[quote="@1890349"]

Ano, suhlas, vsak pises skoro to iste co ja.
Ja nikomu nenadavam, poukazujem len na cenove excesy pri bicykloch.
Tieto uletene ceny maju vyznam aj z marketingoveho hladiska. Predstavi sa novy "uzasny" vyrobok s "nehoraznou" cenou. Napriklad gravel za 10 000 eur. A hned sa ti zda cena napr. 6 000 eur za "bezny" gravel prijatelna. A to sa oplati.
Je to salamova metoda ako sa dvihaju ceny. Aj toto je jedna z pricin preco je inflacia. Dnes sa dvihaju ceny aj systemom, dvihneme aj my, vsak vsetci dvihaju.
Vsak ano, suroviny, energie, doprava, kurzy, blablabla, ale vsak dobre, ale odtal-potal.

Kupujuci ma jednu velku moznost, ako sa branit proti tejto marketingovej masazi.
Nekupovat nehorazne predrazene cokolvek.
07.11.2022 - 19:03:10
03
Bohužiaľ obaja porovnávate neporovnateľné. Keby sa bicykle vyrábali na rovnakých výrobných linkách v rovnakých množstvách všetkých použitých komponentov, rovnako nastavenými technologickými postupmi a dodávateľsko odberateľskými vzťahmi tak by cena bicykla bola nižšia. Výroba top bicykla je v porovnaní s výrobou v automotive priemysle prakticky indiviuálna stavba na zákazku.
Chápem, že takto z veľkej výšky a laického pohľadu je to pre nezainteresovaných nepochopiteľné. Ale rada si nechám vysvetliť ako ide postaviť a rozumne predávať karbonový full na AXS a Foxe za 2.000e na pulte.
07.11.2022 - 19:05:05
02
Tato veta je marketingova perla:
"Výroba top bicykla je v porovnaní s výrobou v automotive priemysle prakticky individuálna stavba na zákazku."

A ja sa pytam: Aj tych "zlozitych" gravelov za 6 000 eur ?
A zaroven dodam, ze o individualnej stavbe mozme hovorit v pripade spickovych pretekarov, ktorych cena bicykla nezaujima, lebo si ich nekupuju.
07.11.2022 - 20:29:27
00
simecek to ze pocas korony stupol predaj bicyklov stale neznamena, ze sa z niektoreho modelu predaju statisice kusov ako pri autach :!: Skusim hodne zjednoduseny priklad s pribliznymi cislami z roznych zdrojov- CTM rocne vyrobi cca 55 000 bicyklov a ebikov, v ponuke ma cca 89 modelov bikov a ebikov. Pri vacsine su na vyber 3 velkosti, ale ratajme primerne s dvoma. Vyber farby neriesme. Priemerne mi tak vychadza, ze z jedneho modelu a velkosti vyrobia 309 kusov rocne. Doplnky a ciastocne aj komponenty si zakaznik vie upravit na predajni. Napr. u Orbei si v ramci Myo programu vies zvolit konkretne komponenty a farby.
Dano5 zrovna Honda bicykle skusala. NR01 je dlhodobo povazovany za najdrahsi bicykel na svete :clap: Najdu sa samozrejme aj drahsie drahove specialy, ale tam je cena premrstena snahou o nepredajnost a UCI pravidlom o moznosti kupi.
07.11.2022 - 21:15:25
00
Kristina napísal:
Bohužiaľ obaja porovnávate neporovnateľné. Keby sa bicykle vyrábali na rovnakých výrobných linkách v rovnakých množstvách všetkých použitých komponentov, rovnako nastavenými technologickými postupmi a dodávateľsko odberateľskými vzťahmi tak by cena bicykla bola nižšia. Výroba top bicykla je v porovnaní s výrobou v automotive priemysle prakticky indiviuálna stavba na zákazku.
Chápem, že takto z veľkej výšky a laického pohľadu je to pre nezainteresovaných nepochopiteľné. Ale rada si nechám vysvetliť ako ide postaviť a rozumne predávať karbonový full na AXS a Foxe za 2.000e na pulte.



tak ze nebude kazde 2-3 mesiace vydana "vynovena" verzia niektoreho z komponentov pouzitych na stavbu toho biku. Ale to by ovsem ostala prazdna susedna tema "novinky 20xy" a presne ti isti co tu nadavaju ake je to drahe by potom nadavali ako dlho uz vyrobca ABC nevydal vylepsenu verziu, kde:
- zmenil farbu
- zmenil ohyb spodnej ramovej trubky o 3mm
- predlzil wheelbase o 0.5mm
- uviedol novy standard "tuhsich" nabojov SuperboostXXL
- zvysil compliance o 79% (na 0.1% ramu) a sucasne zvysil tuhost o 150% (na 0.0001% ramu) za znizenia hmotnosti o 13g (s 12.9g stdev)
- uviedol dual-air (ktory 4r dozadu zrusil)
....
07.11.2022 - 21:18:13
04
simecek napísal:
Tato veta je marketingova perla:
"Výroba top bicykla je v porovnaní s výrobou v automotive priemysle prakticky individuálna stavba na zákazku."

