Druha moznost je https://www.specialized.com/sk/sk/epic-8-pro/p/220874?color=362012-220874 za cca 7700.
Tretia moznost je https://www.specialized.com/sk/sk/epic-8-expert/p/220873?color=366182-220873 a upgradnut to na Flight Attendant a XX SL (toto by bola najdrahsia moznost aj po zapocitani predaja zhodenych dielov). (cca 8500)
Papierovo jasne najlepsie vychadza vychadza najlepsie BMC, kedze je to uplna fullka. Ale trochu sa obavam praktickosti toho bicykla.
Epic 8 ma jednoduchsi system opruzenia, menej capov a lozisk. Na minulej generacii Epic Evo som sa lozisk v zadnej stavbe ani nemusel chytit.
Ma interny ulozny priestor, cize nemusim lepit veci na ram, ci nosit nejaku podsedlovu tasticku. Stredove zlozenie na zavit (BMC ma pressfit). Tiez sa obavam tej autodrop teleskopky BMC.
Mate niekto skusenost s tym BMCkom, pripadne vedel by to niekto porovnat s E*****m 8 (ci Epic Evo). Zaujimalo by ma:
- ci ten virtual stoji za tu dodatocnu komplikovanost (ci naozaj menej hupe a ma lepsiu citlivost, alebo je to hlavne marketing)
- ci ten autodrop teleskop casom nelezie na nervy a nie su s tym po par rokoch problemy
- ci nie je spodna flasa pri pouziti dvoch kosikov tazko dostupnu
posledný komentár: 30. 3. 2021 o 13:48
Ale bez ohladu na cenu sa mi zda Epic 8 ako najlepsi XC bike teraz. Isteze bude dalsi x, ktore tiez budu jazdit super, ale v prospech e***** hovori vnutorny ulozny priestor a absencia nestandardnych rieseni ci vedenia cez hlavko.
Jasne 100 ludi 100 chuti a niekomu sa vizualne bude pacit nieco ine, ale cisto z praktickych dovodov sa mi zda ten epic naj.
Nad tym BMC uvazujem len kvoli tomu ze ho asi mozem mat vo fullke v nizsej cene ako Epic Pro.
https://www.scott-sports.com/be/en/product/scott-spark-rc-world-cup-bike
- Nemeral som ako sa hýbe zadná stavba na E***** ale na BMC sa nehýbe pri bežnom šlapaní vôbec a pri asi 800W do kopca, zo sedla sa zadná stavba hýbala asi 2-3mm.
- Mám verziu z normálnou teleskopkou - Flaša je trošku hlbšie ako by ju človek bežne čakal ale po 2 jazdách som si na to zvykol.
Este som nekupil, pocul som ze 22.4. by mal Spesl predstavit modely 2026 a Flight Attendant by mal byt aj na ne-sworks modeloch tak cakam.
A v polke maja ma byt testovacka Spesl v BA.
Este nemam ani potvrdenu cenu ze kolko by ma stal BMC vo fullke. Zalezi aj kolko bude cenovy rozdiel oproti Epic 8 s FA.
Prosim ta a ake velke flase tam vies pomestit?
Kludne aj posli foto BMCka, rad sa pozriem
https://www.specialized.com/sk/sk/epic-8-evo-comp/p/220878?color=362120-220878
nie som úplny xcčkar, ale toto je geniálny bike za mna
sorry za trochu zavádzajúci komentár
https://www.bike24.de/p1819437.html?sku=3135799&gad_source=1&gad_campaignid=21009332816&gbraid=0AAAAAD_ftllBW03UBDvLsBmOUhTnwzK2T&gclid=CjwKCAjw6s7CBhACEiwAuHQckkeSsfcDwrWEfeOx-sZysA3AN6Wa9ce5enegxW40D3sqIoXiVSI0WBoCXOUQAvD_BwE
Realne ma Epic 8 v high pozicii sedlovy uhol az 77 stupnov (oproti deklarovanym 75.9) a o 1cm kratsiu toptube. Musim mat teda sedlo zarazene uplne najviac vzadu ako sa da. Pozeram, ze to tak maju skoro vsetci aj na svetaku co jazdia na Epic 8.
Tiez mi uplne nesededi upsweep a minirise na riadidlach. Musim si objednat predstavec s vyrazne negativnym sklonom aby som to vykompenzoval. Lebo zaroven je tam nizsie stred a tak je ten posed menej agresivny ako som zvyknuty.
Celkovo mam trochu pocit ze prioritne bola tak geometria stavana na model Evo s vyssim zdvihom.