Takže zatiaľ asi vyhrávajú XT 2008?
1.Lepšia servisovateľnosť
2.Minerálny olej ako médium
3.Väčšie platničky

Tie Hope neviem, či by boli do tej ceny.


Jen k těm větším destičkám. O něco větší u XT jsou, ale i tak XT nebrzdí lépe než K24. Jen to mírně pomůže k trošku lepšímu chlazení (tady je ale stejně rozhodující velikost kotouče), vadnou o malinko méně než ORO.
02.10.2008 - 16:49:23
00
Takže teda na mojich 70kg, na kotúče XTR 160/160 a na brzdenie "jedným prstom" by boli lepšie tie K24 ako XT?
02.10.2008 - 16:58:23
00
Jen k těm větším destičkám. O něco větší u XT jsou, ale i tak XT nebrzdí lépe než K24. Jen to mírně pomůže k trošku lepšímu chlazení (tady je ale stejně rozhodující velikost kotouče), vadnou o malinko méně než ORO.

ono to "varenie" bŕzd teda zhoršenie kontaktu platničky vs. rotor samozrejme dosť podstatne závisí aj od zmesi platinčiek ... ako si už vyššie písal vo všetkých brzdách vozíš platničky Koolstop teda tam to v skutočnosti aj platí že K24 sa varia o malinko skôr ako XT ale napríklad čo som ja jazdil K18 tak original platničky šli poprvé veľmi rýchlo dole (a to nielen mne) ale dali sa pomerne rýchlo uvariť > pri brzdení najprv začali brzdy pískat a postupne sa zhoršovali brzdné vlastnosti ... s pákou sa nič nedialo čiže kvapalina bola určite ďaleko od bodu varu .. tieto brzdy som vozil na rotoroch 180/160mm ale výmena platničiek by im pravdepodobne značne pomohla ... chcel som tým naznačiť to že originál brzda XT s originál platničkami v porovnaní s K24 s originál platničkami bude mať väčší rozdiel odolnosí proti vädnutiu ako tvoje XT vs. K24 s Kooltop platničkami (neviem či je to so zmesou platničiek u K24 rovnako ako u K18 ale myslím si že pomôže výmena platničiek)
02.10.2008 - 17:00:24
00
ono to "varenie" bŕzd teda zhoršenie kontaktu platničky vs. rotor samozrejme dosť podstatne závisí aj od zmesi platinčiek ... ako si už vyššie písal vo všetkých brzdách vozíš platničky Koolstop teda tam to v skutočnosti aj platí že K24 sa varia o malinko skôr ako XT ale napríklad čo som ja jazdil K18 tak original platničky šli poprvé veľmi rýchlo dole (a to nielen mne) ale dali sa pomerne rýchlo uvariť > pri brzdení najprv začali brzdy pískat a postupne sa zhoršovali brzdné vlastnosti ... s pákou sa nič nedialo čiže kvapalina bola určite ďaleko od bodu varu .. tieto brzdy som vozil na rotoroch 180/160mm ale výmena platničiek by im pravdepodobne značne pomohla ... chcel som tým naznačiť to že originál brzda XT s originál platničkami v porovnaní s K24 s originál platničkami bude mať väčší rozdiel odolnosí proti vädnutiu ako tvoje XT vs. K24 s Kooltop platničkami (neviem či je to so zmesou platničiek u K24 rovnako ako u K18 ale myslím si že pomôže výmena platničiek)


Oni dříve u Shimana moc dobré desky také nebyly (teď moc netuším, 08 XT co jsem zkoušel byly také už z Koolstopy), skoro bych řekl, že u Shimana byla změna za Koolstopy větší než u ORO (ohledně brždění, ne přehřívání).
U ORO zase ty Koolstopy brzdily lépe jen nepatrně (i ty originál dobře), ale máš pravdu v tom, že tam tomu více pomohly proti vadnutí.
Měl jsem poměrně dobré dlouhodobé srovnání, protože jsem na Koolstopy přecházel u ORO postupně (vždy jsem první originále nejprve sjel) a tedy v jednu chvíli jsem měl na jednom kole Koolstopy na K24tkách a na druhém originální.
Teď ještě na posledním kole (celopevném HT) mám originální desky u K24řek, tam mi asi vydrží déle, protože na tomhle kole dostávají ty brzdy menší záhul než na fullech.

Před rokem a něco jsem Jeseníky (kde jsem střídal 200/180 x 180/160) kotouče ještě odjezdil na originál deskách (ale ne už originál dodaných s brzdami, ale koupených samostatně, ale pořád originál Formuláckách a také organické) a ty větší kotouče problém jakéhokoliv náznaku přehřívání i na těch originálních zcela vyřešily.
Ale pořád mám takový pocit, že ty desky dodávané u ORO s brzdou nejsou totožné s těmi samostatně kupovanými (že mají tenčí vrstvu materiálu). U nových desek dodaných s brzdami jsem tu vrstvu ale vždy zapomněl změřit, takže jsem si to podezření ani nevyvrátil ani nepotvrdil.
02.10.2008 - 17:10:44
00
Takže teda na mojich 70kg, na kotúče XTR 160/160 a na brzdenie "jedným prstom" by boli lepšie tie K24 ako XT?


