O mne:
Asi pred 4 mesiacmi som začal jazdiť v teréne (lesné cesty, traily), náhodou som odbočil na miestny trail a nejako ma to chytilo. Dovtedy som jazdil len po asfalte v meste. Mám 184cm, asi 80kg. Jazdím na 8 ročnom Giant Revel 3 disc 2012, pružinová vidlica, 26'' kolesá, slabá výbava. Jazdím pomerne často, 3 - 5 krát do týždňa 1 - 3 hod. za deň, najmä lesné cesty, traily, čiastočne aj po asfalte. V pomere asi takto: lesné cesty (70%) - asfalt (30%).
V čom by som potreboval poradiť:
Chcel by som kúpiť nový bike, na tom mojom terajšom sa necítim bezpečne. Moje predstavy o novom bicykli, z toho čo som čítal a zisťoval, sú zatiaľ: že by mal mať 29'' kolesá (keďže 27,5'' sú technickejšie - nemám na ne skúsenosti), rám veľkosti L (keďže som vyšší jazdec), hydraulické brzdy (kotúče široké 180mm), vzduchová vidlica, zdvihy aspoň 130mm a viac, prevody 1x11, teleskopická sedlovka, bike by asi mal mať trailovú geometriu. Hlavne, aby som na ňom nejazdil zhrbený, lebo z toho môjho terajšieho ma už bolí chrbát, asi to bude preto, že riadidlá sú pre mňa nízko aj keď sú v najvyššej polohe. Rozpočet: do 1500€. A teraz mám dilemu. Mám počkať, nechodiť do až tak náročného terénu, trochu si vylepšiť môj terajší bike (širšie plášte, lepšie brzdy) a zdokonaľovať sa na ňom? Kúpiť nejaký nový poriadny HT? Alebo kúpiť rovno jazdený full? Očakávam od toho hlavne bezpečnejší bike ako mám teraz, aby to so mnou netrieskalo po koreňoch, kameňoch a lesných cestách. Do budúcnosti by som sa v tom určite chcel zlepšovať a posúvať svoje limity možno aj na downhill. Preto rozmýšľam, že už rovno kúpiť full, ktorý mi vystačí na mnoho rokov.
Čo som sa tak pozeral po bazároch, tak za 1500€ sa už, podľa mňa, dá kúpiť slušný 2-3 ročný full (napr. Specialized Stumpjumper, Trek Remedy, Canyon Neuron alebo aj modely od iných značiek, CTM, Kellys...). Čo môže byť u mňa problémom, že vlastne ani neviem čo chcem, keďže som nikdy na nejakom lepšom HT, fulle nejazdil. Neporadili by ste mi, čo by pre mňa bolo vhodné? Kde by som nejaké lepšie biky mohol vyskúšať? Predajcu, ktorí má testovacie kusy, vo svojom meste nemám. Testovacie akcie budú asi až na ďalšie leto? Čo by ste poradili mne, MTB začiatočníkovi? Malo by byť pre mňa podstatné mať aj zadný tlmič? Nestačí mi HT?
Ďakujem všetkým za prípadné odpovede/rady.
Prajem pekný deň.
posledný komentár: 2. 7. 2020 o 20:36
O mne:
Asi pred 4 mesiacmi som začal jazdiť v teréne (lesné cesty, traily), náhodou som odbočil na miestny trail a nejako ma to chytilo. Dovtedy som jazdil len po asfalte v meste. Mám 184cm, asi 80kg. Jazdím na 8 ročnom Giant Revel 3 disc 2012, pružinová vidlica, 26'' kolesá, slabá výbava. Jazdím pomerne často, 3 - 5 krát do týždňa 1 - 3 hod. za deň, najmä lesné cesty, traily, čiastočne aj po asfalte. V pomere asi takto: lesné cesty (70%) - asfalt (30%).
