To je Malý kameňák. Dakedy tam v tom boli i zakruty ktorymi sa jazdilo a uzka trasa, teraz co som to bol par krat za posledne roky tak to ludia vysuchali cisto rovno dole a nasiroko takze uz to nie je ani take zabavne ani take narocne ako to bolo.
18.08.2022 - 10:10:21
03
hej strasne mi to pripominalo zaver kamenaku..na spdckach a na oci som si to netrufol :rofl:
18.08.2022 - 10:20:26
00
Stax napísal:
Hehe je to pre mna asi tak dolezite ako osud snehuliaka co som v zime postavil. Skus to este. to das.


S tebou nema zmysel komunikovat, na kolko zjavne nemas co povedat. Az zvladnes sam sformulovat viac ako jednu vetu, mozeme to skusit znova. Zatial ale asi bude lepsie ked zostanes pri citaciach, Tak nic nepokazis. Tvjho snehuliaka mi je luto.
18.08.2022 - 12:32:59
12
Kenai napísal:
heh, a ako sa clovek stane vyjazdenym ? Co to presne znamena ? Ze tu konkretnu krizovku nezazil prvy krat, mozno uz par krat niekoho presiel, alebo mal stastie, ze sa z toho dostal kym vyjazdeny nebol ? Alebo je to jeden zo 10000 co drie na svojich schopnostiach a cielene si take situacie navozduje v kontrolovanom prostredi ked nehrozi zranenie nikoho ineho ako jeho sameho (tipicky sa mu hovori cestny pirat)

Stax napísal:
zasadny problem tvojej logiky je ze povazujes ucenie sa jazdit v aute a na bicykli za rovnocenne...

Kenai napísal:
A v com je rozdiel, schopnost je schopnost, vodic je vodic ? To je mensi problem ked niekto zrazi niekoho auto ako na biku ? Ci ked sa to stane na ucelovej komunikacii alebo na ceste 3 tiredy ? Vodic nemotoroveho dopravneho prostriedku musi byt vyjazdeny ale vodic motoroveho nemusi ? Preco by jazdit autom a jazdit na bicykli nemalo byt rovnocenne ?

Kenai napísal:
Je to sice uplne OT diskusia, ale asi odomna nikto ani nic ine necaka, len to, ze sa do nej zapojim. Podla mna to nie je o kombinacii trail-bike ale o kombinacii jazdec-bike. Niekto moze chciet full aj na lesnu cestu lebo ma posulozene krize a potrbuje eliminovat akekolvek narazy ked sliape zo sedla. A niekto moze jazdit vsetko na HT lebo ho to nuti mat lepsiu techniku, okamzite zisti, ze nieco nebolo dobre a tym sa rychlejsie uci, musi sa zamyliset kym sa do niecoho vrhne a tiez to nuti jazdit pomalsie. Co su podla mna vsetko aspekty zvysujuce bezpecnost a schopnosti jazdca. A niekto moze jazdit rigid pre tie iste dovody. Aby mal este vacsi pozitok z toho ked nieco dobre skoci a aby si uzil aj zeleny trail a nemusel ist cez 3 sety brzdoveho oblozenia za sezonu v bikeparku ci na zjazdovych trailoch. Aby nepotreboval korytnacku a fullface lebo nejazdi v zjazdoch >40km/h ....
A pre niekoho to moze byt o pretekani, nahananai KOM, ci o max rychlosti akou to len ide. Ten potrebuje to co ho urobi najrychlejsim co je smerom dole nesporne full.
Je to o ludoch, nie o trailoch imho.

kazdy koren v lese ktory prejdes na bicykli ta robi vyjazdenejsim. kazdy prechod naplavenym pieskom v zakrute na konci zjazdu ta robi vyjazdenejsim. kazdy zjazd a kazdy polotechnicky vyjazd na bicykli ta robi vyjazdenejsim. kazde preskocenie uzovky / slepucha na ceste alebo uhybanie sa beziacej vevericke na bicykli ta robi vyjazdenejsim. to su vsetko bezne situacie v beznej cyklistickej premavke ktore ta pripravuju na krizovu situaciu napriklad na hradzi - ci uz spravnou reakciou alebo spravnou technikou riesenia danej krizovej situacie. na aute v beznej premavke len drzis volant a taketo "kvanta rieseni mini krizovych" situacii jednoducho nezazivas lebo to ci prejdes zabu je ti uplne jedno. preto tvrdit ze ucenie sa jazdit v aute a na bicykli je rovnocenne je uplne hlupe...

a uprimne pisat toto cloveku ktory sem hadze nekonecne slohy o suvislostiach mi pride ako jedna z najabsurdnejsich veci ktore toto forum za posledne mesiace zazilo.
18.08.2022 - 13:01:20
01
Neviem, co medzi sebou vy dvaja mate a rozhodne sa nemienim do toho miesat, ale tvrdenie, ze len na biku zazivas nepredvidatelne situacie ktorymi sa stavas vyjazdenejsi, zatial co pri soferovani len drzis volant a podobne situacie nezazivas, moze napisat len clovek, co v zivote po meste auto nesoferoval.
18.08.2022 - 13:19:26
03
Na uvod sorry za OT ste mi vsedci svadkom, ze som to nevyvolal a dufam, ze to admin zmaze. Ale zo slusnosti reagujem.

