Dano5 napísal:
Ešte k tým motorkám-skúter Yamaha X max 300 na predajni,cena 5980 eur,skúsim som,či sa dá trochu znížiť cena-nedá,majú úplne minimálnu maržu,cca 300 eur.
Celkom by ma zaujímalo,aká suma ostane na predajni,ak niekto kúpi ten cesťák za 10 000 eur :^)

No marža sa zvyčajne uvádza v % a predajca ti ju asi neprezradil. Pri bicykli za 6k predajca istotne nebude mať maržu 9.5 % . To fakt myslíš vážne? Ale dá sa to jednoducho nájsť dnes na Google. Hrubá marža dealerov je cca. 35 - 50%. Dá sa to spočítať aj zo zliav. Drahšie bicykle majú logicky nižšiu maržu. Asi si treba naštudovať čo je marža, hrubá marža, zisk...To je zložité na vysvetlenie v tomto vlákne. Dnes som sledoval debatu "odborníkov" na TA3 kde sa museli poučovať, čo je marža a že niečo ako obchodná prirážka neexistuje.
Takže ak môj píspevok na mtb bude oznažený ako ofernzívny, je v poho. By ma urazilo ak nie :-)
Sa rozum zastavuje aké kktiny dokážu dnes servírovať potenciálnym voličom.
13.11.2022 - 01:56:20
01
Joe70 napísal:
Drahšie bicykle majú logicky nižšiu maržu.

Nie som ekonóm, túto logiku si rád nechám vysvetliť.
13.11.2022 - 03:21:49
01
Desať litrov za bicykel nech si platia mileniáni. Tým už nik nepomôže :D
13.11.2022 - 08:37:35
00
kajto napísal:
Rieger,co je v motorsporte top.

Kukol som stranku, krasna vidlica, aj tlmic moze byt. Ceny ale asi len na poziadanie :D (namatkou som hladal, ale bez vysledku)
Zaujimalo by ma, kolko to cca stoji, lebo toto sa da velmi dobre porovnat , aj tlmic, aj vidlica je porovnatelna.
https://www.buxur-service.com/en/products/reiger/

Joe70: logicky - obchodne prave, ked je bajk drahy, jeho cielovka su ludia, ktori maju peniaze a tym padom vyryzujes vyssiu marzu :) U lacakov je to presne naopak. Logicky nizsia marza u draheho bajku je len z pohladu kupujuceho :D /v zmysle dufania/
13.11.2022 - 09:48:50
00
yojo napísal:
Nie som ekonóm, túto logiku si rád nechám vysvetliť.

Teoretická marža 10% (aby sa lepšie počítalo), nerátajme DPH
Predajca A predá 20 bicyklov po 300 E, ostane mu 600 E
Predajca B predá za rovnaký čas 1 bicykel za 10 000 E, ostane mu 1 000 E

Predajca A sa viac narobí, potrebuje väčšie skladovacie a predajné priestory, možno aj na pomoc zamestnanca, má vyššie náklady na dopravu od výrobcu na predajňu, a tak ďalej a tak podobne... Okrem toho lacné bicykle sa viac kazia, takže aj mechanika na predpredajný servis a záručné opravy. Takže aby prežil, potrebuje minimálne maržu vo výške 20%.

Zjednodušené, ale asi to pochopíš...

Inak, kedysi na začiatku 90-tych rokov som sa tiež najprv čudoval, keď nám nejaký U.S. poradca vysvetľoval, že na lieky má byť iná percentuálna marža na acylpirín za korunu a iná na liek za 100 korún, má byť degresívna. Po krátkom vysvetlení na príklade som to pochopil.
13.11.2022 - 20:33:52
04
yojo napísal:
Nie som ekonóm, túto logiku si rád nechám vysvetliť.

