chcem sa opýtať ake plášte by ste mi odporučili na Meridu TFS 300 s ktorou jazdim XC, 60% cesta a 40% lahsi teren? viac -menej tvrdý a suchy povrch, a nech to ma cim nizsi valivý odpor aby som to mohol vypeckovat na asfalte aj bez prilisneho tlacenia na pedal. dik
No ked jazdis taketo zhora dole tak tomas blbe. Ja si dam koziarku, krasnansky, 3jamy, svaty vrch, cerovku a pod to sa da zokruhovat a po asfalte skoro nejdes
No ved to to jazdim taky enduro styl so snahou o presuny po singloch kde sa da. Tipice XC ako spominas, jazdim len par krat do roka v podobe nejakej hrebenovky a na to kludne prezujem plaste. Lebo to pojdu dole aj platformy a nasadim SPD, inu kazetu a tiez sedlo. Tiez planujem zmenit zdvih vidlice na 120mm ( ale to som zatial netestoval)
Moze byt, par krat som to isiel ak jazdis TBK2,3 tak ano jasne. Z TBK3 sa ani inak neda. Ak ale traverzujes na Slalomku, Banik... tak to uz zmysel velmi nedava. Zalezi od trasy.
aj pri TBK3 po zvaznicu je ten vyslap po tejto zvaznici bez debaty najlepsi sposob ako sa dostat na Cerveny kriz (zvaznicou co ide ako konci TBK1).
A dovolim si tvrdit ze aj ked skoncis na konci TBK2, zabocit dolava a slapat hore tou istou zvaznicou ako v prvom pripade je daleko pohodlnejsie ako uplne zbytocne sa spustit dole k parkovisku a potom slapat po asfalte na Cerveny kriz.
Moze byt, par krat som to isiel ak jazdis TBK2,3 tak ano jasne. Z TBK3 sa ani inak neda. Ak ale traverzujes na Slalomku, Banik... tak to uz zmysel velmi nedava. Zalezi od trasy.
MageZ Si tu ? Naozaj som dufal ze poradis, viem ze to mas najazdene viac ako ja kedy budem mat.
Necitim sa byt v tomto nejaky majster na rozdavanie rad, kedze moje jazdenie je skor o vyprdneni sa do sedla ako nejakych vykonoch. Ale aj ked si pozries co jazdia profici - vpredu grip, vzadu mensi valivy odpor. Ano, oni jazdia na cas, ale mne sa zas nechce zbytocne vlacit nejaku brzdu so sebou. Problem v "beznom" jazdeni okolo BA je ten, ze mnohe trasy su rovinate, respektive zvlnene. Cize pedalovanim clovek stravi drvivu vacsinu casu a dole to zas nie je take strme aby potreboval extra brzdny ucinok vzadu - naopak, pomaly zadny plast je na tych rovinatych singloch strasna otrava, obzvlast ked clovek nema zrovna svoj den a jednoducho to nejde nech sa snazi akokolvek.
A co sa tyka gripu v nejakych mokrych podmienkach - ano, ak to chces tlacit aj v takych blatkach ako su teraz, tak urcite pomoze maksia zmes a vacsi dezen, ale uprimne - kolko casu tu clovek odjazdi za rok v takomto sajgone (a kolko z toho su zas len presuny a kolko ostre jazdenie po trailoch) a kolko na tych suchych "betonovych" chodnickoch ako je to vacsinu roka?
CIze moja rada je, ak nemas viac parov kolies, obut take plaste, s ktorymi budes spokojny pri vacsine svojich vyjazdov. A to si uz kazdy musi spociat sam, kolko za akych podmienok toho odjazdi a aky vyznam maju prenho tie jednotlive zlozky vyjazdov (presuny, rovinate single, dolekop traily).
U mna to vyslo tak, ze vpredu roky vozim Schwalbe Fat Albert a vzadu hocico a zasadne do mrtva. Preco? Lebo Fat Albert sa vzdy objavil za nejaku smiesnu cenu vo vypredaji a je to fajn univerzal s maksou zmesou. Mam v skrini oi aj Magic Mary, ale nemal som tu potrebu to prezuvat ani ked si idem obcas zamliaskat do fekalu. Len vzadu som presiel z NN a Vittorie Morsa na tazsie plaste - za tym nizkym odporom je mi obcas veru smutno, ale radsej som vzadu vozil posledny rok 1.2kg Michelin Rock r2, ako riesil prerazene plaste ci nebodaj duse. Ale tiez som sa k tomu nejako dopracoval az casom - vyvijame sa aj my ako jazdci aj sa menia chodnicky po ktorych nas bavi jazdit.
