi rolnickami pred sebou?

Vdaka.
08.06.2008 - 12:34:25
00
Ak sa ti chce rátať staré články, môžeš tak urobiť, ale je šanca že sa pomýliš a budeš musieť rátať odznova. Stará, vyťahaná reťaz môže byť aj o článok dlhšia ako nová.

K tej dĺžke, isto sem niekto rád dodá obrázok, ale obecný postup je "zaradiť" najťažší prevod a sledeovať polohu ramienka prehadzovačky. Tie kladky v nej by mali byť v jednej línii kolmo k zemi. Ja to tak robím na žiletke a zatiaľ v pohode.

No a ešte je jedna vec, zase keď zaradíš malého španiela (malá vpredu, malá vzadu), reťaz by nemala šúchať o ramienko.
08.06.2008 - 13:02:45
00
no presne tak ako vravis pocet clankov by som dal tak ako bol na starej ja som to minule tiez menil a tiez ultegru len jeden rozdiel tam bol ze som nenitoval ale dal som rychlospojku od BBB jedina co sa dala v nasom meste zohnat na 10 kolo zatim to slape ako hodinky
08.06.2008 - 14:41:12
00
No a ešte je jedna vec, zase keď zaradíš malého španiela (malá vpredu, malá vzadu), reťaz by nemala šúchať o ramienko.

A nemala by prevísať tak ako moja...
08.06.2008 - 18:29:23
00
Nebud lakomec a v servise ti to za dve kilecka spravia.
08.06.2008 - 18:46:36
00
....radsej nech si to spravi sam :roll:
pripadne nech spoji prijemne s uzitocnym a zbehne do PE, u matta to bude mat za 20 Sk :lol:
08.06.2008 - 18:57:02
00
sak nech si spravi ja osobne raz za rok si to radsej zaplatim.
08.06.2008 - 19:01:27
00
A nemala by prevísať tak ako moja...


Aj mne prevísa :-D
08.06.2008 - 22:28:04
00
keyboard_arrow_up