Mne sa nezdá, že by bolo 30%-né stúpanie veľa. To skôr 30°. Ak sa nemýlim, tak 30% je 16,7°. A to je rovinka. Ak sa mýlim, tak ma hneď opravte (mám výpadky "vedomostí").
Z toho mi vyplýva, že autor myslel 30° a také stúpanie má tuším Schlossberg v Hainburgu, Čmelok aj Skalnatá, tuším tiež Konské hlavy. Čiže nič neobvyklé.
Ešte dodám jeden príklad.
Aké stúpanie má cesta, ak na dopravnej značke, ktorá o tom informuje, je napísané 6,7 %? Auto prešlo 2,3 km po tejto ceste.
Aký výškový rozdiel auto prekonalo?
Takže na stúpaní 12% na dráhe 100 metrov nastúpaš 11,91 m. Čiže približne 12. Pri väčšom uhle sa bude odchýlka zvyšovať. To bolo napísané myslím aj v tom linku čo poslal Katko.
2iceman&joko: na vás platí jeden murphyho zákon: Nech danú problematiku vysvetlíš akokoľvek jasne, vždy sa nájde niekto, kto si to vysvetlí po svojom.
Ešte raz a už sa vzdám. Stúpanie v % vyjadruje, koľko vertikálnych metrov nastúpaš na horizontálnej vzdialenosti 100 m. Nie na prejdenej vzdialenosti. Tá je preponou. A %tuálne stúpanie dostaneš ako pomer odvesien.
Kuva šak som chodil do matematickofyzikálnej triedy na gympli.
2pissop : vieme mi dobre ze je to tak, ale z praktickeho hladiska mas k dispozicii bohuzial iba preponu ako prejdenu vzd a nastupane metre vdaka computerom , cize vsetko sa da vyratat samozrejme aj z tychto vstupnych udajov .....
a kto neveri nech tam bezi
2all : myslim ze vyratanie sklonu je uz dufam jasne aaale ja chcem vediet miesta na slovensku kde si mozem uzit tych najvacsich stupani az na pokraj zufalstva a psychickeho zrutenia , mozme to tu rozsirit aj o taketo prakticke typy ?? skor ma asi zaujima asfalt pretoze predsa len ked uz je stupanie kriticke musi mi pomoct podklad aby som kazdu chvilu nezosadal koli strate balancu .....
Ešte dodám jeden príklad.
Aké stúpanie má cesta, ak na dopravnej značke, ktorá o tom informuje, je napísané 6,7 %? Auto prešlo 2,3 km po tejto ceste.
Aký výškový rozdiel auto prekonalo?
Prečo tak komplikovane?
Však stačí priamou úmerou - ak na 100 m nastúpaš 6,7 m, tak na 2300 m nastúpaš 6,7 x 2300 /100 = 154,1 metrov.
Piso - možno máš ty pravdu, ale tie počítačky sú strašne komplikované... Priama úmera je jednoduchšia a zráta ju možno aj ôsmak.
A je to aj logické - aj v automape sa udáva, koľko kilometrov skutočne prejdeš medzi dvomi bodmi a nie aká je ich vodorovná vzdialenosť.
Myslim, ze uz ti to vysvetlili aj ostatny. Ja len dodam k tym vzdialenostiam- pri navrhovani ciest sa vzdy rata s podorysnou vzdialenostou, ci uz pri cestach alebo zelezniciach- vzdycky vodorovne. Tak sa aj rataju stanicenia, ako je to v autoatlasoch neviem.
Myslim, ze uz ti to vysvetlili aj ostatny. Ja len dodam k tym vzdialenostiam- pri navrhovani ciest sa vzdy rata s podorysnou vzdialenostou, ci uz pri cestach alebo zelezniciach- vzdycky vodorovne. Tak sa aj rataju stanicenia, ako je to v autoatlasoch neviem.
Ak sa vyznaš v železniciach, mi vyvráť, čo som kedysi dávno čítal - keď som chcel byť železničiar a hodne som o železniciach čítal. Už som to spomínal pred dvomi - tromi stranami. Popri trati sa nachádzajú bieločierne tabuľky, na ktorých sú dve čísla. Horné udáva stúpanie v promile a dolne dĺžku stúpania v metroch. Myslím si, že je to šikmá dĺžka a nie vodorovná. Veľmo by to tým jednoduchým železničiarom v čase, keď neboli kalkulačky, skomplikovalo život.
Ak to je vodorovná dĺžka, tak všetko, čo som doteraz uviedol, beriem späť.
Podľa mňa je to celkom iste šikmá dĺžka, vodorovná by konkrétne v tomto prípade mala menšiu výpovednú hodnotu (teda aspoň pre mňa ako imaginárneho rušňovodiča). Mimo iné:
"Sklon" sa tu chápe ako sklon v uhlovej miere a
"stúpanie/klesanie" sa tu chápe ako sklon v decimálnej miere, hej? Lebo mám pocit, že sú to dve slová na jedno a to isté...
Zeleznice som mal len jeden semester, ale vsetko sme ratali aj vynasali vodorovne, ale pri zeleznici sa udava sklon v promile a je teda ovela mensi ako pri cestach, takze neni az taky velky rozdiel medzi vodorovnou a sikmou vzdialenostou. Pri cestach je to urcite vodorovne.
