čo sa to dneska deje, takto sa opúšťať... to kde sme totok...

https://www.trend.sk/ekonomika/zelena-europa-planetu-nespasi-nezmyselne-obmedzenia-prinesu-drahe-energie-zvysia-inflaciu?
06.03.2023 - 22:25:47
00
https://index.sme.sk/c/23139521/majitelom-elektroaut-rastu-naklady-nabijanie-zdrazelo.html
07.03.2023 - 06:03:34
01
ennio napísal:
s malou stipkou sarkazmu sa pytam, preco teda russko nie je technologicka velmoc? :lol:


pretoze rusko je za a) diktatura a za b) nie je pod ziadnym tlakom, lebo ma prachy z predaja plynu a ropy. Akurat posledny rok su v pruseri, ale za ten nedobehnes 100 rokov nic nerobenia a rozkradania. A ver tomu, ze urcite skusaju vyvijat nove veci, ale proste tych 100 rokv nedobehnes "len tak".
07.03.2023 - 06:16:43
00
100? optimista
//sarkazmus vypnuty, ale je to tak
07.03.2023 - 07:20:35
02
Este jedna matematicka uvaha ohladom infrastruktury.

Priemerne spalovacie auto s dojazdom 750 km sa natankuje za 2-3 min.
Priemerny elektromobil s udavanym dojazdom okolo 450 a realnym na dialnici (pokial clovek neide po 0 km a nenabija do 100% co je casovo neefektivne) dajme tomu 250 km.
Cize pre zjednodusene dojazd realne 3x mensi (ano su BEV s dlhsim dojazdom ale aj spalovacie s dojazdom cez 1000 km)

Zaroven cas nabijania DC z 10 na 80 % (co je efektivne) je dajme tomu 35 min, to je cca 12 x viac ako cas tankovania paliva.

Kolko rychlych nabijacich bodov je potrebnych, aby bolo pokrytie a komfort nabijania porovnatelny?
A to zanedbavame faktor, ze v exponovanych casoch a miestach bezne cakaju aj 3 spalovaky na uvolnenie stojanu.
07.03.2023 - 09:25:51
02
Odstupuj si, koľko ti trvá návšteva pumpy s tankovaním do plnej, čakaním na platenie a pod. Potom tu daj čas a porovnáme.
07.03.2023 - 09:30:56
01
quasimoto Nieje to podobne aj s elektrobicyklami?

Nevadí že je to chobotina, hlavne, že ľudia kupujú. Aspon majú kôli čomu chodiť do práce.
07.03.2023 - 09:37:15
01
Nevidim v tom ziadnu analogiu :)
07.03.2023 - 09:42:45
01
skynet napísal:
Odstupuj si, koľko ti trvá návšteva pumpy s tankovaním do plnej, čakaním na platenie a pod. Potom tu daj čas a porovnáme.

Kedze som tu diskusia mal, stopoval som to minule pri tankovani cca 50 litrov na OMV to boli 3 minuty so vsetkym.
Platit sa da bezkontaktne na stojanoch na OMV, tusim aj Shell to uz ma a predpokladam, ze dalsi budu nasledovat.
Je to novinka od minuleho roka.

Cisla v povodnom prispevku su myslim uplne ferove, ani kopec elektromobilov sa nenabije za udavany cas, zohrava rolu mnoho faktorov.

Cize 3x kratsi dojazd krat 12x dlhsia doba nabijania = 36x vacsi potrebny pocet nabijacich miest vs. stojanov.

A to ako spominam neriesi situacie, ked aj dnes za sebou cakaju pri napr 8 stojanoch 3 auta za sebou na exponovanych miestach a casoch.
07.03.2023 - 09:43:42
00
V lete v sobotu dialnica cesta z Chorvátska je niekedy tankovanie aj na hodinu a pol...
07.03.2023 - 09:46:35
01
Aby sme sa rozumeli, nie som principialne proti BEV (mame dve v rodine, ktore som odporucil a pomahal vybrat), ale je fajn nevidiet veci cierno-bielo a pozerat sa na to komplexne a realisticky.
Vsetko ma vyhody aj nevyhody.
07.03.2023 - 09:47:15
02
duncon2 napísal:
V lete v sobotu dialnica cesta z Chorvátska je niekedy tankovanie aj na hodinu a pol...

