Už som to tu asi písal :-) Ze karbonove kolesa su fajn hore kopcom, ale za mna su dost tvrdé, na xc a lahsi terén je to moc fajn. Hlinikový ráfik je asi makší a nejako lepšie tlmí proste ,preto na enduro terén a zjazdy mám radšej hliníkové aj ked ich občas treba centrovať. Ked som skušal menšie napnutie špicov na karbonoch alebo nižší tlak už to plávalo pri klopení a brzdení a ja zas nemám rád velmi nízke tlaky lebo to vždy skôr či neskor v kamenoch prerazím alebo to plava (holt som prasatko - vyše 90kg). Ja mám napr. suncycle rafiky 30mm asymetricke a 35ODT náboje a Max1 rafik 25mm a 240DT a oba sety su tvrde, inak su super, žiadne osmičky ani problemy, kedže jazdím ako jazdím tak s insertami. Tie 240tky maju ale príšerne hlučný orech, to až zavíja :-) No Idem ešte skúsiť poriadne hrubé plášte obuť na karbony a uvidím čo to bude robiť.... Proste asi záleží čo od tých kolies čakáte a treba si to skúsiť na vlastnej koži :-)
19.11.2023 - 23:44:05
02
Ja to idem skúsiť, za tých 300€ karbóny je v pohode.
20.11.2023 - 07:19:33
00
Tam nemáš čo pokaziť za tie prachy.
20.11.2023 - 07:45:00
00
tomtoylc napísal:
pisal som tu niekedy v auguste, nakoniec som prešiel na bezduše a obul som tam trailovy set od Pirelli Scorpion
po 3 mesicoch hodnotim pozitivne, pocitovo to je lepšie, grip podobny akurat predny plašt je hlucnejši ako NN

trochu som prehodnotil pôvodny plan a uvažujem skôr, že či by nebolo lepšie vymeniť LEN výplet + rafiky ako riešiť nový cely set kolies (nevyužil by som druhy set koles a predat sučasny set ich by nebolo lahke, a ak ano tak pod cenu hlboko)

tie naboje čo mám teraz na sučasnom sete (DT swiss 370 Ratchet LN 54z) si myslim, že su fajn a cenovo by teda bolo asi lepšie kupiť len lahšie rafiky + vyplet ako kolesa za 550e (DTSwiss XM1700/XR1700)

(inak sučasny set váži takmer 2200g aj s ventilkami a s bezduš. paskou, 1040+1145g)

čiže nejake lahke hlinikove rafiky, 25-30mm vnutorna širka (mam teraz 30mm) nosnosť kludne do 110kg (mam 70kg aj s batohom), 29", 32 dierove

diki za rady


Ak si dobre pamätám, tak XM 1700 používajú ráfiky XM 481. Takže by som šiel do nich ak chceš 30mm vnútornú šírku, ak ti stačí 25 mm tak do XM 471 a budeš mať dosť podobné kolesá ako si chcel pôvodne.

