chcem sa opýtať ake plášte by ste mi odporučili na Meridu TFS 300 s ktorou jazdim XC, 60% cesta a 40% lahsi teren? viac -menej tvrdý a suchy povrch, a nech to ma cim nizsi valivý odpor aby som to mohol vypeckovat na asfalte aj bez prilisneho tlacenia na pedal. dik
predok hej zadok pri 90kg aj 3.5 bar aj 4kludne davam.65kg kazdec a 90kg to je rozne kazdy podla potreby.plus aj ake bocnice ma plast.moj conti crossking sa pri 2bar zuje uz hh.
ja mam teraz na zimu mountain king 2,2 vpredu a cross king 2,2 vzadu (s dusou, cize nie TLR, ale "papierove" verzie) na 19mm rafiku ... a nafukane na 1,3/1,5 a pohoda
aj ja mam na 19mm v lese cca 1,5-1,7 bar ale pokial mam ist 15km po asfalte a chcem co najrychlejsie tak pod 3 bar nehrozi. Ano prides aj na 1,5 ale bude to viac wattov alebo casu.
doma to fuknem na 3 bar, pridem k lesu a sfuknem na polovicu a ficim na trail
pri 6 bar by ti hlavne mtb rafik otvorilo ako konzervu. vacsina bude stavana tak na okolo 3-4bar. moj lahky hlinikac ma max 3,1bar. 30mm AM rafik od dt swiss 4,7 bar
ok z toho mi potom vychadza len jeden z tych dvoch
Samozrejme mozete fukat ako komu vyovuje na tlak v plastoch este smernicu EU nemame. Pre maximalnu efektivitu na priemerne drsnom asfalje je ale potrebny 15% SAG plasta. Hladsi asfalt menej, drsnejsi viac. Samozrejem efekt moze hrat profil plasta. Ak mate obuty nejaky, kde je stred hlatky ale pri 15% SAG sa zacnu dotikat asfaltu aj bocne stuple, taky plast treba fukat viac. Prenasanie hmotnosti v stupani a klesani je skoro zanedbatelny na asfalte. Sklon cesty ma na distribuciu vahy pomerne maly vplyv. 10% prenesenia vahy z predu do zadu, alebo opacne vyzdaduje sklon okolo 12%. A 10% hmotnosti ovplivni tlak zanedbatelne.
Pre 60mm plaste na 29" pri vahe sustavy jazdec + bike 95kg je optimalne fukat 0.93 baru v predu a 1.83baru v zadu. Samozrejm s prihliadnutim na profil plastu ako som pisal hore. U niekoho to moze byt menej ako fuka do terenu. Lebo v terene ho limituje obava zo seknutia rafu, na ceste to nehrozi.
Teoria za tim je ze vibracie sposobene poskakovanim po asfalte brzdia cloveka ovela viac ako deformacia plastov. Bolo to vela krat experimentalne oberene aj meranim aj priamo v terene na biku. Je to aj dovod preco su + plaste rychlejsie na kazdom povrchu ako uzsie aj ked maju vyrazne nizsi tlak. Poste tych 15% je zo sirokeho plastu vacsie cislo ako z uskeho a preto sa je schopny prevalit pruznou deformaciou cez vacsiu nerovnost ako uzsi plast. Tam kde uzsi plast dvihne celu sustavu na kamienku sirsi kamen obali a sustave sa dvihat nemusi co sa rovna mensia strata energie.
Teoria pekna, ale prax je ina. Menej citat a viac jazdit. Ale nie po hradzi, tam to mozno plati 😉
Keby som dal 0,93 dopredu tak to v ostrejsej zatacke asi vyzujem, pri 1,3 to v zatacke tak zujem ze ked nedas pozor a napalis to bez pozoru tak sa vytrepes ako ti ujde bocnica. Hovorim o mojich rafkoch, nie o tvojich 27 ci kolko to mas. Najazdil som sa krizom cez Ba do prace do Race vela kilometrov, samozrejme vsetko po asfalte.
Teoria pekna, ale prax je ina. Menej citat a viac jazdit. Ale nie po hradzi, tam to mozno plati ?
Keby som dal 0,93 dopredu tak to v ostrejsej zatacke asi vyzujem, pri 1,3 to v zatacke tak zujem ze ked nedas pozor a napalis to bez pozoru tak sa vytrepes ako ti ujde bocnica. Hovorim o mojich rafkoch, nie o tvojich 27 ci kolko to mas. Najazdil som sa krizom cez Ba do prace do Race vela kilometrov, samozrejme vsetko po asfalte.
