a prečo si myslíš že nikto s nás ebike nevyskúšal? ... je síce pravda, že som žiaden nikdy nevzal na "bežnú" jazdu, ale odskúšať si ten odpich že ma skoro zhodilo, to som si vyskúšal niekoľko krát
Časom určite príde k tomu ako sa budú množiť e-zťp, že sa buď úplne zamedzí vstup na lesné spevnené a nespevnené cestičky, alebo budú pre túto formu motorových jednostopových dopravných prostriedkov spoplatnené vstupy do lesa. A ja to len a len uvítam. Aj keď sa stále jedná o ekologickú dopravu, tak riziko požiaru od týchto mašín tu je a bude sa množiť s pribúdajúcimi e-motobicyklami. Však na predošlej strane je jedno krátke video ako to dokáže blafnúť. Suchému lesu veľa netreba.
branomelis, budem sa snazit rozryvat tie chodniky svojou jazdou co najmenej 😉. No dufam, ze aspon na asfaltovej ceste nejake tie ciary spalenej gumy az tak nevadia. Inak uz by som sa ani nemal kde trosku opriet do pedalov...
Ja ich nemám rád aj preto že väčšinou sú to arogantní oní... čo stretávam (česť výnimkám) ja niekde spomaľujem lebo sú tam decká ale e-oný tam vletí... Ďalší príklad- je jedno miesto kde sa dvaja čo idú oproti sebe nevmestia,ja tam väčšinou zastanem aby som nemusel na poslednú chvíľu vypínať tretru z pedálu, každý biker ktorého pustím povie "Dík'' ...no 3x som tak pustil e-bikerov a tí ani Bú
xyz, to je sice smutne, ale povahu nediktuje to, na com clovek jazdi. Aj u niektorych tu nekomunikativnost a zdanlivu aroganciu treba brat s rezervou. Skor sa casto hanbia nieco povedat cudziemu cloveku.
Z mojej skusenosti "najarogantnejsi" su ludia, ktori idu peso, lebo ti na mna najviac iba zacudovane pozeraju, ze ci ich poznam alebo co, ked prvy zdravim niekde v lese ?.
Ale moze byt, ze ti na ebikeoch su viac arogantni. Hlavne, ak to su rozmaznane deti ?. Ale ti ludia by fakt boli rovnaki aj na klasickom bicykli.
Mozno. Ja zas skor vidim pripady, ze ma niekto klasiku, bavi ho to a neskor prejde na elektricky.
Ti, co maju niekolko tisic na hracku, o ktorej ani nevedia, ci ich bude bavit (t.j. na klasickom nikdy dlhsie nesli), tak ju aj rychlo zahodia po opadnuti prvotneho zaujmu.
swdev333, hľadáš človeka čo skúšal lepší e a stále jazdí bio? Ja. Vždy cca 2-3 krát za rok som donútený kvôli kontrole a servisu urobiť zopár km po okolí na bratovom, susedovom a dvoch ebajkoch jedného zákazníka, ktorý ma nahovoril na servisovanie aj dvojkolesových plechovíc, nie len tých s kolesami štyrmi. Takže tu máme cca 50km každý rok rozložených na štyri výjazdy po okolí Žiliny. Výsledok? Jazdil som bio, budem jazdiť bio kým to zdravie dovolí…. Prečo ma to nebaví? Lebo mám bike na veci, ktoré mi ebike neposkytne. Prvá vec je čistá príroda. Kvôli tichu v prírode jazdim sám, na miesta kde je pravdepodobnosť ďalšieho človeka minimálna za účelom relaxu. Ten bzučiaci motor mi toto celé narúša. Ďalšia vec je, že lokality, ktoré mi už spomínaný relax umožnia sú veľakrát komplikovane prejazdné, tým pádom nemám záujem ničiť si už aj tak zničený chrbát kovadlinou. Jednou z vecí, ktoré mi ebajk určite neponúkne je “fanfaktor” pri jazde nadol. Nech hovorí kto chce čo chce, nikdy sa na tom nadol nevyblbneš ako na o polovicu ľahšom biobiku.