Ked kupis solidne plaste a nesadnu ti, tak predas po par vyjazdoch za 1/2 cenu v bazosi, nie je to taka horibilna strata. Ale z toho co pises, zrejeme nebudes siahat po XC chrtitkach ani po obludnostiach typu WTB Judge a tou "strednou" cestou nic nepokazis. Mozno na zvazenie je este to, ze to mas na HT - niektore plaste vedia byt pohodlnejsie, ako keby viac zatlmene, ale ci to prevazi nad faktom, ze neraz je taky plast kotva vo vyslapoch, to si uz kazdy musi rozhodnut sam za seba (resp skusit na vlastnom zadku).
Dakujem . Skusim teda kombinaciu XC plast s vlozkou v zadu. Definitivne si ma v tom utvrdil ze nebudem v zadu nahanat grip. Mam Conti CK, tak ho tam necham a strcim don insetr na zatlmenie. Az ak sa to neosveci budem hladat silnejsi casing.
Ja tuto kombinaciu pouzivam na bajku Ground control 2.3 vpredu/ fast track 2.3 vzadu a neviem si to vynachvalit. Predtym som mal klasika Conti Cross King 2.2 vpredu a vzadu a to bolo na XC chrtenie, moc istoty som si v tazsich usekoch veru neuzil. ten sirsi GC vredu ide ako tank dolu kopcom a nie je ani tazky.
Kenai ja som posledne 2-3 roky jazdil tiez Mountain king 2.3 v tej najvyssej verzii a teraz som presiel na Dissektor 2.35 a zda sa mi to podobne pripadne trocha lespie - asi trocha lepsi grip a paradoxne pocitovo maksia zmes (aj ked je to len dual compound). Je ale pravda, ze som to zatial jazdil len v tomto mokrom hnuse, co nie su uplne standardne podmienky. Kazdopadne sa robi aj v 2.6 pricom stale ma super vahu a prijemnu cenu.
Ja ho mam ten 2.35 na 26 mm rafe a je podla mna uplne v pohode. mozem ti to odfotit. neviem preco konkretne tento volaju wt resp, je to dost zavadzajuce - podla mna by malo byt wt nieco 65-70 mm co musis dat na 30+ rafy.
to su v podstate take iste plaste, ta ista zmes takze vyberaj podla dezenu, ale ked ti mozem nieco podobne odporucit tak Marathon Mondial Evo alebo Marathon Almotion, obidve maju kvalitnejsiu zmes a lepsie drzia ked je mokro
pri 6 bar by ti hlavne mtb rafik otvorilo ako konzervu. vacsina bude stavana tak na okolo 3-4bar. moj lahky hlinikac ma max 3,1bar. 30mm AM rafik od dt swiss 4,7 bar
osobne som si raz na vyjazd, kde malo byt viac asfaltu prifukol na cca 2,5-3bary obe kolesa. Paradoxne, ked som prisiel na ten rozflakany asfalt, vydrzal som asi 2km kym ma prdel poznala stredovek plastne mountain king 2,4, 27,5 nejaka top verzia, rafik je cierny
Moje rafky su so 4 bar v pohode, skusane viac krat ked nechceli patky zaskocit. Na 2,5-3 bar to supnem bezne ked letim niekam po asfalte, pred lesom to sfuknem a domov to uz nejak dovalim
Otazka je ci je to rafkami alebl cim. Mam 27,5 19mm vnutro UST rafky mavic
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
aj pri TBK3 po zvaznicu je ten vyslap po tejto zvaznici bez debaty najlepsi sposob ako sa dostat na Cerveny kriz (zvaznicou co ide ako konci TBK1).
A dovolim si tvrdit ze aj ked skoncis na konci TBK2, zabocit dolava a slapat hore tou istou zvaznicou ako v prvom pripade je daleko pohodlnejsie ako uplne zbytocne sa spustit dole k parkovisku a potom slapat po asfalte na Cerveny kriz.
MageZ Si tu ? Naozaj som dufal ze poradis, viem ze to mas najazdene viac ako ja kedy budem mat.
