Nevedel som, ze o ekologiu sa mozu zaujimat len ludia, co povazuju elektromobily za jedine riesenie bez vyhrad. Toto nove prikazanie mi uslo.

To je fakt neskutocne, clovek vlastni v rodine BEV, pracuje s tym, no nemoze v ramci debaty poukazat na ziadnu nevyhodu ani alternativy.
Fakt konstruktivne, ale co sa cudujeme, je zname, ze slovakom chyba kriticke myslienie, co vidime aj vo volbach a na prijmani hoaxov. (a ano, to kriticke myslenie nechyba len tym "hnedym", je to celkovy problem...).

A predstav si,ze osud dazdovych lesov povazujem za dolezitejsi pre nasu buducnost ako to, ci budeme jazdit v roku 2040 na BEV alebo na hybridoch so spotrebou 3-4 litre...

Odporucam diel o Indonezii z dokumentu Narodne parky, ktory moderuje Barack Obama...
08.03.2023 - 11:46:16
01
Lebo tu platí rovnica, že užívateľ ICE je zadubený ekoterorista a popierač klimatickej zmeny. quasimoto nie je odporca EV, ako si správne napísal, je jej kritik. Každá takáto zásadná zmena (ako je napríklad zákaz ICE od 2035) by v demokratickom zriadení mala byť kritizovaná a konfrontovaná s realitou.
08.03.2023 - 11:50:38
01
bicycletour napísal:
Batérie, ktoré doslúžili v autách slúžia ďalších niekoľko rokov v úložisku. Konkrétne to robí česká firma AERS z batérií Škodoviek.
thumb_up0thumb_down

A čo sa stane s 12,5 tonami paliva, ktoré za svoj cyklus spáli priemerné spaľovacie auto? U batérií sa nedá zrecyklovať asi 30 kg materiálu z baterky.
Príloha:
LCA-materials-30kg_0.png


vidíš a takto nejak vzniká demagógia a šméčko okolo elektromobilov...

OK spaľovák spáli palivo a vyprodukuje primerané množstvo CO2, priemerná nižšia stredná trieda 150 koní dáva cca 130 g na km... lenže aj elektromobil - sprostredkovane cez elektrárne spáli (ako som na str. 65 prepočítal) 70 g na km... (takže k tej 30kg kocke si pridaj aj emisie zodpovedajúce polovičnej cisterne paliva) a ešte sme zabudli na tvorbu tej baterky (ktorá pri spaľováku nie je), tam je tej chémie požehnane...

alebo elektromobil ide na vzduch?
08.03.2023 - 11:52:12
01
Aha takze battery swap nie je cesta, lebo baterky maju rozny tvar. To je kua neriesitelny problem. Asi taky, ako s unifikovanou nabijackou na elektroniku. Sice to trvalo par desatroci, ale nakoniec sa to v eu presadilo. Nevidim najmensi problem, preco by aj baterie nemohli byt unifikovane podla jednej eu normy. Zas len vymyslame problemy kde nie su. Teraz si s dovolenim idem poplakat, ta uprimna starost o zivotne prostredie v afrike ma vzdy rozseka.
08.03.2023 - 11:52:15
00
edit k príspevku vyššie: ten obrázok niekam zmizol... každý sa oháňa tým, že budú jazdiť na čistú energiu... možno raz budú, ale v najbližšom horizonte 5 -10 rokov to určite nebude...

Prílohy:

Bez názvu.png
Bez názvu.png 49.3 KiB thumb_up0thumb_down

08.03.2023 - 11:55:57
00
perez napísal:
Lebo tu platí rovnica, že užívateľ ICE je zadubený ekoterorista a popierač klimatickej zmeny. quasimoto nie je odporca EV, ako si správne napísal, je jej kritik. Každá takáto zásadná zmena (ako je napríklad zákaz ICE od 2035) by v demokratickom zriadení mala byť kritizovaná a konfrontovaná s realitou.

zial niektori ludia nechapu, ze aj konstruktivna kritika a objektivny pohlad je zdrojom pokroku.

Pokial si na vsetko len spokojne zatlieskame a uspokojime sa s tym, tak nie je dopyt po dalsom vyvoji, hladani este lepsich alternativ.
08.03.2023 - 12:16:14
00
madbugie napísal:
vidíš a takto nejak vzniká demagógia a šméčko okolo elektromobilov...