V čom by som potreboval poradiť:
Chcel by som kúpiť nový bike, na tom mojom terajšom sa necítim bezpečne. Moje predstavy o novom bicykli, z toho čo som čítal a zisťoval, sú zatiaľ: že by mal mať 29'' kolesá (keďže 27,5'' sú technickejšie - nemám na ne skúsenosti), rám veľkosti L (keďže som vyšší jazdec), hydraulické brzdy (kotúče široké 180mm), vzduchová vidlica, zdvihy aspoň 130mm a viac, prevody 1x11, teleskopická sedlovka, bike by asi mal mať trailovú geometriu. Hlavne, aby som na ňom nejazdil zhrbený, lebo z toho môjho terajšieho ma už bolí chrbát, asi to bude preto, že riadidlá sú pre mňa nízko aj keď sú v najvyššej polohe. Rozpočet: do 1500€. A teraz mám dilemu. Mám počkať, nechodiť do až tak náročného terénu, trochu si vylepšiť môj terajší bike (širšie plášte, lepšie brzdy) a zdokonaľovať sa na ňom? Kúpiť nejaký nový poriadny HT? Alebo kúpiť rovno jazdený full? Očakávam od toho hlavne bezpečnejší bike ako mám teraz, aby to so mnou netrieskalo po koreňoch, kameňoch a lesných cestách. Do budúcnosti by som sa v tom určite chcel zlepšovať a posúvať svoje limity možno aj na downhill. Preto rozmýšľam, že už rovno kúpiť full, ktorý mi vystačí na mnoho rokov.
Čo som sa tak pozeral po bazároch, tak za 1500€ sa už, podľa mňa, dá kúpiť slušný 2-3 ročný full (napr. Specialized Stumpjumper, Trek Remedy, Canyon Neuron alebo aj modely od iných značiek, CTM, Kellys...). Čo môže byť u mňa problémom, že vlastne ani neviem čo chcem, keďže som nikdy na nejakom lepšom HT, fulle nejazdil. Neporadili by ste mi, čo by pre mňa bolo vhodné? Kde by som nejaké lepšie biky mohol vyskúšať? Predajcu, ktorí má testovacie kusy, vo svojom meste nemám. Testovacie akcie budú asi až na ďalšie leto? Čo by ste poradili mne, MTB začiatočníkovi? Malo by byť pre mňa podstatné mať aj zadný tlmič? Nestačí mi HT?
Ďakujem všetkým za prípadné odpovede/rady.
Prajem pekný deň.
nový , a tvoje jazdenie postačujuci...
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/cannondale-habit-6-model-2020-cierny.html
nejake jazdenky
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/429274/ctm-ridge-expert-dvo-susp.html
tento je fajn ponuka , len trošku priplatíš
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/423386/trek-fuel-ex-97fox-36-velkost-l.html
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/cannondale-habit-6-model-2020-cierny.html
nejake jazdenky
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/429274/ctm-ridge-expert-dvo-susp.html
tento je fajn ponuka , len trošku priplatíš
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/423386/trek-fuel-ex-97fox-36-velkost-l.html
Habit mam, akurat vyssiu verziu, super bike. Pozor ale na MTBiker velkostnu tabulku, je nespravna, treba pozerat na stranke vyrobcu.
Osobne by som kupoval celopero len z overeneho zdroja, pretoze nikdy nevies ako sa o neho dany predavajuci staral, napr. vidlice Rock Shox maju predpisany interval servisu spodnych noh kazdych 50h, komplet kazdych 200h, malokto to vsak dodrziava, pripadne ci sroby na zadnej stavbe dotahoval "pocitovo" alebo momentovym klucom.
Radsej by som sa s danym rozpoctom pozrel po slusnom novom HT biku, mas na to zaruku, vies v akom je stave, nenarocny na servis. Napr. nieco taketo by splnalo tvoje poziadavky a este ostane 350 eur na vybavu: https://www.cannondalebikes.sk/bicykle/2021-horske/trail/trail-se/trail-se-3
Inak netrúfas si na technické chces skúšať downhil.. ďalej 30% asfalt.. ako ber aj Fuka zamknutý je v podstate HT ale možno fakt zbytočný
Biku z bazaru by som sa vobec nebal ale spat ku odpovedi na tvoju otazku - ber urcite FULL
Osobne by som kupoval celopero len z overeneho zdroja, pretoze nikdy nevies ako sa o neho dany predavajuci staral, napr. vidlice Rock Shox maju predpisany interval servisu spodnych noh kazdych 50h, komplet kazdych 200h, malokto to vsak dodrziava, pripadne ci sroby na zadnej stavbe dotahoval "pocitovo" alebo momentovym klucom.
