Dnes som ho skúsil jazdiť a vyzerá to v pohode - zadný mi už v stúpaniach výrazne menej prešmykuje a predný vyzerá, že drží.
Kedy je čas na výmenu plášťa za nový kvôli ojazdeniu?
Jazdím rekreačne XC cca 70 percent terén a 30 percent asfalt.
Na Meride 300 TFS kúpenej v roku 2009 som najazdil na plášťoch ktoré boli na bajku pri kúpe dodnes cca 5000 km.
A k vymene plasta predny/zadny: nezda sa mi to ako dobre riesenie. Vpredu potrebujes plast, co podrzi, takze davat tam zjazdeny.... Za mna nie.
Začalo mi vadiť prešmykovanie zadného plašťa v stúpaniach, čo po prehodení plášťov v zadu už je OK, ale predný je teraz "slick".
jasné, dik, urobím to tak, ... dopredu pôjde nový.
Dôvod? Nekvalitné plášte?
Sú tam nejaké obyčajné plášte, ale na môj štýl jazdy mi v pohode vyhovovali, ... tých 5000 km však už odpísali zadný, čo som začal výrazne pociťovať posledný mesiac na vlhkom podklade. Po prehodení zadný neprešmykuje ... a ani predný som nepociťoval problémy, ale už mu neverím keď vidím jeho stav.
jage: Necituj posledny prispevok, je to zbytocne.
Su na trhu o dost lepsie plaste, ten rozdiel je v niektorych ohladoch obrovsky a na dalsie tisice km by som urcite odporucal zaoberat sa vymenou oboch.
Keďže nepretekám a ide mi hlavne o "ponatriasanie šuniek", tak som si kúpil dopredu podobný plášť ako som mal doteraz. Už len aby poslúžil tak ako pôvodný
http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tire/maxxis/monorail/prd_420603_151crx.aspx
http://forums.mtbr.com/wheels-tires/maxxis-monorail-vs-crossmark-advice-639248.html
(hneď prvá stránka pri vyhľadávaní cez google)
Potom mám aj test z nejakého nemeckého magazínu (kde bol aj valivý odpor vo W a porovnanie s inými). Bola to nejaká najvyššia verzia a rýchly bol teda poriadne, podobne ako terajšie top plášte (RaRa/RoRo Pacestar, X-King RS, Fast Trak S-Works)
Odolnosť a výdrž - neviem, ale podľa hmotnosti a zaradenia to bude OK. Nie je to žiadny extra papier a zmes je dostatočne tvrdá ak si dobre pamätám.