Oplati sa podla vas vymenit V-ckove brzdy za kotucove? Mam fullbike Merida Mission Sport ->tento, som s nim velmi spokojna, ale rada by som vymenila brzdy. Je to vobec mozne a robi sa niekde aj takyto sevis? A v akej cenovej relacii sa to asi pohybuje? (Tie uchytky na kotuce tam mam, aspon predpokladam ze su to oni) :)
08.04.2011 - 00:15:21
00
Záleží na tom, ako jazdíš. Ak jazdíš prevažne ak je sucho, tak V brzdy majú dostatočne veľký výkon aj do relatívne vysokej hmotnosti jazdca cca 90 - 95 Kg /moja skúsenosť, záleží aj od štýlu jazdy/. Iná vec je, ak jazdíš za každého počasia. Véčkam niekedy stačí trocha vlhkosti, vody a výkon ide rapídne dole. V najhoršom máš pocit, že žiadne brzdy nemáš. Kotúče majú všeobecne silnejší brzdný výkon a hlavne fungujú v podstate vždy. Výmena véčok však môže byť dosť nákladná.
Ak máš v poriadku ráfy, tak musíš minimálne meniť náboje plus dokúpiť komplet brzdy /páčky, vedenie, samotnú brzdu/ a kotúče.
Môj veľmi hrubý minimálny odhad 5-6 tisíc plus práca.

Život človeka je taký veľký, aké veľké sú jeho sny
2012 - 4027 Km
2013 - 5711 Km
2014 - 4200 Km

08.04.2011 - 00:41:10
00
Dakujem Tom za odpoved.
Ja jazdim viacmenej v kazdom pocasi, ale mam aj specialne dvojite gumicky, ze ked je vlhko, tak lepsie brzdia, aspon tak mi bolo povedane v jednej predajni. Ale ako pises, ja mam niekedy pocit, ze ziadne brzdy nemam, hlavne ked je nejaky strmsi spad, dolekopcek, tak mne len presmykuju brzdy na rafiku a to dokonca nemusi byt ani vlhko. Za to by som chcela spravit tuto vymenu, kotucovky mi pridu ovela spolahlivejsie.
08.04.2011 - 12:50:08
00
No, v predajni o tom tiez vela nevedia :D .. ja jazdim (aj) s Vckami tiez v kazdom pocasi, a niekedy je to fakt velka sranda :lol: .. do urcitej miery sa tomu da pomoct.

Ale inak ano, urcite kotucofky, ale hydraulicke, s mechanickymi by si si velmi nepomohla. A Hayesom (starsim 100%) by som sa vyhol. Doporucujem Avid, Formula ... kludne aj Avid Juice3 .. na Avid ale original dosticky. Hydri ale zvyknu vrzgat a piskat na mokru :lol:

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

08.04.2011 - 13:33:00
00
určite hydry... je po pohodlnejšie, výkonnejšie - na druhú stranu ťažšie a drahšie, no ajtak sa určite oplatí. a moje mi nikdy žiadne zvuky nevydávali, ani za mokra blata dažďa snehu, proste nikdy, na rozdiel od Včok...
08.04.2011 - 13:43:49
00
Presne tak... hydraulicke brzdy su uplne ina kultura. Za 100€ sa daju kupit pomerne slusne brzdy a ked jazdis casto, tak tato investicia ma opodstatnenie. Isiel by som do toho.
08.04.2011 - 14:15:26
00
Pozeram na ten bajk, na tom rame som co to odjazdil :) .. navarky su na rame aj vidlici, to je ok, ale kolesa vyzeraju byt na Vcka. Cize nutna vymena min. nabojov, resp. asi rovno cele kolesa.