To su situacie, co si neviem fakt predstavit. Detto v taliansku, su useky, ked desiatky km nie je na dialnici pumpa a potom extremne kolony na dalsich dvoch.
Teraz ked je par elektromobilov je to v pohode, ale ked ich bude casom hodi len 50%?
Bude ekologicke a ekonomicke stavat desiatky nabijaciek kvoli ich sezonnemu vyuzitiu?

A okrem pocasia bude dalsi velmi velky vplyv na dojazd/spotrebu BEV prislusensto ako nosice na bicykle, stresne boxy, pripadne privesy. Tam je aerodynamika este viac dolezita ako u ICE.

Pobavilo ma aj, ako bol tusim predminule leto rozcarovany byvaly sef koncernu VW Diess ked siel na dovolenku v lete z nemecka do talianska v elektromobile. Zjavne zil vo svojom svete nevnimajuc realitu.
07.03.2023 - 09:50:37
00
Ako zvyčajne v pravidelnom intervale pripomeniem, že tu diskutujete o dnešnej (2023) technickej situácii baterkových elektromobilov a o mobilitných potrebách, ale koniec predaja spalovákov bude najskôr v roku 2035.
07.03.2023 - 10:05:24
00
Ale keď trochu podryjem, tak beterková "revolúcia" tu bola hádam častejšie ako "revolúcia" termonukleárnej fúzie :) Preto z tohto pohľadu chápem aj pesimistických ľudí. Ja optimisticky verím, že fúzne rekaktory do roku 2050 budú úplne bežné a tým opadne veľa problémov...
07.03.2023 - 10:14:44
00
Ev a spalovak su dve uplne rozdielne technologie. Bolo by vhodne si to uvedomit a narabat tak s nimi. Ta blba potreba nabijat za 5 minut je podobne nezmyselna, ako ked by pred 130 rokmi chlapik zastavil s autom na luke, aby sa napaslo. Lebo ved so svojim konom to tak vzdy robil.
Do nezmyselnych debat o ceste do chorvatska sa nemienim pustat. Pre zaciatok postaci, ked clovek akceptuje prosty fakt, ze ev sa ma nabijat mimo casu pouzivania, co je priemerne tak 23 hodin denne.

A este par cisiel k tomu, ako bude elektomobilita strasne draha. Treba si ju porovnat s tymto a hned sa perspektiva zmeni:

Klimatická zmena by mohla Nemecko do roku 2050 stáť takmer jeden bilión eur, ukázala štúdia na objednávku vlády. Ide o dolnú hranicu odhadu, pretože model nedokázal zohľadniť všetky potenciálne následky zmeny klímy.

Neboli doň zahrnuté napríklad mimoriadne úmrtia, pokles kvality života a vyhynutie živočíšnych a rastlinných druhov napriek ich veľkému významu.

Celkové náklady budú preto pravdepodobne výrazne vyššie ako pri modelovaných scenároch.

V prípade slabej klimatickej zmeny môžu dosiahnuť 280 miliárd eur bez opatrení na prispôsobenie sa vplyvu rastúcich teplôt.

Medzi opatrenia, o ktorých sa uvažuje, patria investície do odrôd rastlín odolných voči zmene klímy, lepšieho zavlažovania a financovania výskumu.

Viac informácií:

Štúdia zdôraznila potrebu ambicióznej klimatickej politiky už v súčasnosti v snahe ušetriť náklady budúcim generáciám. „Klimatická zmena už má vážne ekonomické následky, ktoré sa môžu výrazne zvýšiť,“ povedal štátny tajomník ministerstva hospodárstva Stefan Wenzel.
Nemecko medzi rokmi 2000 a 2021 zaznamenalo náklady súvisiace so zmenou klímy vo výške 145 miliárd eur. Viac ako polovica je za obdobie od roku 2018.
V roku 2021 zasiahli Nemecko historické záplavy, ktoré spôsobili škody za 40 miliárd eur. Podobné udalosti by sa mohli vyskytovať čoraz častejšie, pričom podobné náklady môžu vznikať každý rok do polovice storočia. (tasr, afp, reuters)

https://dennikn.sk/minuta/3269976
07.03.2023 - 10:15:50
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up