A ja sa pytam: Aj tych "zlozitych" gravelov za 6 000 eur ?
A zaroven dodam, ze o individualnej stavbe mozme hovorit v pripade spickovych pretekarov, ktorych cena bicykla nezaujima, lebo si ich nekupuju.



https://bikerumor.com/aasq8-how-much-does-it-cost-to-mold-a-carbon-bike-head-tube-woes-and-fat-bike-29ers/

cize napr. pri tych ~400 bikoch co ti dal ako priklad Zigo, to je 150e len na kupu formy na bike. Ale to len za predpokladu, ze na vyrobu 400 bikov/rok staci 1 forma, a napr. OEM vyrobca nebude pozadovat mat niekolko danych foriem, pre efektivitu vyroby.
07.11.2022 - 21:24:28
11
Ja by som este doplnil Dana, na mestske presuvanie pouzivam Yamaha Nmax, skuter zakladnej urovne, ktory v case ked som ho kupoval stal cca 2800E [ dnes 3200E]. Napriek tomu ze ide o vstupnu uroven, masinka ma implementovane kozmicke technologie ako vstrekovanie, ABS, mrdka elektroniky etc ... a preciznost vyhotovenia je az neuveritelna. Zaroven jazdim MTB Canyon Spectral vo velmi podobnej cene. Ked porovnam technologicku narocnost vyroby tychto dvojkolesovych veci, je to cca ako vztah ako drezina s TGV, pritom maju cca rovnaku predajnu cenu. Na zaklade tohto si dovolim tvrdit ze ceny v bike biznise nie su urcovane vstupnymi nakladmi ...
08.11.2022 - 08:55:58
06
v inej téme sem niekto dal link na ceny kabeliek ... bicykle sú lacné
08.11.2022 - 09:17:55
04
https://www.biker.sk/aktuality/sram-dovoli-predajcom-pocas-sviatkov-docasne-znizit-ceny/
08.11.2022 - 15:01:54
02
Tato veta sa mi paci, pripomina to "Poucenie z krízoveho obdobia":

SRAM informoval predajcov, že povoľuje dočasnú odchýlku od smerníc maloobchodných cien.
08.11.2022 - 15:44:59
01
ivast napísal:
Ja by som este doplnil Dana, na mestske presuvanie pouzivam Yamaha Nmax, skuter zakladnej urovne, ktory v case ked som ho kupoval stal cca 2800E [ dnes 3200E]. Napriek tomu ze ide o vstupnu uroven, masinka ma implementovane kozmicke technologie ako vstrekovanie, ABS, mrdka elektroniky etc ... a preciznost vyhotovenia je az neuveritelna. Zaroven jazdim MTB Canyon Spectral vo velmi podobnej cene. Ked porovnam technologicku narocnost vyroby tychto dvojkolesovych veci, je to cca ako vztah ako drezina s TGV, pritom maju cca rovnaku predajnu cenu. Na zaklade tohto si dovolim tvrdit ze ceny v bike biznise nie su urcovane vstupnymi nakladmi ...

presne tak,stačí si predstaviť,že sa ten skúter kompletne rozoberie na súčiastky-sú to 100-vky kvalitných,precízne opracovaných dielov,oproti bicyklu rádovo viac-neexistuje,aby pár desiatok dielov z bicykla malo také nároky na výrobu ako skúter,motorka-tie ceny sú nereálne uletené-ale chápem,keď to vedia za tie premrštené ceny predať,tak tie ceny také zostanú
08.11.2022 - 17:15:01
06
Karolik napísal:


Ja by som rad vedel naco takyto clanok u nas ked sa jedna o severoamericky trh a zjavne este aj o kamenne predajne...lebo neviem co este moze byt lacnejsie, ako ked napr velke nemecke eshopy predavaju skladove zasoby Sram-u snad za svoj nakup, pretoze surne potrebuju cash-flow.
08.11.2022 - 17:26:34
03
Odpoveď je jednoduchá. Kvalita časopisu Biker je stále tam kde aj v minulosti bola. :)
08.11.2022 - 17:52:30
07
Tak ale na tu biedu som si aspon pozrel co na to internety ( rozumej FB a komentare pod linkom na dany clanok ) a celkom som sa "pobavil"...
08.11.2022 - 18:05:42
00
No jo, je to drahe :x A predsa sa to predava… Holt, mame drahy konicek nie zrovna zohladnujuci vstupne naklady, resp. nejaku realnu hodnotu a preto si to ani nepripustam a uz vobec neporovnavam, s kabelkami napr :lol: Ale kde by sme potom valili tie peniaze..?

Prílohy:

7BB6C3B9-51A6-4194-AA87-BCCB95C1B84E.jpeg
7BB6C3B9-51A6-4194-AA87-BCCB95C1B84E.jpeg 217.59 KiB thumb_up0thumb_down

08.11.2022 - 19:07:10
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle)
keyboard_arrow_up