No to sa ťažko vysvetľuje ak nie si ekonóm a máš ekonomické znalosti ako sk minister financií :-). Ak predávaš bicykel za 500€ máš určité variabilné náklady ktoré sú viacmenej rovnaké ako pri bicykli za 5000€. Musíš ten bicykel poskladať, zabaliť, poslať etc. Fixné náklady máš zhruba rovnaké. Platíš nejaký priestor kde to realizuješ, energie, etc. Píšem to zjednodušene, aby ma niekto nenapadol čo sú fixné a variabilné náklady. Poskladať, zabaliť a poslať bicykel za 500€ stojí rovnako ako pri bicykli za 5000€. A preto je hrubá marža pri drahom bicykli nižšia ako pri lacnom bicykli. Tak to referujú predajcovi bicyklov z dát dostupných na internete a má to svoju logiku. Samozrejme je ale rozdiel pri extrémne lacnom Tesco bicykli za Ł100, bežnom bicykli za Ł500 a drahých bicykloch.
14.11.2022 - 00:40:56
00
Joe70Myslis, ze ked zacnes urazkou, tak to prida tvojmu vysvetleniu na vahe? ;-) To, ze nie som ekonom, neznamena, ze som uplny debil. Ale v tvojom vysvetlovani som uprimne strateny. Napriklad preco pises o baleni a skladani biku, ked to su polozky, co si predajca normalne uctuje zvlast a teda ak na nich neziska, tak by minimalne nemal byt v strate a je to podla mna ta posledna vec, ktoru ma nieco s marzou zamotneho biku spolocne. Takisto vysvetlovanie o fixnych a hrubych nakladoch. Predsa prevazna vacsina predajcov ponuka vsetko, ma par znaciek a maju vsetko od najlacnejsieho po najdrahsi model. Tj tie naklady sa rozrataju. Ja som to ponimal takto. Je mozne, ze Ty si mal na mysli nieco ine. Je uplne realne, ze internetove obchody a cisto kamene toto tiez budu mat inaksie. Ale v tom ponimani ako vyssie spominam, si myslim, ze predajca sice potrebuje viac zamestnancov na predaj lacnejsich bikov ako drahych, lenze na druhu stranu ich preda podstatne viac a takisto preda podstatne viac doplnkoveho tovaru a vygeneruje viac platenych servisnych hodin, kde sa za hodinu plati rovnako, tj nepotrebuje zvysovat marzu, lebo sa mu to vrati inde. Naopak, pri drahych bikoch vidim vysoku viazanost kapitalu, lebo na to, aby clovek nieco predal potrebuje mat na sklade urcity pocet bikov, kvoli velkosti, farbe a vybave a kedze drahe biky sa nepredavaju ako rozky, vela kapitalu je viazane v tovare, a ked nieco zostane po sezone tak drahe biky sa v dalsej sezone musia predavat s podstatne vacsou zlavou ako lacne, kedze je tam podstatne vacsi rozdiel v oproti aktualnym modelom. A tot nemas ke nahradit. Prave preto je dpostatne lahsie najst predajcu bez drahych bikov, ale skoro nemozne najst predajcu len drahych bikov. Neviem, co znamena tvoje "o referujú predajcovi bicyklov z dát dostupných na internete ", kludne mi daj nejaky link, kde si to sam nastudujem a potom mozno pochopim tu logiku.
14.11.2022 - 03:46:46
00
JoKo napísal:
Teoretická marža 10% (aby sa lepšie počítalo), nerátajme DPH
Predajca A predá 20 bicyklov po 300 E, ostane mu 600 E
Predajca B predá za rovnaký čas 1 bicykel za 10 000 E, ostane mu 1 000 E

Predajca A sa viac narobí, potrebuje väčšie skladovacie a predajné priestory, možno aj na pomoc zamestnanca, má vyššie náklady na dopravu od výrobcu na predajňu, a tak ďalej a tak podobne... Okrem toho lacné bicykle sa viac kazia, takže aj mechanika na predpredajný servis a záručné opravy. Takže aby prežil, potrebuje minimálne maržu vo výške 20%.

Zjednodušené, ale asi to pochopíš...

Inak, kedysi na začiatku 90-tych rokov som sa tiež najprv čudoval, keď nám nejaký U.S. poradca vysvetľoval, že na lieky má byť iná percentuálna marža na acylpirín za korunu a iná na liek za 100 korún, má byť degresívna. Po krátkom vysvetlení na príklade som to pochopil.



A kam patri situacia?:
Cas = napr. 3 mesiace
A preda nie 20 ale 50ks po 300€ a B preda stale len 1ks? Na 50ks/3mes, pri fingujucich supply chain budes mat realne priestory aj pocet zamestnancov cca rovnaky ako na ten 1ks...

