2010, okrem toho že sú o niečo ťažšie a inak vyzerajú. Či sú pevnejšie, z iných materiálov, proste čo je tam iné a prečo by sa to oplatilo ?... diks
P.S. A co sa tyka praskania - pocet sezon je irelevantny udaj na objektivne hodnotenie (merat treba na km). Ale ked uz pocet sezon, tak problemy sa ukazu po 3-4 sezonach a nie ked su este vyrobky v zaruke.
ST (vyššie) sú kategóriou iné kolesá, sú širšie (21cc) a majú pevnejší výplet aj ráf. Tieto kolesá znesú aj tvrdé zaobchádzanie EN (robili sa aj na 20mm osku). SLR sú light XC kolesá.
Či sa oplatí šetriť na SLR 08 je ťažko pvoedať, ak tam je cena výrazne nižšia šiel by som do nich.
Viac info o 2009 SLR TU
2009 Bol hrubší z vyfrézovaním medzi š*****mi, 2010 už je celkovo tenší so zosilením v okolí uchytenia špíc (2010 týmto odľahčili). Teda ako sa tak na to dívam, 2010 je vlastne len viac odfrézovaný ako 2009. Čo sa týka praskania ráfov, rok a pol jazdenia a bez problémov, počul som len o jednom prasknutom ST.
Viac detailov v prílohe.
Čo sa týka zmien u ST, halvná zmena je u ráfov, kde už nie je, ako to oblo u starých ST, medzi š*****mi ráf vyfrézovaný ale je v mieste špíc zosilený ... zrejme to bude mať však vplyv len na hmotnosť (EDIT: pozitívne). Ďaľšia zmena je grafika no a trochu poupravený úchyt špíc zadného radiálneho výpletu od strany kazety, zrejme tiež kôli hmotnosti. Materiály sa podľa všetkého nezmenili. Orech je stále rovnaký FTS-X z jednej strany uložený na keramickom klznom púzdre a z druhej na malom ložisku, ktoré tak po orku jazdy treba zvyčajne meniť.
Takže ak máš výrazne nižšiu cenu na ST 2009 ako 2010 tak by som šiel do starších, teda čo sa funkčnosti týka. Osobne som tieto kolesá jazdil rok a pol a môžem vrelo odporúčiť.
Ak uvažuješ nad inými kolesami ako SL, SLR, SX tam sa z roku 09 na 10 nič nemenilo (edit: akurát pozerám, že SL zmizli z ponuky?).
posledný komentár: 28. 7. 2025 o 8:44