Brzdná síla je velmi podobná u ORO a XT, mě se zdají ORO možná o chlup lepší, ale při tak malém rozdílu subjektivní dojmy hrozně klamou a také jiný chod páky to zkresluje.

Hrozně záleží, co a jakým stylem a na jakém kole budeš jezdit. Někde někomu 160/160 bohatě stačí (pro oboje ty brzdy), v extrémech v horách na fullu při pořádných sjezdech je i 180/160 málo (opět pro oboje brzdy).

Já bych si osobně dopředu dal 180tku na oboje, u obojeho dal Koolstopy nebo jiné prověřené destičky a budeš spokojen ať vemeš jakékoliv z nich.

To které budou lepší tu za tebe nikdo nerozhodne. Já můžu jen říct, jak už jsem psal, že já bych vzal ORO, že mi více sedí. To ale neznamená, že budou více sedět i tobě.
02.10.2008 - 17:16:07
00
no celkovo brzdy ORO čo sa týka brzdenia brzdili zanteľne lepšie v porovnaní s LX (aj tie som určitu dobu jazdil) to je pravda no zas v prehrievaní strácali a to mi nevyhovovalo tak som prešiel na J7 s metalickými platničkami a tie nikdy neprejavili u mňa náznak vädnutia len kontakt rotor vs. platničky bol horší ... teraz jazdím Fatstop od A2z organiky a kontakt je lepší len už si trošku pískli ale stále je to OK ... ale je pravda že platničky dokážu brzdu pomerne dosť upraviť aj k horšiemu aj k lepšiemu osobne by som volil zmes niečo medzi organikami a metalikami časom možno vyskúšam zas iných výrobcov platničiek
02.10.2008 - 17:19:51
00
Veď práve. Keď niekomu vyhovujú, nemusí to znamenať, že budú aj mne.
Nikto mi nepísal zatiaľ žiadne negatíva na tie XT 08, tak asi pôjdem do tých XT.
Vďaka.
02.10.2008 - 17:43:16
00
Pokial chces o 2 triedy lepsie brzdy ako hore spominane, vezmi formuly The ONE. Za tu cenu sa uz daju kupit, vykon je neporovnatelny... vaha je takmer identicka ako K18/24.
02.10.2008 - 20:08:08
00
Pokial chces o 2 triedy lepsie brzdy ako hore spominane, vezmi formuly The ONE. Za tu cenu sa uz daju kupit, vykon je neporovnatelny... vaha je takmer identicka ako K18/24.


The One jsou určitě lepší, o tom není pochyb. Akorát ta cena se mi moc nezdá. Ty víš, kde mají někde extra levně The One?
Když je srovnám třeba s XT, kde cenu The One jsem vzal např. z chainreactioncycles, tak jsou více než 2x tak drahé, což je tedy hodně velký rozdíl.
02.10.2008 - 20:19:13
00
Kdybys uvařil kapalinu, tak se začne vypařovat, okamžitě změkne páka jako u zavzdušněné brzdy a budeš rychle s pákou na řídítkách a destičky vůbec na kotouč nepřitlačíš. A bůhví jestli by to nemělo i další důsledky, nevím, zda by celá soustava vůbec přežila vařící se kapalinu (tohle netuším).

ano zazil som ten pocit, ktory popisujes, v rychlom zjazde mi uplne zmekla paka... sqely pocit :evil: kvapalina sa ovsem nevypari, lebo je v uzavretom systeme, ale prevarenim sa znehodnoti, vyrobca kazdej kvapaliny doporucuje po takomto zazitku okamzitu vymenu kvapaliny

to "ine" zlyhanie brzdy, ktore popisujes, som nikdy nezazil, preto spochybnujem prehriatie platnicky bez vplyvu na kvapalinu alebo olej, zial nie som fyzikalne zdatny spochybnit, ci uz 250 stupnov na platnicke by znamenalo prehriatie a tym stratu schopnosti prilnut na kotuc a zabrzdit, zda sa mi to prilis malo :shock:

