ahojte, kto mi vysvetlí aký je rozdiel medzi horskými bikmi MTB a MTB XC, co je XC?? Doteraz som mala obyčajný horský, no chcem nový, lepší.. Vyhliadla som si Kellys magnus blue model 2008. Aký rozdiel okrem rámu je v bikoch s označením XC ??? Používať sa dajú rovnako, ako horské biky,či nie??? Nesmejte sa mi , som v tomto trošku laik, ale chcem vedieť všetko, kým niečo kúpim..ďakujem moc....
Ahoj Adulka noo pozrel som si stranku kellys-u a MTB resp MTB XC je len ich vnutorne rozdelenie .. vsimni si ze su odstupnovane podla ceny a teda aj kvality ;-] cize ano pouzivaju sa rovnako ;-]
MTB- vo všeobecnosti horská cyklistika
MTB XC, DH, AM, EN ........ su jednoduchšie povedane kategorie.
HT- hard tail, pevný rám, pevná vidlica alebo odpružená
FULL- odpružený aj v predu aj vzadu
SOFTAIL- neviem to poriadne vysvetli ale tiež pruží vzadu
noo, je tam rozdiel hlavne v geometrii-ako napisal quasco. Ked som si ja kupoval Kellys pred dvoma rokmi, skusal som ten magnus, ale zobral som nakoniec quartz z triedy mtb, studentske prijmy nevystacili:)) A hlavny rozdiel som citil v dlzke hornej ramovej trubky, rada xc je viac "natiahnuta". U magnusa mi sedela velkost 19,5" a u quartza to bola 21,5ka. a som s nim spokojny...ta geometria je podla mna v pohode...
pobehaj si este obchody, pokukaj po nete....kellys ma mozno tu vyhodu ze ich ramy malo kto moze a preto to kompenzuju celkom dobrou vybavou...kde zase pri lepsich znackach mas seriozny ram, ale zase usetria pri lacnejsich modeloch na komponentoch...lenze podla mna zaklad je poriadny ram...pride mi to ako lakat klimatizaciou na fabiu...ja byt tebou do kellysu nejdem...tot len moj skromny nazor
ale ten magnus ma myslim v pohode ram, no prave som pozeral tu ponuku a mam taky pocit, ze kellys ide z roka na rok dolu vodou (myslim dizajn).... a nemaju aj minulorocne modely? davaju na nich dobre zlavy.....to by bola najlepsia volba (aspon pre mna:))