FS-REBA-RL-A9 - 35T11059504
Mam ju presne zo sram stranky nafukanu ako mi odporucilo. Ked sadnem na bike tak zanorenie je tych 20 percent. Osobne mi to uz teraz pride tvrde aj by som ubral len ako pisem vyssie uz teraz mam problem ze ked chytim velku dieru tak som az za 100mm zdvihu.
24.05.2023 - 12:24:26
00
Potrebujes zvysit progresivitu vidlice - robi sa to zmensenim vzduchovej komory pridanim tokenov - do Tvojej Reby sadnu https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/nahradne-diely/rockshox-fork-spring-bottomless-tokens-solo-airdebonair-qty-5-sidrebarevelationrs-1bluto.html - podla specifikacie SRAMu idu do Reby 0-3 tokeny (takze cim viac tokenov = tym progresivnejsia vidlica).

Instalacia je jednoducha, vid.: https://youtu.be/kkA9pku6W8U
24.05.2023 - 16:29:01
00
Dakujem
24.05.2023 - 16:33:20
01
Príloha:
20230528_211858.jpg
20230528_211858.jpg 162.62 KiB thumb_up0thumb_down



Ahoj,

Prosim o radu, ci je nasledovne chovanie RS Revelation Debon air OK.

Ak z nej vypustim trochu vzduchu, aby som mal SAG na cca 25%, tak vidla bez zataze mierne klesne, cca 0,5-1cm, na uroven 10% Sagu aj bez jazdca. Je to OK?

Ak ju dofuknem ze sa zdvihne, tak mam SAG ledva 20% a vidla je citelne tuhsia.

Dikes.

D.

Prílohy:

20230528_211825.jpg
20230528_211825.jpg 148.47 KiB thumb_up0thumb_down

28.05.2023 - 21:32:43
00
OK to nie je ale je to urcite relativne bezne. Vacsina vzduchovych vidlic ma dve vzduchove komory, pozitivnu a negativnu, vacsinou kazdu z jednej strany piestu. V skratke vacsi tlak v negativnej komore sposobi toto vcucnutie, vacsi tlak v pozitivke sposobi horny doraz, klepanie v max vysunuti.
Pokial nevies fukat negativku priamo tak ma vidlica najskor port ktorym sa v konkretnej polohe piestu vyrovnavaju tlaky medzi pozitivkou a negativkou. Obcas sa stane ze sa port zanesie a to bude pravdepodobne i tvoj pripad. Mozes to rozobrat, vycistit a poskladat a malo by to fixnut tvoj problem. Pripadne skusit nafukat vidlicu na takmer max tlak a skusit ju postlacat ci uz doma alebo pocas jazdy. Obcas to ten port vycisti. Alebo vyfucat vidlicu a fukat ju tak ako sa ma, postupne po malych castiach a zakazdym ju parkrat prepruzit aby sa tie tlaky vyrovnali. Zaneseny port ale znamena ze nejak casto tu vidlicu neservisujes.
29.05.2023 - 00:29:50
00
Tak som to nafukal na 150, piest sa krasne zdvihol, akurat SAG ledva 10%.
Tak som to aj uplne sfukol, vidla padla dole, a moc sa jej zdvihanim bajku hore ani nechcelo, max 4cm.
Ma to vo vyfuknutom stave chodit hore dole na dorazy lahko?

Nazad som to nafukol aby bol SAG cca 25%, ale to zanorenie bez zataze je stale na urovni 10%nej znacky, t.j. cca 1,5cm od stavu ked je nafuknuta na 150. Ako keby samotna vaha bajku spravila SAG 10%, ked zdvihnem koleso tak sa vidla vysunie o tych 1,5cm.

ma najazdenych cca 1500km, ziadne bajkparky alebo divoke skoky, servisovana nebola.

Je to na servis?