Ano mas ciastocne pravdu, to je cele navrhnute na cestne bicykle kde pri 28-32mm plastoch ti vizutie nehrozi a tlaky tam vidu podstane vacsie.
Tiez samozrejme ak klopis na asfalte zatacky v zjazdoch je to o niecom inom. Ja sa napr. bojim na asfalte lebo vidim ,ze idem po tych stuploch co mam na bokoch a to je sticna plozcha ze nic. Tu hovorime o n km turistike po asfalte nie o mestskom DH. Samozrejme, ze to aby si to nevizul alebo nesekol je priorita vzdy,
Az je ok bezpecnost mozes zacat setrit vaty. Tiez si teba uvedomit ze ne MTB bude ovela viac hrat rolu casing a dezen a zmes nez tlak. Ale na cestnych slikoch to mam prakticky vyskusane.
vlastoch Pozri ver si comu chces. Ale ak si presvedceny ze cim viac nafukas koleso tyim mensi budes mat valivy odpor, tak si skus aspon jeden myslienkovy experiment. Cim viac nafukas koleso, tim viac pruznosti plasta stratis. Cim menej sa deformuje, tim viac kopiruje nrovnosti. Urcite vies ako ta spomalia macacie hlavy, alebo zamkova dlazba. A to iste sa deje stale aj na ovela mensich nerovnostiach. Sice su vobracie mensie, ale o to su castejsie.
jemime 90percent xc hobby cyklistov toto asi nebude riesit nejake rozborky ako usetrit nejake watty.to ze mi trocha hrka koleso co ani skoro nevnimam ved nieco vezme aj vidla a ked idem v plnej polnej 100kg tak neverim ze sa ten plast odlepi od asfaltu haha...skratka sadnem pocitovo prifuknem a idem.zvysok neriesim nejake pokakane waty od smolka z videa.
Kenai na vysledny efekt ma vplyv vela faktorov, ty si si zobral len vplyv jedneho a tvaris sa ze ine, s opacnym efektom, neexistuju
napisal si "+ plaste budu rychlejsie na kazdom povrchu ako uzsie aj ked maju vyrazne nizsi tlak"
nezmysel
nevadi pre casovkarov beriem kazdy watt dobry...ja jazdim stylom...vladzem pridam.nevladzem uberiem podradim...niekedy to pekne pocut aj podla hukotu plasta po asfalte ani tachac netreba.som zvedavy ci tie crosskingy vydrzia viac ako xkingy...nalepka deutsche qualitet a na plasti made in china.tak snad to robia zo zmesi dodanej neckom hh.peknt zvysok vecera a stastnu ruku pru vybere vasich plastov.
Tiez si myslim ze pocitovo je to optimalnejsie... Ja napriklad zistujem ze ani na asfalte nemozem nejako nafukat nejako vyraznejsie moc ako do terenu (mam na mysli MTB tubeless) pretoze potom su tie plaste prilis nepoddajne a vlastne ta dotykova plocha sa znizuje. To je moje subjektivne pozorovanie. A pri vyssich tlakoch v terene brutalne odskakuju plaste od kamenov...
Kenai na vysledny efekt ma vplyv vela faktorov, ty si si zobral len vplyv jedneho a tvaris sa ze ine, s opacnym efektom, neexistuju
napisal si "+ plaste budu rychlejsie na kazdom povrchu ako uzsie aj ked maju vyrazne nizsi tlak"
nezmysel
Neviem ci sa rozumieme, tak zjednodusene. Ked urobis test kde jedina premenna bude sirka plasta a tej prizposobis tlak tak aby bol dosiahnuty rovnaky SAG plasta, tak v rychlostiach kym neprevazi aerodinamicky drag bude vzdy sirsi plast rychlejsi. Ak chces tvrdit opak, budem rad ak to podporis nejakym argumentom. Testovalo to vela ludi vzdy s rovnakym vysledkom.
