http://www.bikeforum.cz/view.php?cisloclanku=2008112401&akce=

Corratec představil nový systém pružení
Vydáno: 25. 11. 2008

Německá značka Corratec představila již na veletrhu Eurobike novinku ve své produkci – celoodpružená kola se zadním pružením typu „2Circle“, který má přinést nové pojetí optimalizace nastavení tlumiče a zadního pružení. Název technologie neoznačuje nic jiného, než její faktický obsah: sílu dvou kruhů, s nimiž je spjat optimální bod účinnosti tlumiče. Díky dvěma kruhům totiž tlumič bude neustále v optimálním postavení a podle Corratecu tak konečně nabídne vše, co tlumič vůbec nabídnout může.
Corratec společně se systémem „2Circle“ představil zcela nový rám, díky němuž budou limitovány postranní síly, vliv šlapání i nežádoucí efekt „pumpy“. Němci slibují, že právě jejich rám je první ze všech těch snah získat špičkový systém odpružení zadního kola pro závodní pojetí beze ztráty energie. Údajně se bavorskému výrobci konečně povedlo nakombinovat vlastnosti fullu a hardtailu, tedy zefektivnit chod tlumiče tak, aby nabídl nejlepší možnou alternativu za jakékoliv jízdy – s maximální propulzí a zároveň rychlostí.

www.bikezone.cz www.bikezone.cz www.bikezone.cz

Klíčem k úspěchu je nové řešení umístění vzpěry, díky kterému může rotovat okolo dvou různých os. Při najetí na nerovnost je náraz pohlcen první kruhem, zatímco druhý kruh je určen pro pružení. První pozice, kterou Corratec popisuje jako neutrální/lock-out pozici vytváří jeden kruh zahrnující tlumič a druhý ze zadní stavby. Zatěžuje přední část tlumiče, čímž zadní stavba může volně reagovat na drobné nerovnosti terénu. Druhá pozice je určená pro pohon – minimální stranové síly pobírá přední ouško tlumiče a zadní stavba je pevná jako u hardtailu, bez pohupování. Pozice při průrazu udržuje zadní stavbu stále tak, aby zůstal řetěz v napětí. Tlumič energii pohlcuje jako plovák a jde do zdvihu jak nejméně to jen jde a zároveň tak, aby jezdec ocenil vlastnosti celoodpruženého bajku.

www.bikezone.cz

U rámu AirTech Word Cup slibuje Corratec harmonickou spolupráci tlumiče Rock Shox Monarc 3.3 s vidlicí z jeho rodiny - Rock Shox Reba SL PopLock suspension se 100 mm zdvihu. Pro ženy je tento model nabízen se specifickou geometrií – například je zkrácená horní trubka.

Firma Corratec sídlící v hornobavorském Raublingu je majetkem Konrada Irlbachera, který začal jako prodejce kol v obchodě se sportovním zbožím svého otce. Po čase pouhého dovážení a prodávání kol a dílů přešel ve výrobu vlastních kol pod značkou Corratec – to bylo roku 1989. Irlbacher je dosud v čele návrhů a vývoje a právě on je autorem patentovaného „bow designu“, tedy lukovitého tvaru horní trubky přecházející plynule v zadní stavbu, kterým jsou kola Corratec rozlišitelná. V naší zemi tato značka příliš známá a rozšířená není, ale je pravdou, že firma je autorem mnoha zajímavých technických řešení a patentů. Už v roce 1986 třeba vznikla pod rukami pracovníků budoucí značky Corratec první karbonová kola, o něco později první disková kola bez ráfku a posléze i zmiňovaný „bow design“. Dnes značka vyrábí 70.000 kol ročně a vyváží do 32 zemí světa. Do vývojového týmu Corratecu patří i Ital Mauro Sannino, který v Piemontu vyrábí rámy právě pro německou značku, a každý karbonový rám tak nese jeho rukopis „Handmade by Mauro Sannino“. Za svůj karbonový rám vyrobený technologií TCM (tubing-casting-moulding) získal Corratec ocenění IKO za nejlepší průmyslový návrh.

Autor: BIKEZONE.cz

www.bikezone.cz


Naposledy upravil Jezus dňa 25.11.2008 - 16:17:38, celkovo upravené 2 krát.

25.11.2008 - 16:11:33
00
feťáci
25.11.2008 - 16:15:09
00
Šmakézní.
25.11.2008 - 16:27:59
00
Ked sa na to tak pozeram, tak mam pocit, ze tlmic asi moc dlho rovny nevydrzi :roll: . Staci pridrzat koleso pri zemi a zdvihnut sedlo a tlmic buchne do toho dorazoveho elastomeru. Ak je to DTcko karbonove tak sa to na nom asi trochu podpise.
25.11.2008 - 16:48:25
00
mne to príde celé akoby sa snažil silou mocou corratec nejako presadiť ... myslím si že aj ten text je napísaný dosť nadľahčene :roll:
25.11.2008 - 22:11:36
00
ten spodny doraz by to chytat nemalo,to skor chyti to spodne vahadielko,ale podla mna to bude urobene tak aby sa to nestalo,ale co mi pride skor ako vacsi problem je ten chaby spodny zvar na tej tenkej trubke :roll:

