je to uplne iný, zjavne citelný rozdiel a pohodička, ked ho do kopca cvaknem....
hlavne ked už "nemôžem" a musim sa postavit do pedálov
pohupovanie je u mna jednoznačne strata...
tvrdim KTO nevyskušal nevie....
Je to presne tak-jazdil som karbónový full Cannondale za 195 000 a nikdy! sa nemohol porovnávať s mojim HT-čkom za 60 litrov
Chces mi pokazit naladu, chlapec? Uhryznem ta do hlavy?
Radujte sa veselte sa
je to uplne iný, zjavne citelný rozdiel a pohodička, ked ho do kopca cvaknem....
hlavne ked už "nemôžem" a musim sa postavit do pedálov
pohupovanie je u mna jednoznačne strata...
tvrdim KTO nevyskušal nevie....
jedna vec je ale pohupovanie posobenim jazdca a druha strata energie posobenim slapania.
strata posobenim slapania funguje tak ze cim viac slapnes do pedalov tym viac sa stlaci tlmic. citelne to je na starsich jednocapoch na najvacsej pile. vtedy sa mozeme bavit o strate energie.
ked sa postavis do pedalov tak tlmic stlacas vlastnou vahou. nie posobenim slapania. strata energie to teda nieje v pravom slova zmysle. ide skor len o ten pocit prepruzovania.
osobne som mal cest so zamykacim floatom na gt idrive. ked je clovek zvyknuty na funkciu odpruzenia tak jazda so zamknutym tlmicom je aspon pre mna hrozny pocit. nehovoriac o tom ze odpruzenie pomaha aj vo vyslapoch. po pol roku bikovania na fulle mi ht mtb pripadali ako v terene ako mrhanie casom (sorry pevnaci
co sa tyka pomeru 1:1. teoria tomuto systemu nahrava to je pravda. priznam sa ze som nikdy odpruzenu meridu nesedlal ale vsetky meridy su spotrovo koncipovane stroje a vsetko co som o nich pocul som zreferoval.
a aj mu ho museli vymenit, ale priznám sa neviem kde bol problém....
nie som meriďááák.....
ja osobnej jazdim Manitou 3-way s SPVeckom a je to dost podstatny rozdiel vo vyslapoch ci mam SPV natlakovane poriadne alebo iba na zakladny pracovny tlak (60PSI), pri tlaku v SPV komore aky mam mat na svoju vahu, k pohupovaniu nedochaadza azda iba najlahsom prevode a pri naozaj zurivom slapani, respektive pri slapani postojacky.
osobne si myslim ze ten LRS system je velmi sikovny, bracho to ma na Leftyne od Cannondalu a subjektivne mi to prislo este lepsie ako SPV, ale to zas mohlo byt aj tym, ze som to tak trochu od tej Leftyny ocakaval.
Konecne som nasiel osobu, co to aj jazdila, dakujem.
ja osobnej jazdim Manitou 3-way s SPVeckom a je to dost podstatny rozdiel vo vyslapoch ci mam SPV natlakovane poriadne alebo iba na zakladny pracovny tlak (60PSI), pri tlaku v SPV komore aky mam mat na svoju vahu, k pohupovaniu nedochaadza azda iba najlahsom prevode a pri naozaj zurivom slapani, respektive pri slapani postojacky.
osobne si myslim ze ten LRS system je velmi sikovny, bracho to ma na Leftyne od Cannondalu a subjektivne mi to prislo este lepsie ako SPV, ale to zas mohlo byt aj tym, ze som to tak trochu od tej Leftyny ocakaval.
Ja som to nikdy nejazdil ale citlivosť by to podľa mňa malo mať práve väčšiu ako ostatné typy pruženia.
Vychádzam z toho, že tie LRS systémy majú pomer stláčania piestu 1:1, tj. keď máš zdvih 120 mm tak piest v tlmiči sa pohybuje po dráhe 120 mm, alebo inak povedané ak sa ti zadné koleso vychýly o 3 cm rovnako o 3 cm sa vychýli aj piest v tlmiči.
Iné tlmiče ako LRS, kedže sú uložené v ráme sú krátke a sú horšie sprevodované = musia byť viac "natlakované", pretože ak sa mi zadné koleso vychýlo o 3 cm v tlmiči sa mi piest môže povedzme len o 1 cm...takže je jasné kedže piest nemá takú veľkú dráhu pohybu že budú menej citlivé..
Samozrejme toto je len jeden pohľad, do procesu tlmenia vstupujú aj iné faktory...
A po dizajnovej stránke sa mi takýto spôsob (nesymetrickú na jednej strane) uchytenia nepáči...
je to uplne iný, zjavne citelný rozdiel a pohodička, ked ho do kopca cvaknem....
hlavne ked už "nemôžem" a musim sa postavit do pedálov
pohupovanie je u mna jednoznačne strata...
tvrdim KTO nevyskušal nevie....