Zdravím ľudkovia. Problém so spomínanou vidlou je v tom, že bola v servise po ročnej údržbe (šlapala bez problémov celý rok) vyčistila sa, pomenili krúžky, doplnil olej atď. čo je v pohode ale chlap ju tam dofúkol strašne moc, čiže bola tvrdá ako "betón" a tak som ju mierne sfúkol a tu nastal mne nevysvetliteľný jav: Počas vyfučania cez vzduchový ventil vyfrkol olej. Vidlica šlape pekne ale keď ju uzamknem a zatlačím, ide dolu o čosi viac ako predtým. Kde je chyba a ako je možné, že cez vzduchový ventil mi vyfrkol von olej??? Ďakujem za info.
mierne zatlačenie pri uzamknutí: do .1,cm, keď sa do toho opriem: 1,5 max. 2 cm... vyčistenie vidlice+olej ma vyšlo na 40€ (malý servis to pomenovali) ale robené to bolo v neautorizovanom servise Rock Shocks.. chlap hovoril, že je v nej teraz veľa oleja a že cca prvých 5 jázd bude olej po troche pretláčať na nohy, od vtedy som dal na biku cca 70 km, týždeň stál doma v kľude a potom ju sfúkol a prskol spomínaný olej...dík za rady
40,- ečiek je naozaj dosť ...
Ohľadom toho vyfrknutého oleja - nič sa nedeje, toho oleja je tam ešte dosť a toto bola možno len kvapka ktorá bola pri ventile a ako sa otvoril tlak vzduchu ju vystrekol von. To, že ti vidlica aj v zamknutom stave trochu prepruží je normálne ... má to zabrániť úplne tvrdému locku. Ešte by ma zaujímalo či máš na nej možnosť nastavenia tvrdosti zamknutia - zlaté koliečko Gate. Ak áno tak ju treba trochu viac priškrtiť a nebude prepružovať.
je to dosť až veľa vzhľadom na to, že vidla šlapala aj predtým v poriadku a išlo v podstate len o jej vyčistenie ale ten servis kde som bol je celkovo drahý vo všetkom ale zas kvalitný a je úplné spoľahnutie na nich (cez 20 r. praxe)... nie nemám nastavenie tvrdosti, len klasika lock out
nazdarek ja ma skor otazku ako odpoved,ale predsa podobnu..Mam mesiac novu meridu s rockshox tora RL. vlastne je este v garancke aj s bikom..a makka je ako blato. tuhost mam na maxime. ak sa do Zamknutej vidle oprem ide dolu aj o 5cm. nejake rady???dik
zanes to kdes si to kupil nech ti opravia lock... mas tocitko na tvrdost, takze je tam pruzina, riesenie len vymenou za tvrdsiu.
Podľa čoho si prišiel na to že potrebuje tvrdšiu pružinu? On píše o tom, že ak zamkne vidlicu tak sa dá stlačiť o 5cm ... ak by potreboval tvrdšiu pružinu, tak by mu za jazdy v odomknutom stave chodila na doraz, alebo by sa zanárala moc do zdvihu.
S tým Lockom .. treba si uvedomiť, že vidlice majú buď možnosť nastaviť silu pri ktorej vidlica aj v zamknutom stave prepruží, alebo majú pevne nastavený Lockout tak, že majú tzv. ochranu pred tvrdým lockoutom a to znamená že pri určite sile vidlica prepruží aj keď je "zamknutá". Kedysi bol LockOut úplné zamknutie, do dnešnej doby zostalo označenie, ale systémy sú už trochu iné a vždy je tam nechaná určitá rezerva aby sa predišlo úplnému zamknutiu a tým prípadnému poškodeniu vidlice alebo pádu No a následne je tu na mieste otázka, asi akou silou si na tú zamknutú vidlicu pôsobil? ... pokiaľ si sa na ňu zvalil celou váhou a vážiš 80-90kg tak sa nečuduj ... Pokiaľ za jazdy zamkneš vidlicu a ona stvrdne natoľko, že sa prestane pohupovať nie je čo riešiť ... funguje normálne. pokiaľ chceš vidlicu z tvrdým lockom kúp si nejakú starú RST alebo Suntour.
