všetko nastavené, vypucované, prebrúsené, nová brzdovka, vpredu slovinské race sinter platne. len slabý prejav formula brzd na moje 100 kilové telo.
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-kotuce/xlc-br-x59-brzdovy-kotuc-cervena-strieborna-p142727.html?itm_medium=widget&itm_campaign=
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-kotuce/galfer-disc-wave-brzdovy-kotuc-203-mm-6-dier-18-mm-p66000.html?itm_medium=widget&itm_campaign=
posledný komentár: 14. 5. 2016 o 0:10
Ak ťa 203 neubrzdi je problém skôr slabá brzda
Staci streknut trochu oleja na kotuce a vyriesene.
kup si normalny slusny kotuc ako https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-kotuce/magura-storm-hc-brzdovy-kotuc-203-mm-6-dier-p86102.html
Inak teda pozeram ponuku 6dier 203 a bieda velka, Shimano ako tak, ale ziaden zazrak, SRAM Centerline je fajn, ale tie drazky su take, ehm, BBB mozno, nemam skusenost, a potom este drahsi https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-kotuce/magura-mdr-p-203mm-brzdovy-kotuc-p108680.html, eventualne predrazeny semifloating Hope, zbytok bud total predrazene , hnusne, alebo uplne blbosti xc typu, pripadne vsetko dohromady.
Este tento mozno https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-kotuce/galfer-fixed-wave-brzdovy-kotuc-203-mm-6-dier-p157026.html
Tie popisky su niekedy , ze neviem ci sa smiat alebo plakat.
MAGURA Storm HC brzdový kotúč, 203 mm, 6 dier
25,99 €
MOC 30,99 €oka. tak len pre info. už mi ťahá na 40 (90kg pupek po zime) a riešim (servisujem) pomaly 20 rokov motorky a teda trošku iné brzdy. ja sa v tom ako-tak vyznám. diery v kotúči sú na to, aby bud odvádzali špinu (čo u mna nebude, bo blato jazdím 2x do roka) a potom aby pri vetraní odvádzali plyn a spaliny z kotúča a platní, ked sa to tam varí. čo ale ja neprehrejem tú brzdu. ona len slabo kúše a sere ma, že pri 203 neviem ten bajk normálne postavit na predné bez toho, aby som pomaly prepaloval tlak v brzdnej sústave. inak formuly RX krásne dávkovatelné a cca to na to čo treba aj stačí, ale chcem jedno-dvojprstovú brzdu, nie ruka, dlaň, lakeť a ešte aj oči.
inak rady typu všetky kotúče sú zlé je že ach.. už teraz tam mám hayes toto https://down-id.img.susercontent.com/file/deb1d3129a762041084b52e6403919c0
došiel som do servisu a problém bol, že bol hladky skoro ako zrkadlo na brzdnej ploche. inak ja som nezodral ani jedny platne na starej mx2 brzde. jazdím to 90% "po meste do šenku". tak išiel pod šmirgel. potom sinter race platne, ja tú brzdu neprehrejem ani v kálnici (aj tak ma tam predbiehajú 12 ročné deti) ale skrátka tá sila..
páka je, trenie chýba. doštičky sú. je mi jasné že tam chýba trakcia, otázka čo vie poriešiť kotúč, alebo tu do starého 20 ročného bicyglíka do mesta na ešte 26" kolesách teraz kupovat 300€ dominiony či formule cura.. floaty hope a podobné veci vyzerajú pekne, ale nedám 80€ za kotúč. floaty bez zjazdu nikto nepotrebuje, ked nepáli kotúč do oranžova a nerieši rozťažnosť brzdnej plochy voči pavúkovi..
edit: Force ma dobre kotuce (tie co vyzeraju ako stare Avidy), ale 203 dako neni v ponuke, stal okolo 10e.
tu nejde o to, nenechat si poradit. ide mi skôr o skúsenosti s tým, či niekto nepoužíva kúsavejší materiál a ak áno, či to vie spraviť 5% účinku, alebo 25%. nemusíme sa bavit o rozdieloch brzd na moto a bicygloch. oboje som mal rozobrané. sila, trecí koeficient. o to mi ide. 203 mi nezvädne pri mojom používaní. tak či má zmysel sa serkat s kotúčom, alebo ked tam je hayes, ktorý nepožul 5 párov platní a je v hrúbke v akej má byt, tak či rovno iné brzdy, alebo je tam nejaký fígel. prešmirglovaný kotúč, rozhýbané premazané piesty, odvzdušnené, odmastené to je. cyklistika nevyrobila systém, ktorý by prešťal brembo brzdy z KTM alebo brzdy z R1.
Takze porovnavas neporovnatelne.
(Samozrejme, ze tie motorkove musia ubrzdit vacsiu hmotnosť/hybnost, na to nenarazam)
Mne na 100kg hmotu dost pomohol upgrade magura kotuce a icetech platne. Inak brzdy obycajne shimano M6100, akurat vpredu 4piest.
Keď sa na moto odhodlam zísť dole Stelviom bez použitia brzd,no úplne bez problému to ubrzdi motor.
Na bicykli je to samovražda.
Jedine ked mas vysuchany kotuc od jednej brzdy a nahodeny na druhej, tak mas malu stycnu plochu.
Ale to nie je tento pripad.
Drahy kotuc nepomoze, uplne staci ten stary hayes, alebo aj Shimano RT66 (JAPAN verzia, nie Cina).
Postup je odmastit, osmirglovat a poriadne zabrzdit. Ak kupovat novy kotuc, tak uz aj platne a idealne nejake kusave.
Keď sa na moto odhodlam zísť dole Stelviom bez použitia brzd,no úplne bez problému to ubrzdi motor.
Na bicykli je to samovražda.
Toto plati, len ak na moto jazdis slusne... ak ides technicku trat brzda plyn, je to skoro za jedno.
dosky som kúpil kvôli tomuto článku - https://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/
píšu tam, že preštia všetku prvovýrobu obutú na prasátku z továrne. aj trickstuff. Horst Fuchs by im lepšie meno nespravil. Pomohlo trochu, no nijaký zázrak sa nekonal. Pokukám sa po komplet iných brzdách. tu už z tohto bič neupletiem.