Ak to chceš ešte ľahšie, tak vezmi XR 391. Tie majú 25 mm a sú použité v XR 1700.
20.11.2023 - 08:47:34
11
Fóristi otázka pre a proti u kolies 28 vs 32 dier (32 je tuhšie, alebo aj iné vlastnosti ešte)
Karbón vs hliník 7075
Vďaka
20.11.2023 - 09:40:41
00
Pri rovnakom ráfiku, špicoch a správnom vypletení by logicky malo byť o niečo pevnejšie...a samozrejme trocha ťažšie. Ak však meníš aj iné premenné nielen počet špicov, môže vyjsť výsledok rôzny....
20.11.2023 - 09:53:20
00
ak nevazis metrak kludne 28. napr. dtswiss straightpull naboje ani 32 dierove nerobi.
20.11.2023 - 09:58:22
00
Gusto0bladerunner
Ako je to s valivým odporom potom ešte - karbón vs. hliník. Pri cca rovnakej váhe to je jedno, či? Ď
20.11.2023 - 10:07:35
00
karbon je tuhsi. a ak hlinikove kolesa vazia rovnako ako karbonove a rozdiel je len v rafkoch tak by som viac veril karbonu. tie lahucke hliniky vedia velmi rychlo popraskat.
tiez zvazujem karbon ale niesom uplne rozhodnuty - koli cene co to stoji. no mam 2kg hliniky a su citit. rad by som sa dostal na 1.5-1.6kg a to by som uz hliniku neveril (nechcem UL naboje ale obycajne 350)
20.11.2023 - 10:19:10
01
peniakfoto mne sa práveže ta tuhosť karbónovych rafkov na endure páči... Možno len placebo možno nie.... Vymenil som hliníkové kolesá za karbony a mam pocit ze v klopkach ci zrážkach mam väčšiu oporu a s klopky väčšiu vyjazdovu rýchlosť... Obuté na rovnakých plášťoch a s rovnakými insertami ako boli hliníkové... Aj zadná stavba je menej doskrtana v miestach kde je plášť najbližšie tak na tej tuhosti niečo bude ?
20.11.2023 - 10:26:08
00
adolini na trvoj trail/downcountry bajk by som nešiel do užších ráfkov ako 30mm ktoré máš na origo syncros kolesách ktoré majú tipujem 2000g +. Pri hliníku by som dal ráfik napr. DT Swiss XM 481 náboje 350ky as váhou si niekde na 1800g, keď chceš ľahší set treba už ísť do karbónu
20.11.2023 - 10:49:48
00
XM481 350 J-bend, 6 intl, 32ks dt competition realna hmotnost bez pasky a ventilku 2070g. tie mam prave teraz a pri mojich 70kg citim ich hmotnost, ze to nieje pre mna to prave. vidim co to robi hlavne ked idem s niekym kto ma 1.5kg kolesa. pride stupanie a mna oproti nemu doslova zastavi.
20.11.2023 - 11:21:48
00
Tak to s váhou som bol dosť optimistický, takže upgrade sa mu oplatí asi len na karbónový set napr. Dt swiss 1200ky
20.11.2023 - 11:33:50
00
Celkom to tu ozilo, tak sa spytam. Aky mate nazor na tie nove spice DT Revolite? Ked sa vypleta na CX-Ray, tak sa davaju vsade. Ked sa vypleta na DT Aerolite ci na mtb alebo cestnych, tak si vsimam ze vzadu od kazety sa zvyknu pouzivat hrubsie/tazsie DT Aero Comp, kvoli tuhosti v zabere a vrzganiu. Vypleta to tak original DT a aj ja to tak mam na vypletanych cestnych kolesach. Tie DT Revolite v podstate kombinuju rozmer Aerolite a Aero comp, akurat so specifickym tvarom a hmotnostou takmer ako Aerolite. Bezne su o 0,5-1€/ks drazsie ako uz tak drahe Aerolite/CX Ray. Zvazujem ich aj tak pouzit, ked uz tuhe a odolne kolesa tak nech a v ramci moznosti na max. Mam zato, ze su urcene uz a pouzit ich tym padom na cely vyplet bez zbytocneho kombinovania. Dodam, ze s CX-Ray som na mtb nemal problem s tuhostou alebo vrzganim a ci to tym padom neni zbytocne...
20.11.2023 - 12:48:20
00
Gusto0 napísal:
XM481 350 J-bend, 6 intl, 32ks dt competition realna hmotnost bez pasky a ventilku 2070g. tie mam prave teraz a pri mojich 70kg citim ich hmotnost, ze to nieje pre mna to prave. vidim co to robi hlavne ked idem s niekym kto ma 1.5kg kolesa. pride stupanie a mna oproti nemu doslova zastavi.

tak to oj*bavaju všetci potom lebo všade kde som pozeral uvádzajú okolo 1850g 😆
XM 1700 pišu tiež cca 1850g
20.11.2023 - 12:59:40
00
keyboard_arrow_up