Dik
D.
30.05.2023 - 08:45:23
00
Dolezite je tu vidlicu stlacat pretoze potrebujes dostat piest na miesto kde je ten port. Samotne nafukanie na vyssi tlak nestaci pretoze piest mas na mieste kde je port zavrety. Ty musis nafukanu vidlicu stlacat aby sa piest dostal na spravne miesto v ktorom bude ten port pristupny aj nad piestom aj pod piestom. Vtedy moze ten vyssi tlak pomoct a ak je v porte bordel tak to moze vyssim tlakom pretlacit a vycistit. Ak sa to tymto sposobom nepretlaci tak to niekto bude musiet rozobrat a vycistit.
bikerumor.com
Pozri sa na obrazok, ten transfer port je ten port o ktorom pisem, je to len drazka v trubke ktora na tom mieste v polohe piestu co je ta biela vec s gumovym tesnenim spaja positivnu a negativnu komoru. Ked je ten piest na hociktorom inom mieste tak to nic nespravi. Teraz si predstav ze mas v negativnej komore vyssi tlak ktory uz pretlaca pozitivku. Chce to vytlacat ten piest ale ten je pevne spojeny s lower leg takze to pritahuje top leg, to je to co sa ti deje, ze sa ti sama vidlica vcucava do zdvihu. Ked sfuknes vidlicu tak sfukavas pozitivku, port mas upchaty takze v negativke mas este vyssi tlak oproti pozitivke takze ti to vidlicu vcucne este viac lebo piest v pozitivke uz nic nestlaca, nic ho nebrzdi.
Este mozes skusit rucne roztiahnut tu vidlicu ale ak sa ti to podari tak sa dostanes do opacneho stavu, z negativky vyfucis viac vzduchu a budes citit horny doraz a vidlica bude menej cistliva.
flowmountainbike.com
30.05.2023 - 09:10:07
01
Lapaj napísal:
Tak som to nafukal na 150, piest sa krasne zdvihol, akurat SAG ledva 10%.
Tak som to aj uplne sfukol, vidla padla dole, a moc sa jej zdvihanim bajku hore ani nechcelo, max 4cm.
Ma to vo vyfuknutom stave chodit hore dole na dorazy lahko?

Nazad som to nafukol aby bol SAG cca 25%, ale to zanorenie bez zataze je stale na urovni 10%nej znacky, t.j. cca 1,5cm od stavu ked je nafuknuta na 150. Ako keby samotna vaha bajku spravila SAG 10%, ked zdvihnem koleso tak sa vidla vysunie o tych 1,5cm.

ma najazdenych cca 1500km, ziadne bajkparky alebo divoke skoky, servisovana nebola.

Je to na servis?

Dik
D.

Nie, je to v poriadku a nie je to na servis a ani port nemas upchaty. Je to typicka vlastnost DebonAir-u, konkretne verzie B1. Ide o to, ze negativka je tam velka a transfer port nie je umiestneny pri top-oute, ale v cca 5% zdvihu.
Pises "Ako keby samotna vaha bajku spravila SAG 10%" - a preco by tomu tak nemalo byt? :) Ten bajk predsa nevazi 0 kg.
Ako si aj sam konstatoval, ked zdvihnes koleso, vidla sa vysunie na plny zdvih - rovnako tak tomu bude aj na traili, o ziaden zdvih teda neprichadzas :)
Btw, tym vyznacenym % sagu never uplne, nebyva to presne.. na mojej je to posunute o cca 5%
30.05.2023 - 18:07:48
01
Grafana aj DanoL, dakujem vam velmi pekne za objasnenie principu a fungovania.

D.
30.05.2023 - 20:48:16
00
DanoL91 napísal:
Nie, je to v poriadku a nie je to na servis a ani port nemas upchaty. Je to typicka vlastnost DebonAir-u, konkretne verzie B1. Ide o to, ze negativka je tam velka a transfer port nie je umiestneny pri top-oute, ale v cca 5% zdvihu.
Pises "Ako keby samotna vaha bajku spravila SAG 10%" - a preco by tomu tak nemalo byt? :) Ten bajk predsa nevazi 0 kg.
Ako si aj sam konstatoval, ked zdvihnes koleso, vidla sa vysunie na plny zdvih - rovnako tak tomu bude aj na traili, o ziaden zdvih teda neprichadzas :)
Btw, tym vyznacenym % sagu never uplne, nebyva to presne.. na mojej je to posunute o cca 5%


Velkost hociktorej z komor na to vplyv nema alebo teda nie tak ako to vyznelo. V podstate negativka v soloaire je na to aby bola vidlica citlivejsia. Keby si mal nabombenu len pozitivku tak by si na odtrh potreboval vyssiu silu a zaroven by si mal ostry horny doraz. Negativka tlaci proti pozitivke, vyrovnava tlak cize na odtrh potrebujes mensiu silu. Cize robi vidlicu citlivejsou. Zaroven zjemnuje chod vidlice. Nie je tam na to aby ti vcucla vidlicu do zdvihu.
Pise ze ma sag aj ked zdvihne koleso a to normalne nie je, je to na servis. Som si isty ze servis to urcite fixne tak to sem moze napisat.
Zaroven ak by mal len bike sag 10% aj keby vazil 25kg, tak 25% sag by mal pri kolkych kg?
A ta stupnica ma byt na nule v default stave bez zataze. Ked nie je tak je to chyba.
30.05.2023 - 21:18:54
00
Inak na starom dualaire si si toto vedel i nasimulovat. Ked si mal v negativke vyssi tlak tak ti zacala ist vidlica do zdvihu ale zvysovala sa ti citlivost. Ked si negativku vlbec nenafukal tak ti to klepalo ale zdvih si mal pod nulou. Nove rs co som mal to mali tiez tak, stupnica nezacinala na nule ale kusok pod
30.05.2023 - 21:34:49
00
Bajk bez jazdca.

