No to sme tu už kdesi raz rozoberali, že ako si to niekto predsatvuje. Či má výrobca 2 linky a na tej druhej robí šunty, alebo či zámerne niečo pokašle vo výrobe aby vyrobili zmrdy. Je zrejmé, že tak to asi nebude, veď to sú pásové výroby, na rovnakých zariadeniach, nemá zmysel robiť druhú kvalitu cielene. Navyše z tej gumárne to ide za 5 korún ...
03.06.2009 - 08:59:54
00
Keď ste tu už načali tému o kvalite výroby, tak spomeniem jeden príklad z výroby procesorov len tak pre zaujímavosť...dúfam že sa nebudete na mňa hnevať... :)

Kedysi dávno, je to možno už desať rokov som čítaj jeden pekný odborný článok o výrobe procesorov AMD. Vtedy prišla do výroby prvá rada procesorov Athlon, a bola ponúkaná vo viacerých výkonoch. Teraz si už presne nespomeniem na tie čísla, ale príklad 700, 750, 800 MHz. Ale AMD nevyrábalo tri rôzne verzie procesora, ale len jednu 750 MHz. Ale keďže každý jeden kus je jedinečný, tak pri výstupnej kontrole sa zistilo, že niektoré procesory sa prehrievajú, iné sú na tom zas lepšie ako boli "normy". Tie prehrievajúce boli preto označené ako 700 MHz, tie normálne 750 MHz, a tie najlepšie 800 MHz. A pritom boli všetky z jednej série. Tie lacné 700-ky boli potom vyhladávané rôznymi tunermi, lebo boli lacné, a dali sa pekne pretaktovať, stačilo im len pridať chladenie.

Toľko zo sveta IT, možno niečo také aplikujú aj v bike priemysle pri OEM kto vie.. :?:
03.06.2009 - 13:57:45
00
jasně a jednoduše - ty horší označili jako nižší řadu a prodávali za nižší cenu - ty vidíš nějaké označení na pneu nebo jiných dílech které se prodávají jako montážní ?
03.06.2009 - 14:20:40
00
Musim Janiak-ovi dat za pravdu. Ono sa to robi tak aj teraz. Pri vyrobe polovodicov z takou hustotou sa obcas nieco nevydari a potom sa tie slabsie kusy predavaju ako nizsie verzie(zmensi sa cache, nasobic a tak). Robi sa to jak u procesorov tak aj u pameti a aj u grafickych procesorov.
03.06.2009 - 14:31:34
00
- miesaju sa tu 2 uplne rozdielne veci. vo vyrobe procesorov sa produkty triedia na zaklade vystupnej kontroly do jednotlivych kvalitativnych tried a podla toho su aj potom oznacene a predavane. (tak to napr. funguje aj pri vyrobe lozisk, kde sa napr. valive elementy triedia podla tolerancii a potom sa pouzivaju pri montazi lozisk jednotlivych tried presnosti). v kazdom pripade sa na vystupnej kontrole vyraduju vyrobky ktore nesplnaju svoju zakladnu funkciu = nefunguju. u vyroby plastov sa takisto na vystupnej kontrole vyradia plaste ktore su chybne po stranke funkcnosti. neverim ze by si vyrobca dovolil pustit do predaja plast ktory zjavne nepresiel kontrolou a ohrozuje tak zivot alebo zdravie zakaznika. v takom pripade by bol zalovatelny a zodpovedny za pripadne nestastie. ako plast B-kvality sa mozno predavaju tie ktore nesplnaju esteticke standardy (rozmazane oznacenie alebo posunutie lavej a pravej strany vzorku a podobne. mne z toho vychadza ze v tomto pripade ide bud o nejaku nezachytenu chybnu seriu vyrobcu alebo "individualnu iniciativu" niekoho kto sa rozhodol zarobit na "odpade".
03.06.2009 - 14:55:17
00
To je síce v poriadku ale nemiešajte hrušky s jablkami. Čiže nemajte snahu porovnávať OEM cyklo produkty s polovodičmi a miliónmi tranzistorov v mikročipe ktoré sa po vyrobení testujú, vyhadzujú alebo zaraďujú podľa toho ako sa ktorý vo výrobe podaril. Absolútne scestné. hehe
P.S. ako tak pozerám ZHYDFR ma predbehol. hehe
03.06.2009 - 15:02:00
00
a jakub tu myslim nespomenul jeden fakt.. a to ze vraj nanich najazdil doteraz 1300km takze vo vyrobnu vadu az tak neverim.. 1300km je dobra polovica zivotnosti v ...
03.06.2009 - 16:23:21
00
Mo ale neverim, ze zivotnost plasta je v prdeli po 1300km a prejavuje sa tym, ze plast exploduje co nehovorim o tom, ze je to zivotu nebezpecne. Nechcem si ani pomysliet co by sa stalo keby mi explodoval predny plast podobnym sposob v zjazde! Plast musi byt na to konstruovany aby ani po 10tis km neexplodoval a neohrozil tak cyklistu na zivote lebo to to co sa stalo mne je absolutne nepripustne ani po najazdeny AZ 1300km!
Nehovorim o tom, ze plast musi splnat iste ISO normy pre pouzivanie.
03.06.2009 - 17:49:10
00
Ja som sa bol dnes len kúsok previezť a skoro som poslal plášť do večných lovíšť :roll: V rýchlosti som zbehol z chodníka a vletel do rýgola plného kamenia, hneď som vedel, že to zle dopadne. Začal unikať vzduch z narezaného plášťa. Keď tlak klesol, tmel dieru zalial, nafúkal som znova a vzduch drží, ale vôbec tomu už neverím. Potreboval by som to podlepiť, len neviem, či v ZA budú mať v shopoch lepenie na UST plášte. Akú lepiacu sadu mi odporúčate, plášte sú schwalbe.
03.06.2009 - 19:07:12
00
urcite zozenies tu sadu na lepenie - ak nahodou nebude kludne ti ju objednaju a ty zatial mozes dat novy plast, alebo nebudes jazdit ked tomu neveris
03.06.2009 - 19:17:57
00
Iceman Keď Schwalbe tak sadu Schwalbe! hehe Ak by Ti to nedržalo tak aspoň môžeš nadávať na jednu značku. Určite to kúpiš bez problémov.
03.06.2009 - 19:41:01
00
Iceman 4 roky sem UST pneu lepil normálním lepením na duše používám Yarroline, a nebyl problém :mrgreen:
03.06.2009 - 19:52:10
00
Takže stačí aj obyčajné vulkanizačné lepidlo a fľaky na duše?
03.06.2009 - 19:56:34
00
Mám doma toto http://www.bike-eshop.cz/lepeni/lepeni-yarrow-racing a potom ešte toto http://www.madeinchina.com/2683342/product-4971319/photo-5602178/Cold-Patch-Repair-Kits.shtml
03.06.2009 - 20:01:44
00
Mne sa napr pred nedavnom vytrhol kus plastu z drotenej patky, takze to uz bolo nejazditelne a neopravitelne - z plastu trcala dusa. Plast bol novy, jazdeny ani nie 50 km s uplne novym vzorkom. jednalo sa o Kenda Blue Groove Stick E 2.5 verzia, celkom ma to mrzelo, ale kedze som 2 tie plaste kupil na inzerat (zhodene z biku, nejazdene), mohol som si iba buchat hlavu o zem... Druhy je zatial v pohode, az na ten neduh super plaste.
03.06.2009 - 20:19:29
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Plášte a duše / MTB)
keyboard_arrow_up