Po dohode s moderátorom zakladám túto tému.Možno to niekomu pomože pri skladní biku.Sem môžete dávať fotky a reálne váhy komponentov ktoré máte,poznáte a tak podobne.
Silva ma pravdu, pre uplnost este treba uviest, ze nahradny kluc ma byt spraveny z Al zliatiny alebo este lepsie 3D frezovanim z karbonu
To asi chcel Salutant pocut...
Nie je gramarenie ako gramarenie, niektori odlahcuju svoje biky aby namiesto usporenej hmotnosti na nepotrebnych veciach mohli pridat hmotnost na tych potrebnych. Typicky priklad je spustacia sedlovka (pohodlne sedlo, pedale, gripy, ...), aby bike s nou/nimi bol v rozumnej hmotnosti, musi by byt odlahceny inde. Iny uhol pohladu na gramarenie...
Ak odhliadneme od kondicie (t.j. nech je rovnaka), tak si vobec nemyslim, ze je to pravda. Skus si dat 3l vody do camelu a zobrat lahky bike (napr. 12kg) alebo zobrat o 3 kg tazsi bike a batoh bez vody a uvidis, o com to je
Tu by som ti Peťo oponoval, viď príklad: občas, keď mám málo času na bike, ale žiada sa mi, tak si dám len krátky švih (do 25km v teréne) - vtedy neberiem vodu (trať vediem okolo studničky) a risknem to bez pumpy, duše aj vercajgu (všetko nosím v batohu)...a lietam ako kráľ
tak dajme tomu rovnake biky a ostatne,pri rovnakej kondicke bude vaha jedneho 75kg a druheho 85kg-podla stavby tela vysky atd. komu sa pojde lahsie-lepsie?
tak dajme tomu rovnake biky a ostatne,pri rovnakej kondicke bude vaha jedneho 75kg a druheho 85kg-podla stavby tela vysky atd. komu sa pojde lahsie-lepsie?
Si uplne minul pointu: rovnaky chlap, rozne biky (rozdiel napr. 3kg) a tych 3kg na chrbte ako voda v cameli v pripade lahsieho biku na vyrovnanie handicapu. Na ktorom sa pojde lepsie, znie otazka.
ja som s tebou suhlasil co sa tyka biku a napisal som ze najviac poznat na vlastnej vahe - naco si zareagoval - ako je skopirovane nizzsie-ze nesuhlasis ked si nereagoval na mna tak treba napisat... ine je vlastna (nad)vaha a ine naklad
"Ak odhliadneme od kondicie (t.j. nech je rovnaka), tak si vobec nemyslim, ze je to pravda. Skus si dat 3l vody do camelu a zobrat lahky bike (napr. 12kg) alebo zobrat o 3 kg tazsi bike a batoh bez vody a uvidis, o com to je "
Trošku rozvírim... pri jazde po rovine je jedno koľko kto váži. Tu zohráva rolu odpor vzduchu (tučko môže mať vďaka faldom menší odpor vzduchu ako kostlivec s vystrčenými rebrami) , výkon jazdca (bývajú veľké rozdiely) a valivý odpor (ten by som aj zanedbal, rozdiely nie sú tak významné pokiaľ sa neporovnáva nabombovaný cesťák a podhustený horák na 2,5 palcových gumách). Nezriedka vysokí a ťažkí tempári idú rýchlejšie ako ľahký krpci, ktorí ledva uvisia v háku.
V stúpaní sa situácia otočí v prospech ľahkých s rel. veľkým výkonom na kilogram hmotnosti. Tu je hlavný nepriateľ odpor stúpania.
Nebudem sa hádať Peťo, ja sa k vlastnému ľahkému bajku asi nedostanem (vzhľadom na mnou preferovaný štýl vs. cena) a teda neviem porovnať čo je viac produktívne...každopádne mnou popísaný ,,model" funguje ...