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

08.04.2011 - 14:31:32
00
Je to starší bicykel a osobne by som už brzdy na ňom nemenil.... Tie Avidy SD 5 su dosť slušné brzdy, takže možno by bolo vhodné iba vymeniť kabeláž a riadne nastaviť aby si bola opäť spokojna. Pokiaľ si ešte nerobila žiadnu údržbu.
Výmena za kotúče by podľa mňa stála dosť :cash:
08.04.2011 - 14:36:41
00
Ak mas ten bajk v zostave ako v linku, tak by som skor vymenil vidlu a brzdove packy za napr. Avid SD7. Neviem kolko vazis ale pochybujem, ze viac ako ja a mne v mokre skor vadi, ze nepodrzia plaste ako by slabo brzdili brzdy (vecka). V zime je to uz o inom.
Ak nemas zbrzdeny rafik a mas brzdy dobre nastavene a s kvalitnym oblozenim (u mna uz jedine Koolstop), tak pochybujem, ze si prechodom na kotuce extremne polepsis.

https://www.strava.com/athletes/4978273

08.04.2011 - 15:49:46
00
tadeas: ak Vcka nebrzdia vo vode nebrzdia (ako pise Jeanna), nepomoze nic. Leda tak vymena rafkov. A to je len docasne riesenie. Gumicky by mohli pomoct, ale je to tiez docasne riesenie, ak teda sa nejedna o 500km rocne.

zigo: rozdiel medzi Avid 5 FR a Avid 7 packami je velmi maly a v pripade, ze to nebrzdi je nulovy. A v tomto pripade, o ktorom dotazovatelka pise, si polepsi asi o 100000%. Musis brat do uvahy aj fakt, ze Tvoje schopnosti a zrucnost jazdy su na leveli kde malokto dociahne :). V kazdom pripade proste davkovatelnost kotucovych brzd je a vzdy bude daleko-daleko predaleko nad Vckami.

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

08.04.2011 - 16:11:53
00
Ono je to určite individuálne, čo to som pojazdil na V-čkach...

Ale pravdu máš v tom že ak zakúpi hyd. brzdy tak sa niekam posunie :lol:
08.04.2011 - 16:18:50
00
lto: SD7 maju navyse nastavenie tahu lanka, co moze prist vhod. O kolko percent si polepsi mi je tazko hodnotit, ale pochybujem, ze to bude viac ako by si mohla polepsis vymenou vidli v cene slusnych diskovych brzd a kolies (ak by ich trebalo). Co sa tyka mojich schopnosti, tak momentalne niesom schopny vyliezt na bajk :n: A tvoja posledna veta by v mojej verzii znela takto: V kazdom pripade proste davkovatelnost, ucinnost a vaha V-ciek bohuzial este stale je daleko-daleko predaleko pred kotucovymi brzdami.

https://www.strava.com/athletes/4978273

08.04.2011 - 17:39:23
00
na starom biku mam vecka (sram9, packy deore), jazdim na nom teda stale dost (dochadzanie do prace + nevyhybam sa po praci ani terenu)....
usidil som, ze jedina nevyhoda je ABS ak je osmicka, mam trojzlozkove spalky a brzdi mi to aj v necase (urcite sa to nevyrovna hydr.)
08.04.2011 - 18:14:32
00
Inak som samozrejme myslel hydrauliky, mechaniky by som nekupoval. Príde mi to ako taký medzistupeň ani tak ani tak.

Ešte nedávno som jazdil véčka deore, xtr. Pri strmých zjazdoch veľká únava rúk - prstov. Samozrejme veľmi! záleží od váhy jazdca. Darmo ubrzdiť 90 kilo dá zabrať. No a pri prekročaní istého stupňa vlhkosti výkon padal a padal... A to nevravím o blativých výjazdoch či maratónoch. Zadrbané véčka lepivým blatom už nechcem ďalej riešiť :tmi: :)

Život človeka je taký veľký, aké veľké sú jeho sny
2012 - 4027 Km
2013 - 5711 Km
2014 - 4200 Km

08.04.2011 - 20:22:01
00
TomasTom napísal:
Darmo ubrzdiť 90 kilo dá zabrať. No a pri prekročaní istého stupňa vlhkosti výkon padal a padal... :tmi: :)



Tomáš porozprávaj im aj o blatistých maratónoch (Dubnicky+Sulovsky) pojem XTR pri V-brake hneď zanikol a mohlo tam byt napisané trebárs aj tektro :D ale teraz sa mozes popysit novučičkými Avid-mi takže to je iná liga... :D

2x10 is more than 3x10 ;)

08.04.2011 - 20:39:07
00
keyboard_arrow_up