High speed komresia je napr u foxu riešená takým "kalichom" do ktorého vlastne pri polohách v poslednej časti zdvihu vchádza časť upevnená na labyrintoch cez kotér preteká olej. Kalich má v sebe navrtané dierky a úplne pri dne je dierok najmenej. Keď tam táto časť vbehne pretláča vlastne
olej cez tieto dierky a vlastne olej čiastočne krotí koniec zdvihu vidlice, teda zvyšuje odpor v situáciach kde by bola trebárs pružina na doraze. High speed kompresia sa upravuje vlastne vzdialenosťou tohto kalicha, tým sa vlastne mení bod kedy začne účinkovať kompresia.
Osobne si myslím, že u EN a FR bikov je toto potrebné aby krotila koniec zdvihu. U áut je to trošku inak, teda tak kao si písal, no tam má
tlmič hlavne stabilizačnú funkciu, u bikov síce tiež ale predsalen sú tam iné požiadavky na vlastnosti charakteristiky pruženia. Rozdiel bude aj medzi motrokami a bikami. Do iných oblastí sa však v pružení nešpáram, takže sa neviem objektívne vyjadriť ale je to môj názor.
Čo sa týka tých ostatných debát je to na dlhšie a vplýva na určité funkcie viacero vecí nie len kompresia, no to sú debaty nadlho a v tomto bude vedieť najviac Roman. A na šmyk
kolesa kompresia vplyv nemá, teda súhlasím s Martinom.
ešte jeden zaujímavý obrázok tlmiča u Foxu aj s High aj Low speed kompresiou. Vysvetľovať nejdem, už som to tu ja tak celé opísal, teda len u high.
>
http://downhill-rangers.com/foto-alben/d/16394-1/IMG_3020.JPG