Cavko. potreboval bi som poradi com mam urobim mam vidlu Marzoochi MX 03 mam problem s odskokom ked vidlu zatlacim pomali sa visuva bol v nej meneni olej pretim bola trosku lenivsia ale teras sa ani poriadnie nevisunie pls co mam robit
Ak vidla nemá nastavenie odskoku, tak pomôže jedine výmena oleja za redší. Netuším o aký olej ide, aký tam bol pôvodne, aký je tam teraz. Dokonca ani o tej vidlici moc neviem, keďže je to ročník 03 a to sú roky, kedy som sa o tieto veci určite nezaujímal. Predpokladám však, že vidla ma pevne nastavený odskok bez možnosti zmeny.
Niektore mx-ka maju pevne nastaveny odskok a niektore sa daju stelovat (nie externe, ale pomocou dlheho imbusoveho kluca, dodavaneho spolu s vidlicou). Zistis to tak, ze ked mas vypusteny olej, pozries sa zhora do nohy a mal by si vidiet hlavicku imbusoveho srobu. Ak ju neuvidis, mas to nastavene pevne a mozes to riesit asi iba tymi roznymi olejmi (odporucany maju 7.5w).. A neviem odkial si, ale neautorizovany servis bomberiek robia v martine (napr. vymena oleja 10 oci podla cennika). Nemam s nimi osobnu skusenost, len som to nedavno kdesi zazrel.
Zdravim ta vydla ma aj dofuk vzduchom lebo ked ano tak tam daj redsi olej a vyber jednu strunu alebo obe a dofukaj to lepsie lebo vzduch ma vedsiu hustotu ci coto ako struna, lepsie to vimrsti ma to vedsie tlaky
Tak táto posledná rada mala cenu "zlata" ... ak sa nerozumiem niečomu, tak neradím.
Vzduch s odskokom vôbec nič spoločné nemá, až tak extrémne rozdiely v rýchlosti návratu medzi pružinou a vzduchom nie su.
Ale odhadujem to na zle nastavený odskok v kombinácií s hustým olejom. Ak vidla bola už aj predtým lenivá a po výmene oleja ešte zlenivela (predošlý olej bol redší) tak treba redší olej a povoliť odskok. Ak je odskok napevno tak taký olej, aby vidla chodila prijateľne, tam sa dá len improvizovať.
no ja som to myslel tak ze ked tam nema odskok ziadny lebo aj moj kamar mal taky problem tiez mu dobre nevracala proste pomli odskok tak som ju rozobral spravil som vedie dierky na tom kde preteka olej a dal som prec jednu strunu redsi alej a dofukal a mato terz krasny chod takze to dobre funguje a potom to spravilaj iny chalan da drop off a tiez krasny chod
Lenže labyrinty odskoku sú v reále vnútri a tými dierami si moc tomu nepomohol, teda povedal by som naopak. Pružinu by som nevyhadzoval, naopak znížil tlak v komore.
No a tieto odborné úpravy ... v rukách sa síce zdá že tá vidla chodí lepšie, no v reále sa tie vlastnosti až tak nezlepšia. Pekný príklad boli aj úpravy na myslím Suntour vidliciach, proste chlapci navŕtali diery do tlmiča a boli spokojní s touto úpravou, lebo vidlica chodial v rukách krásne. V skutočnosti však odstavili tlmič a jeho funkciu, tým pádom sa vidlica zhoršila v kopírovaní a reakciách na terén. Takže nie všetko je dobré, čo aj v rukách naoko dobre funguje. Neviem presne či sa aj tebe na tej vidlic podarilo odstaviť tlmič, ťažko mi je z toho čo si napísal súdiť. No takéto úpravy nemajú zmysel, dokážu viac pokaziť ako vylepšiť.
Rezkejší odskok žiaden tlak nespraví, je to blbosť. Tlak v komore má byť taký, aby pružina nebola prílíš mäkká. Keď si vyhodil pružinu, pruží namiesto nej len tá komora. Rýchlosť návratu je síce u pružiny možno o niečo menej intenzívna, no rozdiel tam bude minimálny. Hlavná zmena ktorá pomohla je zmena oleja na redší. Rýchlosť odskoku závisí len a len od tlmiča a použitého oleja. Takže tými dierami ani vyhodením pružiny z vidlice si tomu nepomohol, skôr naopak. Pomohla len výmena oleja za redší.
@raceface1996
proč to dělat jednoduše když to jde složitě že?
místo řidšího oleje - práce na pár minut, radši ***** chod vidle!!! hehe super rada.
tím že vyndá pruužinu a bude foukat vzduchem víc dosáhne jedině toho že výrazně zhorší citlivost vidlice a odskok se při tom prakticky nezmění.
mal som marzochu EXR 02 bol tam imbus z nutra v pravej nohe...dofuk bol v lavej aj s pruzinou a nej som vyhodil gumovy valec a natiahol na nu kusok duse aby neklepala...
odporucany 7,5WT
daj tam tlmicovy 5wt kupis v kazdom moto obchode.. a bude chodit jak malina... len si vygugli manula, de je mnozstvo
mne tam slo tusim 160ml, ked tak odlejes
Pre modely MX comp bez ETA je na 99,9% interny rebound nastavitelny dlhym imbusom v oboch nohach. Teoreticky ak mas spravny dlhy imbus, by sa to dalo nastavit len vypustenim vzduchu cez otvor vysrobovaneho vzduchoveho ventilu. viewtopic.php?f=10&p=178073
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Vzduch s odskokom vôbec nič spoločné nemá, až tak extrémne rozdiely v rýchlosti návratu medzi pružinou a vzduchom nie su.
Ale odhadujem to na zle nastavený odskok v kombinácií s hustým olejom. Ak vidla bola už aj predtým lenivá a po výmene oleja ešte zlenivela (predošlý olej bol redší) tak treba redší olej a povoliť odskok. Ak je odskok napevno tak taký olej, aby vidla chodila prijateľne, tam sa dá len improvizovať.
No a tieto odborné úpravy ... v rukách sa síce zdá že tá vidla chodí lepšie, no v reále sa tie vlastnosti až tak nezlepšia. Pekný príklad boli aj úpravy na myslím Suntour vidliciach, proste chlapci navŕtali diery do tlmiča a boli spokojní s touto úpravou, lebo vidlica chodial v rukách krásne. V skutočnosti však odstavili tlmič a jeho funkciu, tým pádom sa vidlica zhoršila v kopírovaní a reakciách na terén. Takže nie všetko je dobré, čo aj v rukách naoko dobre funguje. Neviem presne či sa aj tebe na tej vidlic podarilo odstaviť tlmič, ťažko mi je z toho čo si napísal súdiť. No takéto úpravy nemajú zmysel, dokážu viac pokaziť ako vylepšiť.
proč to dělat jednoduše když to jde složitě že?
místo řidšího oleje - práce na pár minut, radši ***** chod vidle!!! hehe super rada.
tím že vyndá pruužinu a bude foukat vzduchem víc dosáhne jedině toho že výrazně zhorší citlivost vidlice
odporucany 7,5WT
daj tam tlmicovy 5wt kupis v kazdom moto obchode.. a bude chodit jak malina... len si vygugli manula, de je mnozstvo
mne tam slo tusim 160ml, ked tak odlejes
viewtopic.php?f=10&p=178073