si fullpružák CTM Rocker (bikovanie s 9r synom), ale keď prejdem cez dieru, hrboľ, tak mi sedlovka so sedlom rachne do riti a cítim to aj v kostiach páteře....
Čo by ste mi odporučili, lepší tlmič , napr. Rock Shox Monarch XX alebo
odpruženú sedlovku, napr. XLC Comp SP-S07, Cane Creek Thudbuster LT .
PS: prepáčte, ale odpovede vyskúšaj - uvidíš nedávajte.
Díky.
Zdar biker´s.
posledný komentár: 7. 2. 2025 o 14:11
Dalsia moznost je, ze nemas vhodne nastavene tlmenie a bike ta kope. Ale nie som ani len amater, tak nemusim mat pravdu.
galuskoval rekreačne denne cca 40-60km, zvládol som aj jazdu na pol - pol za deň trasa KE - Domaša - KE. Ale už je tu
50-tka, a keď sa nám ešte páčia mladé "dievčatká", tak som sa dal aj na skúsmo new bikovania. A tak riešim aj túto skúsenosť - neskúsenosť.
si fullpružák CTM Rocker (bikovanie s 9r synom), ale keď prejdem cez dieru, hrboľ, tak mi sedlovka so sedlom rachne do riti a cítim to aj v kostiach páteře....
Čo by ste mi odporučili, lepší tlmič , napr. Rock Shox Monarch XX alebo
odpruženú sedlovku, napr. XLC Comp SP-S07, Cane Creek Thudbuster LT .
PS: prepáčte, ale odpovede vyskúšaj - uvidíš nedávajte.
Díky.
Zdar biker´s.
môžeš dať odkaz na ten bike? vela robí aj system odpruženia(prepákovanie) samotný tlmič a jeho nastavenie tlaku a odskoku.... bolo by dobre sa stretnuť s niekým v okolí, ktorý sa na tom prevezie a pomôže s doladením... prípadne pomôže aj výmena tlmiča ak to stale nebude prave... takto od PC ti sice poradíme ale nenastavíme a neodskúšame...
V prvom rade sa pozri na zdvih a dĺžku tlmiča: na 120mm zdvihu sa nedajú vyčarovať zázraky, ale stále je to o dosť lepšie ako 100mm. 190mm dĺžka tlmiča = veľký výber, to už si si isto všimol, to je fajn.
Netreba sa pozerať na najdrahšie tlmiče automaticky, nezaručia lepšiu funkčnosť, dokonca môžu byť ešte horšie ak sa nepozrieš na ich nastavenie a vlastnosti poriadne.
Treba sa pozrieť na priebeh zadnej stavby a čo sa dá pri tom zdvihu vyčarovať aby to reálne prinieslo veľké zlepšenie, a podľa toho vybrať nový tlmič. Je veľa možností a snáď sa ozve aj nejaký profík, lebo vybrať tlmič k nejakému priebehu zadku aby spĺňal nejaké požiadavky nie je najľahšie. Už len samotné zistenie priebehu a jeho zhodnotenie nie je najľahšie. Trochu by pomohlo aj napísať aký tlmič s akými nastaveniami tam teraz je, plus samozrejme to doplniť o informácie ohľadom toho rachnutia do riti/čo nevyhovuje na tom priebehu.
aktuálnej hmotnosti 71kg , teda ak mám dobré info je to v rozmedzí 70 až 80kg pre tlmič Suntour Raidon LO 165 x 38.
Ale čo sa týka nastavovania tlmiča, ...
... no a presne takto si svoj tlmič nastavujem.
Inak, tiež som sadol na bike až po cca 20-ročnej pauze, až po 40-ke.
aktuálnej hmotnosti 71kg , teda ak mám dobré info je to v rozmedzí 70 až 80kg pre tlmič Suntour Raidon LO 165 x 38.
Ten tlmič má 165mm? Sa mi to zdal byť 190x50mm podľa obrázku.
Ak to je nastavené z obchodu, nebodaj len podľa nejakých tabuliek, tak to môže byť veľmi zle nastavené. Ak nemáš vlastnú pumpu tak si ju zožeň, alebo si na dlhšie nejakú požičaj ak máš takú možnosť.
Ale ten Raidon tlmič ani pri dobrom nastavení tlaku nebude nejaký extra dobrý, nemá náhodou aj fixné nastavenie odskoku (toho ako rýchlo sa vracia zo stlačeného stavu do vysunutého)? Aj to je dosť veľký nedostatok a výmena za lepší by už len v tomto ohľade veľmi pomohla.
ten tlmák nastavenie odskoku nemá, preto som sa o otázke pýtal
aj na možnosť new tlumák ....
P.S. tlmice si zvyknu este trochu sadnut po 20 - 30 hodinach pouzivania a potom idu hladsie.
//edit: PatrikL: ano, ma pevne nastavene tlmenie odskoku, a pisu ze ma hiydraulic speed lock takze zrejme aj nejake pevne nastavene tlmenie kompresie v open.
zamsting este, mozno blba otazka, ale pod lampou byva najvacia tma: ten tlmic ma uzamykanie, presvedcil si sa, ze je odomknuty?
http://www.microsofttranslator.com/bv.aspx?from=&to=sk&a=http%3A%2F%2Fwww.srsuntour-cycling.com%2Fbike%2Frear-shock%2F
http://www.pinkbike.com/news/technical-tuesday-setting-sag-2010.html
//edit: najlepsi navod aky som nasiel na nastavovanie je od DW:
https://www.youtube.com/watch?v=sYqv3OB9-4Y
Kedze ty na tom pri tvojom zdravotnom stave zrejme asi nebudes skakat skoky alebo jazdit trvdo a rychlo niekde v terene, kludne mozes nastavit sag okolo 30% po dorazoch ti to chodit aj tak nebude. Ak sa ti to potom bude zdat moc makke, tak mozes potom po 5psi pridavat az kym nedosiahnes nastavenie co ti vyhovuje.
OPROBUJEM. Díky.
Sadnem na bik a niekto mi poznačí pokles. (ak tam máš gumičku, sama ti ukáže ako tlmič poklesol) Pokles by mal byť 20-25% z celkovej pracovnej dĺžky tlmič. Zvyšovaním alebo spúšťaním tlaku musíš dostaneš patričnú hodnotu SAGu. Menej ako 20 % je spravidla tvrdé pérovanie. 25% je mäkšie. Nad 25% už opatrne, aby tlmič nechodil vo väčších pohupoch až na doraz.
SAG samozrejme nastavuješ na seba.
Presne tak, treba slusne poprosit miestnych skusenejsich bikerov, nech zoberu pumpu na tlmic a po vyjazde sa stretnu s tebov na pive/kofole.
Ideal by bol niekto s rovnako velkym ramom a hmotnostou, aby ti nielen nastavil tvoj bike, ale aby si si vyskusal aj iny full, nech vylucis, ze problemy su sposobene nie technikou ale tvojim zdravotnym stavom a ze od fulla ocakavas nerealne veci.
nemôžeš očakávať od základného odpruženého modelu so základným tlmimčom a vidlicou zázraky...s funkciou žehličky.... to je ako kupiť fábiu a očakávať jazdne vlastnosti poršatka