Zdravim Vas.Kupil som si teda novy bicykel a na vidlici je okrem lockoutu dalsia vec ze "preload" . Je to nejake nastavenie , mozno uplna blbost pre vas , no ja neviem co konkretne s tym regulujem , tipujem ze asi tvrdost ? Ak nie tak mi teda povedzte prosim.
A este jedna vec , ze kedy sa vlastne oplati zamknut vidlicu ? Ci na rovine alebo ked idem do kopca ? Dakujem
preload je z anglickeho predpetie... cize nastavujes predpetie pruziny... dalo by sa povedat ze tvrdost .. zamknut vidlu sa oplati pri slapani do kopca na asfaltke napriklad...
Rock shox Tora....Aj po zamknuti je tam take trosku pruzenie , ak myslis to , ze "natvrdo" , ze uplne tam nieje vola , tak toto nieje ten pripad.A teda ten Preload , to mam akoze zatiahnut alebo uvolnit ? naozaj neviem ani logika mi to neda ...
čiže to slúži na optimálne nastavenie SAGu a to je každého osobná vec. Väčšinou to býva tak 20-25%, čím bude táto hodnota vyššia, tým bude vidlica citlivejšia a častejšie pôjde na doraz, zatiaľ čo pri menšej hodnote bude vidlica tvrdšia.
SAG : zanorenie vidlice pri zaťažení biku jazdcom bez iných rušivých vplyvov, takže keď je bike v kľude, sadni naň a vidlica by sa mala zanoriť na tých 20-25% zdvihu, pokiaľ nie tak sa môžeš pohrať s preloadom.
Predpätím pružiny sa nemení jej celková tvrdosť, len počiatočná tvrdosť. Doraz pomocou predpätia upraviť nepôjde, prečo by potom bola na vidliciach high speed kompresia? Samozrejme necitlivú vidlicu typu lacných RST zvýšené nastavenie predpätia spraví ešte necitlivejšou a nemá prakticky význam. Význam má u kvalitnejších vidlíc a u nich sa prejaví aj "nemennosť dorazu" vidlice pri zvýšení predpätia pružiny.
Predpätím pružiny sa nemení jej celková tvrdosť, len počiatočná tvrdosť.
osobne, ale to nemám ničím podložené, si myslím že predpätím pružiny sa zmení travel vidlice po zaťažení konštantnou silou, takže vlastne celková tvrdosť vidlice. Do odpruženia ale určite nevidím toľko čo ty a roman, takže sa veľmi rád nechám poučiť.
Doraz pomocou predpätia upraviť nepôjde, prečo by potom bola na vidliciach high speed kompresia?
pod tým dorazom som si skôr predstavoval silu potrebnú na absolútne možné zanorenie vidlice, ktoré myslím záleží od pozitívnej pružiny (ako tuhosti tak predpätí), takže sa do zdvihu určite dostane rýchlejšie pri mäkšej pružine
inak z manuálu
PReloaD aDJusTmenT
Turning the adjuster clockwise increases spring preload (i.e., stiffening the spring), decreasing sag.
Turning the adjuster counterclockwise decreases spring preload, increasing sag.
takže to s tým sagom stále platí
= ale ako som už písal, do odpruženia moc nevidím, takže je dosť možné, že to čo tu píšem vôbec neplatí, nakoniec som Toru nemal ani v rukách
Musíš si uvedomiť jednu podstatnú vec: predpätím pružiny jej celkovú tvrdosť nezmeníš. Predpätie môže mať na celkovú tvrdosť len minimálny vplyv.
K tomu dorazu: samozrejme vplýva pozitívna pružina/komora, no keď zvýšiš tlak prípadne vymeníš pružinu za tvrdšiu zmení sa celý chod vidlice už od začiatku. Preto sa to rieši high speed kompresiou, ktorá po zmene nastavenia upravuje len koniec zdvihu. Keď dávaš veľké dropy a podobne nastavíš ju na vyššiu úroveň a dorazy budu zas ťažšie dosiahnuteľné. Samozrejme nemení sa priebeh pružiny, kompresiu spôsobuje tlmič.
Ahojte, potreboval by som aj ja poradiť, nakoľko som sa to nedočítal v návode ani pri jednom biku.
Jedna vidla je Suntour XCR a druhá RST Neon.
Na vidlách je koliesko pre nastavenie predpätia so šípkami + a -. Logicky by to malo byť tak že otáčaním v smere + by sa malo zväčšovať predpätie, ale nejak sa mi to zdá ako keby to bolo opačne.
Vie niekto ako to vlastne je ?
Za info dopredu ďakujem.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
čiže to slúži na optimálne nastavenie SAGu a to je každého osobná vec. Väčšinou to býva tak 20-25%, čím bude táto hodnota vyššia, tým bude vidlica citlivejšia a častejšie pôjde na doraz, zatiaľ čo pri menšej hodnote bude vidlica tvrdšia.
SAG : zanorenie vidlice pri zaťažení biku jazdcom bez iných rušivých vplyvov, takže keď je bike v kľude, sadni naň a vidlica by sa mala zanoriť na tých 20-25% zdvihu, pokiaľ nie tak sa môžeš pohrať s preloadom.
preco sa to skorej znici ak by sa zamkla vidla natvrdo? lebo do kopca na asfaltke to zamykam...
osobne, ale to nemám ničím podložené, si myslím že predpätím pružiny sa zmení travel vidlice po zaťažení konštantnou silou, takže vlastne celková tvrdosť vidlice. Do odpruženia ale určite nevidím toľko čo ty a roman, takže sa veľmi rád nechám poučiť.
pod tým dorazom som si skôr predstavoval silu potrebnú na absolútne možné zanorenie vidlice, ktoré myslím záleží od pozitívnej pružiny (ako tuhosti tak predpätí), takže sa do zdvihu určite dostane rýchlejšie pri mäkšej pružine
inak z manuálu
Turning the adjuster clockwise increases spring preload (i.e., stiffening the spring), decreasing sag.
Turning the adjuster counterclockwise decreases spring preload, increasing sag.
takže to s tým sagom stále platí
= ale ako som už písal, do odpruženia moc nevidím, takže je dosť možné, že to čo tu píšem vôbec neplatí, nakoniec som Toru nemal ani v rukách
K tomu dorazu: samozrejme vplýva pozitívna pružina/komora, no keď zvýšiš tlak prípadne vymeníš pružinu za tvrdšiu zmení sa celý chod vidlice už od začiatku. Preto sa to rieši high speed kompresiou, ktorá po zmene nastavenia upravuje len koniec zdvihu. Keď dávaš veľké dropy a podobne nastavíš ju na vyššiu úroveň a dorazy budu zas ťažšie dosiahnuteľné. Samozrejme nemení sa priebeh pružiny, kompresiu spôsobuje tlmič.
Jedna vidla je Suntour XCR a druhá RST Neon.
Na vidlách je koliesko pre nastavenie predpätia so šípkami + a -. Logicky by to malo byť tak že otáčaním v smere + by sa malo zväčšovať predpätie, ale nejak sa mi to zdá ako keby to bolo opačne.
Vie niekto ako to vlastne je ?
Za info dopredu ďakujem.