Necitim sa byt v tomto nejaky majster na rozdavanie rad, kedze moje jazdenie je skor o vyprdneni sa do sedla ako nejakych vykonoch. Ale aj ked si pozries co jazdia profici - vpredu grip, vzadu mensi valivy odpor. Ano, oni jazdia na cas, ale mne sa zas nechce zbytocne vlacit nejaku brzdu so sebou. Problem v "beznom" jazdeni okolo BA je ten, ze mnohe trasy su rovinate, respektive zvlnene. Cize pedalovanim clovek stravi drvivu vacsinu casu a dole to zas nie je take strme aby potreboval extra brzdny ucinok vzadu - naopak, pomaly zadny plast je na tych rovinatych singloch strasna otrava, obzvlast ked clovek nema zrovna svoj den a jednoducho to nejde nech sa snazi akokolvek.
A co sa tyka gripu v nejakych mokrych podmienkach - ano, ak to chces tlacit aj v takych blatkach ako su teraz, tak urcite pomoze maksia zmes a vacsi dezen, ale uprimne - kolko casu tu clovek odjazdi za rok v takomto sajgone (a kolko z toho su zas len presuny a kolko ostre jazdenie po trailoch) a kolko na tych suchych "betonovych" chodnickoch ako je to vacsinu roka?
CIze moja rada je, ak nemas viac parov kolies, obut take plaste, s ktorymi budes spokojny pri vacsine svojich vyjazdov. A to si uz kazdy musi spociat sam, kolko za akych podmienok toho odjazdi a aky vyznam maju prenho tie jednotlive zlozky vyjazdov (presuny, rovinate single, dolekop traily).
U mna to vyslo tak, ze vpredu roky vozim Schwalbe Fat Albert a vzadu hocico a zasadne do mrtva. Preco? Lebo Fat Albert sa vzdy objavil za nejaku smiesnu cenu vo vypredaji a je to fajn univerzal s maksou zmesou. Mam v skrini oi aj Magic Mary, ale nemal som tu potrebu to prezuvat ani ked si idem obcas zamliaskat do fekalu. Len vzadu som presiel z NN a Vittorie Morsa na tazsie plaste - za tym nizkym odporom je mi obcas veru smutno, ale radsej som vzadu vozil posledny rok 1.2kg Michelin Rock r2, ako riesil prerazene plaste ci nebodaj duse. Ale tiez som sa k tomu nejako dopracoval az casom - vyvijame sa aj my ako jazdci aj sa menia chodnicky po ktorych nas bavi jazdit.
Ked kupis solidne plaste a nesadnu ti, tak predas po par vyjazdoch za 1/2 cenu v bazosi, nie je to taka horibilna strata. Ale z toho co pises, zrejeme nebudes siahat po XC chrtitkach ani po obludnostiach typu WTB Judge a tou "strednou" cestou nic nepokazis. Mozno na zvazenie je este to, ze to mas na HT - niektore plaste vedia byt pohodlnejsie, ako keby viac zatlmene, ale ci to prevazi nad faktom, ze neraz je taky plast kotva vo vyslapoch, to si uz kazdy musi rozhodnut sam za seba (resp skusit na vlastnom zadku).
Chcem ist v lete viac dni naraz po asfalte, tak musim kupit na MTBike (vonkajsia sirka rafika 24mm) cestnejsie plaste..
Rozhodujem sa medzi dvomi moznostiami.
tieto :
maju tlak az do 6bar a to asi nenafukam len tak na malej pumpe
https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/275/schwalbe-marathon-27-5x1-65-44-584-67tpi-820g-reflex-greenguard-e-25-mtb-plast-drot.html
alebo tieto ?
https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/275/schwalbe-plast-energizer-plus-27-5x2-00-reflex-drot.html
vdaka za rady
-17% Schwalbe Energizer Plus 27.5x2.00" ADDIX E-Compound GreenGuard plášť, drôt, reflex
24,90 € -17%
MOC 36,99 €-15% Schwalbe MARATHON 27.5x1.65 (44-584) 67TPI 820g reflex GreenGuard E-25 MTB plášť drôt
27,99 € -15%
MOC 32,99 €Otazka je ci je to rafkami alebl cim. Mam 27,5 19mm vnutro UST rafky mavic