Radsej by som sa s danym rozpoctom pozrel po slusnom novom HT biku, mas na to zaruku, vies v akom je stave, nenarocny na servis. Napr. nieco taketo by splnalo tvoje poziadavky a este ostane 350 eur na vybavu: https://www.cannondalebikes.sk/bicykle/2021-horske/trail/trail-se/trail-se-3
Biku z bazaru by som sa vobec nebal ale spat ku odpovedi na tvoju otazku - ber urcite FULL
Zas je rozdiel ci ma clovek doma bicykel za 500 eur alebo za 5000 eur. Hej, na bicykli za 500 eur by mi bolo jedno ci dotahujem obycajnymi imbusmi. Tiez je rozdiel ci ma clovek vidlu za 100 eur alebo za 1000 eur. Vidlu za 100 eur sa neoplati ani servisovat, rovno vyhodit a kupit novu.
No to ti nikto z fóra neporadí, jeden bude radiť full, druhý HT. Podľa odstavca "O mne" kľudne aj HT. Hlavne si povedz či ťa limituje neodpružené zadné koleso. No a podľa odstavca "V čom by som potreboval poradiť" to vidím skôr na full. Ale s tým ide zložitejší servis, údržba, hmotnosť a pod...
Nakoniec som sa vsak dostal k inzeratu fullu, ktory sa mi dizajnovo velmi pacil, sadla mi aj geometria, aj ked podla tabuliek som si mal kupit M namiesto L. Doladil som to vsak dlzkou a sklonom predstavca. Bajk je po slovenskom pretekarovi a mal som obavy ci nebude moc zodraty pripadne moc opotrebovany. Dost veci tam bolo vymenenych a okrem plastov, ktore su zodrate som nemal voci nemu vyhrady. Som rad ze som sa nakoniec rozhodol pre fulla, hlavne koli mojej chrbtici. Ked chcem mat z neho HT tak jednoducho zamknem jednym pohybom predne aj zadne pruzenie a idem si svoje po asfalte.
Snad som pomohol, vela stastia pri vybere.
Nakoniec som sa vsak dostal k inzeratu fullu, ktory sa mi dizajnovo velmi pacil, sadla mi aj geometria, aj ked podla tabuliek som si mal kupit M namiesto L. Doladil som to vsak dlzkou a sklonom predstavca. Bajk je po slovenskom pretekarovi a mal som obavy ci nebude moc zodraty pripadne moc opotrebovany. Dost veci tam bolo vymenenych a okrem plastov, ktore su zodrate som nemal voci nemu vyhrady. Som rad ze som sa nakoniec rozhodol pre fulla, hlavne koli mojej chrbtici. Ked chcem mat z neho HT tak jednoducho zamknem jednym pohybom predne aj zadne pruzenie a idem si svoje po asfalte.
Snad som pomohol, vela stastia pri vybere.
Čau, ďakujem ti za radu. Nevieš mi náhodou približne napísať, aký je finančný rozdiel medzi HT a fullom pri servisovaní? Myslím na bežný servis (sezónne prehliadky a pod.). Je mi jasné, že výmena komponentov bude asi drahšia, keďže samotné komponenty sú drahšie. Či sa mýlim? Ďakujem.
Cau, zatial som neservisoval tak neviem, ale nemyslim si ze to bude nejak extra drahe. Ak pojdes do autorizovaneho servisu kde si za hodinu prace vypytaju 60 euro tak ano bude to drahsie. Jeden znamy co sa cely zivot venuje predaju bajkov mi povedal ze pokial sa to nekazi netreba do toho sprtat, maximalne tak premazat pohyblive casti. Vidlicu a tlmic som tiez nikdy neservisoval tak sa neviem vyjadrit, ale popravde netusim aky servis tam treba. Po kazdej jazde nastriekam tie gumene casti prostriedkom na to urcenym a dufam ze sa nic nebude kazit
Servis ostatnych dielov ako retaz, radenie a celkovo pohon bude taky isty aj pri fulle aj pri HT.
Co sa tam za stovku repasuje? A vobec, preco repasovat nieco co dobre funguje?
Ložiská ak často newapkuješ alebo nejazdíš v blate vydržia dlho. Ja wapkujem dosť často, lebo bike mám v byte, blatu sa sem tam tiež nevyhnem a po dvoch sezónach stále chodia pekne.