zial na hodinach fyziky som studoval ine... :P
02.10.2008 - 21:04:41
00
Mlok:
Náhodu si tie Tvoje K24 neodvážil?
Lebo katalógová hmotnosť 239g sa mi nejako nezdá.
Váha bude v tomto prípade asi na strane K24.
A už keď niečo mením, tak by som chcel aj pár gramov ušetriť.
02.10.2008 - 21:06:36
00
Formula je celkovo známa tým že sa snaží vyrábať čo najľahšie a zároveň účinné brzdy ... dôkazom je novinka R1 alebo aj The One kde praktcky brzda vhodná n fr/dh má hmotnosť XC brzdy ... čiže o tých +- 239g nemusíš pochybovať
02.10.2008 - 21:09:11
00
ano zazil som ten pocit, ktory popisujes, v rychlom zjazde mi uplne zmekla paka... sqely pocit :evil: kvapalina sa ovsem nevypari, lebo je v uzavretom systeme, ale prevarenim sa znehodnoti, vyrobca kazdej kvapaliny doporucuje po takomto zazitku okamzitu vymenu kvapaliny

to "ine" zlyhanie brzdy, ktore popisujes, som nikdy nezazil, preto spochybnujem prehriatie platnicky bez vplyvu na kvapalinu alebo olej, zial nie som fyzikalne zdatny spochybnit, ci uz 250 stupnov na platnicke by znamenalo prehriatie a tym stratu schopnosti prilnut na kotuc a zabrzdit, zda sa mi to prilis malo :shock:

zial na hodinach fyziky som studoval ine... :P


To je jasné, že se ta kapalina neodpaří pryč, ale zůstane odpařená uvnitř systému a posléze se přemění zpět na kapalné skupenství až se zase schladí. Ale hlavní je to, že je v tu chvíli po změně skupenství stlačitelná.

Změknutí páky ale vůbec ještě nutně nemusí být tím, že se kapalina začne vařit a měnit skupenství. To může být z více jiných důvodů. Změknutí páky ve sjezdu jsem už u někoho z kamarádů také několikrát zažil, nikdy to ale nebylo přehrátím kapaliny. Nejčastější příčinou bývá vzduch v systému, který třeba byl v expanzce a do té chvíle se neprojevoval a pak se dostal do z expanzky do systému.

250st. bude na destičky pravděpodobně málo (také netuším přesné teploty, to se bude lišit i dle konkrétních destiček), jenže když by měla kapalina 250st. (tedy blížila se bodu varu), tak destičky budou mít několikanásobně větší teplotu a dávno nastane problém (destičky a kotouč jsou tím zdrojem tepla, z kterého se pouze něco málo přenese na kapalinu).

Uvařených desek jsem viděl už spoustu, mnohem více než u sebe, tak na kolech těžších kamarádů, kde to bylo vicekrát i s následky (zcela zpečené desky na vyhození, jednou i zohýbaný kotouč po tom co zcela změnil barvu). Opět v žádném z případů nedošlo k přehřátí kapaliny.
Oni totiž někteří výrazně těžší kamarádi jezdí 160/160 kotouče a když se s tím jezdí pořádné sjezdy v horách, tak to podle toho vypadá.

Jak si vůbec došel k tomu, že jsi tu kapalinu měl u bodu varu a že nebyl problém jinde? Pokud si nikdy nezažil klasické vadnutí brzdy, tak ty brzdy nějak moc nezatěžuješ a vůbec si nedokážu představit v takvém případě uvaření kapaliny.


Naposledy upravil Mlok dňa 02.10.2008 - 21:27:40, celkovo upravené 1 krát.

02.10.2008 - 21:23:20
00
Mlok:
Náhodu si tie Tvoje K24 neodvážil?
Lebo katalógová hmotnosť 239g sa mi nejako nezdá.
Váha bude v tomto prípade asi na strane K24.
A už keď niečo mením, tak by som chcel aj pár gramov ušetriť.


Všechny svoje K24 jsem kupoval už komplet s kolem, takže jsem je už nesundaval a tedy ani bohužel nevážil. Váze se u ORO dá poměrně věřit, patří mezi velmi lehké brzdy. Ale jestli váha odpovídá přesně, to fakt netušim.
02.10.2008 - 21:24:52
00
Jak si vůbec došel k tomu, že jsi tu kapalinu měl u bodu varu a že nebyl problém jinde? Pokud si nikdy nezažil klasické vadnutí brzdy, tak ty brzdy nějak moc nezatěžuješ a vůbec si nedokážu představit v takvém případě uvaření kapaliny.

no vedecky to podlozene nemam, ale myslim si to, iny problem subjektivne vylucujem, po par sekundach a vychladnuti opat brzdili ako povodne, bavim sa o AJ7 160-160, po mesiaci som povodny zniceny kotuc AJ7 vyhodil a kupil odolnejsi Ventidisc, ako aj vymenil platnicky orig. za Koolstopy... to ze brzdy nezatazujem sa neobavam, spominany zazitok je z Gardy, predtym som dlhe roky jazdil Magury Luisy 160-160 a Julie 180-160, kde som ziadne problemy nemal... preto inklinujem viac k olejovym brzdam. (vazim 80 kg)

a trufnem si povedat, ze Julie su vlastnostami minimalne porovnatelne so spominanym vyberom, avsak za trosku inu cenu :)
02.10.2008 - 21:50:17
00
keyboard_arrow_up