no takze kupil som novy bike a bohuzial nemal som cas na viac jazd ale po dvoch jazdach mi zacal piskat pri brzdeni zadny kotuc a predny , ked nebrzdim tak pocujem taky suchavy zvuk v pravidelnych intervaloch ... poredite mi prosim ako by sa to dalo upravit ? brzdy su to "Magura louise"
tak brzdy pískajú aj mne keď brzdím. Toho sa jednoducho nezbavíš. Máš nový bike tak máš aj hrubé platničky, ktoré ti šúchajú o kotúč. Našteluješ to jednoducho tak, že povolíš 2 ibmusové šroby na prasati (aby bolo volné) pár krát pomačkaj páku posledný raz poriadne zatlač a zase tie 3 šroby dotiahni.
tak to, ze ti piskaju kotuce moze byt z toho, ze si jazdil ked bolo mokro a mal si mokre kotuce ale max. po 2 dnoch sucha malo by to prestat (je jedno ci s nim budes jazdit alebo ti bude stat doma)
no kotuce, ked ti suchaju v pravidelnych intervaloch budes mat na nich zrejme osmicku ale kym je mala tak ako predomnou pisali musis si to nastavit na adapteri
Pískanie môže byť spôsobené aj zmesou platničiek, všeobecne pískajú viac sintrované platničky (metalické) ako klasické polymérové. Rozoznať sa dajú podľa u nich zvyčajne používanej medenej podložky pod brzdnou zmesou.
V tomto prípade treba, ako už bolo vyššie spomenuté, povoliť 2 imbusy (5mm), ktoré sú na prasati a vycentrovať ho. U niektorých bŕzd stačí zatlačiť páku a s citom postupne utiahnúť imbusy, u iných sa treba s tým viac pohrať, niekedy pomôže svetlo z druhej strany a nastavenie cca rovnakých škár medzi rotorom a brzdnou zmesou. Pokaziť tam nie je čo.
Môžeš mi ukázať ktorími 2 šrobmi vycenrtuješ prasa? Je tam jedine adaptér / alebo prasa bez adaptáru - ak vyhovuje na velkosť kotúča/ = 2 šroby a tá závlačka či ako to volajú, ktorá kontruje platničky
Toto máš špeicálny prípad, teda prasa má úchyt na IS2000 štandart. Tu sa to rieši podkladaním tenkých podložiek medzi úchyt na ráme a brzdový strmeň. Povolíš tie dva imbusy čo tam vidíš a vložíš ich tam a utiahneš.
Dnes sa už zvyčajne používa PM štandart u strmeňa + adaptér IS/PM vzadu. Vpredu používa zvyčajne na vidlici PM úchyt.
No tak tvoj postup je aj tak v mojich očiach niečo, čo by som nazval nie centrovaním prasaťa, ale jeho úchytu k rámu. Teda som to povyžoval za adaptér.
Lenže som potom viac čítal a svätý gúgl my našiel množstvo testov a textov k brzdám. Novšie, alebo nejak inak sa odlišujúce modely, ako napr. na obr. majú už dva šrúbky v prasiatku. Tými sa však nie len centruje, ale odláča platnička/ teda podla jedného textu preloženého z maďarčiny do šlovenčiny/, čo opäť považujem za nie centrovanie. No škoda...
Ale neviem,lebo ich nemám, toto som sa len dočítal.
Ízy prosím, už nič neprekladaj z Maďarských stránok.
Vysvetliť Ti to dokážem aj po Slovensky.
Ten prvý prípad je stále len centrovanie prasaťa voči rotoru. Ide sa tam na to inak ale ty dávaš tie podložky (ak tam máš adaptér ako na foto čo si dal) medzi strmeň a adaptér. Čiže centruješ strmeň vzhľadom na rotor. Adaptér je pevne pripevnený k rámu a s ním nehýbeš. Ak tam adaptér nie je, vkladáš tie podložky priamo medzi rám a strmeň.
