vidim ze geroy presunul diskusiu o listi sem ...ja teda s listim ziadny problem nemam, jazdi sa na nom makkucko a na suchom sa brzdi este vcelku v pohode, kedze sa vzdy nazbiera pred koleso a v podstate brzdis na hline, horsie je to s mokrym, zhnitym a pod....jasne ze v technickych pasazas moc prednu pouzivat netreba, ale inak to na nom fici krasne, lebo neriesis kazdy suter a nechas to na vidlu, tuto hore v Karpatoch su tie lesne cesty a chodniky celkom v pohode, takze vela prekvapeni som tam nenasiel
listy lubim... raz som isiel z cermaka na hubalovu boli tam kolaje po traktoroch a tak sem tam som mal listy asi tak do metra... paradica len sa to potom dostalo medzi kolecka zadneho prehadzovaca... a to uz sranda nebola... normalne som zablokoval cely chod retaze. sem tam sa mi zadari treba uznat
quido, to sa ti tam dostalo kolko listia? taq o takom som este nepocul... mne sa tam vzdy dostane len zopar listov a tie sa bud rozdrtia (tie suche) alebo tie zvysne tri vyberiem doma.
na cestach, ktore nepoznam sa snazim prednou brzdit minimalne. a na listi aj menej klopim zakruty, jednemu chalaniskovi, co isiel predo mnou, sa to vypomstilo...
no na listi teda neklopim ani ja... na jednej strane je sice vsetko ovela krajsie a pekne to susti ale v listi sa vsetky tie sutre a konare a hlavne rigoly su pekne pozakryvane....nehovoriac o tom, ze sa mi kazdu chvilu nejaky list dostane do kolies a rapota to tam
pri beznej jazde 90% brzdenia riesim prednou...mozno aj preto, sa teraz citim tak trosku "na holickach"
najhorsie je ked si to clovek sviha po vyjazdenej ocistenej cesticke a v zakrute ho to vynesie do listia, tak to je uplna katastrofa, ani brzdit ani zabocit ....
no akurat som prisiel a konecne som sa dnes v nom vyvalal ma vynieslo a rovno do takeho zlabu...no co uz, ale bolo to celkom elegantne myslim, konecne som skrabol helmu
nie tento bol normalne od prudu vody co tece pozdlz cesty, resp. po ceste, nie napriec, problem bol v tom, ze bol pod 20cm listia a nevidel som kadial z neho von...tak som si pockal rym ma v nom rozhadza a elegantne som zalahol by ste neverili ale normalne som sa tomu padu potesil, som nespadol ani nepamatam, som vstal cely nateseny a hned som sa pochvalil kamoske, co isla pozadu a nevidela to ...
pri zjazde po listi sa pošmyklo predné koleso na koreni do strany a následne do rigolu a..... bike bol porstený ešte že som nešiel rýchlo )
Inak je to nádhera, ked dojdeš na križovatku ciest v lese a cesty niekto vygumoval a posypal tam lístočky. Prekrásna príroda.
Jazda po lese pokrytom 20cm listia je uplna nadhera, je to skoro ako po snehu. Pokial nie je mokro tak nemam niejake problemy s brzdenim ako tu niektori pisu???
autorovi temy:
celkom ma geroy zarazilo, vzhladom na tvoje prispevky, s akou temou si vyrukoval a aj postojom k nej. nuz ale k teme. podla mna jazda na listi je otazkou techinky jazdy a plastov. ja som zvykol jazdit agresivne vzorky vacsich sirok .napr.ritchey z-max, hutch.bulldog, tioga factory xc aj dh sirky 2,1+. momentalne uz pod 2,3 ani neuvazujem. a co sa brzdenia tyka nemyslim ze sa u mna nejako meni technika brzdenia. predna brzda rules. pravdupovediac mi nestaci ani 160kotuc. na jar prechadzam na 180. jemnejsie vzorky ale pochopytelne problemy pod brzdenim mozu mat. ale uprimne pre nezavodne jazdenie nevidim dovod pouzivania nejakych semislickov a pod. a v jeseni toboz.
prave som sa vratil zo super vyjazdiku, v karpatach to vyzera ako v rozpravke teraz som doma len kazde 2 tyzdne, takze zakazdym cumim na prirodu ako puk. proste super. ale zakazdym je aj iny povrch, takze ma to seriozne vozi po trailoch.
jednak bolo dnes dobre namrholene, takze na sutroch som sa smykal ako na lade, par krat som v stupani zastavil a zadne koleso pekne presmykovalo, takze nasledovalo modlenie sa aby sa vypli SPD, ale stihol som to
to ma asi najviac sere, mokre listie a pod tym mokre konare a sutre, to nieje sanca moc predvidat, iba ist pomalsie a opatrnejsie. brzdenie v ziadnom pripade nie agresivne no a klopenie zakrut neprichadza do uvahy.
s touto temou som vyrukoval preto, lebo myslim ze je aktualna (je jesen a aj preto, ze obdobie ked som si myslel, ze som vo vsetkom najlepsi mam uz za sebou...
jednoducho stale niekto pride s niecim novym, popripade s nejakou dobrou radou ako technicky zvladnut "tricky" useky
momentalne jazdim vpredu Specialised Enduro 2,35 a vzadu nejaky zodraty Maxxis, ale uz zajtra idem skusit namiesto toho maxxisu Fat Alberta 2,20 tak uvidime co a ako...
inak dnes to brutalne smykalo...a bolo aj tak hnusne jesenne sychravo...vlhko a kosa...podla mna na tom mokrom listi sa to vobec neda naklopit, lebo koleso hned ustreli...