prosím ťa a ako meriaš sag pneumatiky? ako sa ten tvoj sag mení keď sa zaprieš do predku alebo naopak ideš za sedlo? čo s tvojím sagom urobí obrubník alebo veľká jama? ... úprímne, keď som posledne šiel do práce so zhruba tebou odporúčaným tlakom na celopevnom bajku s 2,1" plášťami tak som kvôli autobusu mhd brutálne sekol dušu a keďže práve ten deň som sa rozhodol ísť naľahko tak som nemal nič na opravu ... a tlačil som nejaké 3km do práce ... ale v lese s +plášťami a ráfikmi aspoň 25mm, radšej 30mm, šírky si jazdi aj 0,5 baru
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
doma to fuknem na 3 bar, pridem k lesu a sfuknem na polovicu a ficim na trail
ok z toho mi potom vychadza len jeden z tych dvoch
vdaka
Pre 60mm plaste na 29" pri vahe sustavy jazdec + bike 95kg je optimalne fukat 0.93 baru v predu a 1.83baru v zadu. Samozrejm s prihliadnutim na profil plastu ako som pisal hore. U niekoho to moze byt menej ako fuka do terenu. Lebo v terene ho limituje obava zo seknutia rafu, na ceste to nehrozi.
Teoria za tim je ze vibracie sposobene poskakovanim po asfalte brzdia cloveka ovela viac ako deformacia plastov. Bolo to vela krat experimentalne oberene aj meranim aj priamo v terene na biku. Je to aj dovod preco su + plaste rychlejsie na kazdom povrchu ako uzsie aj ked maju vyrazne nizsi tlak. Poste tych 15% je zo sirokeho plastu vacsie cislo ako z uskeho a preto sa je schopny prevalit pruznou deformaciou cez vacsiu nerovnost ako uzsi plast. Tam kde uzsi plast dvihne celu sustavu na kamienku sirsi kamen obali a sustave sa dvihat nemusi co sa rovna mensia strata energie.
Keby som dal 0,93 dopredu tak to v ostrejsej zatacke asi vyzujem, pri 1,3 to v zatacke tak zujem ze ked nedas pozor a napalis to bez pozoru tak sa vytrepes ako ti ujde bocnica. Hovorim o mojich rafkoch, nie o tvojich 27 ci kolko to mas. Najazdil som sa krizom cez Ba do prace do Race vela kilometrov, samozrejme vsetko po asfalte.
Keby som dal 0,93 dopredu tak to v ostrejsej zatacke asi vyzujem, pri 1,3 to v zatacke tak zujem ze ked nedas pozor a napalis to bez pozoru tak sa vytrepes ako ti ujde bocnica. Hovorim o mojich rafkoch, nie o tvojich 27 ci kolko to mas. Najazdil som sa krizom cez Ba do prace do Race vela kilometrov, samozrejme vsetko po asfalte.
Ano mas ciastocne pravdu, to je cele navrhnute na cestne bicykle kde pri 28-32mm plastoch ti vizutie nehrozi a tlaky tam vidu podstane vacsie.
Tiez samozrejme ak klopis na asfalte zatacky v zjazdoch je to o niecom inom. Ja sa napr. bojim na asfalte lebo vidim ,ze idem po tych stuploch co mam na bokoch a to je sticna plozcha ze nic. Tu hovorime o n km turistike po asfalte nie o mestskom DH. Samozrejme, ze to aby si to nevizul alebo nesekol je priorita vzdy,
Az je ok bezpecnost mozes zacat setrit vaty. Tiez si teba uvedomit ze ne MTB bude ovela viac hrat rolu casing a dezen a zmes nez tlak. Ale na cestnych slikoch to mam prakticky vyskusane.
vlastoch Pozri ver si comu chces. Ale ak si presvedceny ze cim viac nafukas koleso tyim mensi budes mat valivy odpor, tak si skus aspon jeden myslienkovy experiment. Cim viac nafukas koleso, tim viac pruznosti plasta stratis. Cim menej sa deformuje, tim viac kopiruje nrovnosti. Urcite vies ako ta spomalia macacie hlavy, alebo zamkova dlazba. A to iste sa deje stale aj na ovela mensich nerovnostiach. Sice su vobracie mensie, ale o to su castejsie.
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
napisal si "+ plaste budu rychlejsie na kazdom povrchu ako uzsie aj ked maju vyrazne nizsi tlak"
nezmysel
jeden presun mas vyrieseny
nazad to nejak das ...
napisal si "+ plaste budu rychlejsie na kazdom povrchu ako uzsie aj ked maju vyrazne nizsi tlak"
nezmysel
Neviem ci sa rozumieme, tak zjednodusene. Ked urobis test kde jedina premenna bude sirka plasta a tej prizposobis tlak tak aby bol dosiahnuty rovnaky SAG plasta, tak v rychlostiach kym neprevazi aerodinamicky drag bude vzdy sirsi plast rychlejsi. Ak chces tvrdit opak, budem rad ak to podporis nejakym argumentom. Testovalo to vela ludi vzdy s rovnakym vysledkom.