viem ze vidla sa musi trochu pretlacit aj zamknuta, ale ja mam pocit ze aj pri strmsich stupaniach ked idem zo sedla ju pretlacam.potom ked ju dam na najvolnejsie a je odomknuta ide takmer nadoraz.. a to valim na nu len rukami pri mojich 80kg.
neviem mozno je to len o zvyku ..nakolko som doteraz odpruzenu vidlu nemal..dikes za porady:)
"blato" to som prehliadol
Tak potom treba vidlicu otvoriť a pozrieť aká je tam pružina a naozaj dať tvrdšiu, ale sila "uzamknutia" sa tým nezmení ... tá je v tomto prípade proste daná výrobcom.
A máš pravdu ... treba si zvyknúť.
Ahojte, dnes som bol paradne prevetrat tatosa na Tematine.a ta moja vidla je v terene fajn..akurat mozno ked valim do kopca aj pri zamknutej sa pretlaca. Clovek potom vini za svoju kondicku plavajucu vidlicu:)
ine som chcel neviete ako je to s pop lockom od rock shoxu?da sa dokupit a domontovat trebars na tu moju (ne)stastnu toru TK?
dikes
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ja som mal Recon XC solo air.
a to zatlacenie pri zamknuti je male neries.. ak velke , je tam nizka hladina oleja v tlmeni
Ohľadom toho vyfrknutého oleja - nič sa nedeje, toho oleja je tam ešte dosť a toto bola možno len kvapka ktorá bola pri ventile a ako sa otvoril tlak vzduchu ju vystrekol von. To, že ti vidlica aj v zamknutom stave trochu prepruží je normálne ... má to zabrániť úplne tvrdému locku. Ešte by ma zaujímalo či máš na nej možnosť nastavenia tvrdosti zamknutia - zlaté koliečko Gate. Ak áno tak ju treba trochu viac priškrtiť a nebude prepružovať.
Podľa čoho si prišiel na to že potrebuje tvrdšiu pružinu? On píše o tom, že ak zamkne vidlicu tak sa dá stlačiť o 5cm ... ak by potreboval tvrdšiu pružinu, tak by mu za jazdy v odomknutom stave chodila na doraz, alebo by sa zanárala moc do zdvihu.
S tým Lockom .. treba si uvedomiť, že vidlice majú buď možnosť nastaviť silu pri ktorej vidlica aj v zamknutom stave prepruží, alebo majú pevne nastavený Lockout tak, že majú tzv. ochranu pred tvrdým lockoutom a to znamená že pri určite sile vidlica prepruží aj keď je "zamknutá". Kedysi bol LockOut úplné zamknutie, do dnešnej doby zostalo označenie, ale systémy sú už trochu iné a vždy je tam nechaná určitá rezerva aby sa predišlo úplnému zamknutiu a tým prípadnému poškodeniu vidlice alebo pádu No a následne je tu na mieste otázka, asi akou silou si na tú zamknutú vidlicu pôsobil? ... pokiaľ si sa na ňu zvalil celou váhou a vážiš 80-90kg tak sa nečuduj ... Pokiaľ za jazdy zamkneš vidlicu a ona stvrdne natoľko, že sa prestane pohupovať nie je čo riešiť ... funguje normálne. pokiaľ chceš vidlicu z tvrdým lockom kúp si nejakú starú RST alebo Suntour.
neviem mozno je to len o zvyku ..nakolko som doteraz odpruzenu vidlu nemal..dikes za porady:)
Tak potom treba vidlicu otvoriť a pozrieť aká je tam pružina a naozaj dať tvrdšiu, ale sila "uzamknutia" sa tým nezmení ... tá je v tomto prípade proste daná výrobcom.
A máš pravdu ... treba si zvyknúť.
Na posúdenie už nestačia len slová...
ine som chcel neviete ako je to s pop lockom od rock shoxu?da sa dokupit a domontovat trebars na tu moju (ne)stastnu toru TK?
dikes