Podľa mňa je to celkom iste šikmá dĺžka, vodorovná by konkrétne v tomto prípade mala menšiu výpovednú hodnotu (teda aspoň pre mňa ako imaginárneho rušňovodiča). Mimo iné:
Sikma vzdialenost vodorovneho jedneho kilometra pri sklone 6 promile je 1000,018m takze to moze byt rosnovodicovi sumafuk.
Takže skúsme počítať... Podľa oficiálnych údajov má Passo Stelvio prevýšenie 1808 m, stúpanie má dĺžku 24,3 km, priemerné stúpanie 7,4%.
Ja tvrdím, že tých 24,3 km je šikmá dĺžka... Môžete prepočítať cez goniometrické funkcie. Podľa mojej priamej úmery ak na 100 m nastúpame 7,4 m, tak na nastúpanie 1808 m potrebujeme dĺžku 24,43 km (100 x 1808 / 7,4 / 1000).
Skúste spočítať, aká bude odchýľka, keď tých 24,3 km je vodorovná dĺžka. Len neviem, prečo pod Stelviom je tabuľka so vzdialenosťou do sedla 24,3 km...
prahova hodnota pre normalnerozchodnu zeleznicu (1435mm) je 40 promile (o/oo). Pre uzkorozchodnu (1000m) je to 60 o/oo. Viac menej je to dane adheznymi pomermi...
SKlonovnik udava cervene cisla len pri sklone nad 20 o/oo, inak su cisla tiez cierne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Aké stúpanie má cesta, ak na dopravnej značke, ktorá o tom informuje, je napísané 6,7 %? Auto prešlo 2,3 km po tejto ceste.
Aký výškový rozdiel auto prekonalo?
Ešte raz a už sa vzdám. Stúpanie v % vyjadruje, koľko vertikálnych metrov nastúpaš na horizontálnej vzdialenosti 100 m. Nie na prejdenej vzdialenosti. Tá je preponou. A %tuálne stúpanie dostaneš ako pomer odvesien.
Kuva šak som chodil do matematickofyzikálnej triedy na gympli.
a kto neveri nech tam bezi
2all : myslim ze vyratanie sklonu je uz dufam jasne aaale ja chcem vediet miesta na slovensku kde si mozem uzit tych najvacsich stupani az na pokraj zufalstva a psychickeho zrutenia , mozme to tu rozsirit aj o taketo prakticke typy ?? skor ma asi zaujima asfalt pretoze predsa len ked uz je stupanie kriticke musi mi pomoct podklad aby som kazdu chvilu nezosadal koli strate balancu .....
Aké stúpanie má cesta, ak na dopravnej značke, ktorá o tom informuje, je napísané 6,7 %? Auto prešlo 2,3 km po tejto ceste.
Aký výškový rozdiel auto prekonalo?
Prečo tak komplikovane?
Však stačí priamou úmerou - ak na 100 m nastúpaš 6,7 m, tak na 2300 m nastúpaš 6,7 x 2300 /100 = 154,1 metrov.
Piso - možno máš ty pravdu, ale tie počítačky sú strašne komplikované... Priama úmera je jednoduchšia a zráta ju možno aj ôsmak.
Myslim, ze uz ti to vysvetlili aj ostatny. Ja len dodam k tym vzdialenostiam- pri navrhovani ciest sa vzdy rata s podorysnou vzdialenostou, ci uz pri cestach alebo zelezniciach- vzdycky vodorovne. Tak sa aj rataju stanicenia, ako je to v autoatlasoch neviem.
Ak sa vyznaš v železniciach, mi vyvráť, čo som kedysi dávno čítal - keď som chcel byť železničiar a hodne som o železniciach čítal. Už som to spomínal pred dvomi - tromi stranami. Popri trati sa nachádzajú bieločierne tabuľky, na ktorých sú dve čísla. Horné udáva stúpanie v promile a dolne dĺžku stúpania v metroch. Myslím si, že je to šikmá dĺžka a nie vodorovná. Veľmo by to tým jednoduchým železničiarom v čase, keď neboli kalkulačky, skomplikovalo život.
Ak to je vodorovná dĺžka, tak všetko, čo som doteraz uviedol, beriem späť.
"Sklon" sa tu chápe ako sklon v uhlovej miere a
"stúpanie/klesanie" sa tu chápe ako sklon v decimálnej miere, hej? Lebo mám pocit, že sú to dve slová na jedno a to isté...
Sikma vzdialenost vodorovneho jedneho kilometra pri sklone 6 promile je 1000,018m takze to moze byt rosnovodicovi sumafuk.
cierne je dlzka useku v metroch a cervene je promile.
Ja tvrdím, že tých 24,3 km je šikmá dĺžka... Môžete prepočítať cez goniometrické funkcie. Podľa mojej priamej úmery ak na 100 m nastúpame 7,4 m, tak na nastúpanie 1808 m potrebujeme dĺžku 24,43 km (100 x 1808 / 7,4 / 1000).
Skúste spočítať, aká bude odchýľka, keď tých 24,3 km je vodorovná dĺžka. Len neviem, prečo pod Stelviom je tabuľka so vzdialenosťou do sedla 24,3 km...
SKlonovnik udava cervene cisla len pri sklone nad 20 o/oo, inak su cisla tiez cierne.