Druha moznost je https://www.specialized.com/sk/sk/epic-8-pro/p/220874?color=362012-220874 za cca 7700.
Tretia moznost je https://www.specialized.com/sk/sk/epic-8-expert/p/220873?color=366182-220873 a upgradnut to na Flight Attendant a XX SL (toto by bola najdrahsia moznost aj po zapocitani predaja zhodenych dielov). (cca 8500)
Papierovo jasne najlepsie vychadza vychadza najlepsie BMC, kedze je to uplna fullka. Ale trochu sa obavam praktickosti toho bicykla.
Epic 8 ma jednoduchsi system opruzenia, menej capov a lozisk. Na minulej generacii Epic Evo som sa lozisk v zadnej stavbe ani nemusel chytit.
Ma interny ulozny priestor, cize nemusim lepit veci na ram, ci nosit nejaku podsedlovu tasticku. Stredove zlozenie na zavit (BMC ma pressfit). Tiez sa obavam tej autodrop teleskopky BMC.
Mate niekto skusenost s tym BMCkom, pripadne vedel by to niekto porovnat s E*****m 8 (ci Epic Evo). Zaujimalo by ma:
- ci ten virtual stoji za tu dodatocnu komplikovanost (ci naozaj menej hupe a ma lepsiu citlivost, alebo je to hlavne marketing)
- ci ten autodrop teleskop casom nelezie na nervy a nie su s tym po par rokoch problemy
- ci nie je spodna flasa pri pouziti dvoch kosikov tazko dostupnu
Pozri ako maju sedla posunute Koretzky: https://mtbs.cz/media/cms/2025/05/22/Epic8_Koretzky_celk2.jpg
a Blevins: https://www.facebook.com/photo/?fbid=1071935968293328&set=pcb.1071937771626481
Pre porovnanie Koretzkeho minula gen. Epic Evo a kuk ako mal sedlo tam: https://bikerumor.com/world-cup-pro-bike-check-xcc-winning-specialized-epic-evo-of-victor-koretzky/
To iste vsetci jazdci Specialized Factory Racing. Keby tu geo optimalizovali podla race verzie Epic 8, tak ten sedlovy uhol nespravia tak strmo. Ale asi maju lepsie predaje Evo.
GaliPet toto chcel ale 70mm doskladnia az 7.7. : https://www.bike-discount.de/en/newmen-evolution-sl-318.2-stem-1
Kokpit nemam odvahu kupovat, lebo je to drahe a netusim ci mi to sadne. Predstavec lahko vymenim.
Ale inak je to urcite posun dopredu oproti minulemu Epic Evo. Bike je tuhsi, zivsi a posobi obratnejsie, napriek tomu ze je dlhsi. A pri Flight Attendant je vyhoda ze si mozem nastavit opruzenie, tak aby bolo dobre smerom dole a nemusim riesit nejaky kompromis kvoli efektivite.
A pozeram ze je to spomenute aj v tom odkaze co som dal a dokonca aj v tom vlakne co si dal ty (dokonca im tam takym meranim vychadzaju obe hodnoty).