OK spaľovák spáli palivo a vyprodukuje primerané množstvo CO2, priemerná nižšia stredná trieda 150 koní dáva cca 130 g na km... lenže aj elektromobil - sprostredkovane cez elektrárne spáli (ako som na str. 65 prepočítal) 70 g na km... (takže k tej 30kg kocke si pridaj aj emisie zodpovedajúce polovičnej cisterne paliva) a ešte sme zabudli na tvorbu tej baterky (ktorá pri spaľováku nie je), tam je tej chémie požehnane...

alebo elektromobil ide na vzduch?


A ako emisne náročná je výroba novej batérie z použitej? To je otázka.
Uvažujú kritici elektromobility s možnosťou, že ako emisne tak aj energeticky je výroba novej batérie z použitej niekoľkonásbne menej náročnejšia?
Príloha:
75_less_emissions-1.jpg
08.03.2023 - 12:19:45
00
quasimoto napísal:
zial niektori ludia nechapu, ze aj konstruktivna kritika a objektivny pohlad je zdrojom pokroku.

Pokial si na vsetko len spokojne zatlieskame a uspokojime sa s tym, tak nie je dopyt po dalsom vyvoji, hladani este lepsich alternativ.


Keď sa tu stále dookola opakujú mýty o elektromobilite, tak ich treba podrobiť kritike. Veď tak to má byť. Keď však niekto poukazuje len na nejaké všeobecné problémy ako je niekoľko zničených pralesov po svete po ťažbe surovín a neukážu aký dopad má ťažba, doprava a spracovanie fosílnych palív, tak potom sú to diskusie o ničom. Chce to dáta. Koľko pralesov sa zničilo, koľko detí pracuje v lomoch a aký je trend.
08.03.2023 - 12:30:02
01
madbugie napísal:
edit k príspevku vyššie: ten obrázok niekam zmizol... každý sa oháňa tým, že budú jazdiť na čistú energiu... možno raz budú, ale v najbližšom horizonte 5 -10 rokov to určite nebude...

V EÚ jazdia elektromoibly emisne menej náročnejšie každým rokom. V roku 2022 vyrábala EÚ 60 % elektrickej energie z nízkoemisných zdrojov.
LCA u emisií nebol priaznivý len pri elektromobile prevádzkovanom pri poľskom energetickom mixe.
08.03.2023 - 12:34:48
00
Ved ja som diskusii otvoreny a nemam pocit, ze tu sirim myty.

Ale kazdopadne madbugie sa pyta na A, a ty odpovedas na B, na ktore sa nepytal namiesto odpovede na otazku :)
To potom posobi tak, ze vytahuje len co sa hoci a nehodiace sa pripomienky ignorujes.
08.03.2023 - 12:48:25
00
madbugie napísal:
vidíš a takto nejak vzniká demagógia a šméčko okolo elektromobilov...

OK spaľovák spáli palivo a vyprodukuje primerané množstvo CO2, priemerná nižšia stredná trieda 150 koní dáva cca 130 g na km... lenže aj elektromobil - sprostredkovane cez elektrárne spáli (ako som na str. 65 prepočítal) 70 g na km... (takže k tej 30kg kocke si pridaj aj emisie zodpovedajúce polovičnej cisterne paliva) a ešte sme zabudli na tvorbu tej baterky (ktorá pri spaľováku nie je), tam je tej chémie požehnane...

alebo elektromobil ide na vzduch?

Už som ti to písal, samotné "spálenie" elektrickej energie produkuje presne 0g CO2 oproti 130g fosílnych palív. ak to chceš porovnávať elektrárňami ako "výfukom" EV, tak musíš pripočítať spotrebu energie a uhlíkovú stopu výrobu a ťažbu fosílnych palív. A ak chceš započítavať "chémiu" baterky tak prosím započítať všetky aditíva čo sa používajú pri výrobe palív a mazacích olejov. Bez toho zohľadnenia stále platí 0g < 130g a môžeš sa aj rozkrájať...
08.03.2023 - 13:19:26
02
quasimoto napísal:
Ved ja som diskusii otvoreny a nemam pocit, ze tu sirim myty.

Ale kazdopadne madbugie sa pyta na A, a ty odpovedas na B, na ktore sa nepytal namiesto odpovede na otazku :)
To potom posobi tak, ze vytahuje len co sa hoci a nehodiace sa pripomienky ignorujes.