Uplne suhlasim zo vsetkym az na
Stax napísal:
.... na aute v beznej premavke len drzis volant a taketo "kvanta rieseni mini krizovych" situacii jednoducho nezazivas lebo to ci prejdes zabu je ti uplne jedno. preto tvrdit ze ucenie sa jazdit v aute a na bicykli je rovnocenne je uplne hlupe...


Preco automaticky predpokladas ze vodic automobilu len drzi volant a je mu jedno ci prejde zabu. Urcite je takych majorita ale nie vsetci. A ver mi majorita cyklistov tiez nejazdi ako si popisal hore. Nevedia ani poriadne pouzivat brzdy, nie to nieco preskocit. Nevedia vyst a zist z obrubnika. Tu na mtbiker nie je reprezentativna skupina. To je ako by si povazoval niekoho z tunerskeho fora za reprezentativnu skupinu vodica automobilu.
Ak ches porovnavat cyklistu ako pises co preskakujse slepuchy a snazi sa zlepsovat to je u vodica auta tuner co maka na svojom aute a po nociach chodi na zrazy k Danubii a preteka po petrzke. V lepsom pripade chodi na okruh a trenuje tam. Motokarove okruhy su mu druhym domovom. Skolu smyku absolvoval do roka po autoskole a prve auto mal skor ako mal vodicak.

Vodic co na sebe drie je proste vodic co na sebe dire je jedno ci na biku alebo aute. Vodic co zraza zaby, slepuchy a len drzi volant to robi aj na biku aj na aute.
Dost casto ten vodic auta je aj vodic bicyklu, a stav sa, ze k obom pristupuje rovnako a jeho schopnosti su v oboch cinnostiach na podobnej urovni.

Ak mam najst dovod preco ucenie sa jazdit na aute a na biku je rozdielne, tak len v moznostiach, kde to robit. A v legislative ktora ta pri tom obmedzuje. Tiz mozno v pristupe k informaciam.

To ale nijako nevyvracia moj bod, ze ked drzis v ruke volant alebo rajdy si zodpovedny za to aby si bol ten najlepsi vodic ako ti tvoja telesna schrnaka umoznuje. A tam to cele zlyhava. Kazdy si mysli, ze je dost dobry az kym nezisti ze nie je a v tedy obvikle dochadza k tragediam. Malo kto na sebe maka a to je chyba.


Naposledy upravil Kenai dňa 18.08.2022 - 13:31:44, celkovo upravené 1 krát.

18.08.2022 - 13:24:21
05
mareno17 napísal:
Neviem, co medzi sebou vy dvaja mate a rozhodne sa nemienim do toho miesat, ale tvrdenie, ze len na biku zazivas nepredvidatelne situacie ktorymi sa stavas vyjazdenejsi, zatial co pri soferovani len drzis volant a podobne situacie nezazivas, moze napisat len clovek, co v zivote po meste auto nesoferoval.

ked myslis. 21 rokov soferujem v Bratislave a nie malo. aj ked ciastocne mas pravdu lebo Bratislava je len velka dedina (v porovnani s New Yorkom / Londynom / atd) ;)
18.08.2022 - 13:26:32
00
Kenai napísal:
Dost casto ten vodic auta je aj vodic bicyklu, a stav sa, ze k obom pristupuje rovnako a jeho schopnosti su v oboch cinnostiach na podobnej urovni.

pobavilo. schvalne daj zdroj podporujuci tuto tvoju uvahu.

Kenai napísal:
Malo kto na sebe maka a to je chyba.


znovu to iste - na bicykli na sebe "makas" na 90%ach vyjazdu v terene mimo asfaltu na kazdom jednom vyjazde co o aute nemozes povedat ani nahodou.
18.08.2022 - 13:40:11
00
mohol by to tu niekto premazať, pls... ?
18.08.2022 - 14:09:14
75
@kenai ty prosim nepis nic o schopnosti sformulovat vetu. Napisat o hovne elaborat je presne opacna, ale stale disfunkcia... A manipulativne sa dovolat svedectva ostatnych, ze ty nemas inu moznost len sa zapojit, napisat ***** o HT/gravel/cokolvek je len zase len potvrdenim toho, ze sice mas vsetky papiere ako si sa pochvalil, ale o schopnosti rozumnej komunikacie to nic nehovori
(BTW ktokolvek z nas, co ma viac ako 40 rokov a jazdi viac ako 25 rokov, jazdil HT a typicky aj rigid a napriek tomu sa necitim byt nicim posuvany do poziicie lokalneho HT boha)

takze ak vas mozem obidvoch poprosit, palte do pitche s touto debatou, ste v jednej z mala tem ktore este citam (lebo vo vacsine tych inych uz siris svoje mudra a nedavam to)