Prílohy:

corratec.jpg
corratec.jpg 31.93 KiB thumb_up0thumb_down

26.11.2008 - 07:25:25
00
to zigo & warzone

nechcem vas podcenovat pani, ale vy si naozaj naivne myslite ze konstrukciu robili deti zo zakladky, alebo co? ak mate aspon ake take znalosti strojarskej konstrukcie, tak by ste mali vediet ze je to vsetk odopredu vypocitane a odsimulovane v CAD systemoch. ci uz ten maximalny doraz, alebo zvar. pri samotnej konstrukcii sa simuluju rozne zatazenia + napatia v zvaroch. jednoducho dnes ak robi konstrukciu seriozna firma, ktora ma zaujem o presadenie sa na trhu, tak ta si nemoze dovolit, len tak tam hupsnut nejaky zvar a od oka tam dat doraz systemom: vsak snad sa to toho nedotkne.

k teme: system je urcite funkcny - treba to vyskusat nazivo.
26.11.2008 - 07:45:22
00
k tomu dorazu-napisal som to iste a ohladom toho zvaru...ja len ze sa mi nezda,uz aj vacsie praskli a tvrdili ze nebudu.No samozrejme je ten ram urceny na xc a nic ine...A ohladom systemu,moze fungovat dobre,to by uz trebalo vyskusat nazivo,pockame aspon na prve recenzie.
26.11.2008 - 08:00:04
00
to zigo & warzone

nechcem vas podcenovat pani, ale vy si naozaj naivne myslite ze konstrukciu robili deti zo zakladky, alebo co? ak mate aspon ake take znalosti strojarskej konstrukcie, tak by ste mali vediet ze je to vsetk odopredu vypocitane a odsimulovane v CAD systemoch. ci uz ten maximalny doraz, alebo zvar. pri samotnej konstrukcii sa simuluju rozne zatazenia + napatia v zvaroch. jednoducho dnes ak robi konstrukciu seriozna firma, ktora ma zaujem o presadenie sa na trhu, tak ta si nemoze dovolit, len tak tam hupsnut nejaky zvar a od oka tam dat doraz systemom: vsak snad sa to toho nedotkne.

k teme: system je urcite funkcny - treba to vyskusat nazivo.

A na co je tam podla teba ten gumovy/gelovy vankusik :?: Ak ma clovek trocha predstavivosti tak ani CAD mu netreba :roll:
26.11.2008 - 09:07:51
00
A na co je tam podla teba ten gumovy/gelovy vankusik :?: Ak ma clovek trocha predstavivosti tak ani CAD mu netreba :roll:

ale ved presne o tom hovorim. ak tam ten dorazovy vankusik je, tak to ma nejaku pricinu a bolo to tak navrhnute.
ci myslis ze najprv navrhli a vyrobili bike, potom zbadali ze im to tam naraza na ram, tak tam dali ten dorazovy clen aby to nerobilo? ako strojar ti mozem povedat ze s tym ratali uz pri konstrukcii. ver ci never. peace
26.11.2008 - 09:34:23
00
hmmm, tak som sa na to zbežne pozrel a vôbec sa mi nezdá, že by mal tlmič niekam narážať. Ak by predsa len chcel naraziť do toho elastomeru, musel by sa roztiahnuť, a to myslim nejde(tlmič som v ruke ešte nedržal).
Ten elastomer tam je podľa mňa skôr na doraz zadnej stavby v najsammaximalnom zdvihu ... viz posledny modelovany obrazok.

ale je to len môj názor a môžem sa i mýliť.
26.11.2008 - 09:49:23
00
ale ved presne o tom hovorim. ak tam ten dorazovy vankusik je, tak to ma nejaku pricinu a bolo to tak navrhnute.
ci myslis ze najprv navrhli a vyrobili bike, potom zbadali ze im to tam naraza na ram, tak tam dali ten dorazovy clen aby to nerobilo? ako strojar ti mozem povedat ze s tym ratali uz pri konstrukcii. ver ci never. peace

To ze otom vedeli vopred je jasne aj mne. Len hovorim, ze to je pekna sprostost. Ten jeden klb tam je podla mna proste zbytocny- akurat dostava tlmic do podobnej polohy ako to mali predtym- s klbom v strede.
hmmm, tak som sa na to zbežne pozrel a vôbec sa mi nezdá, že by mal tlmič niekam narážať. Ak by predsa len chcel naraziť do toho elastomeru, musel by sa roztiahnuť, a to myslim nejde(tlmič som v ruke ešte nedržal).
Ten elastomer tam je podľa mňa skôr na doraz zadnej stavby v najsammaximalnom zdvihu ... viz posledny modelovany obrazok.

ale je to len môj názor a môžem sa i mýliť.

Tlmice maju vacsinou aj dorazy, alebo negativne komory, takze sa mierne roztiahnut mozu. Navyse maju rozne tlmice rozny priemer tela, takze to pri vymene tlmica v buducnosti moze robit problem.
26.11.2008 - 10:48:57
00
keyboard_arrow_up