Tzv economy of scales?
14.11.2022 - 07:58:35
00
Joe70 napísal:
No to sa ťažko vysvetľuje ak nie si ekonóm a máš ekonomické znalosti ako sk minister financií :-). Ak predávaš bicykel za 500€ máš určité variabilné náklady ktoré sú viacmenej rovnaké ako pri bicykli za 5000€. Musíš ten bicykel poskladať, zabaliť, poslať etc. Fixné náklady máš zhruba rovnaké. Platíš nejaký priestor kde to realizuješ, energie, etc. Píšem to zjednodušene, aby ma niekto nenapadol čo sú fixné a variabilné náklady.

Pri tych fixnych nakladoch by som to nevidel take jednoche. Nechces predsa skalkulovat odpisy z drahych foriem na vyrobu karbonovych ramov do lacnejsich hlinikovych modelov ,tym by si ich neumerne predrazil a naopak vylacnil tie drahe . Formy sa odpisuju v podobnom biznise v DE 48 mesiacov ,co zhruba zodpoveda 1 cyklu vyrobku.Podobne to moze byt s ostatnymi fixami-naklady na vyvoj ,drahsia montazna hala a pod.
14.11.2022 - 08:47:04
00
Podľa mňa sa oplatí predávať strednú, vyššiu strednú triedu výrobkov - vo fungujúcj ekonomike samozrejme. Ak zakillujú strednú triedu obyvateľstva, (o čo sa práve hrá), tak sa predaj hocičoho stane opäť umením.
14.11.2022 - 10:05:05
02
yojo napísal:
Joe70Myslis, ze ked zacnes urazkou, tak to prida tvojmu vysvetleniu na vahe? ;-) To, ze nie som ekonom, neznamena, ze som uplny debil. Ale v tvojom vysvetlovani som uprimne strateny. Napriklad preco pises o baleni a skladani biku, ked to su polozky, co si predajca normalne uctuje zvlast a teda ak na nich neziska, tak by minimalne nemal byt v strate a je to podla mna ta posledna vec, ktoru ma nieco s marzou zamotneho biku spolocne...

Sorry ale že nie si ekonóm som nemyslel ako urážku.
Balenie a skladanie bicykla si asi nikdy neúčtuje predajca zvlášť. Niekedy si účtuje poštovné. Veľkí internetoví predajcovia majú zvyčajne aj kamenné predajne.
Marža záleží istotne aj od značky. Trek predáva bicykel za Ł5k a Cube bicykel s podobnou výbavou predáva o 30% lacnejšie.
15.11.2022 - 01:04:50
00
Pre porovnanie namakaná elektrokolobežka pre špeciálne jednotky za 7900€.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/mosphera-elektricka-kolobezka-esalon-galerie.A221115_155917_automoto_oma
17.11.2022 - 08:45:56
00
Kristina napísal:
matt Ten článok na MTBS.cz je tak trochu tendenčne napísaný. Ten patent Orbea nie je iba o "schovaní" kabeláže do hornej rámovky. Ide o patent spoločný s Fox a týka sa tlmiča s vedením lanka ovládania na vrchu a ovládania tlmenia dole. Takéto tlmiče dovtedy nikto nevyrábal. Fox teda vyrábal špecifický tlmič iba pre Orbea 4 roky. A nikto iný to takto momentálne nerobí.


...celkom ma zaujala tato Koba ked som si dnes rozklikol clanok. Mame nejake info o spolupraci tychto dvoch znaciek?
https://mtbs.cz/clanek/test-koba-sentiero-c3/kategorie/testy-recenze
18.11.2022 - 19:36:10
00
aky navrh ramu vo Svajci, ved to je okopcena Oreba 😂
19.11.2022 - 16:27:33
00
Okopcene to určite nie je, to sú len take “urban legend” ktoré sa bohužiaľ objavujú na internetoch. Koba by si práve toto nemohla dovoliť okopcit ani náhodou, to by mohli rovno zavrieť krám keby im z Orbei poslali “pozdrav”. Preto som sa pýtal či náhodou Kristina nemá nejaké info o ich spolupráci, pripadne ci Koba kúpila daný patent alebo niečo podobne…
19.11.2022 - 17:06:42
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle)
keyboard_arrow_up