Narýchlo posledná vec, ktorá hrá v neprospech ebiku je obmedzenie pred a po výjazde vo forme nabíjania. Ja som človek, ktorého musela nejaka elektrovíla zakliať uz v mladosti a celý život bojujem s tým, že čo má byť nabité je vždy u mňa vybité…. Je toho dosť, od mobilu, hodiniek, holiaceho strojčeka, rôznych svetiel a náradia, kosačiek a pod. Mám pocit, že ešte ani balón sa nedá staticky nabiť, keď ho o vlasy šúcham …. K tomu pridať bike? Ďakujem, ale neprosím.
...vyhybanie sa ebikeom ako cert krizu a vselijake mylne predsudky...
Neviem o akých predsudkoch je reč.
"Filozoficky" vzaté, podstatou cyklistiky, behu, pešej turistiky atď je a vždy bude seba-prekonávanie sa. Potrápenie tela. Bez ohľadu na to, ako optimalizovaný máš bajk, prevody, tenisky, výbavu...
Podstatou a ašpiráciou e-bike priemyslu je eliminovať seba-prekonávanie kamsi na nulu, ideálne. Stačí len trošku potočiť sadlom, a technológia ťa vynesie hore. Stačí len pustiť sadlo z kopca, a DH parametre ti zachránia prdel. Hor sa do prírody. V tom budú peniaze, tomu je podriadená všetka technologická invencia a konkurenčný boj momentálne. Načo trocháriť.
Nepotrebujem si vyskúšať hromady súčasných e-bajk črepov – ktoré sú len akýmsi medzičlánkom k horeuvedenému cieľu, a ako také budú po 2 sezónach beztak morálne zastaralé – aby mi bol zrejmý tento bohumilý “étos“ tohto vášho hobby.
swdev333, hľadáš človeka čo skúšal lepší e a stále jazdí bio? Ja. Vždy cca 2-3 krát za rok som donútený kvôli kontrole a servisu urobiť zopár km po okolí na bratovom, susedovom a dvoch ebajkoch jedného zákazníka, ktorý ma nahovoril na servisovanie aj dvojkolesových plechovíc, nie len tých s kolesami štyrmi. Takže tu máme cca 50km každý rok rozložených na štyri výjazdy po okolí Žiliny. Výsledok? Jazdil som bio, budem jazdiť bio kým to zdravie dovolí…. Prečo ma to nebaví? Lebo mám bike na veci, ktoré mi ebike neposkytne. Prvá vec je čistá príroda. Kvôli tichu v prírode jazdim sám, na miesta kde je pravdepodobnosť ďalšieho človeka minimálna za účelom relaxu. Ten bzučiaci motor mi toto celé narúša. Ďalšia vec je, že lokality, ktoré mi už spomínaný relax umožnia sú veľakrát komplikovane prejazdné, tým pádom nemám záujem ničiť si už aj tak zničený chrbát kovadlinou. Jednou z vecí, ktoré mi ebajk určite neponúkne je “fanfaktor” pri jazde nadol. Nech hovorí kto chce čo chce, nikdy sa na tom nadol nevyblbneš ako na o polovicu ľahšom biobiku.
Narýchlo posledná vec, ktorá hrá v neprospech ebiku je obmedzenie pred a po výjazde vo forme nabíjania. Ja som človek, ktorého musela nejaka elektrovíla zakliať uz v mladosti a celý život bojujem s tým, že čo má byť nabité je vždy u mňa vybité…. Je toho dosť, od mobilu, hodiniek, holiaceho strojčeka, rôznych svetiel a náradia, kosačiek a pod. Mám pocit, že ešte ani balón sa nedá staticky nabiť, keď ho o vlasy šúcham …. K tomu pridať bike? Ďakujem, ale neprosím.
Francisek, mozem aj vediet aky ebike bol najlepsi z tych, co si skusal a s akym svojim bicyklom si to porovnaval? Ale v podstate suhlasim, ze na tvoje pouzitie nie je elektricky bicykel najvhodnejsi. No napr. problem s hlukom alebo zabavou pri jazde nadol znie skor specificky k nejakemu modelu.
Konkretne hlucnost je velmi rozna v zavislosti od modelu motora a ja mam len velmi obmedzenu skusenost, no to bzucanie kludne moze pri spravnej konstrukcii zanikat pri zvuku pneumatik a hlbokeho dychania ?.