Na ten výpočet emisnej stopy reagovať nechcem, reagoval som len na možnosť recyklácie batérie.
Emisná stopa sa počíta trochu sofistikovanejšie.
Tu je jeden veľmi dobrý článok z ČVUT od vývojára spaľovacích motorov aj s postupom ako sa to počíta. Má to niekoľko rokov, takže sú tam niekde neaktuálne údaje, ale aj tak tam vychádzajú elektromobily ako emsne menej náročnejšie v niektorých krajinách.
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/josef-morkus-jan-macek-kam-kracis-elektromobilito
08.03.2023 - 13:34:38
00
milos21 napísal:
Už som ti to písal, samotné "spálenie" elektrickej energie produkuje presne 0g CO2 oproti 130g fosílnych palív. ak to chceš porovnávať elektrárňami ako "výfukom" EV, tak musíš pripočítať spotrebu energie a uhlíkovú stopu výrobu a ťažbu fosílnych palív. A ak chceš započítavať "chémiu" baterky tak prosím započítať všetky aditíva čo sa používajú pri výrobe palív a mazacích olejov. Bez toho zohľadnenia stále platí 0g < 130g a môžeš sa aj rozkrájať...


my sa nechápeme, alebo nechceme chápať... kto si kam čo započíta, je mi úplne jedno, ale fakt je, že na výrobu 1 kWh el. energie ide priemerne 350 g CO2 v rámci európy, koľko je to vo svete radšej nechcem vedieť, tam to bude oveľa horšie číslo, takže ešte raz ak elektromobil spáli 0,2 kWh na kilometer, tak spáli 70 g CO2 (je úplne jedno kde táto záťaž pre životné prostredie vznikla a kde je spoplatnená, v tomto prípade v cene el. energie, proste vznikla a išla do ovzdušia), beriem to z pohľadu záťaže na životné prostredie, ak treba k benzínu pripočítať jeho výrobu, distribúciu a čo ja viem čo ešte, tak nech sa páči, kompetentní nech tak učinia... takže ešte raz za mňa elektromobil neprodukuje 0 g CO2 na kilometer, zober to z pohľadu zemegule a živ. prostredia, nie kde kto to započíta kam do poplatkov... energia proste nie je čistá, môžeme sa klamať koľko chceme, planéte je fuk, či výfuk auta je na jeho konci alebo v elektrárni... proste je to výfuk... ;-) (neviem ako inak to mám napísať), aj ten blbý solárny panel produkuje 50 g CO2 na 1 kWh vyrobenej energie...

to je presne ako kolega vyššie píše že 60 % energie je supereko čistej (tiež to nie je celkom pravda aj tam sú emisie), ten zvyšok z toho spraví priemer na úrovni 350 g CO2 na 1 kWh energie... a preto sa aj emisné poplatky platia podľa tej "najšpinavšej" formy výroby energie... či ako to odvodzovali tú cenotvorbu...

samozrejme chceme to znižovať, minimalizovať (na 0 to nikdy nedáme to je nereálne), to nikto nepopiera, nikto to nechce dýchať atď. v tomto nie je problém predsa...

na celkové spočítanie emisnej stopy (fixné aj variabilné zložky) by v prvom rade musela byť politická vôľa, a možno aj také výpočty sú, len ich nikto nezverejní, a ak zverejní tak je z neho hneď hoaxer podľa EU, alebo ich totálne ignorujú a neberú do úvahy pri následnom politickom rozhodovaní... preto mi tie EU prepočty občas prídu tak trošku "groteskné", klameme sami seba...
08.03.2023 - 13:57:08
02
Dolezitejsie pre eu a hlavne svk v roku 2035 bude otazka elektrickej siete,kedy konci zivotnost oboch blokov v Bohuniciach.To bude dolezitejsia otazka a hlavne,kto zafinancuje vystavbu 1000/1200mw bloku v TT, papiere na stavebne povolenie uz su na UJD
Vieme aky je narazovy pocet aut v 10minutach na vsetkych benzinkach na svk?pri elektro to bude zasadnejsie,domacke nabijacky dtto
Nechce sa mi počítať,aka spickovy vykon bude treba na nabitie vsetkych aut
08.03.2023 - 14:09:04
00
madbugie napísal:

to je presne ako kolega vyššie píše že 60 % energie je supereko čistej (tiež to nie je celkom pravda aj tam sú emisie)


Kolega vyššie napísal:
"V roku 2022 vyrábala EÚ 60 % elektrickej energie z nízkoemisných zdrojov"

Kde prosím uviedol, že je to supereko čistá energia? A čo nie je potom pravda?
Takouto argumentáciou (vkladanie do úst niečo, čo iný ani nepovedal) sa potom táto diskusia vyvíja tak ako sa vyvíja
08.03.2023 - 14:15:03
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up