Druhý úchyt čo si tu hodil je ten, čo je dnes najbežnejší, proste povolíš tie dva imbusy a prasa vycentruješ v rovine kolmej na rovinu rotora tak, aby ti platničky nešúchali. To s tým odtláčaním (alebo kao si to písal) platničiek je u hydraulík hlúposť, pri hydraulikách je táto vzdialenosť nemenná. U niektorých mechanických bŕzd sa dá vzdialenosť platničky nastaviť, mylsím, že ešte u Hayes Sole ide nastaviť jedna pevná platnička.
niesi z madarska?
jednoducho popisane.zvladne aj clovek zo zakladnou tech.zrucnostou...treba za trosku zamysliet
ak su sroby kolmo srobovane do prasatka ,odtiahnes, nastavis ,zatiahnes
ak su sroby z boku do prasiatka vymedzis podlozkou mezi adapterom a prasatkom....
si ma predbehol lapierre
Chalani, žihadlo hovorí, že centrujeme len šrobami /teoreticky/ v zvislej poloho. Výžšie sa spomínalo centrovanie 2 šrobmi v prasati...
tak preto ten prvý obr. - tam aj viem ako sa to podlkladá. Ja som mal problem rozotnať ten 2. postup... a vlastne ešte stále neviem. Ked je ako je, nech. Ale predsa vždy sa centruje uvolnením šrobov, vďaka ktorím máme prasa uchytené k rámu
Ak je nejaká iná technika, ku ktorej ešte moje "znalosti" neprenikli tak sem sňou pomocou šípok a obrázkov.
__________
Nemažem, len podotýkam, že som našiel bod zlomu, kde sa naše myšlienky rozchádzajú.
Ja som považoval za šroby adaptéru oba páry s ním spojené. Teda: /obr./
A tým sme sa nedohodli, lebo niekto jeden pár považuje za šrouby prasaťa a ten druhý za šrouby adaptéru. Ako to aj má byť. A ja naopak som povyžoval oba páry za to isté... minimálne názvom
Po správnosti sú to skrutky ktoré uchycujú brzdný strmeň, či už k adaptéru alebo rámu/vidlici. Myslím si, že skrutky na prasati je dosť často pre ne používané pomenovanie.
Podľa tvojej teórie by si ako nazval tieto skrutky keď tam nie je adaptér?
tiez mi piskali kotuce tak som ich nastriekal takou medenou pastou ktora sa dava na kotuce a platne na auta...tiez ked piskaju brzdy.
dal som to na bike a odvtedy nepiskli ani 1x.
aplikoval som to viacerim znamim co mali tento problem a vsetci mi ruky bozkavaju.
ak by niekto chcel streknut a je z BA kludne nech napise pm.
sprej je znacky KIM TEC-MEDENNA MAZACIA PASTA SPRAY http://www.kim-tec.sk/katalog/medena-mazacia-pasta/
kotuce si nastriekal tym sprejom? nezvykne sa medenou pastou namazat priestor medzi piestom a dostickou? ..mne tiez piskaju moje formuly RX, ale pomaly si nato zacinam zvykat,aj ked dlhodobe tichsie brzdenie pri rovnakom brzdnom ucinku by ma potesilo
ten spray nam davali v robote na udrzbu brzd.
strieka sa to na kotuce a aj na platne.
ked mi piskali na aute a nastriekal som ich a okamzite to prestalo.
a na biku taktiez.
je to trochu do cervena ale nic strasne;)
ozaj to doporucujem.