Takisto hmotnost pri zjazdoch nehra az taku rolu, casto skor pomoze v stabilite na mensich nerovnostiach a umozni vyssiu rychlost (downhill alebo enduro bicykle zamerne nie su co najlahsie). Problem nastava pri nevhodnej geometrii a zlemu rozlozeniu vahy.
nimm_zwei, pozeras sa na to dost jednostranne ?. Uz len to, ze cyklistika (a ine sporty) je podla teba o prekonavani vlastnych limitov a potrapeni tela. Naozaj to tak nie je. Ja som sam dokazom, ze vela ludi jazdi na bicykli, lebo ich to bavi. Aby to bolo zabavne, tak treba mat aspon nejaku kondicku a silu, ale na to som nikdy bicykel primarne nemal.
Ale mas pravdu v tom, ze technologie posuvaju hranice v cyklistike (vseobecne, nielen elektro) smerom k minimalizovaniu potrebnej namahy, zrucnosti, atd. To je bezne vo viacerych odvetviach. A ano, niektori (pozor, nie vsetci) moderny vydobytok motora v bicykli vyuzivaju primarne iba na jednoduche "zvezenie sa". Ale doteraz na to nemali iny prostriedok a naozaj je to take strasne, ze teraz maju? A netreba ich hadzat do vreca so vsetkymi ostatnymi, ktori nasli vyuzitie dopomoci.
Neviem kam snim chodis, ale bol som na majerovej skale, presiel som vapennu, vysoku, z prasivej do hiadelskeho a hore na kozi chrbat. Kam akoze sa bez motora nedostanes? A veru neviem si predstavit tam tlacit/niest 25 kilove monstrum ci uz hore alebo aj dolu
Francisek, mozem aj vediet aky ebike bol najlepsi z tych, co si skusal a s akym svojim bicyklom si to porovnaval? Ale v podstate suhlasim, ze na tvoje pouzitie nie je elektricky bicykel najvhodnejsi. No napr. problem s hlukom alebo zabavou pri jazde nadol znie skor specificky k nejakemu modelu.
Konkretne hlucnost je velmi rozna v zavislosti od modelu motora a ja mam len velmi obmedzenu skusenost, no to bzucanie kludne moze pri spravnej konstrukcii zanikat pri zvuku pneumatik a hlbokeho dychania ?.
Takisto hmotnost pri zjazdoch nehra az taku rolu, casto skor pomoze v stabilite na mensich nerovnostiach a umozni vyssiu rychlost (downhill alebo enduro bicykle zamerne nie su co najlahsie). Problem nastava pri nevhodnej geometrii a zlemu rozlozeniu vahy.
Keď mám tie električky porovnať, tak najlepšie hodnotím Mondraker s Boschom, najhoršie Hibike s Yamahou…. Ale môže to byť geometriami a ročníkmi. Hibike je o tri roky starší od Mondrakeru. Zvyšné dva sú Cannondale Moterra niekde uprostred.
Ale toto nie je dôležité, hľadal si človeka, ktorému ebajk nevyhovuje. Prihlásil som sa.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Z mojej skusenosti "najarogantnejsi" su ludia, ktori idu peso, lebo ti na mna najviac iba zacudovane pozeraju, ze ci ich poznam alebo co, ked prvy zdravim niekde v lese ?.
Ale moze byt, ze ti na ebikeoch su viac arogantni. Hlavne, ak to su rozmaznane deti ?. Ale ti ludia by fakt boli rovnaki aj na klasickom bicykli.
Ti, co maju niekolko tisic na hracku, o ktorej ani nevedia, ci ich bude bavit (t.j. na klasickom nikdy dlhsie nesli), tak ju aj rychlo zahodia po opadnuti prvotneho zaujmu.
Narýchlo posledná vec, ktorá hrá v neprospech ebiku je obmedzenie pred a po výjazde vo forme nabíjania. Ja som človek, ktorého musela nejaka elektrovíla zakliať uz v mladosti a celý život bojujem s tým, že čo má byť nabité je vždy u mňa vybité…. Je toho dosť, od mobilu, hodiniek, holiaceho strojčeka, rôznych svetiel a náradia, kosačiek a pod. Mám pocit, že ešte ani balón sa nedá staticky nabiť, keď ho o vlasy šúcham …. K tomu pridať bike? Ďakujem, ale neprosím.
