Ahojte, chcel by som si kupit novy cross bike. Zacal som bikovat minuly rok v lete a kupil som si Kellys Cliff 30. Odvtedy som najazdil cca 15000 km a ten bike je doslova nasrot, aj ked bol pravidelne servisovany, je na nom vymenene uz takmer vsetko. Neviete mi niekto poradit aky bike by som si mal kupit? Snazil som sa porovnavat tie lepsie crossove bikes od Kellys a aj CTM ale tie parametre a komponenty mi naozaj nic nehovoria. Kazda rada cenna:)
08.10.2018 - 13:54:02
00
tak vieš... ja som sa tiež po rokoch vrátil k dvom kolesám - asi ako ty CTM Tranz 2.0... a zistil som, že dnes sa už skoro všetko na bajku považuje za spotrebný materiál... kazety, kľuky, reťaze, ložiská, stredy to sa dnes mení jak na bežiacom páse... s tým sa treba zmieriť... (čo chcem na ňom zmeniť - vzduchovú vidlu a odpruženú sedlovku)

ide o to, koľko za to chceš dať a čo od toho čakáš... ak cca 1000 € tak už to bude slušnejšie ohádzaný bike... ale spotrebáky sa aj tak budú stále meniť...

určite to bude chcieť vzduchovú vidlicu... pri zdvihu 63 / 70 mm je asi jedno či to bude RockShox alebo Suntour... tam možno len komfort ovládania, že či sa zamyká na vidlici, alebo má páčku na riadítkach - komfortnejšia obsluha (ozn. ako remote lockout), ostatné veci ako nastaviteľný odskok a spol. sú už len bonus, ale pri crosse sa nepredpokladá nejaká veľká divočina v teréne...

nejaké tie hollowtech kľuky (diera v strede), brzdy kotúčové hydrauliky (podľa toho koľko vážiš či stačia 160/160 mm alebo 180 mm na predok), tu nie je predpoklad potreby extrémneho brzdenia, ale tak rezerva sa vždy hodí...

na zváženie je, či treba nejaký systém s 10,11 či 12 kolečkami vzadu (pri tvojom nájazde by si asi veľa menil reťaze...) čím viac koliesok vzadu, tým "tenšia" reťaz, tým skôr sa "ničí", nakoľko cross má vpredu 3-pílu, či tam bude radenie Deore, XT 8000 alebo Tiagra či iné podobné, je asi jedno... fungovať budú dobre

pri tvojom nájazde už by malo asi aj zmysel pozerať sa po váhe bicykla... napr. merida robí ľahšie rámy (cca o 0,5 kg ľahšie oproti konkurencii 12,5 vs. 13 kg), resp. či si nepohľadať nejaký carbónový rám a poskladať si komponenty podľa vlastného - resp. tuto nejakými znalcami doporučenému výberu... je to individuálne... len to už potom leze dosť do peňeží, ale s váhou sa dá pohybovať niekde okolo 10 kg

ale odpoveď na tvoju otázku je asi taká, že ak zoberieš bicykle v zhruba rovnakej cenovej hladine, tak budú zhruba aj rovnako kvalitne ohádzané komponentami, takže je jedno či to bude Kellys alebo CTM alebo Dema alebo Merida za 1000ku... (nejaké drobné rozdiely tam budú, ale to bude ako sa hovorí nula celá nula nišť), môžeš sa pozrieť aj na Cannondale, Specialized, Cube, Scott, ale tam už sa trošku "pripláca" za značku, resp. pri rovnakej cene budú slabšie osadené...
09.10.2018 - 08:56:12
04
ako pises za cca rok si dal na biku 15 000km.... co sa cudujes ze je ten bike nasrot...pri takom najazde je to absolutne normalne. bike predaj za 50-100E a kup si novy, ak ti vyhovoval cross tak si kup cross...a rataj s tym ze narok zase budes potrebovat new bike. hold 15 000km je 15 000km...
09.10.2018 - 11:04:45
00
Mam Kellys Definite, ktory patril k tym drahsim (okolo 900e ) a po 15000km som mal vymenenych uz 5 retazi (Shimano/Sram), 2 kazety (Shimano Deore SLX) ,1 kluky (Deore), 3 pary plastov (kym som neobjavil Schwalbe Marathon), 1 kladky na prehadzovaci), 2 pary brzdovych platniciek, 1 sedlo, 1 par nabojov (nejake low end Shimano), takze aj keby si investoval do drahsieho bikeu, bud si isty, ze obmene spotrebakov sa nevyhnes. :)
09.10.2018 - 11:41:08
00
Na druhú stranu, netreba sa toho báť...

Môžeš každý rok meniť celý bajk, alebo si zoženieš lepší rám a kolesá, a budeš meniť spotrebáky... Nie je to nič strašného, ani po finančnej stránke a môžeš meniť postupne... Rozložíš si náklady.

Dnes sa dajú kupovať kazety či kolečká píly jednotlivo... Keď začnú strieľať...
09.10.2018 - 11:51:24
00
Dakujem pani, vyzera to ako jedine vychodisko pre mna. Kupit dobry ram + kolesa a vsetko ostatne su spotrebaky, ktore sa budu menit aj tak rovnako ci uz kupim bike za 400 alebo 1000.
09.10.2018 - 13:25:38
01
Este jeden dotaz, na sucasnom biku mam V brakes a nie kotucove. Paci sa mi na tom ze brzdy si viem vymenit sam a robim to aj 4x do roka, s kotucovymi by som musel ist asi do servisu kazdy krat. Okrem toho, ze kotucove silnejsie brzdia, su tam aj ine vyhody?
09.10.2018 - 20:51:33
00
Kotucove brzdy brzdia lepsie ako rafikove brzdy a za kazdeho pocasia. Vymenu brzdovych platniciek zvladne tiez kazdy, kto nema obe ruky lave. Ak clovek nezije vyslovene v hornatej oblasti, platnicky vydrzia relativne dlho.
09.10.2018 - 21:02:03
00
Platničky sa dajú vymeniť aj doma, niekedy je to rýchlejšie ako výmena gumičiek :) Nebál by som sa toho.

Už len to, že lepšie brzdia vo všetkých podmienkach je veľká výhoda a nemuseli by sa ani riešiť ďalšie. Najmä ak ide o blato, sneh, vodu...
Ďalej pri poškodení ráfika alebo osmičke je väčšia šanca, že sa na tom bude dať prísť v pohode domov.
09.10.2018 - 21:02:42
01
keyboard_arrow_up