ano zazil som ten pocit, ktory popisujes, v rychlom zjazde mi uplne zmekla paka... sqely pocit
kvapalina sa ovsem nevypari, lebo je v uzavretom systeme, ale prevarenim sa znehodnoti, vyrobca kazdej kvapaliny doporucuje po takomto zazitku okamzitu vymenu kvapaliny
to "ine" zlyhanie brzdy, ktore popisujes, som nikdy nezazil, preto spochybnujem prehriatie platnicky bez vplyvu na kvapalinu alebo olej, zial nie som fyzikalne zdatny spochybnit, ci uz 250 stupnov na platnicke by znamenalo prehriatie a tym stratu schopnosti prilnut na kotuc a zabrzdit, zda sa mi to prilis malo
zial na hodinach fyziky som studoval ine...
To je jasné, že se ta kapalina neodpaří pryč, ale zůstane odpařená uvnitř systému a posléze se přemění zpět na kapalné skupenství až se zase schladí. Ale hlavní je to, že je v tu chvíli po změně skupenství stlačitelná.
Změknutí páky ale vůbec ještě nutně nemusí být tím, že se kapalina začne vařit a měnit skupenství. To může být z více jiných důvodů. Změknutí páky ve sjezdu jsem už u někoho z kamarádů také několikrát zažil, nikdy to ale nebylo přehrátím kapaliny. Nejčastější příčinou bývá vzduch v systému, který třeba byl v expanzce a do té chvíle se neprojevoval a pak se dostal do z expanzky do systému.
250st. bude na destičky pravděpodobně málo (také netuším přesné teploty, to se bude lišit i dle konkrétních destiček), jenže když by měla kapalina 250st. (tedy blížila se bodu varu), tak destičky budou mít několikanásobně větší teplotu a dávno nastane problém (destičky a kotouč jsou tím zdrojem tepla, z kterého se pouze něco málo přenese na kapalinu).
Uvařených desek jsem viděl už spoustu, mnohem více než u sebe, tak na kolech těžších kamarádů, kde to bylo vicekrát i s následky (zcela zpečené desky na vyhození, jednou i zohýbaný kotouč po tom co zcela změnil barvu). Opět v žádném z případů nedošlo k přehřátí kapaliny.
Oni totiž někteří výrazně těžší kamarádi jezdí 160/160 kotouče a když se s tím jezdí pořádné sjezdy v horách, tak to podle toho vypadá.
Jak si vůbec došel k tomu, že jsi tu kapalinu měl u bodu varu a že nebyl problém jinde? Pokud si nikdy nezažil klasické vadnutí brzdy, tak ty
brzdy nějak moc nezatěžuješ a vůbec si nedokážu představit v takvém případě uvaření kapaliny.