Ak odhliadneme od kondicie (t.j. nech je rovnaka), tak si vobec nemyslim, ze je to pravda. Skus si dat 3l vody do camelu a zobrat lahky bike (napr. 12kg) alebo zobrat o 3 kg tazsi bike a batoh bez vody a uvidis, o com to je
Toto dosť často rieši na rôznych cyklistických fórach, no zatiaľ som sa nikde nedočítal k nejakému preukázateľnému výsledku.
Ak by to ale bola pravda, znamenalo by to, že mať 1,5 litra vody v batohu je výhodnejšie ako mať 1,5 litra v bidonoch. (samozrejme, ak ostatné premenné ostanú nezmenené) Moc sa mi to nezdá...
Ten fantastický pocit keď sadneš na výrazne ľahší bajk je daný tým, že hmotnosť bajku sa zníži "zo dňa na deň" kdežto keď schudneš (alebo priberieš), tak ti hmotnosť klesá (stúpa) po malých krokoch a tie postupné malé rozdiely nevnímaš tak intenzívne ako jeden veľký skok.
Pri porovnávaní vykonanej práce (napr. pri stúpaní) z čisto fyzikálneho hľadiska je dôležitá len celková hmotnosť sústavy jazdec+bike+výstroj, takže z tohto pohľadu je to jedno. Rovnako tak aj pri ustálenej jazde po rovine, ako píše Lord. Myslím však, že ľahký bike sa v technickom teréne inak dynamicky správa ako ťažký, nehovorím len o rotujúcej hmotnosti kolies, ale o celkovej zotrvačnosti biku pod jazdcom. Jazdec je vacsinou v tazisku biku a bike "pracuje" pod nim napr. pri kopirovani terenu, skokoch a pod. Ani ten priklad s bidonom nemusi byt prave najstastnejsi, kedze bidon je umiestneny blizko stredu a dole (t.j. blizko taziska). Treba tu hmotu viac rozmiestnit po celom biku. Tot nedavno som cital tusim na AM.EN skupine vo Facebooku, kde pisal jeden freerider, aky velky rozdiel vo vynalozenej sile je prenho robit trik vo vzduchu s 12kg a 15kg bikom, myslim, ze to presne vystihol. Ale to je len moj nazor...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Silva ma pravdu, pre uplnost este treba uviest, ze nahradny kluc ma byt spraveny z Al zliatiny alebo este lepsie 3D frezovanim z karbonu
To asi chcel Salutant pocut...
Ritchey 25,4 100mm:
Si uplne minul pointu: rovnaky chlap, rozne biky (rozdiel napr. 3kg) a tych 3kg na chrbte ako voda v cameli v pripade lahsieho biku na vyrovnanie handicapu. Na ktorom sa pojde lepsie, znie otazka.
"Ak odhliadneme od kondicie (t.j. nech je rovnaka), tak si vobec nemyslim, ze je to pravda. Skus si dat 3l vody do camelu a zobrat lahky bike (napr. 12kg) alebo zobrat o 3 kg tazsi bike a batoh bez vody
V stúpaní sa situácia otočí v prospech ľahkých s rel. veľkým výkonom na kilogram hmotnosti. Tu je hlavný nepriateľ odpor stúpania.
Toto dosť často rieši na rôznych cyklistických fórach, no zatiaľ som sa nikde nedočítal k nejakému preukázateľnému výsledku.
Ak by to ale bola pravda, znamenalo by to, že mať 1,5 litra vody v batohu je výhodnejšie ako mať 1,5 litra v bidonoch. (samozrejme, ak ostatné premenné ostanú nezmenené) Moc sa mi to nezdá...
Ten fantastický pocit keď sadneš na výrazne ľahší bajk je daný tým, že hmotnosť bajku sa zníži "zo dňa na deň" kdežto keď schudneš (alebo priberieš), tak ti hmotnosť klesá (stúpa) po malých krokoch a tie postupné malé rozdiely nevnímaš tak intenzívne ako jeden veľký skok.
Toť vysvetlenie Rišovho modelu...