Dakujem Filip80 za nazor. myslim, ze tazisko som mal OK. techniku som zatial vylucil, ale je fajn, ze si mi to pripomenul. Isiel som nahranu na danom mieste to je pravda a preto si chcem nabuduce pomoct lepsim plastom a riesim to na tomto fore a samozrejme nebrzdil, pustil to rychlo a slusna klopka, predne koleso podklzlo. zatial to teda vidim na plast. ono, to predne koleso bolo slusne zodrate totiz, predtym totiz sluzilo vzadu (setril som, uz nebudem). Zatial som PSC nekupoval, uvidim ci dozadu necham performance alebo skusim PSC po dobrej skusenosti s trailstarom, minimalne su tie trojzmesove plaste tazsie. V strede sa mi plast rozhodne derie najviac, obcas to na asfalte aj dost vypeckujem aby som bol cim skorej v lese.
kolko vam vydrzia plaste ked jazdite povedzme 75percent les a 25percent asfalt? Specialne NN?
Tiez ma zarazil srankiho nazor, ale pri autach to je napriklad podobne, minimalne hnacia naprava musi mat zimne plaste ked uz nie vsetky styri, ibaze by bol v byciklovani a jazdeni autom podstatny rozdiel
Filip80: Zle som sa vyjadril. Jazdim sice momentalne tak ako som pisal (Xking vpredu, NN vzadu), ale na singlac by som dal oba plaste s jemnejsim dezenom. Do buducnosti prejdem asi na Xking alebo nejaku alternativu Schwalbe - zalezi od mometalnej ponuky.
Na zodrate plaste pozor a urcite nedavaj plast jazdeny vzadu dopredu. Ako som pisal vyssie, vpredu je dolezitejsia trakcia ako vzadu. Pri smyku na zadnom sa to da ustat, ale ak ti smykne predok, casto nasleduje pad.
Pokial jazdis rovnake plaste vpredu aj vzadu, tak ked znicis zadny, na jeho miesto daj predny a novy plast daj dopredu.
Pri Evo Trailstar sa skor vyhybaj castemu jazdeniu po asfalte, tym ze je makky, tak ho tvrdy povrch rychlo derie.
Pri autach je to naozaj ine, sila nahonu je daleko vyssia ako na biku a pri slabom dezene nemas dostatocnu trakciu, specialne v zime. Okrem toho nacastejsie pouzivana koncepcia pri autach je predny nahon.
Ale zase vsetko je o osobnych preferenciach. Ak sa ti lepsie jazdi s jemnesich dezenom vpredu a vzadu mas rad lepsi grip (napriklad ak silovo slapes), tak preco nie.
Inak suhlas, NN je trochu overkill na cerovku, ale kazdy nech si jazdi co chce, kazdy ma ine preferencie.
Diky.
XR3 mi dost vyhovuju, je to velmi univerzalny plast. Su makke tak akurat, ziadny overkill na asfalte a v terene drzia dobre, vyhovuju mi. Na hrane nedrzia tak dobre, podklznu, ale velmi predvidavo, nic nahle. Zatial som kazdy sklz ustal, dokonca aj predneho. Nie je to plast do mokra ci blata, ale zase da sa aj tam, jazdim ich celorocne. Jazdim nizsie tlaky, cca 2 az 2.2 baru na 29, a s dusami. Planujem konverziu, len som lenivy (uz mam vsetko doma).
Ale ak si jazdil NN tak asi nebudu mat tolko gripu, na pohlad maju plytsi a hustejsi dezen ako NN, hlavne v strede.
ak budem potrebovat prezut NN do niecoho rychlejsieho mozno i na asfalt, tak zatial nemam vybranu nahradu...chalani chcu zasa liezt na nejaky HC kopec a to s NN uz nechcem. na kralovke je aj asfalt aj sotolina.
Ahoj, zdielam názor, že to nie je o plášťoch… Najrýchlejší jazdec to dal na Specialized Fast trak 2,1 ja som tiež medzi top 3. a bežne na Schwalbe Racing Ralph 2,1 alebo bezdušových Racing Ralph 2,25. Samozrejme 29" Ak chceš byť rýchly potrebuješ volnú trať a to je skoro ráno, alebo ked je horšie počasie (napr. chladno, veterno) inak je to nebezpečné pre teba a hlavne pre okolie. Hlavne kôli technike je treba vedieť sa aj povoziť po cérovke zlahka a easy, aby si poznal dobre terén. Ak to ideš na plný kotol - kopce sa dupú v zákrutách nebrzdí, korene sa skáču… ale ako píšem hlavne bezpečne. Jazdil som to aj na Continental X-king 2,2 a tiež super. Plášte nefungujú iba keby bolo extrémne blato. Ja som to jazdil aj so zjazdenými plášťami a také mám aj teraz. Všetko je to technika Ak ma niekde podšmyklo bola to vždy moja chyba ako som si nadišiel a ako som prekážku prechádzal a v akej rýchlosti. Vždy jazdím rovnaký plášť vpredu aj v zadu. Takže netreba riešiť …je to o hlave... a hlavne jazdiť pre radosť A ešte odporúčam diskusné fóra pred jazdou - Malé karpaty a Cérová dráha. Aktuálne informácie tam dávajú chalani čo stále jazdia po okolí - aktuálny stav trate a čo je kde spadnuté. Pred každým výjazdom super informácie...