P.S. nahlasujem tento moj, aj vase prispevky, nech to admin preorie
18.08.2022 - 14:13:55
49
lto napísal:
Co ja viem .. zjazd z Baranca ? Hej, neni to legal, ani som to nesiel (len peso), ale inde , kde to legalne je som take jazdil.
Alebo ano , stacia vyjazdene rolety na bluetrail, to je fakt :D :D


To je škoda, že nič aspoň trocha menej ilegálne ako TANAP tu nemáme. Ale aj tak ďakujem za tip, keď pôjdem nabudúce na Žiarsku, určite zoberiem aj bike a budem zdieľať aj s kamarátmi, nech sa čo najviac ľudí dozvie o tomto super traile. Rolety na bluetraile už majú aj tak všetci najazdené, tak nech naplno vyžívajú tie endurá.
18.08.2022 - 14:35:35
01
Mohlo to umrieť v stohu tých grciek vyššie, tak super že si to vytiahol na svetlo ;-]
18.08.2022 - 14:57:27
01
OT: :wasntme:

Stax napísal:
pobavilo. schvalne daj zdroj podporujuci tuto tvoju uvahu.

Ano je to uvaha, nemam studiu ktora to podporuje tak ako ty nemas taku co to vyvracia.
Vychadzam len zo znameho faktu zo clovek ktory je povahou mam v <> sa tak stavia ku vsetkemu. A ak je niekto povahou sutazivy sportovec a snazi sa o zlepsovanie vo vsetkych sferach zivota. Neznesie byt horis ako kolega. Nevravim ze je to alikvotne, ale tolko kolko potrebuje pre to aby dosiahol svoj standard. Samozrejme niekto moze jazdit sutrazne rally a na bike sadne len pre kondicku lebo ine aj tak nestiha. A to iste jestvuje aj opacne. Ale to su skor extremy. Samozrejme nemusis so mnou suhlasit to je OK.

Stax napísal:
znovu to iste - na bicykli na sebe "makas" na 90%ach vyjazdu v terene mimo asfaltu na kazdom jednom vyjazde co o aute nemozes povedat ani nahodou.


No a to je kamen urazu, S tym absolutne nesuhlasim. Tak isto ako sa cyklista moze bezducho vozit poslednych 30 rokov stale po tych istych lesnyuch cestach a asfaltkach s rovnakou alebo zhorsujucou technikou. Moze vodic auta kazdou cestou z prace a spat pilovat stopu do uchylnej preciznosti, pracu s brzdou, plynom. Presnost radenia, uvazovat nad tym co by urobil, ak by sa stalo to alebo hento (vzdy mat unikovu trasu predom premyslenu). Z kazdej siutuacie, kde niekto okolo urobil nico nepredvidatelne si vziat lekciu.... Ked nasnezi nesediet za oknom domu ale auta a ist zbierat skusenosti a schopnosti. Nevolit priamejsiu cestu domov, ale klukatejsiu.... Je to len o tom kolko energie tomu venujes. A nepovedz mi ze na to aby si sa neucil obstojne jazdit s autom musis permanentne prekracovat MPR alebo chodit na okruh. To samozrejme proces urychli, ale vobec to nie je podmienkou. Preco sa kvalifikacia pilotov posudzuje podla odlietanych hodin ? Ved aj tak len sedia a tocia gombicky a krizovky sa vo vzduchu predsa nedeju ? Preco statistiky nehod motorovych vozidiel vedu cerstvi vodici , ked na najazde nezalezi a nemas sa co naucit jazdenim autom?
18.08.2022 - 15:00:56
00
Hosť napísal:
To je škoda, že nič aspoň trocha menej ilegálne ako TANAP tu nemáme. Ale aj tak ďakujem za tip, keď pôjdem nabudúce na Žiarsku, určite zoberiem aj bike a budem zdieľať aj s kamarátmi, nech sa čo najviac ľudí dozvie o tomto super traile. Rolety na bluetraile už majú aj tak všetci najazdené, tak nech naplno vyžívajú tie endurá.


Ked si porovnas Baranec s Kamenakom na Kamziku so zosupom dole tak technicky narocnejsi bude Kamenak. A az na ten zosup to budes mat uplne legal. Narocnost Baranca je v niecom inom. Nepisem ze Baranec nema tazke useky, ma useky kde mozno budes i znasat ale nechcem to tu rozpisovat viac. Hlavne je to ilegal.
18.08.2022 - 15:30:08
02
Pán veľkomožný, už som z toho voláky zmätený.
Najprv kolega hovorí, že enduro využijem len v TANAPe, ty potom vravíš, že Baranec je vlastne podobný ako Kameňák. A ten sa jazdí aj rigide alebo cesťáku.
Tak ako to potom vlastne je? :)
18.08.2022 - 16:44:37
03
keyboard_arrow_up