pravda velmi zalezi od podmienok.mokre listie tiez nemam v laske. ale ked mam pocit ze nedrzi tak znizujem tlak v pneumatikach. nemam rad pocit neistoty.
podla mna je velmi dolezite spravne zatazit predne koleso, kt. je zaklad istoty. nesuhlasim s brzdenim len zadnou brzdou. v prip. jazdy priamo sa da kludne brzdit takmer naplno aj na mokrom listi. opatrnejsie uz treba s prednou brzdou narabat pri nakloneni(ale aj tak je asi dolezitejsie spravne zatazenie kolesa). zadna brzda ma skor stabilizacnu ulohu. specialny pripad je ked je ale pod listim smyklave blato, to uz naozaj vie pripravit zaujimave momenty. ale nizsi tlak vie naozaj spravit hodne. napr ja pri 60kg a 2,35 idem aj pod 40psi.
my tu (v za) zatial mame sucho a nemam pocit ze by bol problem. ale akonahle zacne byt mokro pojdu prec bulldogy 2,3(kt. pouzivam len preto ze boli na biku original) a konecne obujem tiogu factory dh 2,35. tomu plastu neobmedzene doverujem.
to stink and bobo: myslim ze vsetky Continentali maju skoro take iste vlastnosti (drzia, cistia sa). ja mam uz objednane Continental Explorer 2,1 takze, bobo, na jar mozme konzultovat, nakolko v zime toho moc ci drzia nezistim. iba ak na snehu ale to je nieco ine...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
na cestach, ktore nepoznam sa snazim prednou brzdit minimalne. a na listi aj menej klopim zakruty, jednemu chalaniskovi, co isiel predo mnou, sa to vypomstilo...
pri beznej jazde 90% brzdenia riesim prednou...mozno aj preto, sa teraz citim tak trosku "na holickach"
najhorsie je ked si to clovek sviha po vyjazdenej ocistenej cesticke a v zakrute ho to vynesie do listia, tak to je uplna katastrofa, ani brzdit ani zabocit ....
inu, tie "rigoly" su jako zlaby na vodu krizom cez cestu?
Inak je to nádhera, ked dojdeš na križovatku ciest v lese a cesty niekto vygumoval a posypal tam lístočky. Prekrásna príroda.
celkom ma geroy zarazilo, vzhladom na tvoje prispevky, s akou temou si vyrukoval a aj postojom k nej. nuz ale k teme. podla mna jazda na listi je otazkou techinky jazdy a plastov. ja som zvykol jazdit agresivne vzorky vacsich sirok .napr.ritchey z-max, hutch.bulldog, tioga factory xc aj dh sirky 2,1+. momentalne uz pod 2,3 ani neuvazujem. a co sa brzdenia tyka nemyslim ze sa u mna nejako meni technika brzdenia. predna brzda rules. pravdupovediac mi nestaci ani 160kotuc. na jar prechadzam na 180. jemnejsie vzorky ale pochopytelne problemy pod brzdenim mozu mat. ale uprimne pre nezavodne jazdenie nevidim dovod pouzivania nejakych semislickov a pod. a v jeseni toboz.
prave som sa vratil zo super vyjazdiku, v karpatach to vyzera ako v rozpravke
jednak bolo dnes dobre namrholene, takze na sutroch som sa smykal ako na lade, par krat som v stupani zastavil a zadne koleso pekne presmykovalo, takze nasledovalo modlenie sa aby sa vypli SPD, ale stihol som to
to ma asi najviac sere, mokre listie a pod tym mokre konare a sutre, to nieje sanca moc predvidat, iba ist pomalsie a opatrnejsie. brzdenie v ziadnom pripade nie agresivne no a klopenie zakrut neprichadza do uvahy.
plastne mam continental vapor 2,1
a potrebujem asi hmlovky
no len na mokrom to uz je horsie. ale zas v blate sa im dari, zaber nieje najhorsi a nehadzu tolko blata.
cena je tiez celkom prijatelna.
zatial najlepsie plaste ake som mal.
s touto temou som vyrukoval preto, lebo myslim ze je aktualna (je jesen
jednoducho stale niekto pride s niecim novym, popripade s nejakou dobrou radou ako technicky zvladnut "tricky" useky
momentalne jazdim vpredu Specialised Enduro 2,35 a vzadu nejaky zodraty Maxxis, ale uz zajtra idem skusit namiesto toho maxxisu Fat Alberta 2,20 tak uvidime co a ako...
inak dnes to brutalne smykalo...a bolo aj tak hnusne jesenne sychravo...vlhko a kosa...podla mna na tom mokrom listi sa to vobec neda naklopit, lebo koleso hned ustreli...
podla mna je velmi dolezite spravne zatazit predne koleso, kt. je zaklad istoty. nesuhlasim s brzdenim len zadnou brzdou. v prip. jazdy priamo sa da kludne brzdit takmer naplno aj na mokrom listi. opatrnejsie uz treba s prednou brzdou narabat pri nakloneni(ale aj tak je asi dolezitejsie spravne zatazenie kolesa). zadna brzda ma skor stabilizacnu ulohu. specialny pripad je ked je ale pod listim smyklave blato, to uz naozaj vie pripravit zaujimave momenty. ale nizsi tlak vie naozaj spravit hodne. napr ja pri 60kg a 2,35 idem aj pod 40psi.
my tu (v za) zatial mame sucho a nemam pocit ze by bol problem. ale akonahle zacne byt mokro pojdu prec bulldogy 2,3(kt. pouzivam len preto ze boli na biku original) a konecne obujem tiogu factory dh 2,35. tomu plastu neobmedzene doverujem.