Dakujem za nazor Shamu, ale si o 20 rokov mladsi ako ja podla toho co mas na profile napisane, ked som bol v tvojom veku ako aktivny sportovec som mal inu uplne kondicku a hmotnost ako teraz a urcite mam aktualne lepsiu kondicku ako za ostatnych 10 rokov.
Mozno som to dost hadzal na plaste, ale mal som aj malu osmicku ktora sa zvacsovala na prednom kolese co som zistil medzicasom, aj po prezuti bolo predne koleso neiste stale, vcera mi bike vratili zo servisu opraveny. na cerovke som odvtedy nebol, a mam kupene aj racing ralphy na vyskusanie, este som tam ale nemal cas ist. K zodratejsiemu plastu, osmicke, unave sa urcite pridal aj dalsi podstatny faktor, ktory tam ale nie je permanentne a to vela vela prachu po suchom lete zaciatkom septembra. viacej tuto temu nemusime riesit, ak je niekto lahsi, dostane slusnu oporu v zakrute aj na plastoch RR alebo fastrack. Inak, v aktualnom cisle Biker sa pise o tom ako nespadnut na klopke, take rady ani nepotrebujem, viem kde musi byt tazisko pri takom prejazde a to mi ide intuitivne, nemusim o tom citat....
Jasné, chápem, snažil som sa len poradiť. Myslím, že vek je tiež len číslo a nie je až taký podstatný. Poznám vela starších bikerov, ktorí dajú dole bez problémov mladších ucháňov. Každý z nás má svoj príbeh, čas, ktorý sa môže venovať biku a peniaze, ktoré môže dovoliť investovať do pre mňa naj aktívneho hobby. Ja myslím, že mám najazdené dosť, ale rád si pozriem vždy článok o technike…už len zo zvedavosti. Vždy ťa v teréne niečo prekvapí a pocit, že som najlepší… pýcha môže predchádzať pád a ten ma už stretol často v teréne Tiež som riešil s plášťami túto dilemu. Jazdil som tento rok maratony a mal som pocit, že ma nedržia plášte, hlavne v blate na začiatku roka. Ale chyba bola určite aj vo mne - nebol som ešte tak rozjazdený. Samozrejme ty najlepšie vieš. Mne pomohlo do trailov ísť do širšieho plášťa 2,25. Samozrejme nepochybujem, že moja výhoda je vo veku a aj hmotnosti…no tiež nepatrím medzi "chrtov" a mám čo robiť, keď sa chcem s nimi udržať Tento rok som šiel do dvoch rovnakých párov kolies (ide to do peňazí, ale je to velmi komfortné ak jazdíš často) a na dalšiu sezonu idem skúsiť jazdiť na sucho Continental Xking 2,2 a do horších podmienok Schwalbe NN 2,25 - oba páry Tubeless (Black chilli a SnakeSkin verzie) a myslím - dúfam, že budem spokojný. Hlavne si to užívaj - o tom je bike. Možno sa niekedy vidíme v MK
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
kolko vam vydrzia plaste ked jazdite povedzme 75percent les a 25percent asfalt? Specialne NN?
Pokial jazdis rovnake plaste vpredu aj vzadu, tak ked znicis zadny, na jeho miesto daj predny a novy plast daj dopredu.
Pri Evo Trailstar sa skor vyhybaj castemu jazdeniu po asfalte, tym ze je makky, tak ho tvrdy povrch rychlo derie.
Ale zase vsetko je o osobnych preferenciach. Ak sa ti lepsie jazdi s jemnesich dezenom vpredu a vzadu mas rad lepsi grip (napriklad ak silovo slapes), tak preco nie.
Inak suhlas, NN je trochu overkill na cerovku, ale kazdy nech si jazdi co chce, kazdy ma ine preferencie.
XR3 mi dost vyhovuju, je to velmi univerzalny plast. Su makke tak akurat, ziadny overkill na asfalte a v terene drzia dobre, vyhovuju mi. Na hrane nedrzia tak dobre, podklznu, ale velmi predvidavo, nic nahle. Zatial som kazdy sklz ustal, dokonca aj predneho. Nie je to plast do mokra ci blata, ale zase da sa aj tam, jazdim ich celorocne. Jazdim nizsie tlaky, cca 2 az 2.2 baru na 29, a s dusami. Planujem konverziu, len som lenivy (uz mam vsetko doma).
Ale ak si jazdil NN tak asi nebudu mat tolko gripu, na pohlad maju plytsi a hustejsi dezen ako NN, hlavne v strede.
Mozno som to dost hadzal na plaste, ale mal som aj malu osmicku ktora sa zvacsovala na prednom kolese co som zistil medzicasom, aj po prezuti bolo predne koleso neiste stale, vcera mi bike vratili zo servisu opraveny. na cerovke som odvtedy nebol, a mam kupene aj racing ralphy na vyskusanie, este som tam ale nemal cas ist. K zodratejsiemu plastu, osmicke, unave sa urcite pridal aj dalsi podstatny faktor, ktory tam ale nie je permanentne a to vela vela prachu po suchom lete zaciatkom septembra. viacej tuto temu nemusime riesit, ak je niekto lahsi, dostane slusnu oporu v zakrute aj na plastoch RR alebo fastrack. Inak, v aktualnom cisle Biker sa pise o tom ako nespadnut na klopke, take rady ani nepotrebujem, viem kde musi byt tazisko pri takom prejazde a to mi ide intuitivne, nemusim o tom citat....