Prílohy:

Komentár súboru: Nafukana na cca 110 (podla mojej vahy a sagu)
20230529_083414.jpg
20230529_083414.jpg 151.26 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Nafukana na 150psi
20230529_080054.jpg
20230529_080054.jpg 177.41 KiB thumb_up0thumb_down

31.05.2023 - 16:35:00
00
By som si laicky myslel, ze vysunutie bude pri oboch tlakoch rovnake, len chod resp citlivost bude tuhsia/lahsia...

Je to sice ebajk, ale moze ta vaha bajku urobit take uvodne zanorenie pri nizsom tlaku?
31.05.2023 - 16:37:21
00
grafana napísal:
Velkost hociktorej z komor na to vplyv nema alebo teda nie tak ako to vyznelo. V podstate negativka v soloaire je na to aby bola vidlica citlivejsia. Keby si mal nabombenu len pozitivku tak by si na odtrh potreboval vyssiu silu a zaroven by si mal ostry horny doraz. Negativka tlaci proti pozitivke, vyrovnava tlak cize na odtrh potrebujes mensiu silu. Cize robi vidlicu citlivejsou. Zaroven zjemnuje chod vidlice. Nie je tam na to aby ti vcucla vidlicu do zdvihu.
Pise ze ma sag aj ked zdvihne koleso a to normalne nie je, je to na servis. Som si isty ze servis to urcite fixne tak to sem moze napisat.
Zaroven ak by mal len bike sag 10% aj keby vazil 25kg, tak 25% sag by mal pri kolkych kg?
A ta stupnica ma byt na nule v default stave bez zataze. Ked nie je tak je to chyba.


To kde sa ti zastavi piest, ak odmyslime trenia tesneni, gufier, etc.., je dane nie tlakom v jednotlivych komorach, ale silou posobiacou na piest z pozitivnej a negativnej strany.. a tato sila je dana plochou na ktoru posobi tlak, krat tlak v danej komore.. kedze v negativke cast plochy zabera shaft, tak v momente vyrovnania sil, v nej nutne musi byt tlak vyssi.. preto je rozhodujuce v ktorej casti zdvihu sa nachadza eq port - od tohto miesta piest pokracuje dalej v pohybe (pri rebounde) az pokym sa sily nevyrovnaju, co bude pod urovnou eq portu..

Ze ma sag 40 mm aj ked zdvihne vidlu je uplne normalne vzhladom na to, ze v tom case bola vidla vyfuknuta - sila posobiaca na piest je vtedy minimalna (vzhladom na nizky tlak) v porovnani s trenim z gufier/tesneni, ktore je dominujuce a nemozno ho v tomto pripade ignorovat..
Naopak, ked mal vidlu nafuknutu, mal ju sagnutu o cca 15mm no po zdvihnuti sa mu pekne vratila na plny zdvih ako pise.. pri nafuknuti totiz sila tlaciaca na piest je daleko vacsia ako trenia..

Ze je to chyba, s tebou v podstate suhlasim - chyba dizajnu zo strany RS.. a to bol presne ten dovod, preco o 2r po uvedeni debonairu, prisli v 2021 s jeho novou verziou, C1, ktora presne toto riesila (za cenu mensej negativky). staci si pozriet marketingove materialy pri uvedeni, su toho plne internety :)
31.05.2023 - 19:20:07
00
Lapaj napísal:
By som si laicky myslel, ze vysunutie bude pri oboch tlakoch rovnake, len chod resp citlivost bude tuhsia/lahsia...

Je to sice ebajk, ale moze ta vaha bajku urobit take uvodne zanorenie pri nizsom tlaku?


Uplne v pohode moze, ja mam klasicky "akusticky" bajk, ma cca 15 kg, vidla Lyrik, 150mm zdvih a chova sa uplne rovnako.. zanori sa cca po 10% (v skutocnosti ked to poctivo premerias, je to skor 5%, ta stupnica je nepresne vyznacena..)
Na tej druhej foto, po tom co si ju fukol na 150 psi, si ju aj prepruzil, aby sa vyrovnali tlaky v komorach?

Ak ta to irituje, riesenim je upgrade na C1 air shaft, cena cca 40e.. treba si ale uvedomit, ze na konci dna aj tak mieris na nejaky konkretny sag a ten bude stale ten isty, ci si zacal s nezatazenym bajkom na 0mm alebo 10mm.. rajdy budu v tej istej vyske ked uz na nom budes sediet.. stale budes mat k dispozicii zvysnych 75% sagu
31.05.2023 - 19:30:31
00
keyboard_arrow_up