Ak sa umudri pocasie tak do Presova a na novom :)
03.05.2017 - 23:15:48
00
(nie môj) Scott Genius LT 500 Tuned spodná kyvka zadnej stavby po necelých 6 mesiacoch jazdenia, na novej sa po dnešnom (prvom!) pojazde objavila vlásočnica na rovnakom mieste...
Príloha:
IMG_20170506_113935.jpg
IMG_20170506_113935.jpg 163.62 KiB thumb_up0thumb_down

07.05.2017 - 20:41:00
00
Marinada nájdi sústružníka v okolí, daj mu 10€ a spraví ti redukciu na mieru..do sústruhu, vyvŕtať dieru, stiahnuť stenu a odpichnúť..
07.05.2017 - 21:01:51
00
Kupil som este jednu redukciu a spajkujem ich.
07.05.2017 - 21:26:50
01
Cestou domov z posledneho vyjazdu sa mi zdalo ze mam akosi lavu ruku nizsie.. :?:
i67.tinypic.com
08.05.2017 - 21:31:52
01
FiLus napísal:
(nie môj) Scott Genius LT 500 Tuned spodná kyvka zadnej stavby po necelých 6 mesiacoch jazdenia, na novej sa po dnešnom (prvom!) pojazde objavila vlásočnica na rovnakom mieste...
Príloha:
IMG_20170506_113935.jpg

Tak to by ma asi dosť nasralo :@
08.05.2017 - 21:35:34
00
Nemyslel som si že niekedy budem prispievať do tejto témy, no podelím sa s vami o moje zistenia.

Keďže študujem na Ústave technológii a materiálov, tak ma zaujímalo odborné vyjadrenie kapacít ktoré pôsobia na našej škole. Posudok som dostal od jedného doc. a jedného Ing. z nášho ústavu a od jedného Ing. z ústavu aplikovanej mechaniky a mechatroniky ktorý sa zhodu okolnosti zaoberá únavou materiálu. Všetci traja na základe charakteru lomovej plochy, sa viac menej zhodli na tom, že k porušeniu vahadla došlo kôli vzniku únavového lomu. Vznik únavového lomu bol iniciovaný vrubom už pri samotnej výrobe vahadla a pravdepodobne zlým nalisovaním ložiska do vahadla ktoré som robil ja sám systémom natlčenie ložiska cez gola orech. Tento spôsob montáže ložiska spôsobil vznik malej trhliny ktorá sa cyklicýkm namáhaním šírila ďalej až do lomu celého vahadla.

Človek z ústavu mechatroniky sa ešte vyjadril že problém nebude len v samotnej výrobe a montáži ložiska ale aj v konštrukcii samotného vahadla. Toto tvrdenie vlastne aj potvrdzuje to že novší model ma už karbónovú zadnú stavbu a inak dimenzovane vahadlo.

Zaujímavosťou je že s prasknutým vahadlom som jazdil už teda dosť dlho (4mesiace) a podľa charakteru lomovej plochy vidno že aj keď trhlina bola už vo vyše 40% nosného priemeru, tak zvyšných 60% dokázalo preniesť zaťaženie.

Poučenie na záver? Dávať pozor pri výmene ložísk! Radšej lisovať ako trieskať kladivom. A v neposlednom rade dodržiavať uťahovanie momenty čapov.

Prílohy:

P1010224.JPG
P1010224.JPG 673.43 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil Matvej15 dňa 09.05.2017 - 17:44:28, celkovo upravené 2 krát.

09.05.2017 - 17:01:40
08
Zaujímavé, akurát sa učím na skúšku z deformácie a porušovania materiálov :D Bolo by možné zverejniť nejaký snímok lomovej plochy? celkom rád by som si ju pozrel :)
09.05.2017 - 17:25:09
00
Fuuu snímky lomovej plochy nemam, nefotili sme to.
09.05.2017 - 17:39:23
00
Preco si tlkol do gola a nelisoval vo zveraku, alebo nepouzil podlozky/matice/zavitovu tyc ? Inak vyzera to oko dost chatrne, hodne setrili na materiale :(
09.05.2017 - 18:51:17
01
Lebo zverák nemám doma. Improvizoval som s tým čo bolo doma, nabuduce už bude určite závitova tyč, teda ak bude nejaké nabudúce..... To hej, šetrenie na nesprvavnych miestach
09.05.2017 - 19:09:09
01
Menšia demolácia

Prílohy:

P_20170513_173532.jpg
P_20170513_173532.jpg 1.45 MiB thumb_up0thumb_down

P_20170513_173543.jpg
P_20170513_173543.jpg 1.47 MiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: No a takto som si zachránil deň v Kálnici. Gurtňa pásky pomohli :D
P_20170418_140346.jpg
P_20170418_140346.jpg 673.56 KiB thumb_up52thumb_down

13.05.2017 - 17:56:16
06
Heh, minuly vikend kamos v podstate to iste.
13.05.2017 - 19:13:03
00
Ja som to uz niekedy v Apríli spravil :)
13.05.2017 - 19:46:07
00
to si musel doťahovať na bujaka :) , no ale svoje asi tiež nebudem mať moc na voľno, tak neviem či by sa pretočil :)
13.05.2017 - 19:47:37
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up