zvykne sa to po case opat rozpiskat,alebo jedno nastriekanie to umlci na dlhu dobu? ..brzdny ucinok je ten isty urcite? ked by som sa k tomu spreju dostal, mozno by som ho vyskusal tiez
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
a nie na prasati, ale na adaptéry / to je to medzi prasaťom a rámom= pätkou /
no kotuce, ked ti suchaju v pravidelnych intervaloch budes mat na nich zrejme osmicku ale kym je mala tak ako predomnou pisali musis si to nastavit na adapteri
a nie na prasati, ale na adaptéry / to je to medzi prasaťom a rámom= pätkou /
Netrep,napísal to dobre,treba docentrovať prasa,aj keď dotiahnuť potom stačí tie dva šróby čo povolí
V tomto prípade treba, ako už bolo vyššie spomenuté, povoliť 2 imbusy (5mm), ktoré sú na prasati a vycentrovať ho. U niektorých bŕzd stačí zatlačiť páku a s citom postupne utiahnúť imbusy, u iných sa treba s tým viac pohrať, niekedy pomôže svetlo z druhej strany a nastavenie cca rovnakých škár medzi rotorom a brzdnou zmesou. Pokaziť tam nie je čo.
Dnes sa už zvyčajne používa PM štandart u strmeňa + adaptér IS/PM vzadu. Vpredu používa zvyčajne na vidlici PM úchyt.
Ale neviem,lebo ich nemám, toto som sa len dočítal.
Vysvetliť Ti to dokážem aj po Slovensky.
Ten prvý prípad je stále len centrovanie prasaťa voči rotoru. Ide sa tam na to inak ale ty dávaš tie podložky (ak tam máš adaptér ako na foto čo si dal) medzi strmeň a adaptér. Čiže centruješ strmeň vzhľadom na rotor. Adaptér je pevne pripevnený k rámu a s ním nehýbeš. Ak tam adaptér nie je, vkladáš tie podložky priamo medzi rám a strmeň.
Druhý úchyt čo si tu hodil je ten, čo je dnes najbežnejší, proste povolíš tie dva imbusy a prasa vycentruješ v rovine kolmej na rovinu rotora tak, aby ti platničky nešúchali. To s tým odtláčaním (alebo kao si to písal) platničiek je u hydraulík hlúposť, pri hydraulikách je táto vzdialenosť nemenná. U niektorých mechanických bŕzd sa dá vzdialenosť platničky nastaviť, mylsím, že ešte u Hayes Sole ide nastaviť jedna pevná platnička.
jednoducho popisane.zvladne aj clovek zo zakladnou tech.zrucnostou...treba za trosku zamysliet
ak su sroby kolmo srobovane do prasatka ,odtiahnes, nastavis ,zatiahnes
ak su sroby z boku do prasiatka vymedzis podlozkou mezi adapterom a prasatkom....
si ma predbehol lapierre
tak preto ten prvý obr. - tam aj viem ako sa to podlkladá. Ja som mal problem rozotnať ten 2. postup... a vlastne ešte stále neviem. Ked je ako je, nech. Ale predsa vždy sa centruje uvolnením šrobov, vďaka ktorím máme prasa uchytené k rámu
Ak je nejaká iná technika, ku ktorej ešte moje "znalosti" neprenikli tak sem sňou pomocou šípok a obrázkov.
PS: prekladal to gúgl
Nemažem, len podotýkam, že som našiel bod zlomu, kde sa naše myšlienky rozchádzajú.
Ja som považoval za šroby adaptéru oba páry s ním spojené. Teda: /obr./
A tým sme sa nedohodli, lebo niekto jeden pár považuje za šrouby prasaťa a ten druhý za šrouby adaptéru. Ako to aj má byť. A ja naopak som povyžoval oba páry za to isté... minimálne názvom
Podľa tvojej teórie by si ako nazval tieto skrutky keď tam nie je adaptér?
Dosť bolo kecov, všetci mylsíme to isté hráme sa tu len so slovíčkami.
dal som to na bike a odvtedy nepiskli ani 1x.
aplikoval som to viacerim znamim co mali tento problem a vsetci mi ruky bozkavaju.
ak by niekto chcel streknut a je z BA kludne nech napise pm.
sprej je znacky KIM TEC-MEDENNA MAZACIA PASTA SPRAY
http://www.kim-tec.sk/katalog/medena-mazacia-pasta/
strieka sa to na kotuce a aj na platne.
ked mi piskali na aute a nastriekal som ich a okamzite to prestalo.
a na biku taktiez.
je to trochu do cervena ale nic strasne;)
ozaj to doporucujem.