Joe70Myslis, ze ked zacnes urazkou, tak to prida tvojmu vysvetleniu na vahe?
To, ze nie som ekonom, neznamena, ze som uplny debil. Ale v tvojom vysvetlovani som uprimne strateny. Napriklad preco pises o baleni a skladani biku, ked to su polozky, co si predajca normalne uctuje zvlast a teda ak na nich neziska, tak by minimalne nemal byt v strate a je to podla mna ta posledna vec, ktoru ma nieco s marzou zamotneho biku spolocne. Takisto vysvetlovanie o fixnych a hrubych nakladoch. Predsa prevazna vacsina predajcov ponuka vsetko, ma par znaciek a maju vsetko od najlacnejsieho po najdrahsi model. Tj tie naklady sa rozrataju. Ja som to ponimal takto. Je mozne, ze Ty si mal na mysli nieco ine. Je uplne realne, ze internetove obchody a cisto kamene toto tiez budu mat inaksie. Ale v tom ponimani ako vyssie spominam, si myslim, ze predajca sice potrebuje viac zamestnancov na predaj lacnejsich bikov ako drahych, lenze na druhu stranu ich preda podstatne viac a takisto preda podstatne viac doplnkoveho tovaru a vygeneruje viac platenych servisnych hodin, kde sa za hodinu plati rovnako, tj nepotrebuje zvysovat marzu, lebo sa mu to vrati inde. Naopak, pri drahych
bikoch vidim vysoku viazanost kapitalu, lebo na to, aby clovek nieco predal potrebuje mat na sklade urcity pocet bikov, kvoli velkosti, farbe a vybave a kedze drahe
biky sa nepredavaju ako rozky, vela kapitalu je viazane v tovare, a ked nieco zostane po sezone tak drahe biky sa v dalsej sezone musia predavat s podstatne vacsou zlavou ako lacne, kedze je tam podstatne vacsi rozdiel v oproti aktualnym modelom. A tot nemas ke nahradit. Prave preto je dpostatne lahsie najst predajcu bez drahych bikov, ale skoro nemozne najst predajcu len drahych bikov. Neviem, co znamena tvoje "o referujú predajcovi
bicyklov z dát dostupných na internete ", kludne mi daj nejaky link, kde si to sam nastudujem a potom mozno pochopim tu logiku.