Neviem o akých predsudkoch je reč.
"Filozoficky" vzaté, podstatou cyklistiky, behu, pešej turistiky atď je a vždy bude seba-prekonávanie sa. Potrápenie tela. Bez ohľadu na to, ako optimalizovaný máš bajk, prevody, tenisky, výbavu...
Podstatou a ašpiráciou e-bike priemyslu je eliminovať seba-prekonávanie kamsi na nulu, ideálne. Stačí len trošku potočiť sadlom, a technológia ťa vynesie hore. Stačí len pustiť sadlo z kopca, a DH parametre ti zachránia prdel. Hor sa do prírody. V tom budú peniaze, tomu je podriadená všetka technologická invencia a konkurenčný boj momentálne. Načo trocháriť.
Nepotrebujem si vyskúšať hromady súčasných e-bajk črepov – ktoré sú len akýmsi medzičlánkom k horeuvedenému cieľu, a ako také budú po 2 sezónach beztak morálne zastaralé – aby mi bol zrejmý tento bohumilý “étos“ tohto vášho hobby.
Narýchlo posledná vec, ktorá hrá v neprospech ebiku je obmedzenie pred a po výjazde vo forme nabíjania. Ja som človek, ktorého musela nejaka elektrovíla zakliať uz v mladosti a celý život bojujem s tým, že čo má byť nabité je vždy u mňa vybité…. Je toho dosť, od mobilu, hodiniek, holiaceho strojčeka, rôznych svetiel a náradia, kosačiek a pod. Mám pocit, že ešte ani balón sa nedá staticky nabiť, keď ho o vlasy šúcham …. K tomu pridať bike? Ďakujem, ale neprosím.
ten motor ešte aj bzučí ? ta to už vobec ne
si sa pomýlil, ked si písal, myslel si si že píšeš životopis
Konkretne hlucnost je velmi rozna v zavislosti od modelu motora a ja mam len velmi obmedzenu skusenost, no to bzucanie kludne moze pri spravnej konstrukcii zanikat pri zvuku pneumatik a hlbokeho dychania ?.
Takisto hmotnost pri zjazdoch nehra az taku rolu, casto skor pomoze v stabilite na mensich nerovnostiach a umozni vyssiu rychlost (downhill alebo enduro bicykle zamerne nie su co najlahsie). Problem nastava pri nevhodnej geometrii a zlemu rozlozeniu vahy.
Ale mas pravdu v tom, ze technologie posuvaju hranice v cyklistike (vseobecne, nielen elektro) smerom k minimalizovaniu potrebnej namahy, zrucnosti, atd. To je bezne vo viacerych odvetviach. A ano, niektori (pozor, nie vsetci) moderny vydobytok motora v bicykli vyuzivaju primarne iba na jednoduche "zvezenie sa". Ale doteraz na to nemali iny prostriedok a naozaj je to take strasne, ze teraz maju? A netreba ich hadzat do vreca so vsetkymi ostatnymi, ktori nasli vyuzitie dopomoci.
Kde sa dostanem s ebajkom a nedostanem s bajkom?
Konkretne hlucnost je velmi rozna v zavislosti od modelu motora a ja mam len velmi obmedzenu skusenost, no to bzucanie kludne moze pri spravnej konstrukcii zanikat pri zvuku pneumatik a hlbokeho dychania ?.
Takisto hmotnost pri zjazdoch nehra az taku rolu, casto skor pomoze v stabilite na mensich nerovnostiach a umozni vyssiu rychlost (downhill alebo enduro bicykle zamerne nie su co najlahsie). Problem nastava pri nevhodnej geometrii a zlemu rozlozeniu vahy.
Keď mám tie električky porovnať, tak najlepšie hodnotím Mondraker s Boschom, najhoršie Hibike s Yamahou…. Ale môže to byť geometriami a ročníkmi. Hibike je o tri roky starší od Mondrakeru. Zvyšné dva sú Cannondale Moterra niekde uprostred.
Ale toto nie je dôležité, hľadal si človeka, ktorému ebajk nevyhovuje. Prihlásil som sa.